Ahoj,
v poslední době mám neustále defekty. Mám pláště RITCHEY SpeedMaxCross 700C x 35. Poraďte mi prosím nějaké vhodné pláště na crosse, který jsou odolnější vůči proražení, ale nemají příliš "tlustý vzorek", protože jezdím z 90% na silnici a taky nejsou drahé.
Jaký vliv má nahuštění na defekty - dřív jsem hustil málo a defektů moc neměl, dnes hustím správně dle doporučeného rozmezí a neustále lepím.
Taky by mne zajímalo co s pláštěm na kterém zůstane např. po proražení hřebíkem díra a je ještě zánovní. Dá se to nějak zacelit.
Jo, a ještě jeden dotaz: je lepší klasické lepení sadou s lepidlem nebo samolepící záplaty?
Ahoj.
Od července jezdím na pláštích AT - Rolling Stone 700x35C, je to plášť navržený pro firmu Author firmou Panaracer. Stojí jen tři stovky. Najezdil jsem zatím 1700km, dost často i v těžkém terénu. Myslím, že vzorek je pro kombinaci silnice - terén dobře univerzální. Zatím jsem neměl ani jednou defekt a jsem spokojený. Tady je odkaz:
http://www.author.cz/cs/bike-prislusenstvi...
Mám na RITCHEY SpeedMaxCross 700Cx35 ujeto přes 2500 km jen s jedním defektem (vlastní blbostí). Jezdím 75 silnice : 25 šotolina a hliněné lesní cesty. Mě RITCHEY plně vyhovuje.
Hustím podle toho, kam jedu - silnice více, les trochu méně. Ale je to jen o zvyku, nikoliv o ochraně proti defektu. Nějaká diskuze o huštění tu již proběhla.
Na plášti s dírou (asi 0,5 cm) jsem opatrně dojel domů, ale pak jej okamžitě vyměnil. Podlepení je na nic. Vše se bude opakovat, kdykoliv na něco najedeš. Prostě už nikdy nebude tak pevný.
Lepím lepidlem - síla zvyku z minulých let :-)
Až "zlikviduji" toho mého maxxise, tak jsem rozhodnut vyzkoušet rubenu (i když to nevyjde, tak stojí hodně málo peněz a nebude to tak bolet).
Hele Airline, oni tu lidi Rubenu chválili, já do toho nechtěl povídat.
Ale koupil jsem tři Rubeny na treka (levné asi 130 nebo 180Kč, už nevím a označení si taky nepamatuju) po stranách měly drapáky a střed hladkej (jen takové nízké čtverečky se stranou asi 3 mm) a nevydržely mi ani 2 měsíce. Dva se vyboulily a jeden se odtrhl od toho bočního drátu. To bylo prvně, co jsem nedojel a musel vlakem. A to jsem je hustil na předepsaný tlak !!!!!
Navíc ty drapáky byly tak velké, že v zatáčce jsem cítil jak se překlopily a kolo malinko uskočilo do strany.
Jestli Rubenu, tak vyzkoušenej typ.
Hallo Mister Airline!
Je pravda, že měsíčně najíždíš 5000 km? Já v létě najedu měsíčně cca 1kkm, napředku mám ještě původního maxisse a je na něm bratru 10kkm )je už takřka slick. Na zadku mám po původním maxissuuž 2. plášť.
Ne. Pouze letos o dovolené jsem za 33 dnů najel 5066 km po j. Čechách a Rakousku.
Technická připomínka: I já rád používám zkratku "k" = kilo = 1000 netradičně, např. 1 kKč = 1000 Kč. Avšak u kilometru už jednou je, tudíž kkm = kilokilometr je nesprávně, neboť jde o megametr, zkratka Mm. Tak je to naprosto spávně, stejně netradičně a ještě o písmeno kratší. :-)
Vpich v plasti po hrebiku bych neresil,maximalne zevnitr dat zaplatu,ale delsi trhliny bych asi resil vymenou plaste.Samolepici zaplaty jsou podle me tak na dojeti,poradne dusi zalepis jen lepici sadou..
Ahoj,
já po špatný zkušenosti s Kendou jezdím na Rubeně, a nemůžu si stěžovat. Rubena mi proti Kendě přijde taková bytelnější, není to takovej "hadrák":-). Stejně jako Bejbísovi se boulí Rubeny:-), tak já to měl u Kendy. Než jsem jí shodil, kolo házelo jako prase.
Tu Rubenu co popisuje Bejbís jsem měl taky a je fakt, že šla celkem rychle do háje. Ale myslím si že to je tím, že ty čtverečky nevytvářejí souvislej vzorek, nemá to takovou pevnost a při jízdě se jakoby vychylují do strany a mají snahu se jakoby stříhnout, výsledkem je to, že se sjížděj dost rychle do takovejch špicí. Nebo aspoň já to tak pozoroval. Že by se povedlo oddělit běhoun od kostry, jsem u jízd. kola ještě neviděl. Jo, mimochodem, je to typ V6 Hybride. Teď mám V66 Flash (myslim), a zatim bez problémů.
