ani ne. Od nás do práce (10km) jsem jel ráno asi 3/4 hodiny. Z kostelce (20km) kolegyně hodinu a čtvrt.
AUtobus jsem nespatřil ani koutkem oka.
Všechny kecy o kalamitě jsou pomluvy!
Jeden autobus byl v okolí Mukařova spatřen, seděl jsem v něm. ;-)
Ovšem smyčka na Hájích vypadala v osm ráno nezvykle pustě, tam všechny "modré" autobusy skutečně chyběly (včetně toho našeho, ten vyrazil +30 a na příjezdu měl údajně +80). Jeden řidič z kosteleckého busu říkal, že měl na příjezdu +110.
Takže když jsme se s kolegou sešli na zastávce, hecoval mě, že na kole bych byl dneska v práci dřív a spolehlivěji.
Jižní město, práce v Ondřejově (resp. nad ním) :-)
když jsi to řekl takhle, tak si tipnu skoro s jistotou... na hvězdárně, že?
Tak se z té Prahy odstěhuj, u nás je mnohem hezčejc a nebudeš šmuset řešit jízdu po Praze na kole....;-)
O kopeček vedle (Geodetická observatoř), k astronomům chodíme na obědy.
Když ona Markéta je tvor městský, navíc tady by to šlo bez auta jen těžko... Zatím ještě mám chuť jít hlavou proti zdi a ani bych se nebránil tomu, se v budoucnu posunou víc k centru (až bude příjemnější). Za to může ten půlrok ve Vídni, která dokazuje, že to prostě jde.
Jaká kurva kalamita? Co je na tom neslýchaného, že v zimě napadne sníh? Nebo v létě je vedro? To už se všichni zbláznili, nebo co! Někde si prdnou a v televizi už nesou hajzlpapír i s nočníkem.
... že v zimě napadne sníh?
Teda, v zimě to beru, ale je eště furt podzim! Až do 21.12. (bo ňák tak!)
8-)
Tuhle hru nehraju. To by vydržel do 21. března a to teda nechci.
Hmm, na podzim zima (aka teď), v zimě podzim http://www.novinky.cz/vanoce/218298-vanoce... , na jaře léto a v létě aprílové jarní počasí.
Neměla by se ta roční období přejmenovat?
8-)
Zatím dobrý. Padá. ale žádný problém. Dokonce jsem ráno s překvapením zjistila, že máme protaženou nejen silnici, ale i chodníky.
A k tomu jsem se letos vybičovala (teda spíš jsem vybičovala syna a skorozetě), aby mi už minulý týden přezuli auto, tak poprvé v mé historii nevyjíždím do prvního sněhu na letních a nesháním zoufale pneuservis, který má kratší než týdenní objednací lhůtu...
Já myslim, že slovo kalamita docela vystihuje situaci tady v okolí. Sice je to taková malá kalamita, ale rychlost přibývání sněhu je nebývalá... Myslím, že tu je tak 25cm, odhrnul sem to a už je toho tam spousta... Busy jezdí o 15 minut pozdějc (podle mého sledování) na 30min. trase. Silnice je posolená a pod vrstvou sněhu sem našel i nějaký kamení.... Není to kalamita tam, kde jezdí jedno auto denně, ale tam kde jich jezdí tisíce, tam to je průšvih... A kor, když silničáři vůbec nečekali, že bude sněžit... :-D
Na druhou stranu, ono se toho o moc víc dělat nedá. Nepředpokládám, že teď silničáři sedí v kutlochu a mastí karty. Mají jen omezené množství techniky, se kterým se dají silnice v přiděleném území protáhnout za nějakou dobu -- mít toho víc, by bylo neekonomické, protože by to s výjimkou 1-2 dnů v roce stálo v garáži. Když sněží tak, že po dvou hodinách od protažení je cesta zase zapadaná, tak jí udržet sněhuprostou prostě nejde.
Jaká kalamita?
No jo, v Praze musíte mít zase něco extra.-)))
Venku je těsně nad nulou, sem tam vločka, silnice mokré a na chodnících trošku rozbředlého sněhu.
Těšil jsem se, že ráno malého odvezu do školky na sáňkách, ale na té trošce sněhové břečky to nešlo
K nám na kopec bus MHD přijel skoro na čas, ale ten vesnický z Jílového nedorazil vůbec. Dokonce přijeli i s lopatou a začali odhrnovat stanice. V Modřanech mě docela pobavilo koukat na metaře s hrablen na stanici tramvaje. Jeden to zvládal jednou rukou, asi aby se nepředřel, druhý sypal sůl a třetí seděl ve vytopeném autě se spuštěným motorem a čekal, až ty dva budou hotový. Možná tam jsou doteď, při jejich rychlosti práce. Jinak po městě to strašně klouže, nejhorší jsou hladké schody a přechody.
Kdo má chuť a náladu kontrolovat své sypače, tak tu má nástroj ;-)
http://www.ecsinvention.cz/sypace/index.asp
P.S. Už jsem to sem dával loni, tak mne hned nebuzerujte :-)
Teda řeknu vám, že tak vypucovaný chodník jako letos, to jsme teda ještě neměli. V okruhu 12ti metrů není po sněhu ani památky :o)))
Jen mě mrzí, že jsem to neviděla, páč to taťka uklidil než jsem dorazila z rachoty...
Na šestce mají ty brigádníky, rozhodně tam bylo víc uklizeno než na vinohradech a na pražskym hradě se dalo bruslit, žulový kameny krásně kloužou..
To dnešní počasí byla pro mě výzva. Najel jsem dnes po Praze přes 37 km, část toho byla tam a zpět přes Krčskej les. Tam jsem se taky jednou vyválel - při sjezdu s prudkého kopce. Ale bylo to naprosto neškodný ulehnutí do sněhu v minimální rychlosti. Smeklo se mi přední kolo po nějaké zledovatělé nerovnosti skryté pod sněhem. Možná jsem vzhledem k okolnostem příliš prudce zabrzdil a to přední kolo zablokoval a dostal do smyku.
Jízda v provozu byla dnes asi dost riskantní, ale dalo se to. I když částečně proto, že jsem jel po ulicích, jejichž povrch (případné nerovnosti) velmi dobře znám. Takže největší problém byla jízda do prudších stoupání po kompaktní vrstvě zledovatělého udusaného sněhu: Při záběru se mi protáčelo zadní kolo. Možná to bylo trochu i tím, že mám zadní plášť už poměrně sjetej.
Jo a byl dost velkej rozdíl mezi jízdou ráno (takřka nedotčenej, nesypanej, nesolenej a nepříliš uježděnej sníh) a večerním návratem (rozsolená břečka - místy na vrstvě kluzkého udusaného zledovatělého sněhu).
jen trochu sjetej, nedávno jsi říkal, že už z toho lezou žebra, ale že to nechceš předčastně vyměnit.
Já mám za sebou 3x vyházenejch 50 metrů silnice a 5 km se sáňkama s prcekm do školy a s dvěma ze školy
Aby brzo nelezla žebra z Medvěda, až se někde na zledovatělé dlažbě rozstřelí...
Medvědovi se nestane nic. Práskne sebou na notebooka, případně na igelitové tašky s nákupem a to jeho pád utlumí. Dnes jsem tak po Přerově viděl jezdit několik starších babek a zatím se jim také nic nestalo. Mně to sice klouzalo i ve čtyřkolce, ale babky se na zledovatělé silnici držely fakt statečně. Jedna z nich dokonce byla i osvětlená ;-)
Co dodat...
Psal jsem, že čekám až začne být vidět kord. A zatím vidět není. Ale fakt je, že to asi dlouho trvat nebude. Podívám se, kolik má najeto... Tak už to mám: Novej jsem ho nasazoval 23.6.2010, takže má najeto 4646 km. To je ještě dost málo. Takže počítám tak ještě dva měsíce. Je blbý, že konec jeho životnosti vyšel na zimu, ale to je osud...
