Zdravím, v některé z diskusí jsem se dočetl poněkud nepřesnou informaci o řešení cyklopruhů v místě přechodů, bylo u vedeno že je nutné v tomto místě pruhy přerušit z důvodu nutnosti dodržet maximální délku přechodu 7 m (6,5 m) . Rád bych pro informaci uvedl na pravou míru správný způsob řešení:
Problematika způsobu řešení cyklopruhů v místě přechodů je řešena v ČSN 7630110 Projektování místních komunjikací v kapitole 10.1.3. Přechody pro chodce, místa pro přecházení, lávky a podchody
POZNÁMKA: Pokud je v hlavním dopravním prostoru navržen jízdní pruh pro cyklisty a neumožňuje-li šířka komunikace mezi obrubami vložení ochranného/dělícího ostrůvku, prodlužuje se přechod pro chodce o šířku/šířky pruhu pro cyklisty. Vyazená chodníková plocha se v tom případě nenavrhuje.
Není to z mé hlavy, také jsem se musel zeptat Ing. Sperata z Hradce Králové, který je odborníkem na danou problematiku.
Kolu a Praze zdar i v nových (starých) časech.
ČSN 736110 sorry
Zajímavé a pro mě nové. Bude třeba ověřit, jestli to tak vezmou i někteří pražští úředníci - ti by s tím "mohli mít problém"
(Například nechají přerušit cyklopruh v místě odbočení vlevo, "aby se smělo odbočit" - viz http://www.prahounakole.cz/wp-content/pnk... ).