Ahoj,
planujeme koupit vozik za kolo pro jedno dite. Protoze s nim planujeme i nekolikadenni akce, hodilo by se nam aby byl odpruzeny a aby se dal prepravovat vlakem. Nevite jake jsou v tomto pripade mozne vozik. (Bojim se ze ta preprava vlakem bude dost velke omezeni.) Predem moc dekuju za odpovedi.
Obávám se, že máš pravdu. I když nastává pomalé zlepšování, dobré to asi nebude hodně dlouho. Vidím, jak rodiče cestují s kočárky, vozík je ještě horší, je myslím často objemnější a patří k němu i kolo.
Jezdím vlakem docela dost, cyklovozíků jsem potkal jen co bych na prstech spočítal.
Obecně: do "příměstských" souprav (motoráky, EMOs, City Elefant) to bude s jednomístným vozíkem jako s kočárkem, tj. nic moc, ale půjde to. Do klasických vozů rychlíkových souprav bude nutné vozík skládat, protože tou nesmyslnou uličkou neprojde ani kočárek...
Nevím, jaké máte finanční možnosti, ale šel bych pokud možno do vozíku, který má odpružení už od výrobce (např. Burley), protože odpružení dodělávané dodatečně na croozery výrazně zvětší šířku vozíku.
No, a pak bych si na nádraží naměřil šířku dveří různých souprav, vypravil se do prodejny a měřil a zkoušel... :-)
Koupil bych starší Croozer a k němu toto odpružení:
http://sport.bazos.cz/inzerat/7977126/NOVE...
Náklady poloviční co Burley a to rozšíření i jednomístného vozíku je sice 9 cm, ale to znamená u jednomístné verze 74 cm + 9 cm = 83 cm = jedním stiskem čudlíku na kole sundáte kolo a projedete každými dveřmi nebo stačí vozík jen lehce naklonit na bok i s kolem. Po projetí zase nasadíte jedním stiskem. Je to trochu práce ale do vlaku určitě vozíks dítětem podobně jako kočárek nakládat nebudete.Činím tak s dvoumístným vozíkem Croozer a odpružením Velo Fiala a jde to. Vozím ho i vlakem.
Souhlasím, u mě by v takovém případě také rozhodly náklady.
Na druhou stranu - jestli na to tazatelka má, tak proč si dělat problémy? Já bych naopak počítal s tím, že budu nakládat vozík i s nákladem a pokud možno i s dítětem (i tak budu mít plné ruce kol, tak proč si to komplikovat), a 83 cm je v takovém případě moc.
Jestliže počítám s tím, že vyložím dítě a skoro všechno z kufru a budu sundávat kola, tak to už můžu vozík zrovna tak složit (bude mi to trvat nejvýše o 20 vteřin déle než sundání kola). Pak ovšem dotaz postrádá smysl, protože podobné požadavky splní prakticky každý vozík :-)))
Máme několik let neodpružený Azub Jerry a jaké cesty jsme s ním projeli by se zdálo někomu až neuvěřitelné. I na těch nejhorších šutrovitých cestách děti často usnuly. Vozík nemá žádné odpružení, ale sedí se v něm na napnuté zesílené tkanině. Pokud jsme v něm vozili děti v autosedačce (vajíčku), tak to polstrování bylo dostatečné a navíc jsme pod vajíčko dávali složenou deku, která se pak hodí i na něco jiného. Dnes se každý výrobce snaží vyvolat v nás pocit, že bez jeho například odpružení či jiného vybavení to prostě nejde a nebo je to šíleně nebezpečné či nezdravé. Bohužel se to těm výrobcům daří. Taky jim to žerete?
Nežerem, máme to jako vy... :-) To, že nemáme odpružení, nás sice místy trochu zpomalí (rozbitá asfaltka se s tím nedá tak drtit), ale jinak neomezí ani neohrozí.
Akorát že tazatel chtěl odpružený, proto o něm píšu taky...
Nejde o zrani ci nezrani... Staci jen videt, jak se "natrasaji" pri jizde v mirnem terenu deti v neodpruzenem voziku v porovnani s mirnym pohupovanim ve voziku odpruzenem... A staci si vzpomenout, jak pohodlny byl prechod z klasickeho (neodpruzeneho) kola na odpruzene... Jezdim-li ja na odpruzenem kole, byla bych asi pekny sobec, abych tento komfort nedoprala i svym detem...
