Jaké máte skušenosti s pláštěma maxxis a schvalbe. DÍK
Takhle obecně můžu říct jen to, že Schwalbe má k dispozici podrobnej popis plášťů včetně hmotnosti a druhu ochrany proti proražení i jiné zajímavosti. U Maxxise jsem nic takového nenašel.
viz. www.schwalbe.com či www.imexpo.cz
Maxxise mám na horáku (vepředu i vzadu) a taky vzadu na krossu, jsem s nimi plně spokojen, hlavně ten krossový mě doslova fascinuje - má najeto něco přes 4,5 tis. km (tedy většinou po asfaltu, dlažbě a pevných polních cestách, žádné hrubé terény) a je jako nový, úbytek směsi vpodstatě žádný. Ty horské (hlavně na zadku) přece jen mizí rychleji. Jestli si v noci vzpomenu, anžto mám teď otevřenou láhev červenýho, tak zajdu do garáže a zítra Ti napíšu konkrétní typy.
Overdrive (ten krosovej)? Není nejlehčí, ale asi nebude důvod s ním lepit duše. Spíš na tu silnici. :')
Je to tak - vzadu na krossu Maxxis Overdrive Maxxprotect, rozměr 40 - 622, stál mě 290,-, Na MTB vzadu Maxxis Dy - No - Mite, vepředu Maxxis Ignitor, cena 390,-. Ojíždím jen ten zadek na MTB, teď na podzim chci zkusit něco jiného (snad i levnějšího?).
Na krosu mam Schwalbe Hurricane, na MTB si je dám taky, ale zas trochu jiný. Na sjezd v mokrý trávě to asi nebude (stejně nemam hydry, tak co) ale jinak jsem spokojen na silnici i mimo ni. Podobnej typ Maxxis Wormdrive jsem lepil furt. Ale někdo si je zas chválí. :')
Tak ne, na MTB bude prý lepší Black Jack.
Lehokola Azub se standardně dodávají s plášti Schwalbe Marathon, hlavně protože ty se vyrábějí v obou velikostech 20" a 26". Jsou velmi dobré, jednou jsem při průjezdu stavbou dostal do zadního kola centimetr dlouhý ostrý odstřižek plechu a způsobil tak pomalý defekt, že po zjištění, že je kolo měkké, jsem dojel ještě kilometr k řece abych mohl hledat díru ve vodě. Na asfaltu drží Marathony perfektně i při tlaku 7 barů a tedy malinkém valivém odporu., což se o mnoha pláštích říct nedá. Do terénu nejsou to pravé, protože mají jen mělký vzorek (tak na treka) a kulatý profil, takže ustřelují z každého kamenu a v mokru se nechytají vůbec.
Proto jsem hledal náhradu a objevil Schvalbe Hurricane (jen dozadu, 20" snad ani neexistuje, a i kdyby, u nás se nesežene). Jeho limit je jen 70psi oproti 100psi u Marathonu, ale pracuje dobře i přetlakovaný. Uprostřed je vzorek velmi jemný a tichý, na bocích jsou zuby. Na silnici nehučí a má malý valivý odpor, jen do zatáček nedrží tak jako Marathon (pochopitelně). V suchém terénu je dost dobrý, v mokrém se nevyrovná něčemu opravdu zubatému, ale může to stačit. Nedoporučuju ho těm, kdo se vyžívají právě v terénní jízdě natolik, že využijí schopnosti horského kola nadoraz, ale rozhodně ho doporučuju těm, co chtějí na cestách projet jakoukoliv cestu bez ohledu na povrch a s minimálními ztrátami energie na dobrém povrchu.
Pokud mám soudit značku Schwalbe podle plášťů co zatím znám, tak takhle: poměrně drahé, ale za svoje peníze opravdu dostanu dobrou hodnotu.
Maxxis znám jen v rampové verzi 20" M-thread, co máme na předních kolech tříkolky. Suprová adheze, po 1000km minimální ojetí, přestože je namáhán na smyk, vysoký tlak - malý odpor. Defekt zatím nebyl, ale podle tloušťky a materiálu toho pláště bych si tipnul, že se Schwalbe se v odolnosti měřit nemůže. S plášti na horák od Maxxise zkušenosti nemám.