Takže až pojedeš po ráfku, tak budeš držkovat, že to drncá a skřípe, ale plášť tam dát nemůžeš, protože ten zbytek gumy má zatim jenom 5.000km
Že tě tyhle šaškárny v tvém věku bavěj....
Je to trošku jinak: Prostě mám vypozorováno, kolik km ten plášť vydrží. Kdyby se ukázalo, že je sjetej dřív, tak ho SAMOZŘEJMĚ vyměním před dosažením oné vypozorované hodnoty.
Kolik zim už jsi s takovým obutím projezdil? Zvyšuješ si pravděpodobnost havárie, jestli za sjetej považuješ plášť, kterej ukazuje kordovou vrstvu.
Tohle je třináctá zima, kterou jezdím. Vozím pořád naprosto stejný pláště, ale nepamatuju si, v jakém stádiu sjetosti se kterou zimu nacházely. V zimě býval spíš problém, že se (použitější) pláště snáz propichovaly ostrými kamínky z posypových materiálů. Tohle mě pak nejspíš vždycky přimělo přezout...
A proč prostě neuděláš to, co tady bylo již zmíněno a co se normálně dělá? Nasaď novej plášť na zimu a ten sjetej, když už bez něj teda nemůžeš žít, schovej na jaro a dojezdi ho na něčem jinym, než na těch hnusech co se teď válej všude venku. Já to dělám stejně. Nový pláště nastupujou na zimu a to co tam mám teď, poslouží ještě na jaře.
Jo, to bych samozřejmě mohl. A ještě jednodušší je používat své druhé kolo, kde jsou pláště v lepším stavu. Když uvidím, že stav toho pláště dělá při jízdě potíže, samozřejmě učiním příslušná opatření. Zatím ale žádný problémy nejsou. :o))
Pravda pravda, zatím je to dobrý, takže není důvod něco měnit. S touto všeobecně rozšířenou filosofií nelze než souhlasit. A proto se dnes, dle svého zvyku, chystám svým velkým, smradlavým, více než tunu vážícím autem, sám, na výlet do Prahy. Jen tak, pokochat se panoramaty, zmrzlými cyklisty a vyděšnými chodci.
:o))
Já myslím, že ještě lepší je půjčit si od zemědělců velký traktor s přívěsem plným velkých balíků sena a vepředu s adaptérem na nakládání těch balíků. Pokud nevíte jak to vypadá je to možná dvoumetrová tyč končící hrotem.
Takto vybaven pomalu a důstojně projet napříč Prahou znamená nasrat úplně všechny. A to by bylo bingo.
Každý účastník provozu je povinen mít své "vozidlo" v dobrém technickém stavu, jinak nemá v provozu co dělat. Dle tvých vlastní slov tohle tvé pneumatiky poněkud nesplňují. Co bys asi tak řekl motoristovi na sjetých pneu?!?
Když jiným něco vytýkáš, neměl by si začít u sebe?!?
A neříkej, že ohrožuješ jen sám sebe - pokud se na tomhle pohybuješ v provozu a je jedno zda ve standardních nebo v nestandardních povětrnostních podmínkách, pak se to netýká jen tebe.
Klííd, proč myslíš že to o těch pláštích napsal? Aby se to tady zase do krve zhádalo a aby jeho bratr mohl zodpovědně prohlásit, že zlo vidí jednoznačně na straně Radky..
Já včera ráno jel autem na Bedřichov, večer zpátky a nejhorší stav silnice R10(?) byl mezi Prahou a Ml.Boleslaví. V jizerkách sněžilo míň než tady a navíc tam mrzlo, takže nebylo "mejdlo".
Neohrožuju nikoho a žádnej zákon nepředepisuje, hloubku vzorku plášťů na kole. Jízdní vlastnosti to rozhodně neovlivňuje pod nějakou přijatelnou mez. To bychom mohli rovnou zakázat všechny pláště a galusky, které se bez vzorku už prodávají.
Ale nařizuje, nařizuje. Mít vozidlo v dobrém technickém stavu. A kolo je vozidlo; nemotorové...
"V dobrém technickém stavu" je ale hodně relativní pojem. "Dobrý technický stav" nepředepisuje žádnou hloubku vzorku u plášťů na kole. Nechává to na uvážení řidiče.
"Zrovna tak zákon nechává na uvážení řidiče, kdy je jízda autem zbytečná."
"Ale když motorista jede autem, ohrožuje tím zbytečně své okolí."
"To ty taky, když jezdíš na sjetých pláštích."
"Já mám své kolo pod kontrolou a i kdybych tu kontrolu ztratil, ohrožuji jen sám sebe."
"Jó? A co když spadneš někomu pod kola, on se ti bude chtít vyhnout a střetne se s protijedoucím vozidlem?!"
"Ohleduplný motorista je povinen předpokládat, že cyklista udělá chybu, takže by si měl nechávat dostatečný boční odstup."
"Ohleduplný cyklista by neměl jezdit na sjetých pláštích po ledě mezi auty."
"Cyklisté by neměli v zimě ulehčovat řidičům život jen proto, že řidiči nejsou schopni mít pod kontrolou všechna rizika, která vznikají používáním motorových vozidel."
Jsem vám ušetřil práci :-))
Řidič auta by měl předpokládat, že cyklista který bojuje o prostor, by mohl mít sjeté pláště a neměl by ohrožovat své okolí, tím že by to nepředpokládal.
Řidič který to nepředpokládá není ohleduplný a zvyšuje tím svá četná rizika.
Navíc se dá předpokládat, že takový řidič který dobrovolně navyšuje rizika pro své okolí jezdí víc vpravo a stejně tak i volí:D
Dobrý technický stav rozhodně není "hodně relativní pojem".
Dobrý technický stav znamená, že jsou všechny části vozidla technicky způsobilé k provozu.
Tvůj přístup je přesně to, co motoristům na cyklistech vadí - vyjedou na čemkoli v jakémkoli počasí a chovají se jako kingové. Nacpou se do provozu a chtějí být rovnoprávnými účastníky provozu, ale nejsou schopni a navíc ani ochotni svá kola mít v takovém stavu, aby v tom provozu neohrožovali nebo neomezovali ostatní účastníky.
Té poslední větě nerozumím. Chápu, že můžu mít na zimu kolo, které bude maximálně fit, tj. na dobrém obutí, kotouče, co se nezanesou sněhem, etc., čímž zvýším ovladatelnost kola a snížím možné riziko pádu, například pod předjíždějící auto.
Ale vysvětli mi, jaký technický stav kola mi dovolí, abych v zimě ostatní účastníky provozu "neomezoval"? Protože i kdybych měl na obou pneumatikách hřeby, těma zmrazkama u kraje (v "letní" stopě) se prostě jet nedá. Jediné řešení, které mě reálně napadá, si dal patentovat jistý Jan Tleskač...
Řekl jsi to přesně - nejsme schopni mít do městského provozu taková kola, která prostě zaručí bezpečný pohyb v tomto počasí.
A pokud toho nejsme schopni, pak je mi líto, ale kolo do provozu v tomto počasí nepatří.
Vím, nikdo to nezakazuje, ale kromě zákona je také nutno používat zdravý rozum...
Osobně jsem zastánce rozumného užívání kola, ne užívání za každou cenu.
Z mého pohledu je prostě holý nesmysl v tomhle počasí na kole do městského provozu vyjíždět.
Na poradne sirokych pneu nebo na hrebech to neni problem. Neodsuzoval bych uplne.
Ale to už je specielní výbava kola pro jízdu v zimně a na ledě a rozhodně to není běžná výbava, spíš potkáš kola bez vzorku a to je čiré šílenství na tom jet a o tom píše Radka.
Ale to asi ano, ale Radka to prilis pausalizovala. Navic - leckdo dokaze na galuskach projet i to, co neumetel nezvladne se hreby.
Projet se dá všecko, ale v jaký poloze ?
