Jeste backlink: pokracovani z diskuze
http://www.nakole.cz/diskuse/12349-jz-polsko-na...
http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02283.JPG
Sice uz tam ted sedi Fenix, ale umisteni zustava. Takze svetlo je cca 1 m nad zemi. To je vic, nez byvalo na favoritech (na sroubu blatniku pod hlavovym) a jen o trosku niz, nez na vetsine riditek. Par bikeru odsud jezdi se svetly na prilbach. Ale ja bych k tomu osobne pridal cca stejne silne svetlo pod urovni oci (stiny). Na klasice jsem s tim trochu laboroval, na lehu mi slo hlavne o to, abych to umistil nejak nezranitelne. A i pres par padu a jeden bentstop v terenu jsem zatim tenhle uchyt svetel nezlikvidoval.
Ja to mam umistene podobne, ale na A5 je to "trochu" niz.
Mne taky docela vadi, ze to mam skoro v linii oci - prekazka. Niz bych to docela ocenil. Ale dat do ze spodni strany by znamenalo neustale cisteni od bahna. 8-(
A navic uz by to neslo nejspis tolik sklapet.
No ja mam na vysku svetla presne opacny nazor nez puvodni autor tematu (Adamek), auto nemam a hlavni svetlo bych nikam nahoru nedaval.
Nekde jsem to uz tady psal takze strucne, jako puvodni svetla jsem na Ibexu mel od Azubu diodovy baterky, jenze mi na listopadove cesty z prace nestacily ani vykonem ani vydrzi baterii, takze jsem to nouzove doplnoval celovkou.
Celovka ma spoustu vyhod, clovek si posviti kam chce, krasne vidi vse reflexni a zviratkum sviti ocicka, az z toho jde strach.
Za dobre viditelnosti to jeste celkem slo (po asfaltu), ale pokud huste prselo nebo byla dokonce mlha (na trase z prace byva), tak celovka vubec neplnila ucel. Od mlhy se svetlo odrazelo zpet, takze me oslnovalo a na silnici dopadalo jen minimum svetla. Parkrat jsem dokonce zazil situaci, kdy celovka pres mlhu prede mne na silnici vubec nedosvitila. Kdyz jsem se podival doleva nebo doprava, silnici jsem videl, ale pred sebou pred nohama jsem videl jen sedou barvu, takze jsem jel hrozne pomalu, v podstate na slepo podle toho, co jsem videl vedle sebe = silene.
Ted mam jako hlavni svetlo Cree XRE Q5 + optiku (od Jirky) umistene na trubce pod stredem klik, co nejvic dopredu (nekde jsem tu daval fotku) a sklonene pomerne hodne dolu. Uzky kuzel a to ze svetlo v zatackach nezataci, vnimam jako slabinu, ale i tak jsem s vysledkem velmi spokojeny. Mozna jsem letos nenarazil na poradnou mlhu, ale silnici pred kolem jsem videl vzdy (nerikam ze daleko) a k jizde po asfaltu mi vetsinou staci jen petinovy vykon, co by cree snesla.
Vyhovuje mi, ze svetlo je dobre schovane a daleko, takze nesviti vubec do oci. Stiny od klik a pedalu jsou patrne, ale svetlo mam natolik ve predu, ze to nevadi, stiny jsou vedle kola mimo kuzel svetla. Voda od predniho kola tolik dopredu vetsinou nestrika, ale mam standardni blatniky, slapak posunuty kvuli vysce hodne dopredu a jezdim jen po silnici.
Jelikoz svetlo neni zprava videt pres prevodniky, pridal jsem 2 supersvitive LED do odrazka co nejvyse = kousek nad prevodniky. Mne to vyhled znatelne nezlepsilo, ale predpokladam, ze je kolo o trosku lepe videt.
Takze muj nazor - na lehokole je proste silnice pred kolem od oci mnohem dal nez na klasice, s tim se neda nic delat, ale neni duvod davat daleko daleko od silnice i to svetlo. Cim delsi drahu bude svetlo muset projit, tim vetsi vykon je potreba. Navic kazdy paprsek svetla, ktery dorazi do oci jinudy nez odrazem od silnice (nebo prekazky), zhorsuje videni.
no svetlo nahore je dobry za jasny noci - za hustyho deste v aute horni svetla vypinam; a na kole je to horsi o vypary z cyklistova obliceje
na lezaku je u celovky nevyhoda i ta vzdalenost, jak pises, ale jelikoz na svym prvnim lezaku mam vepredu silny SON svetlo, tak uz mam celovku jen na tachometr, koukani do strany, apod
ze svetlo ma byt co nejvepredejs (na kole, kde jde o kazdej pulwatt), souhlasim,
akorat ze u windshieldu to pak znamena dat ho dolu...
a hlavni duvod, proc svetlo nechci dole, jsou horizonty. Ono se to projevi jen u dobyho svetl, ale dobry svetlo, ktery sviti opravdu do dalky, je dole na nic, protoze clovek nevidi pres horizont (navic taky neni viden...)
u auta jsou dalkovy nahore, aby clovek videl i pres hrboly, je to velkej rozdil, u auta bez hornich dalkovych vidim, ze neviim kam jedu, protoze silnice je zvlnena a svetla od vyrobce jsou tak nizko, ze pres hrbol zustane cast silnice ve stinu
a na Ibexu to vidim taky - i kdyz mam SON nad slapacim stredem, coz neni az tak nizko (sice nemam odpruzenou vidli, ale i tak, je tam 26" kolo...), tak na horizontech na me odrazky na svodidlech a patnikach nejdriv blikaj (0,5W blikacka umistena na svisly tycce Windshieldu) a za chvilku, jak vystoupam, zacnou svitit (SON na slapacim stredu)...