Co se týká huštění, tak to beru podle strojařskýho hesla "Voko vidí, voko není p..a:-).
Jinak samolepící záplatou jsem lepil jednou, kupodivu to drželo - než jsem musel kolo rozebrat znova. Jak se to přilepí zevnitř k plášti, tak to při demontáži nejspíš utrhneš, anebo, a to ještě lepší, se to tváří že to drží a uteče to když to pak dáš dohromady, třeba za den, dva. Takže samolepící záplaty používám spíš v nouzi nejvyšší, nebo když se vyskytne nějaká krapet větší dírka na plášti, kterej bych ještě nerad úplně odepsal. Samozřejmě při trhlinách nad několik mm - výměna, ale i takovej větší hřebík nebo něco jinýho může způsobit to, že se duše do tý dírky časem dostane a prodře se. Na duše používám lepení od Remy.
Měl jsem ty samý problémy, vyzkoušel jsem toho spoustu, různý ty Kendy atd. Nakonec jsem si koupil Hutchinson Acrobat Stop puncture, rozměr z hlavy nevím, dělaj se ale v různých velikostech.
Od tý doby mám pokoj. Vyloženě na asfalt pak má Hutchinson model Globetrotter, taky v tý úpravě Stop puncture. Oba modely stojej těsbě pod tři sta jako dráťáky, kevlarový asi o sto dražší.
Mel jsem na kole plaste od SCHWALLBE, mely zvlastni vyztuz prave proti beznym prorazenim nebo pichnutim hrebiku.Nikdy jsem zadny podobny problem neresil,ani jsem nikdy nelepil.Pravda.Cena byla trochu vyssi.
Můžeš napsat typové označení. Ty proti průrazové by mě dost zajímaly. Na treka jsem je ještě neviděl, možná že mi pomůžeš.
Já jezdím na Cros Bitte od Rytchley (montoval je Author na Horizonty), jsou členitý, ale v prostředku navazuje vzorek na sebe, takže na silnici jsou vlastně hladký.
Jízdní vlastnosti - no mám na nich pocit jistoty i za mokra (jen na mokrých kamenech ne) a to i v terenu.
ALE.
Po najetí asi 1500 Km jsou hlavně vzadu malinko orvaný od brždění, a když jim dochází životnost, tak si slušně zapíchám):-)).)
Prostě bych rád zkusil nějaké jiné.
Schwalbe Hurricane 28 x 1.60, 700 x 40C Kevlar®-MB Reflex
http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
U výhradního dovozce www.imexpo.cz/partneri.html si musíš vyhledat místního prodejce a u něj to objednat. Nebo poštou u Segury: kola.segura.cz/schwalbe/prod.html
Důležitý je, aby to mělo tu ochranu Kelar-MB.
Dík za tip, vypadají zajímavě. Jen mám trochu strach z těch drapáků po straně. Měl jsem je na Rubeně a kolo mi na nich o pár milimetrů uskočilo, když jsem to na ně naklopil. Prostě se překlopily.
Máš s nimi nějakou zkušenost?
A to "Kelar-MB" znamená, že mají ochranu? Nechá se to paušalizovat i na jiné výrobce?
Dík.
Mám na nich 1500km, jsou příjemný, široký a nelepil jsem. Jsou sice na suchej povrch, ale trochu hlíny a bláta zvládnou taky. Se zatáčkama ti neporadím, ale žádný obrovský drapáky to nejsou. (Zbaběle se v zatáčkách držím pravého okraje vozovky, přispůsobuju rychlost jízdy svým schopnostem, vlastnostem vozidla, technickému stavu vozovky, povětrnostním vlivům, dopravní situaci a vzdálenosti na kterou vidím s ohledem na brzdnou dráhu. :')
Ten kevlarový ochranný pásek pod běhounem se určitě u každého výrobce bude označovat jinak, pokud ho tam mají (zvyšuje ale hmotnost a cenu pláště). Jenže prodavač by si to mohl poplíst s kevlarovou patkou, což je něco jinýho.
A nebo nějaký ty Marathony, ty maj všechny nějakou dostatečnou ochranu a měly by vydržet skoro nekonečně.
Hm, budu asi muset občas vyměnit toho svého prodejce. Zdá se, že taky neví všechno. Tvrdil, že na treky nejsou pláště s ochranou.
Dík za rozšíření obzorů.
