Zdar bikeři,
teď jsem si zrovna přečetl na www.sterba-kola.cz o zcela převratném odpružení na Giantu Trance 2.0. Je to vážně pěkný. Ale takové, a nejen takové, odpružení přece jen zvyšuje možnosti výskytu závad a poškození. Celopéra jsou určitě super, ale ta údržba je mnohem náročnější, a nejen finančně než, hardtail. Jak to vidíte?
Dtto jako Ty, newmane. Mnohem větší pohodlí než na HT, ale také mnohem víc peněz a větší možnost nějakého "úrazu". Kdybych ale měl dost peněz, tak bych si celopéro pořídil.
zdar Airline, jak je v práci? Díky za reakci, tvůj názor ale znám :-) Zajímal by mě ale také názor široké bikerské veřejnosti :-)
Já (coby nikým nevolený zástupce široké bikerské veřejnosti) mám podobný názor jako Airline, fulla jako příští kolo preferuji. Myslím taky, že tudy se bude ubírat vývoj a fully se stanou postupně běžným zbožím stejně jako jsou dnes třeba odpružené vidlice. Nikam nespěchám, budu vybírat uvážlivě, než mě něco chytí za srdce tak moc, že vytáhnu peněženku, může i nějaký ten rok trvat.
Už aby ty ceny šly dolů, aspoň takovým tempem, jako u HTéček (takový GT Avalanche 0.0 stál před 4 roky 72 tisíc, a to měl "horší" komponenty, dneska to je pod 40).
Měl jsem kolo s odpruženou zadní stavbou. Jízda v terénu nebo po rozbité silnici byla příjemnější, ale více jsem se nadřel. Kolo mi bylo ukradeno - tahle kola lákají k ukradení více než jiná, jsem koupil kolo s klasickým zadkem. Na své oblíbené trase jsem měl dojem, že se zkrátila. Energie, která skončí bez užitku v tlumiči nebude asi zanedbatelná.
Po 8 letech jezdeni na crossovem kole jsem si poridila Konu Kikapu Deluxe a musim rict, ze je to krasna zmena :) Uz mi nevadi kocici hlavy (na crossovem kole me to vycyklilo z rytmu, na fullu jedu porad 30km/h). Sjezdy podel Sazavy bych si na crossovem kole nedovedla prestavit (nahodou jsem tam kdysi zabloudila a skoncilo to prasklym dratem). Sjizdeni schodu mi taky nedela problemy. Proste je to maly tank a trosku namahy navic beru jako vetsi vyzvu.
Zatim jsem na nem ujela nejvic 93km a na crossovem nejvic 100km - takze ani tady nevidim problem.
Zadni tlumic mam Fox Float RP3 s Propedalem. Neni to sice plny lockout, ale da se 3 stupnove regulovat a rozdily jsou citit. Levnejsi modely Propedal nemaji (viz ten v te recenzi - ten ma jen nastaveni vraceni).
Zadni konstrukci ma Kona hodne masivni, zde bych se poskozeni nebala. Bala bych se spis typu s pruzenim "primo" nebo tech ze supermarketu.
To musí být paráda. Teď v neděli jsem jel na HTčku tu dlažbu v Ratajích nad Sázavou, pohoda vánoc to zrovna nebyla.
ahojte:)
zajmalo by mě, kolik "přítomných" řeší tenhle problém. já si drbu hlavu(o vlasech se u mě mluvit nedá:-P) už nějakou dobu a minulý týden sem se rozhod a jdu do toho!!! bude na splátky, protože v kapse prázdno a budu asi o chlebu a vodě, ale kašlu na to. už je objednaný:-)
A jaký jaký?
GT i-drive5 3.0
a nechci slyšet žádný zrazování, jen chválu:-P
No, sice asi znám newmanův názor na džítýčkový i-drajvy, nicméně mně se hrozně líběj, já bych - kdyby na to bylo - teďka taky sahal do téhle značky, pak možná ještě GF Sugar, ale to "džítý" působí dobře už tím "džítý", to není jenom kolo, ale životní názor...