Dneska jsem zažil naprosto hororovou jízdu autobusem po rovině v rychlosti tak okolo 15 max 20 km v hodině.
Pokud není schopen autobus zajet a vyjet ze zastávky tak by měl problémy i Štybar.
Vono to bude individuální. Na brusích to taky není nic moc stabilního a zkus krasobruslařovi vykádat, že je to nebezpečný. Se dá jet na kdečem, když to uřídíš. Nejen na bruslích, to platí obecně, buď ten cit a balanc máš, nebo ne. Někdo potřebuje hřeby, někdo pomocný kolečka a určitě jsou tací, co na galuskách i ve sněhu zvádaj. A není důvod proto, že někdo nemá soudnost, plivat na jinýho, kterej umí. Na tom kole (na rozdíl od auta), jde především o kejhák toho cyklisty (když neumí), netřeba to nějak regulovat, se to přirozeně vytřídí samo :-P
Myslím, že jsem řekl něco trochu jiného. V zimě se v Praze dá jezdit po hlavních tazích, které jsou vysolené a vyčištěné naprosto bez problému a stejně bezpečně jako v létě. Jen se musí jet o půl metru víc vlevo, což samozřejmě může řidiče obtěžovat, protože se jim zužuje manévrovací prostor a někdy musejí čekat na možnost předjetí.
Já beru kolo jako svůj základní dopravní prostředek. Jasně, že v zimě se jezdí hůř. Ale nemyslím, že je to až tak nebezpečné, aby toho člověk musel na zimu nechat. Kodaň má i v zimě modal split 15-20%, takže obecně to, že se v zimě jezdit nedá, prostě neplatí. Je to věc místních podmínek. Ty jsou v Praze mizerné, ale přesto si myslím, že jízdu na kole neznemožňují.
Uvážení řidiče je v tvém případě zřejmě nedostatečné opatření. Protože jen idiot vyrazí do takového počasí na tak na sjetých gumách, že přes veškerou svou vyježděnost a opatrnost prokazatelně není schopen jezdit bez pádu.
Je tedy potřeba, aby konečně začal platit stejný metr na všechny účastníky provozu. Tedy na KAŽDÉ vozidlo jen pneumatiky schváleného rozměru s výslovně stanovenou minimální hloubkou vzorku, a mimo platnost letního času zimní, tj. se specifikací M+S.
A vymáhat a pokutovat stejně důsledně jako to kontrolujou v listopadu za slunečného počasí na suché dálnici
Kde bereš to přesvědčení, že nejsem v provozu schopen jezdit bez pádu? V městském provozu jsem "spadnul" jen dvakrát, ani jednou to nebylo na sněhu a pokaždé to bylo jednoznačným zaviněním řidiče motorového vozidla (otevřené dveře na zákazu zastavení a "myška", tj. zahájení odbočovacího manévru doprava v okamžiku předjíždění zleva).
Že jsem v pondělí lehnul do sněhu, to bylo v lese, kde jsem si mohl dovolit trošku zariskovat a pokusit se sjet po udusaném sněhu kopec, který by slabší povahy vedly dolů i v létě.
Ale jinak souhlasím, že by na technický stav kola měly platit jasně stanovená měřítka - úměrně ohrožení okolí, které ze špatného stavu "vozidla" vyplývá.
A ten pád, kdy jsi si zranil ruku?!? Ten se jako nepočítá?!?
Ovšem tvoje poslední věta ta mě teda pobavila - "...jasně stanovená měřítka úměrná ohrožení okolí, které ze špatného stavu vozidla vyplývá" to je zase perla, jen co je pravda...
Pád, kdy jsem si zranil ruku, nebyl v provozu, nýbrž na liduprázdné "cyklostezce".
Ta moje "perla" je určena pro přemýšlivé lidi, kteří jsou schopni uznat, že čím je vozidlo nebezpečnější pro okolí, tím přísnější pravidla musí platit pro jeho technický stav.
To by mělo obzvlášť platit pro tu tvojí plečku se sjetejma pláštěma, kdy se tři týdny zabýváš prasklým lankem a jinýma . Ty seš ten pravej , kdo by měl někomu kázat o technickém stavu a je naprosto jedno o jaké se jedná vozidlo.
Tak zatím mi připadá, že o technickém stavu mi tu kážou jiní, aniž by mé kolo kdy viděli. Že bych já někomu kázal o technickém stavu, jsem si nějak nevšiml... Pokud "kážu", tak jedině o míře nebezpečnosti jednotlivých druhů vozidel. To jo...
Prasklým lankem jsem se zabýval pouze několik hodin, než mi ho vyměnili. Spíš mě zajímalo, proč vůbec prasklo (jestli jsem neudělal něco špatně). A pak, když mi dali to "teflonový", bylo to pro mě nový a potřeboval jsem informace... Myslím, že ani tímhle se nijak nevymykám...
Ono stačí jen číst a vnímat, co o tom svém vehiklu píšeš ty sám... Např neměníš plášť, dokud z něho nelátají třísky.
Drevene plaste? http://www.google.cz/imgres?imgurl=http:/...
To je sice moc pěkný, ale každý máme možná trochu jiný měřítka. Dnes jsem na tom zadním plášti zjistil, že se místy začíná objevovat náznak textury kordu, tak jsem ho vyměnil za nový. Starý jsem nevyhodil, v nouzi se může ještě hodit. Tak kde je tu řeč o nějakých "třískách"?
Mimochodem - věci posuzuju podle toho, jak slouží, a mně tento silně opotřebený plášť i dneska posloužil velmi dobře. Neměl jsem s ním jediný problém. A to jsem dnes brázdil Prahu od východu na západ: Dolní Počernice - Stodůlky a zpátky plus odbočka do Záběhlic (59 km), a to ve vyloženě extrémních podmínkách - ty pláště se pomalu ani nedotkly asfaltu... Zato jsem viděl několik bouraček aut - vůbec netuším, jak k nim mohlo dojít, když jsem prakticky celý den jezdil kolem stojících kolon aut. Takže všechno je relativní.
Přemýšlel jsem, čím to je, že i poměrně opotřebovanej plášť sedí na vozovce jak přibitej, a dospěl jsem k "objevnému" závěru, že je to tím, že jsem těžkej a mám těžiště hodně vzadu, takže zadní plášť působí na vozovku velkou silou. Kdyby na něm jel někdo lehčí, možná by už nějaké problémy měl...
Ještě jeden zážitek. Vyčítáte mi tu často, s jakým despektem mluvím o motoristech. To, co jsem ale viděl dnes, mě v tom jen utvrdilo. Během těch zhruba čtyř hodin, co jsem dnes v provozu strávil, jsem slyšel tolik sprostých nadávek, různých hádek a viděl tolik neslušných gest mezi motoristy, že jsem si připadal jak v nějakém cvokhausu nebo zvěřinci.
A o inteligenci a ohleduplnosti pánů motoristů jsem taky ztratil poslední zbytky iluzí. Když jsem projížděl od Štěrbohol přes Průmyslovou na Strašnice, bylo mi najednou jasné, proč stála kolona až do Počernic a do Měcholup: Řidiči jedoucí po Průmyslové vjížděli do křižovatky, aniž měli zaručeno, že ji budou moci po změně barevného signálu včas opustit.
Hromadili se přímo v křižovatce, takže když padla zelená příčnému směru, byl jsem jedinej, kdo tu křižovatku projel - spíš by se hodilo říct, že jsem se PROTÁHL mezi nárazníky. Ostatní jen bezmocně troubili a hlasitě halekali z okýnek. Po Černokostelecké směrem na Strašnice jsem pak jel úplně sám... Takže ty kolony nezpůsobil jen sníh, ale i neuvěřitelná debilita a bezohlednost motoristické veřejnosti.