Od Schwalbeho používám mimo silnici kevlarový pláště, nejsou vůbec špatný, ale daj se taky prorazit (dealer mi tvrdil opak).
Kevlarový? Jsou buďto s kevlarovou patkou pro odlehčení nebo mají kevlarovou vrstvu proti proražení. Jestli si to ten dealer nepoplet. U těch s kevlarovou patkou se naopak kevlarová vrstva proti proražení nepoužívá, je těžká.
Na 100% to nevím, ale jsem si skoro jistý, že například právě Schwalbe Marathon má kevlarovou ochranu vždy a dělá se s drátovou nebo kevlarovou patkou.
Nemůžu takový najít: http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
S kevlarovou patkou pak jsou Marathon Racer, ale ty mají jinou ochranu, lehčí. Ale třeba je dělali nebo špatně hledám. Hlavní je, že si člověk může a musí přesně zjistit, co vlastně kupuje. A to jsem zatím u jinejch značek nenašel. I ty druhy ochrany maj pěkně popsaný: http://www.schwalbe.com/index.pl?modus=lang&...
(Oprava pro Torpédo: Všude, kde jsem napsal ochrana proti proražení, měl jsem na mysli obecně ochranu proti defektu. Proti čemu konkrétně to je, to nevím.)
Tak máš asi pravdu, ten chlápek v Bikezone se pletl (stejně nakonec nesplašili žádněj, pořád jen slibovali, a že sem si počkal, do Bikezone v Kr. Poli nechodit). Prošel jsem Marathony všech typů na schwalbetires.com a nic takovýho jak tvrdil tam není, všechny mají ikonku "wired", tedy drátový patky.
Na silničním kole jsem před několika léty používal Schwalbe Stelvio Light, velmi lehké a rychlé pláště. Používaly se hodně na časovky a kritéria. Byly však náchylné na proražení jakoukoliv drobností. Takže jsem usoudil, že jsou vhodné tak pro použití při závodech, kde máš možnost vyměnit kolo v depu nebo z mechanického vozu. Pro turistu nebo kondičního jezdce jsou nepraktické. S bajkovými Schwalbe zkušenosti nemám.
Co se týký bajkových plášťů Maxxis, tak mám opět rozporuplné pocity. Je to dáno směsí dezénu, myslím že tato firma dělá tři druhy tvrdosti. Koupil jsem Mobster s měkkou směsí, dal jsem ho na zadní kolo a ojel jsem ho do hladka asi na 300 km, doslova mizel před očima. Jezdím po všech možných površích. Také mě nenadchly modely Mofo XC, ani zadní, ani přední mnoho neukázaly. Figury jsou menší i nižší, tak i přes použití tvrdší směsi dlouho nevydržely. Také jsem měl pocit, že málo tlumily. Jedině model Swampting, který jsem obul na jaře na předek má slušnou výdrž, vzorek klasický motokros, takže odvádí i dobrý výkon v terénu. Samozřejmě, na ojetí plášťů se podílí sposta faktorů a je třeba je brát v potaz. Mezitím jsem zkoušel i Hutchinson Mosquite, Michelin Wildgriper a nemohu se zbavit dojmu, že pořádné držáky se prostě přestaly vyrábět. Takový Hutchinson On The Rock 2, 1 Kevlar nebo Hutchinson Koyote to byly nezmary. Perfektně seděly v těžkém a rozbitém terénu, nevydily jim kořeny, ostré kameny, držely v bahně na šotolině. nejezdil jsem s nimi tisíce km, ať už na zadním nebo předním kole, nedaly se prorazit, figury se nedrolily. Jsou to strarší modely, pamětníci si na ně jistě vzpomenou, je velká škoda, že se nevyrábějí. Jejich dnešní alternativy jsou skoro dvakrát dražší.Měly sice vyšší hmotnost, ale kdo nezávodí, tak vteřiny nepočítá.
Takže si sice s výběrem plášťů dám práci, ale nekupuji předražené výrobky.
Nevím jestli to sem patří ale zajímaly by mě názory a zkušenosti i s ostatními plášti. Mám na kole Ritchey Innovader. Jsou rychlé, ale v terénu nic moc. Na čem jezdíte vy??