A jak na Pradědu?
nezapomněls:-) praděd odložen, protože sem si řek, že chci něco vidět když už se tam dovleču a tak sem jel na víkend s bandou do mukařova zachlastat. v sobotu sme dali malý kolečko a viditelnost byla byla skvělá. ale nevadí, myslim že na mě praděd počká. není to tak daleko, jak se zdá. teda -mám to zhruba stejně daleko jako ty. jde jen o to ráno vstát a přijet na nádraží před odjezdem vlaku:-P
vette, jaký je Tvůj domovský revír, kdyžs jel do toho Mukařova?
nymburk=rovina kam jen oko dohlédne. teda někdy sou vidět i krkonoše:-) mukařov myslím ten za mnichovo hradištěm.
takže ne ten Mukařov u Říčan? - škoda. To GT bych rád viděl i v reálu.
až mi bude říkat pane, tak se někde můžem sejít. jen to nebude hned protože na něm chci nějaký úpravy a budu muset počkat až manitou vyběhne s novejma cenama na příští rok abych to nezacvakal v letošních a za pár dní to spadlo. to by mi asi lízlo:-P
hned jsem si skočil na bikecentrum abych se na ten kousel podíval, hezký, opravdu. Určitě dobrá volba i když jak říká Airline, já do GT bych nešel
Já jsem odpružení opustil z těchto důvodů:
- ubírá energii při jízdě do kopce (nějaké aretování mi přijde jako nesmysl, protože se musí neustále obsluhovat)
- při plné polní se kolo dost kroutí
- musí se udržovat, mazat, apod. A mně se nechce kolo příliš obskakovat.
- stojí to zbytečné prachy
Vyměnil jsem tedy odpruženou vidlici za pevnou a je klid. Nárazy tlumí i rukavice a to je pro mne dostatečný.
Dodávám: jezdím 70% po asfaltu (ovšem po horším, vyhýbám se hlavním tahům)a používám horáka; epastorek.cz
Zřejmě podáváš špičkové výkony, když úspora zlomku energie je důležitější než pohodlí. Já si ani nevšiml, když jsem namontoval odpružení, že bych dojížděl vyčerpanější.
Za to jsem si všiml, když jsem ještě k odpružené vidly doplnil i odpruženou sedlovku, že i na "mačacích hlavách" můžu dřepět na sedle a jet téměř jako na asfaltu.
Ono je taky prima, že když jedu po silnici, nemusím mít strach z kanálů a z menších děr a vyhýbat se jim a riskovat, že vjedu před auto, které jede za mnou.
Zapomněl jsem na to kroucení. Trávím dovolenou zásadně na kole a všechno vozím s sebou. V plné polní mám co dělat abych kolo unesl. A to kroucení mě vůbec netrápí. Možná na něj nemám ty správné sensory, protože o nem nevím. Nebo mám pořádnou vidly.
A údržba? Jo je děsně náročná. Zrovna včera jsem po roce používání vidle nakapal trochu oleje pod manžetu. Je fakt, že jsem tu manžetu musel nadzvihnout a před tím ještě otřít hadrem.
Pokud jsi sám sebe o výhodnosti odpružení přesvědčil, pak není problém. Neberu ti to. Já mám prostě zkušenosti jiné. Sory, že neuznávám vše, co se kde nabízí.
Promiň, jestli jsem byl hodně ironický. Já prostě považuju odpružení za výdobytek doby. Za další mílový krok kupředu v cykloturistice.
Já mám strach, že mi ukradnou kolo, ne proto, že bych přišel o peníze, ale že bych si ho nedokázal hned pořídit opět v této sestavě. A odpružení by bylo samozřejmě až na posledním místě. Takže bych nějaký čas musel jezdit bez něj. Už jsem zpohodlněl.
i přes větší možnost, že se něco podělá (hlavně tlumič), celopéro fakt stojí za to