Ale jdi ty trumpeto, uvažuj trochu, vždyť ti bezohlední motoristé mají stejné cíle jako ty. Chtějí pro sebe urvat něco, co jim nepatří. Od podobných lidí tady dostáváš bodíky a nestěžuješ si. Však počkej, až vstoupíš do politiky, jak se ti ta neuvěřitelná lidská debilita a bezohlednost bude hodit.
Analogicky - čím těžší cyklista, tím přísnější pravidlo pro technický stav jeho kola. Když mě trefí děcko, nebo nějaká křehulka, tak to bude jen o boulích. Ale nedej bóže přesmetrákovej brumla... :-)
Ano, a tohle je přesně ten důvod, proč vše musí být taxativně uvedeno v zákoně.
Mýlíš se - sjeté obutí, samozřejmě, jízdní vlastnosti ovlivňuje a pokud jsi účastníkem provozu, tak ohrožuješ všechny ostatní...
A hladké pneu nebo galusky jsou určeny na konkrétní povrchy - ještě jsem neviděla blba, který by na slikách vyjel do sněhu.
Helejte, vy radilové (teď nemyslím jen újezďáka), máte zkušenost s dlouhodobým ježděním na totálně sjetých pneumatikách? Co, že nemáte? Tak jak můžete kritizovat a radit? Nebo to psali v Blesku, říkali v televizi a vy to teď opakujete, páč to je určitě pravda (´sem to čet´...)?
Já na takovejch gumách nejezdím, na to se mám příliš rád, takže neradím. Ostatně je to Medvědova volba, budiž mu přáno - nám to může být šumák.
"Rozčilovat se = škodit svému zdraví pro uminutost druhých"
8-E
Jeho volba by to byla, pokud by se nepohyboval v provozu. Když se na tom chce zrakvit, ať se na tom zrakví někde v lese.
Ale pokud se na takovém kole pohybuje v běžném městském provozu, pak to jeho věc rozhodně není a svým jednáním a chováním by se měl přizpůsobit skutečnosti, že chce být plnohodnotnou součástí městského provozu.
Nedostatečný technický stav "vozidla" takovému chování neodpovídá.
Sveho casu jsem jesdil na 50% zimakach ve S120. Kdyz mi pak nahodou vysly penize na 2 ks nove, byl to tak obrovsky rozdil, ze uz od te doby proste jinak ne. A pozor - vzorek i na tech 50% byl jeste nad zakonem stanovenym limitem.
Mimochodem - vsechno jednostope s uzkymi neohrebovanymi gumami je rizikove. Ani 2" pneu nejsou zaruka, ale na sjetych uzovkach bych vazne nejel.
No sic jsem dneska dorazil na kolečku, ale bylo to tak nějak na hraně - kvůli sněhu na krajnicích nebylo zrovna kam uhýbat před autama. Nejlíp by bylo, aby to na asfaltu vymrzlo a sníh zůstal jenom okolo, to pak bude to pravý ořechový :-).
No ale když vezmu, že třeba nástupiště ČD jsou už druhýn dnem neodhrnutý, tak to kolo je proti tomu suprový :-)
Nojo, SŽDC či ČD či komu vlastně nástupiště patří musí šetřit, tak aby nemuselo propouštet managery, propustí chlapíky co by mohli zametat nástupiště.
No taky v tom mám dost nejasno - nádražáckých organizací je povícero a každé patří něco jiného. Nicméně už jsem tam před půl hodinou poslal mejla, co jako tohle budování má znamenat. Stejně to půjde do ztracena. Nedávno jsem s nima takhle řešil otázku, jestli se na jedný koleji mezi Benešovem a Říčanama může ztratit vlak. Sice mě přesvědčovali, že nemůže, ale kecali - ten vlak se fakt ztratil :-)
Ahoj.
U nás pod Valdekem (Brdy) napadlo již skoro 30cm.
Kalamitní stav, ale není tak hrozný. Obce i města se musím říct celkem dobře starají! Silničáři také celkem na ten příval sněhu docela stačí. Není to ideální, ale normální lidi to pocopí a přizpůsobí se tomu!
Jenže pár magorů se vždy najde...
Ps je tu dobře vidět jak s nadmořskou víškou sněhu přibívá.
U nás už je opravdová zima, na silnicích snad takových deset čísel rozježděnýho sněhu, sypače či pluh jsem tu od soboty neviděla, ale na to jsme si už zvykli, prostě řidiči poraď si jak umíš. Ale jinak pohádka .... (viz foto)
No, závist! :-) Nááááádhera!! Tam by se to jelo. Na bajku, samozřejmě... ;-)
Tak na to nemám odvahu a hlavně zimní obutí na kolo. Ale myslím, že na běžky už by to šlo, jen se vyhnout oraništím.
Zimní obutí na kolo? Co to je? :-)
Pláště s nějakým hrubším vzorkem, na kterých bych měla menší pravděpodobnost rozbití úst ... asi tak
O vzorku pláště to až tak není... Mne stačí i sjeté semislicky. Je to skvělá škola techniky jízdy, v blátě pak jako když najdeš. A když už člověk spadne (na sněhu/ledu), tak do čistého... :-))
No jo, tak ty už máš natrénováno. Já se řadím spíše mezi ty "zhýčkané" cyklisty, tedy cyklistky a za takových podmínek vyjíždím jen zřídka kdy. Jak se znám, ležela bych už v první zatáčce a pokud by to bylo na silnici, tak při mým štěstí by mě ještě dorazilo právě projíždějící auto.
Je to přenádhera. Nikde nikdo, ticho, mráz, sluníčko, sníh se třpytí a křupe pod koly... Už se na to moooc těším. Tady u nás je to bída, sníh skoro žádný; jen ten mráz...
Ale přesně to samý je i na běžkách .. nikde nikdo (většinou), ticho, mráz, sluníčko (jo bývávalo - přijde mi, že těch krásných slunečných zimních dnů je poslední dobou jak šafránu).
Já bych byl na běžkách furt na zemi... ;-))
Takhle nějak? http://www.youtube.com/watch?v=DuG9qixk2T4
jj, asi tak nějak... ;-)
Ale když už dvě prkýnka, tak já radši takhle nějak: http://www.youtube.com/watch?v=J1Ku8HEHQS8
Nekritizoval jsi náhodou Medvěda jinde za málo vzorku na sněhu?
Nechápu proč, když tady propaguješ semislicky na sníh...
Heky je propaguje na blbnuti v terenu, ne na dopravu ve meste.
Děkuji ti předsedo, že jsi se mne zastal...
A mimoto, pojem "sjeté semiclicky" neznamená, že mi z nich už lezou dráty...
Na druhou stranu - kdyby z toho lezly draty, mohlo by to slouzit jako hreby, ne? 8-)
Jednou jsem pichnul a rozlamal kord na pneu v aute. Fouknul jsem tak opravny spray a dojel od pumpy k pumpe z Benatek n.J. do Prahy. A draty pak vazne lezly. Pneuservisak se na to kolo podival a rikal: "Kde jste prejel toho dikobraza?" 8-)
Ve městě je toho sněhu zase podstatně míň... Sníh mám na cestě dnes už jen při průjezdu Krčským lesem, jinak prakticky jen mokrou vozovku... A zledovatělý sníh je teď už jen na cyklostezkách. Jízda zručnosti to byla například při přejezdu Nuselského mostu po východní straně a pak na stezce v úseku Podolská - Vyšehrad. Tam snad místo frézy jezdí rolba... A navíc jsou tam nedodělky po podzimních výkopech (chybějící vrstva asfaltu), takže k tomu ledu ještě nerovnosti...
Řeším to tak, že na (neuklizené) stezky dlabu a jezdím po vozovce, kde už sníh prakticky není.
a do terénu jde pěšky s kolem na zádech? :-O
Nebo bydlí na samotě a všude okolo je zákaz vjezdu autem, takže nikoho jinýho než sebe neohrozí?
No jestli jo, tak už vím proč s Medvědem vždycky nesouhlasí, když se jedná o jízdu Prahou a auta. Prostě to nezná...