takze kdybych SON podvesil dolu pod dolni rantl windshieldu, tak by ty penize do nej investovany byly vyhozeny, protoze bych kuli vlneni silnice vecne misto silnice videl jen temnej stin... a vejs uz jde umistit az nad windshield, coz je kvuli desti nebo mlze zase moc vysoko...
nedavno jsem zkusil trochu snizit zadek windshieldu, kvuli aerodynamice (hlavne vuci bocnimu vetru - snizim rameno paky) a mozna to trochu pomohlo i na svetlo, ze svetlo sviti na plexi vic kolmo, vic prochazi a min se odrazi... ale s tim mam za tmy najetej asi kilak nebo dva, takze jeste nevim...
Tak mne napadlo - nevyplatilo by se do windshieldu prorazit otvor presne na svetlo a mit ho na tom prednim drzaku? Kdyby se tam nalepila gumova manzeta, tesnilo by to dostatecne...
no z hlediska dlouhodby budoucnosti asi i jo... ale jeste tomu chci dat nejaky badani, abych se konecne naucil na tom kole pohodlne lezet... zatim porad serizuju; tak az to budu mit vyladeny a odraz svetla bude jedinym problemem, tak o tom budu uvazovat... ale vzhledem k cene windshieldu to dukladne zvazim, nez to provedu...
... i kdyz je trochu problem v tom, ze stit je hodne daleko pred svetlem... tzn svetlo by muselo na novej drzak... a na nem by se klepalo a bylo by to zase v pytli (a pak bych nemoh se stitem pohnout ani o centimetr bez upravy drzaku svetla)
A co teda nejak prilepit svetlo ze predu na stit? To by neslo? Kdyz by se to povedlo, vyresilo by to spoustu problemu najednou - svetlo by bylo maximalne vpredu, vysku by sis mohl zvolit a neodrazelo by se zpet. Jestli se ti teda stejne neklepe i cely stit jak pises...
no prave ze stit se klepe docela dost :)
Zkus se zeptat v HP Velotechnik http://www.hpvelotechnik.com/
bo Němci mají podobný štít:
http://www.hpvelotechnik.com/produkte/streamer...
jakož i uchycení. Divil bych se, kdyby umístění světel neměli vyřešené.
No pisou tam tohle (respektive v EN verzi):
Included with the Streamer, you’ll receive a mount to hang your front light so that it shines from underneath the fairing. This mount stays on your bike when you take off the Streamer.
Coz bych teda chapal tak, ze svetlo urcite neni na stitu a sviti pod nim. Zda to znamena skrz stit jako u Azubu nebo je svetlo tak nizko, ze mu stit nestini, si netroufam hadat.
Hm, zakladni lingvistickej problem, jestli pod bundou jsou kalhoty, anebo tricko... tady je to naprosto presne to samy...
(popripade v noci pres (skrz) windshield nevidim, tak musim koukat pres (nad) nej...)
nicmene, kdyz jsem do Google obrazku hodil "stremer liegerad", tak jsem nasel mj:
http://www.kapege.de/images/rad/smgt-kpg.jpg
http://www.zoxbikes.com/wp-content/gallery...
tzn oboji je mozny...
oni ty Nemci maj ten stit o hodne placatejs umistenej nez ja - zacian vejs a konci vzadejs
¨... a uz jsem taky uvazoval nad tim, ze to udelam podobne, abych mel vic kryty nohy proti desti... tak tim by se trochu zespodu odhalil predek, tzn svetlo by nemuselo bejt az tak brutalne nizko... tak uvidim
pak by mi teda zbyla jeste blikacka, tu bych chtel nechat nahore, kvuli bezpecnosti (abych byl viden), tak tu bych treba moh dat nahoru zvenku na stit (prilepit, nebo spis prisroubovat skrz stit k jeho hornimu drzaku), pac je lehka (a navic stejne blika, tzn jeji kmitani uz oci nvytrhne)
Myslim, ze jsou dve moznosti - bud opravdu prorazit diru a svetlo vystrcit ven, nebo ho dat z vnitrni strany, ale utesnit, asi tak, jak jsou prilepena treti brzdova svetla v autech.
Pak je tu jeswte otazka, jestli svetlo niz neni nakonec spis plus. Je dobre mit svetlo niz, nez je osa pohledu - aby nerovnosti hazely stiny. Jizda na celovku mi vadi prave proto, ze nemam dostatecnou 3D predstavu.
Odpověď z AZUBu:
Zatím se nejvíce osvědčily dvě místa pro světlo. Buď klasicky na
přesmykačovou trubku na rámu a pak se částečně "rozsvítí" v noci i
windshield. Někomu to nevadí a pochvaluje si, že svítí velkou plochou a
řidiči ho dobře vidí. Ve výhledu nevadí, protože se jezdec dívá nad
windshieldem. Druhou možností montáž je na nohu přední vidlice. Výhodou je
velice dobře osvětlené místo kam jedu, nevýhodou, že se rychleji zašpiní v
případě nepříznivého počasí.
Takže tak ...
8-)