S tím natřásáním bych to tak nehrotil - mám srovnání. Ale možná je problém v pojmu "mírný terén".
Pokud jde o odpružené kolo - a kdo tvrdí, že na něm jezdíme? ;-))) Vyzkoušel jsem, a děkuji, nechci, pro mé účely nevhodné.
Velmi ale souhlasím, že za odpruženým kolem bych se neodpružený vozík tahat neodvážil. Bál bych se, že nebudu mít představu o terénu, který jedu. Jinak řečeno - že budu necitlivě svištět skrz díry, jež budou ve vozíku už pořádně cítit.
No, za rozumnou cenu mi připadá dobré třeba tohle:
http://www.vozikyzakolo.estranky.cz/fotoalbum...
Ale sám jsem s tím nejel a nevím, jestli tu má někdo zkušenost s tím pružinovým odpružením. Vozík mi ale připadá docela fajn.
Když jsme v létě jeli na dovolenou (Praha-jižní Čechy), tak jsem podával vozík (Croozer, úzký bez pružení) do hytláku jako kolo. Při rezervaci jízdenek jsme dvacet minut řešili, jestli se na to dá dát rezervace (na kola je na Budějovičácích povinná) a nakonec jsem to pro jistotu zarezervoval jako "třetí kolo". Těžko říct, co to pak v tom hytláku dle předpisů ČD bylo, ale průvodčí byli naprosto v pohodě a rozhodně si nás na obou cestách pamatovali :-) Vozík jsme neskládali, byly v něm naložené věci na týdenní dovolenou s mimčem.
Mám obavu, že do klasického rychlíkového vagonu s malými plošinami (ne IC/EC) se ani ten úzký Croozer jako kočárek nevejde, dveře mají jen něco přes 60 cm, dveře do uličky jsou pak ještě užší. Do IC by šel možná procpat na plošinu i bez "trhání nožiček" (tedy demontáže kol), ale vyzkoušené to nemám.
Tak to jste měli štěstí, my jeli s vozíky také ve vlaku s povinnou rezervací a nikdo nám na vozíky (2 dvoumístné)rezervaci neudělal-ač s tím byl problém už cestou tam (jeli jsme přes celou ČR) a před zpáteční cestou jsem vystála u okénka pro jistotu důlek 2* takový, než když jsem rezervovala poprvé a stejně se nic nevyřešilo, rezervaci na vozík jsme nedostali-jen na kola a narazili jsme snad ještě na horšího průvodčího, než při cestě tam, že to vypadala, že vozíky budem muset nechat na nástupišti....Nakonec nám dovolili složit je a nechat je na chodbičce u té přepravny kol..ale už je to dýl, je to 3,5 roku zpátky, tak snad zlepšení?..
Ale vlakem jinak vozík přepravujem a jde to, i když nezáleží i na vlaku, ale i na nádraží-dost jsou bariérová.. Raději bez té povinné rezervace a nejlépe ve vlaku, kde je označený kufr v kroužku, tam přepravíte jakýkoli vozík-nesložený a narvaný až po strop za 60kč na celý den :-) vynikajíci jsou také ty Elefant city a pod..tam také jakýkoli vozík a do ostatních prostě skládat a i dvoumístný stačí na placku (nesundavat ani kolečka nic..)cestovala jsem s vozíkem a kolem i sama s dětma (a celou výbavou na dovolenou a zatím dobré i s tím skládáním, ale nemám to ráda, zvlášť kvůli těm věcem na tu dovču-..
Takže do vlaku prostě jakýkoli vozík, co jde snadno složit, menšíé váha je také výhodou, v nesloženém stavu pouze do úschovy...
Jo, tohle bylo letos. Na Budějovice jiné rychlíky než s povinnou rezervací nejezdily, takže jsem s tím počítal. Kupoval jsem to asi tři dny předem, včetně jízdenek a místenek a schválně jsem šel na nádraží, kde bývá klid (i v hodinu, kdy tam bývá klid, tedy v poledne). No a měl jsem na ten vozík rezervaci "na kolo", takže jsem za to jakoby zaplatil.
Ale je fakt, že na pitomého průvodčího se narazit dá, ale ani si nepamatuju, že by se mi něco takového stalo.
My jsme nedávno byli pěšmo s jednomístným croozerem na výletě, v rámci něhož jsme si dali krátkou cestu přes 1 zastávku vlakem - klasický červený motoráček (ala "nezastavujem, máme zpoždění).