;-)
Fakt "miluji" lidi, kteří, ač neznalí situace, dělají závěry a vynášejí ortely... ;-)
Dobře, tedy spešl pro tebe. Bydlím sice v centru, ale mám to cca 100 metrů (po chodníku:-)) k řece, kolem které vede ulice prakticky bez provozu (část je jednosměrná) a která se ani nesolí. A ta mne vyvede přímo a rovnou mimo civilizaci. A nemám vůbec žádný problém kolo na té ulici, pokud je stav vozovky takový, případně i zastavit a počkat, až mne auto v klidu předjede, ačkoliv vím, že mám stejná práva jako to auto. Nejsem totiž piča (a hlavně sebevrah), abych se mu tam před (a vedle) autem motal na ledě. Řidič je v klidu, já jsem v klidu.
Jízda po Praze je mi taknějak u prdele, ať si každý jezdí kde a kdy chce. Absolutně ale nesouhlasím s Medvědem v otázce technického stavu jeho kola a už vůbec pak s jeho arogantní a bezohlednou jízdou vůči ostatním účastníkům silničního provozu, zejména pak vůči řidičům motorových vozidel. Vyvolávat konflikty vynucováním si "poslušnosti" stylem "uhni pičo, teď se tady seru já na kole a já tě vychovám, jak se máš chovat vůči cyklistům, ty vrahu v plechovce!" je mi silně proti srsti.
A jízdu na kole městským provozem znám (Brno sice není Praha, ale občas tam nějaké auto projede).
Přesně tak, on totiž takový pomalu jedoucí cyklista-piča, co jezdí ve městě po ledě na sjetých pneu a může každou chvíli spadnout, takže ho auta nemůžou předjet, nebo se mu musí velkým obloukem vyhýbat, nejen že zabere na vozovce víc místa než náklaďák, ale také způsobí, že za ním jedoucí auta spotřebují i stejné množství paliva jako ten náklaďák. Když si vezmeš, že tenhle cyklista najezdí za den po městě 50km, je to hotová ekologická katastrofa. K tomu připočti to brnkání na nervy řidičům, prostě je to piča.. :-)
máš tam smajlíka, tak co rozčiluješ:-)
tssssss si nemůžu jako zarejt, jo? :-p :-p
Ty už nejsi v Břeclavi, ale v Brně? Jinak k tomu provozu. v Brně jsem taky jel na kole. Takovej provoz by se mi v Praze strašně líbil!
Hlavně než jsem se rozkoukal, tak jsem byl z centra a z provozu venku.
Jo a ještě něco. U nás na vsi bych se teď na kole bál a nejezdím. V Praze bych ale jel v klidu, holý silnice takže problém j ejen teplota a to jen o oblečení. Jediný riziko navíc je nastydnutí a tím omezí cyklista fakt jen sebe...
Jasně že ty si zarejt můžeš :-))
Po Brně jsem jezdíval před nějakým časem, když jsem tam měl jisté "aktivity":). No, v současnosti mne ty "aktivity" zahnaly na sever (Moravy) ;-)
Po Praze nerad jezdím autem, natožpak kolmo... Hodně (nejvíc) by mi vadily semafory; furt zastavovat a vycvakávat se... :-))
Copak, copak, takhle by nevyjel ani šumák zalitý horkou vodou :-))
Kde jsi to fotila ? Já dneska odpoledne jel od Dobrušky přes Náchod do Hronova a i pohled nahoru k Dobrošovu nevypadal nijak moc sněhově (tak nějak bílo tam teda bylo...). Ty fotky jsou z nějakých vyšších poloh, ne ?
A pokud nechceš přímo sněžný kolo, tak jsou prima pláště s hroty. Sice na tom člověk tolik nepiluje techniku, ale o to jistěji a pohodověju jede. Z kopce i do kopce s jistotou.
Sněhu je v Praze zase jak nas***, totiž hodně jako loni ;-)
Ale konečně jsem si pořídil zimní botky, které na těch ledovatých chodnících skoro vůbec nekloužou, tak už mne tohle roční období sejří o něco méně :-)
Ještě kdyby nebyla taková kosa :-)))
Včera to bylo dost na prd (na trase Jižnák - radnice - Žižkov - Jižňák).
Hlavní tahy osolené a mokré, samozřejmě okrajový prostor, kde se cyklista obvykle pohybuje, byl zadělaný, takže holt víc doleva a pouštět předjíždějící až v místech, kde to jde.
Pro ty remcaly, kterým cyklista v zimě na silnici vadí, bylo toho zdržování (míněno řidiči mě nepředjížděli z chodu, jak mají v oblibě, ale zpomalili a ujistili se, zda se skutečně vejdou) na kusy tak nejvýš o polovinu víc. Za předpokladu, že v zimě jezdí po Praze jen Medvěd, já a ještě jeden kamarád (kterého jsem včera potkal), z toho vyplývá výrazné snížení míry obtěžování řidičů cyklisty, takže IAD může být spokojena ;-) .
Místní komunikace byly jsou na tom samozřejmě hůř. Vyskytuje se tam široká škála "terénů" od holých kostek (opuka je svinstvo, žula pohoda i v provedení kočičích hlav), přes ujetý sníh, břečku na vjezdech z hlavních komunikací, až po pomalu vymrzající led. Nejsem žádný technik, nejvíc mi asi vadilo "blátíčko", tedy ujetý sníh s natahanou solí, který se pod kolem rád propadá.
Několik kousků cyklostezky, které jsem měl to potěšení vyzkoušet, se kvalitou blížilo chodníkům (viz dále). Kde bylo vypluženo (včera večer východní Nuselák), tam je tenká vrstva ledovky, celkem ale sjízdná. Kde vypluženo nebylo (ráno západní Nuselák), tam to byl rozšlapaný chodník, což je asi jeden z nejhorších možných terénů. Cyklostezka na sídlišti má ujetý a ušlapaný sníh - vzhledem k situaci optimální terén. Cyklostezky byly udržované jen protažením, nikde se nesolilo ani nebyl použitý štěrk.
Nevyhnul jsem se ani sídlištním chodníkům ("výmluvou" mi budiž konfigurace našeho sídliště, kde jízda s vyhnutím se asi 300 m chodníku znamená půlkilometrovou zajížďku a 2x odbočení vlevo z třetího pruhu). Chodníky byly většinou protažené a tedy s ušlapaným sněhem měnícím se postupně v ledovku. Nejhůř dopadaly vjezdy na komunikace, kde byla mrznoucí slaná rozšlapaná břečka, to je o hubu asi nejvíc (hlavně proto, že na takovém místě člověk obvykle zrovna zatáčí). Celkově se ale po chodnících jelo stejně nebo lépe, než po cyklostezce.
Po dojezdu z kola postupně opadalo asi kilo zmrzlého svinstva, i když je to měšťák, který by to měl vydržet, nadšený jsem nebyl.
Za zmínku stojí, že Technická správa komunikací tuto zimu poprvé některé úseky cyklostezek speciálně udržuje, díky čemuž je třeba ten Nuselák po východní straně skutečně sjízdný.
Je spíš otázka, zda pouhé protažení bez posypu inertním materiálem je optimální. Tam, kde se v zimě normálně jezdí (Kodaň), se cyklostezky v zimě solí (dokonce preventivně, den předem), tam je ale 99% infrastruktury oddělených od pěší. Solit chodníky se v Praze nesmí a to z dobrých důvodů, sůl je svinstvo, likviduje boty a psům nohy -- takže i u smíšených cyklostezek, kde navíc bude v zimě pěší provoz převažovat, je to solení hodně sporná věc. Na druhou stranu, nechat tam tenkou vrstvu ledu, není pro kolo taky zrovna OK.