Jsou. I ten Maxxis Overdrive a taky myslím Hutchinson Acrobat. Prodavači se někdy ohánějí tím, že jim chodí jen tohle. Ono se to taky pořád vyvíjí. :')
Prosim Tě,mně tenhle příspěvek úplně vypad z hlavy.Před nějakými dvěma lety jsem na ně měl web.stránky,ale teď to už nenajdu.Co jsem tak koukal,byly hodně podobný těmhle :
http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
A sorry za tu prodlevu.
Zpět,nebyly až tak hladký.Podle toho vzorku to bude spíš tohle: http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
Muzu doporucit plaste WTB Allterrainosaurus - za 3/4 roku jezdeni po Praze jsem nemela defekt (cca 3000km).
Koupila jsem si je po spatne zkusenosti s Kendou s barevnymi prouzky. Pri jizde po rovince mi Kenda uklouzla na mokru v zatacce, kde bylo trosku jehlici. Ty WTB maji prisavaci vzorek, ktery na mokru mlaska :) a v zatacce drzi. Nejsou tak uplne rychle jako Kenda nebo Ritcheys (v radu %), ale za tu bezpecnost mi to stalo.
mám ty samé pláště SpeedMaxCross 700C x 35 dve sezony a lepil jsem jen jednou a to svou vlastni blbosti... jezdim 98%silnici ale obcas zamirim ac nerad i do tezkeho terenu a nikdy zadny problem... mozna zalezi na hmotnosti jezdce.. hodne prehustuji nalitam dost kilometru takze uz jsou pekne ohoblovane ale zda se ze tim ziskali jeste lepsi vlastnosti jsou mnohem jemnejsi pruznejsi prilnavejsi k silnici a na stedovych ploskach temez hladke na silnicic dosahuji skvelych rychlosti...
Mám Maxxis Overdrive a hned jak byla nová, tak jsem ji píchnul tak, že zůstala v plášti díra asi 5 mm dlouhá. Nemůžu si dovolit pláště furt měnit, tak jsem ho dal dopředu a od té doby bez defektu. Ale příjemný pocit to není :-/
Nechci Ti do toho kecat, ale když už bych jezdil na takovém plášti, dal bych ho raději dozadu.
Náhlý defekt předního kola může být fatální, ale zadek můžeš ustát.
No teď jsi mě znervoznil, ale ještě se mi nestalo, že by vzduch na bikovém plášti unikl okamžitě. Spíš to trvá tak den. A v předu je podle mě menší tlak na kolo, tudíž i menší šance na proražení, nebo se mýlím? Holt zatím na nové nemám :-/
To: Petr. Ujišťuji Tě, že situace, kdy vzduch unikne z duše kola, dříve než řekneš švec, mám několikrát za sebou. A vůbec o menším nebezpečí na předním kole ani neuvažuj. Spíše je to naopak.
Bať,bať.
A někdy je to i pořádná rána.
Zažil jsem to jen jednou a stálo to za to.
Nejhorší je, že na silnicích je všude tolik skla, že kupovat nový plášť je investice tak na 2 vyjížďky. To se mi fakt nechce. Modlím se, aby mi to nebouchlo :-/ Na jaro koupím aspoň ten jeden..
Není to tak hrozné, měl jsem sice tento týden dva defekty, ale asi 5 měsíců byl klid.
Před pěti měsíci jsem dával nové pláště a teď se mi ojely. Proto možná ty defekty.
ja by som sa vas chcel opytat ze kolko asi stoja bezdusove plaste , za kolko km sa asi opotrebuju , a ci sa daju aj lahko prerazit?
Zatím mě jenom napadlo, že by bylo fajn, kdyby existovaly. Ještě jsem je nesháněl.
No tak ja som mal na tvojich plastoch najzdenych 3500 km ked ich bolo treba vymenit. Teraz mam authoracke, ktore sa strasne rychlo deru - urcite na nich nenajazdim ani 1500 km. Ked skoncia zivotnost vraciam sa k Ritchey Speedmax.
Zkuste Schwalbe , 700 x 35 , pumpuju je predni na 85 a zadni na 95 PSA , snesou to , stoji sice vo neco vic , maji dlouhou zivotnost , jizdni vlastnosti jsou perfekt , Continental , taky jsou OK a nektery Hutchinsons , Michelin me dlouho nevydrzeli , asi 2500 kilaku na zadku na treking bike a Schwalbe jsou po 3500 km na touring bike v lepsim stavu nez Michelin .....
Měl jsem několik plášťů, u těch drahých byla výhoda, že pěkně držely a cítil jsem se o nich mnohem jistěji - Michelin, ale je taky pravda, že tyto pláště jsou z měkčí gumy a rychle se opotřebuje, měl jsem i Rubenu, ta vydržela cca 3-4000 km, původní plášť Ritchi vydržel vzadu 4000 km, což je teda už síla.
Taky jsem je do nedávna používal, ale už to není to co to bývalo. Dřív v pohodě a ty poslední, co jsem měl, jsem skoro pokaždé někde prorval.