Dveřmi jsme museli vozík složit a pronést "na výšku", malá pochopitelně ťapala sama, na zadní plošině jsme vozík postavili, sedli si vedle, a při výstupu opět skládali... Ale zas nám ho průvodčí vůbec neúčtoval, vzal to jako kočárek...
Osobně bych to viděla tak, že záleží (jako u CD vždy) na tom, na koho člověk narazí...
Jo, a pozor - koukala jsem ted na webu na croozery nové (Kid for 1/2 2010) i staré (Kid for 1/2, 535 atd) a ty nové verze 2010 byly dle parametrů výrobce širší (cca o 5 cm) - ale v reálu nevím, neměla jsem možnost to srovnat.
Ahoj, nedá mi to, abych nereagoval. Vlastníme 2 místný CHARIOT CTS COUGAR tuším 4 nebo 5 let a děti v něm vozíme od cca 2 měsíců. Jezdíme relativně za každého počasí, používáme ho nejen jako vozík, ale i jako klasický kočárek a maximální spokojenost. Cena sice vyšší, ale pro pasažéry maximální komfort a pohodlí, tj. nejen kvalitní nastavitelné odpružení, které jsme si před volbou "co" koupíme dali jako zásadní kritérium. Cenově sice patří do relativně dražší kategorie, ale když si mohou lidé kupovat předražená auta tak proč šetřit zrovna na dětech. Samozřejmě je to o tom v jakých terénech, jaké trasy atd. se jezdí. Jezdíme absolutné všechno možné včetně měsíčního putování z Čech až k moři po Odra-Nisa a neumím si představit děti v neodpérovaném vozíku jak "´šťastně" nadskakují na výmolech i když zrovna zmíněná cyklotrasa je z cca 80% asfaltová. Pochopitelně jsme s ním absolvovali i nejrůznější druhy přeprav, dráhu nevyjímaje. Samozřejmě se dá složit, protože ne všude projde dveřmi, zpravidla se to týká starších "motoráčků", ale jinak v podstatě ano. Obecně jsou dráhy vstřícné, ale je to o lidech! Když byla rezervace možná, rezervovali jsme jako místo pro kolo nebo jako pro 2 kola, jistota je jistota, ale vozík se ve vlaku může v podstatě prezentovat jako "kočárek" a pak se na něj vztahují podmínky jako na kočárek a pak je to o těch lidech.Průvodčí někdy nepochopí, že není kočárek jako kočárek a hlavně, že on tam není pro nás, ale mi pro něj ! To je asi tak ve stručnosti všechno. Od jisté doby se ale stejně přepravujeme autem, tj. buď se pro něj vrátíme nebo se necháme přivézt a odvézt, jsou to podstatně menší nervy i když za víc peněz, ale určitě klidnější cestování - bohužel!
Naprosto souhlasim, taktez mame uz ctvrtym rokem Chariot Cougar 1 (jednomistny, ted uz v nem vozime druhe dite), nez jsme ho zakoupili, vyzkouseli jsme i tri jine voziky a na Chariota nedame dopustit... Mame-li my jako rodice kvalitni kola, tak chceme logicky kvalitu i pro nase deti... Nejezdime zdaleka jenom po rovnych cyklostezkach, takze setrit na odpruzeni by se urcite nevyplatilo... Na sirku je tento vozik vyrazne uzsi nez Croozer s dodatecnym odpruzenim, ale i tak pri cestovani vlakem je potreba ho casto slozit - stejne jako kocarek, Ceske drahy maji zatim ponekud zastaraly vozovy park, ktery holt v dobach drivejsich s vypravami rodicu s kocarky moc nepocital... Takze kde to jde, take radsi pouzivame k presunum kol a voziku auto... Nedavno jsme ale byli s koly a vozikem na ostrove letecky, a naprosto bez problemu... Vozik clovek prezentuje jako kocarek, doveze si ho hezky az k nastupu do letadla a samozrejme za jeho prepravu nic neplati... Parada...
Ahoj, máme chariot cx1 a do červeného motoráku nastoupíme bez problému, ve dveřích zbývají asi 2cm na každé straně. Vozík necháme na plošině a ani průvodčí s tím nemá problém, teď o víkendu jsme jeli z černého kříže a ani nám to neúčtovala.