Závěr je, že Praha je při troše opatrnosti a přechodu na hlavní silnice celkem v pohodě sjízdná, ale není to žádné potěšení, především skoro všechny vtipné zkratky jsou v háji nebo vyžadují extrémní opatrnost, čímž se ztrácí jejich zkracující efekt. Na hlavních komunikacích není riziko pádu oproti zbytku roku vyšší, jezdí se víc vlevo, ale cyklistů jezdí tak málo, že se to (pokud jde o "obtěžování řidičů") se sezónou vyrovná.
Na kole teda budu jezdit dál, ale cesty jsem omezil, kombinaci doma-práce-centrum-doma už tenhle týden realizuju autobusama. Radost mi to nedělá, leze to do peněz, ale ty předměstské okresky jsou při tom provozu teď na kolo ještě horší než frekventované hlavní tahy v Praze.
Mám za sebou několik přejezdů mezi Prahou Brnem a zpět, zažil jsem v Praze první příval sněhu, situace nebyla moc příznivá. Po příjezdu do Brna jsem si myslel, že je to město, kterému je shůry přáno, poněvadž oproti Praze zde byl pouze poprašek. Po další jízdě se situace zdála být vyrovnaná, teď opět v Brně se zdá, že teprve ke kalamitnímu stavu dochází. Bez ohledu na města je však stále problematická otázka řidičů, kteří v mnoha případech asi se sněhem v zimě vůbec nepočítají. A silničáře samozřejmě jako vždy sníh překvapil.
Přesně tak. Půlka řidičů najednou jede jak s hnojem, druhá půlka jede jako by se nic nedělo a bylo sucho. Jsou to kreténi.
Tuhle se mě psycholog ptal, jestli se mi nezdá, že mám k cizím lidem apriori záporný postoj. Mám. Jak bych mohl nemít, když lidi jsou taková banda debilů? :-)))
No, za chvilku taky pojedu, jako debil s hnojem. Jedu přezout na zimní, lepší počasí jsem si fakt nemohl vybrat. Ale když jsem si to dopoledne domlouval, tak ještě nechumelilo. Proč mne to nepřekvapuje... :-))
Ty bláho, v tomhle co je venku na letňákách?!?
Tak to prosím následně barvitě vylíčit :o)))
spíš než nám to barvitě líčit by si měl někde nechat nafackovat...
Kdyby nikoho nemohl najít, tak bych se možná obětoval:-)
Teda nevím jak to vypadá na jihu Moravy, ale tady u nás je tak tejden jízda na letňákách fakt na žalobu za veřejný ohrožení.
Ale znám takovejch co všechno odkládaj na poslední chvíli spoustu. Taky mezi ně tak z půlky patřím :-)
Heleď, já to měl naplánováno na tento týden. Dopo, když jsem se do pneu servisu volal, nebylo po sněhu ani vidu ani slechu. Chumelit začalo krátce po položení telefonu :-)). Bylo to v pohodě, trošku to sice klouzalo, ale žádný problém; a nebyl jsem zdaleka jediný, kdo sáňkoval na (sjetých) letňákách :-D.
Fakt nemůžu za to, že začala zima tento týden. Teda myslím jako tady u nás na jihu... :)
Já vždycky manželčino auto vozíval do pneuservisu v říjnu nebo začátkem listopadu, protože jinak to dělal přesně jako ty :-)
Pro mne je úspěch, že jsem to stihl ještě letos :-)).
Jen tak na okraj - na letní jsem přezouval koncem června... :-D.
jo Magda takhle jednou odkládala to přezutí na letní tak dlouho až už jsem jí řekl, že je to zbytečný a nechá tam ty zimní, protože by na ně stejně za dva měsíce přezouvala... :-D
Hele ty pak něco říkej medvědovi a jeho vzorku na pláštích na kole:-)
Měl bys držet pusu a špičkou dělat důlek... :-)
Docela by mě zajímalo, jak je Praha na tom teď. Plzeň je totálně neprůjezdná, synátor měl přijet na večeři (přejet z jednoho konce Plzně na druhý) a asi bude o hladu. Uvízl někde v centru v koloně (aut - samozřejmě). 8-((
To samý - od tří je tu bílá tma...
Kolony aut jezdí krokem, stěží jezdí i tramvaje. Ve čtyři odpoledne nikde žádný pluh nebo sypač.
Jediný co snad jezdí ještě bez komplikací je metro, ale nevím, už jsem víc jak dvě hoďky doma... Sledujeme to jen z okna a nevím, jak se ráno dostanu do rachoty...
já nevím, jak se budu za dvě tři hodiny dostávat z práce domů. Kdyby se tu dalo spát, tak bych snad ani nejel. Stejně se jedu domů jen vyspat...
Před 20 minutama odešla dcerunka na trénink a teď se vrátila, že koleje jsou total zapadaný a o tramvaji se jí tak akorát může zdát...
Bez obalu přiznám, že jsem radši. Docela jsem měla obavu, jak se za tři hodiny dostane domů a autem bych pro ni rozhodně jet nemohla...
Před chvílí jsem se vrátil a mohu potvrdit, že je to jen pro silný nervy. Magistrála jede 10 km/h po vrstvě rozježděného sněhu a mezi nima se ještě před chvílí motal nějakej pošuk na divnym kole se sjetou zadní gumou... Byl ale s přehledem nejrychlejší :o))
V Praze konečně něco spadlo, ještě pár dní a bude to teprve stát za to :-)
Ale prý má zítra přestat :-(
Nesejckuj! Kdyz to konecne zacina vypadat zajimave...
Behem vecera jsem si 2x dal Barrandovsky kopec nahoru a dolu (a tusim mijel Meduzu v aute). Vazne nechapu, co ty lidi na silnici delaji. Bud ma vetsina letni gumy, nebo ridi jak prave vylezli z autoskoly. 8-( Jak je mozne, ze s prazdnym tranzitem s nahonem na zadek ten kopec vyjedu a osobaky s hnanym predkem se musi nechat pritlacovat?
A videl dens nekdo pluh? Ja jeden za cca 6 hodin za volantem. 8-(
Tak to je mazec! Že husté sněžení zablokuje přechody v Krušných Horách (Sv. Katuš), to se dá čekat. Ale Mikulov?!? To jsem ještě nikdá neslyšel...
Tady už o bílý svinstvo nepadá a zdá se, že chvílu se na to bude dat aji dívat. Sem dvě hodiny odhrnovala před barákem a ve dvoře, snad to do rána nezapadne znova.
Po štatlu chodim pěšky, bylo to dobrý, nestíhali solit a chodníky byly bílý ušlapaný, ani sem botky nepromáčela. Nevim jak kdo, ale dom sem dojela dokonce o deset minut dřív, bo sem chytla rychlej vlak, kterej měl jet půl hodiny před tim, na kterej sem šla :) Si nestěžuju a věřim, že do rána železný oře daj do cajku a normálně pojedou :))
tak mám rekord na trase nádraží Klánovice-domov normálně pěšky přes les 17-20 minut nebo autobusem/pěšky cca 10 min....
Dnes suchých 45 minut......
Od dvou hodin padá a hnusně fouká. Cesta z Rumburka domů autobusem bez problémů, podvečerní cesta do Sebnitz též. Asi se nám kalamita vyhýbá, zase na nás zbyl jen sníh, vítr a zima, zato v Praze už zasedá krizový štáb. :)
No, to je hezký. Necháte nám tu nasněžit jednou za deset let a ještě se nám posmíváte, že z toho mám ekalamitu...
Hele, já se bojím na noc vyhodit ven i kočky, abych z nich do rána neměla sněhuláky, ale taťka je nekompromisní a půjdou...
co si budem povídat, u nás jezdí autobus od vlaku na sídliště rohožník je to celkem 5 zastávek sem a tam cca 8 minut normálně v téměř rovině...
Měl od nádraží odjíždět v 18,04 a přijel v 18,30 odjel v 18,35 ... tři zastávky jsme pak jeli 15 minut.
A hlavně už vím proč, protože opět jelo pár debilů na letních.
Před náma jel krokem nějaký šílenec normálně ve zmijovici, protože klouzal jako prase, proti němu musela auta zastavovat.
Na blbých třech zastávkách jsem viděl dvě auta v příkopě( jsou u nás dost hluboký)
Prostě nepochopitelnej chaos.
V centru prý nejdou přehazovat vyhýbky na tramvajích.... takže stojí i kolejová doprava
Letňáka jsme před chvílí potkali cestou z hospody. Nechápu, jak se vyhrabal až do Ondřejova. Na Střímelice to ale už vzdal, nechtěl ani pomoct tlačit (asi uznal, že ten kopeček z návsi bývalým úvozem by v deseti centimetrech čerstvého sněhu fakt nedal). A v putyce přistál chlápek, dal si pivo a někam telefonoval, že dál pojede, až to přestane padat -- a nejspíš až zítra ráno.
Na letišti to musí bejt zase veselý. Když se mrkneme na radar
http://www.flightradar24.com/
tak třeba ten Rusák kterej jde na přiblížení docela dlouho kroužil mezi Č.Lípou a Mimoní.
Mazec.
I na dráze se to červená:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2#mapa
Do práce mi to trvalo skoro 2 hodiny, od nás bus jel sice se zpožděním, ale celkem bez problémů dojel. Tramvaj taky jela, i když narvaná, ale bohužel jen do Podolí, na Výtoni byla stržená trolej, takže všechno stálo a chodilo se pěšky. Potkala jsem jednoho na běžkách a dva na kole. Tramvaje stále nejezdí ani směr centrum, ani směr Braník.
Tak a máme zde opět jaro. Sluníčko svítí, obloha modrá, sníh mizí... Ulice už jen mokré, chodníky skoro taky... Ale všude špinavý bordel :-/
...a já mám jednu ruku v nočníku... :-)))
Asi by ses měl konečně probudit :-)
Bohužel nesním, ale bdím. Chtěl jsem zítra na kolo, do zmrzlého snížku. No, asi zase nic, opět bude jen mokré sajrajtum maglajzum... :-/
přijeď k nám. Náby za celej den neuvidíš :-)
Tak kvůli tomu k vám jezdit nemusím. U nás je taky za celej den neuvidím; jak budou zasrané od směsy bláta a písku... :-)
Ale neříkej dvakrát, abych přijel, abych fakt nepřijel;-). No, naštěstí pro tebe, už mám na víkend program... Zítra jedu indoor závody na fixkách (sprint na 500 metrů) no a po nich... :-))
Tak u nás by dnes do sněhu zapadl možná celý i s kolem a nikdo by ho nenašel, možná až na jaře. Dneska jsem minimálně dvě hodiny cvičila s lopatou. A o včerejšku ani nemluvím - na silnici to byl pořádný adrenalin, takže jsem jela (samozřejmě autem, na kole nejsem blázen), jak tu zaznělo, jak debil s hnojem, ale dojela, což je důležitý ...
Hmm, jsem teda netušil, že tolik obyvatel severských států (Finsko, Norsko, Grónsko) umí tak perfektně česky... Teda alespoń podle těch zpráv to tak vypadá (tuny sněhu, mínusy jak v mrazáku) :-))
V noci prej zas přijedou s tím bílým a zejtra celej den :)
O víkendu má být slunečno, aspoň podle Aladina...
http://pr-asv.chmi.cz/aladin/index.php?run...
Tak naše kočka na to dneska radši koukala jen z okna. Ani se jí nedivím.
Tak o tom se našim kočičím stařečkům může jen zdát.
Předevčírem jsem sice vybojovala, že byli přes noc doma, ale když se včera večer dvakrát netrefili do písečku a musela jsem vytírat a silně větrat, tak si svůj ortel podepsali sami...
Ven jsem je ale musela vysloveně vystrkat - marně se drápkama drželi deky, marně se vzpírali mezi dveřmi... Prostě museli do "chlívka"...
Doma necháváme jen nejmladšího kocoura - toho jsem včera cvičně hodila na terase do závěje a od té chvíle zalézá, jen se dveře otevřou :o)))
Ta naše je většinou taky venku, je to taková trajda. Ale když je někdo doma, chodí se občas natáhnout na gauč do tepla :-). Přes noc je venku vždycky, vloni jsme ji nevyhazovali ven, jen když byly asi 20st. mrazy - ale to byla dost nesvá. Navíc je prudce inteligentní a potřebu chodí vykonávat ven :-)
To ty naše taky, ale nejstaršímu kocourovi je už skoro 14 let a čím dál tím rychleji je na něm ten věk znát. Sám si začíná zaběhlé rituály měnit, což je velmi podezřelé.
Evidentně sám cítí, že se blíží konec...
Jen si nemysli, tenhle kocour to táhnul tuším 19 let...:)
http://www.knizniweb.cz/knihy/66804-dewey...
Proč vyhazovat? Dvířka FreeCat to řeší :))
Omyl, neřeší.
Tyhle jsme dali do bytu pro tu nejmladší kočku, porotože si zvykla lítat po celém baráku mezi byty.
Kocouří staroušové si toho ani nevšimli a mlaďoch tím odmítá prolézat, protože se leká, když ty dvířka zaklapnou.
Mají magnet a ten cvakne.
Používá to jen, když mu je podepřeme.
Se naučej, zpočátku přivázat otevřený, aby se naučili tama chodit, pak už se prošťourají, když ví, že tama vede cesta.
Trochu to cvaká, ale není to tak hrozný. Možná, kdyby těch koček deset cáralo tam a zpátky, mohlo by to rušit, ale jedna kočka... Lepší, jak kdyby to mňnčelo u dveří.
Nám by do baráku zas nalezli všichni kocouři z okolí, takže má naše micina smůlu, holt může dovnitř jen když ji pustíme.
No, se stalo, že mlaďocha hnal v noci cizí kocour a zabrzdili až v obyváku :) Chudák cizák byl tak vyděšenej, že je v neznámém prostředí a nemůže najít cestu ven, že až sem otevřela okno, zmizel úžasným skokem cca 6 metrů dlouhým a 1,5 metru vysokým (přes metr k oknu, pak přes studnu na dvože a haldu žulovejch kostek za studnou). Z místa! Úžasný :))
Cizí nevleze, oni si svůj rajón umí ohlídat (teda nevim, jak by to bylo s kočkou, ale kocour si ohlídá). Mám to asi deset let a cizí kocour vezl omylem jen 2x (vždycky v zápalu boje) a byl rád, když vypad ven.
Hlavně si dávej pozor aby někde na blízku nebyly děti, mohli by to od tebe okoukat a pak jednou ... brrrr :-)
Barák je napsaný na mě, trak jsem zatím klidná :o)))
Hlavně aby ti ten klid vydržel v tom chlívku :-))
Jo, náš kočičí vejminek to jistí :o)))
To je fakt, obložíš se kočičkama a mužete si v klidu vrnět :-)
Ty mě obložej sami, ani je nemusím přemlouvat :o)))
Asi takhle ?
http://senzvirat.txt.cz/obrazky/mainska_myvali...
http://www.novinky.cz/domaci/218729-cesko-v...
Tak bacha!
Tak to jedině pláště z hřeby.-))
Někoho to ohromí i ochromí. Nechápu... http://www.ddzahradnictvi.com/album/fotogalerie...
Yo, už jsem to taky četla...
Tak to máme odškrtnutý sníh, zítra si odštkrtneme ledovku, sněhuláka si namaluju a tím by zima mohla skončit. No a v pátek můžou začít kvést petrklíče :o)))
Jak je mozne, ze ma Radka +3 za tohle rouhani? To tu je prevaha teplomilnych nelyzaru? Celadko zhyckana!!!
Tsss, jakej nelyžař ??? Za prvé nevím co to je, za druhé mne to uráží :-)))
Já jsem letní tvor, zimu na vlastní kůži přímo nesnáším :-) Kdyby tak šlo zalézt do nory a vylézt až bude zase nad 15 nad nulou ;-)
No nic, tak si zase nařídím budík a zítra ráno hurá radostně do práce přes celou Prahu :-)
Hoď řeč s Jincem, dá ti návod :-)
Nojo, on má už odpracováno a už jenom sklízí plody svého konání na tomto světě :-)
To my pracující, a ještě k tomu obyčejní zaměstnanci, to máme o něco složitější :-) Už jenom ta naše krátká dovolená téhle několikaměsíční emigraci moc nepřeje... O finančních záležitostech téhle srandy už radši pomlčím ;-) Ale určitě by to nějak šlo, to přiznávám...
já jí bod dal. Běžky nenávidím, sjezdovky jsou fajn, ale ty fronty na vlek mě od nich silně odrazujou a na bruslích se stejně vyblbnu víc. Jediný, co je fajn je zimní vandr a spaní pod širákem, když okolo jiskří sníh, ale na to stačí, když je zima tejden.
Já bych zkrátil na měsíc podzim, měsíc zimu se sněhem a měsíc jaro a zbytek léto a teploty přes 30°C
Kdo je pro?
Navrhneme a uspořádáme referendum :-D
Hmm, tak to teda nevím nevím :-) Měsic jaro a měsic podzim OK. Ale zimu se sněhem bych prosil tak tři, lépe čtyři, měsíce (za měsíc se tak s bídou rozlyžuji, to je prostě málo) a ty letní teploty 25 st. Těch 30 už je pro mne moc :-p.
A sníh samozřejmě jen na horách... Teda ty čtyři měsíce. V dolinách měsíc...
Naše radnice a údržba komunikací a chopdníků je připravena a případné ledovky mají vyřešené s předstihem a na celou zimu.
To máme šikovné a mazané úředníky
já si spíš myslím, že se krejou před žalobama idiotů a ta cedule je tam ze stejnýho důvodu jako na mikrovlnce upozornění, že v ní nemáš sušit živý zvířata atd. atd.
Jinak jak vidím, tak cedule necedule, máte to uklizený, ne?
Možná máš pravdu, netuším jaký je smysl těch cedulí a jaký by měly význam při nějaké žalobě, ale ty cedule v jedné ulici jsou a v dalších dvou ne a takhle to je po velké části města.
Uklizeno, sníh je odhrnutý, to je fakt, že to dělají celkem dobře a často, ale zřejmě se rozhodli chodníky nesypat a nechat je klouzat, snad nikde nejsou posypané mimo 5 metrů kolem každého přechodu pro chodce aby chodci a vozíčkáři nevjeli pod auta.
"...a jaký by měly význam při nějaké žalobě..."
Pokud vím, tak už jak pojišťovny, tak i případné úřady, po kterých lidé chtějí odškodné po nějakém úrazu na jimi spravovaném pozemku, operují už i s obuví jakou měl v inkriminovaný moment poškozený na noze. Takto mohou jasně označit úseky, kde může dojít k úrazu, a lidé by se tomu měli přizpůsobit... Pokud si tam pak někdo namele hubu v polobotkách s hladkým dezénem, tak může očekávat, že ohledně odškodnění bude mít asi smůlu ;-)
Jinak je to alibismus, jako vždy když má za něco odpovídat úřad, neplní to co by měl a odpovědnost bez výčitek přehazuje na normální lidi...
Vrchol alibismu jsem zažil asi před rokem, kdy jsem dostal přípis z Úřadu městské části, že vstoupila v platnost novela zákona, která se týká i údržby chodníků. V případě problémů se prý nemám obracet na ÚMČ, ale na Hlavní město Praha, která má však smlouvu s Technickou správou komunikací a TSK je pojištěna pro případné úrazy chodců. Dokonale vymyšleno.
V Plzni máme zřejmě rekord co se výšky sněhu týče. Tolik ho už dloooouho nepamatuji. A padá a padá a padá a ...
Tak to závidím. U nás prší a prší. A to jsme si šlápli takovou krásnou stopu na běžky. Když vidím tu předpověď - déšť se sněhem, tak je mi z toho strašně. Holt se budu muset těšit až na Alply.
tak si ten kousek popojeď k nám. Máme na rozdávání :-(
Já mířím na jih . Cunkov - běžky. Alpy - sjezdovky. Vás si nechám na kolo.
jak chceš, al ekdyby sis to rozmyslela, tak si klidně přijď napytlovat. Na zahradě jsopu furt závěje a ta hromada, co jsem tam naházel je už větší než já...
Pak ma byt snih u nas, kdyz Ty si to syslis na zahrade! 8-(
Huš !!! On s tím nedá pokoj :-) Fakt netuším jaký význam mají hromady toho bílého svinstva ve velkoměstě jako je např. Praha :-)))
Proc? Skvely teren na bajkovani. Skoda, ze ted nemam zadnou vidlici. A vlastne ani cas. 8-( Zase na 2 tydny odletam. Ale behem svatku snad uz bude zase na cem. 8-D
1) V Belgii mne kolo vazne nebralo, to muzu jezdit na Folimance kolem hriste.
Uz jsem tam kolo mel, ale po par dnech mne to nebavilo. Navic tam delam odporne prescasy a vyrazet na kolo po pulnoci... 8-(
2) Nemam vidli.
3) Letim a docela by se to prodrazilo.
Ale nejspis jako obvykle povezu alespon skladaci kolobku. 8-)
Celnici ziraji, kdyz vidi v kufru kolobezku, Becherovku, CocaColu a jinak vice mene nic. 8-)
Pro děti je to zábavnější na kopečku s bobama, než na nudné procházce.
Za to může Radka ta její fréza to hází zpátky nahoru,takže perpetuum.
A pokud ne Radka, tak určitě Medvěd, že?
Medvědi do toho nemaj co kecat ti mají teď chrápat a probudit se až na jaře.
Tady prší, je nad nulou a sníh doslova mizí před očima. Do pátku tady fakt vykvetou ty petrklíče, jak o nich psala Radka...
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
Tady od rána bílá tma, sněžit přestalo v 10 hodin.
Po chodníku se nedá chodit, ze střech to bílý svinstvo začíná padat v ledovém skupenství.
ŽÁDÁM ZÁKAZ VYCHÁZENÍ !!!
A petrklíče... leda tak umělý ty provokatére...
Tady je krásných 9,5°C a sluníčko, sníh mizí před očima, paráda.
Tady taky chvíli zasvítilo, ale to v co se mení sníh, to je teda hnus, velebnosti...
A že je jaro uznám, až roztaje ten metrovej rampouch, co mi včera padnul na terasu před okno...
Máš dost benzínu?
http://www.novinky.cz/domaci/219100-cesko...
Kdyz bude moc remcat, nebude ho mit do ceho lejt. A to uz normalne vyhrozuju!
Pichnes mi? 8-)
Jakýpak vyhrožování, normální bludy to jsou, aktuální teplota teď u nás je 10,2 °C , mouchy padaj horkem. ;o))
Hele - vy tam u rovniku jste mi docela jedno. A;e tady u nas, na drsnem severu at kouka byt opravdu drsne! 8-)
Tady to začlo snad lehce po půlnoci. Mokrý zmrzlo a ještě zapadlo trochou sněhu. Mám po žížalkách, zase budu pochodovat pěšky. :-((
tebe normálně vozej žížalky?
DO sněhu se jim nechce nebo jim zamrzaj kroužky?
Nevím, jak se přesně jmenujou, ale máme podezření na loňskou inuitskou delegaci z partnerskýho města Siprapaluk, že je sem zavlekla. Žijou pod sněhem, jsou velký jako javořický párky a když na ně šlápneš, děsně se vztekaj. Prej jsou to polární žížaly. Asi se dost množej, už byl hlášenej výskyt u Drábskejch světniček. Postupujou k jihu, blbí červi.