Tak 300 příspěvků nakonec trošku hodně OT, ale obecně přesto k věci.
K tématu:
- Problémy s vyjížděním cyklistů přes zábrany
- Jízda s vozíkem
- Vhodnost pro všechny skupiny cyklistů
- Nejsou vhodnější bariéry nepřekonatelné autem?
Co se neřešilo (a mohlo by):
- Vhodnost na konkrétních místech (Vrbova, Povltavská, Chorvatská, Vršovická, Záběhlická, Vaníčkova, Hornoměcholupská, Beladova)
Probíraná částečně OT témata:
- Bezpečnost cyklopruhů a podobných opatření, skutečná i vnímaná, "zdánlivé bezpečí", zdánlivé riziko.
- Šířka jízdních pruhů podél cyklopruhu nebo obecně v ulici. Stávající normy (3,0 - 3,25 metru), reálné možnosti (zúžit pruhy?). Vliv na provoz. Víceúčelový pruh?
- Parkování zasahující do cyklopruhů
- Zóny (a města) bez dopravního značení. Limity takového řešení.
- Respekt řidičů vůči cyklistům. ČR (je, není?) Holandsko (jak to, že u nich to funguje?)
- Zahraniční řešení - jdou ve Francii, Španělsku, leckde, a u nás ne?
- Smysl podpory cyklistické dopravy při stávajících intenzitách
- Cyklista nic nepotřebuje, má možnost jezdit už teď. Kdo to nedokáže, nemá na silnici co dělat ať jako řidič nebo jako cyklista.
- nedůvěra v data prezentovaná prostřednictvím Prahou na kole.
- Odmítání omezování IAD ve městech.
"Very OT" témata
- Nakupování autem, pěšky, na kole.
- Kolik kilo jablek kdy kdo jednou odvezl na kole.
=============================================================
Myslím, že k základnímu tématu by se stálo za to vrátit v otázce konkrétního provedení na konkrétních místech.
- Měli byste návrhy, kde jinde by bylo vhodné takové oddělovače dát? Nebo nějaké jiné? Máte představu o místech, kde je dost místa na to, aby se dal vyznačit cyklopruh mezi zaparkovanými vozidly a chodníkem?
Z věcí, které se nakously, je zajímavé podivení, proč věci, které jdou v řadě západních zemí, nejdou u nás. Máme tu přísné požadavky na minimální šířky pruhů, v Praze neumíme spoustu věcí (cyklopruh skrz světelnou křižovatku, víceúčelový pruh "nahrazujeme" piktokoridorem). Která konkrétní řešení ze zahraničí se zdají být pro Prahu vhodná a proč tu nejdou? Máte fotky něčeho, co vás zaujalo?
Třetí nedořešená (ale asi nedořešitelná) otázka se týká úprav pro cyklisty, které mají vliv na IAD ve městech - resp. oprávněnosti takovýchto kroků. Setkávají se tu se tu názory, že IAD nelze omezovat, protože je důležitá (a závisí na ní každý), představa omezení zbytných cest IAD snížením kapacity komunikací nebo omezením dostupnosti jízdy autem, až po minimalizaci IAD na skutečně nezbytně nutné cesty (podložená citlivým vnímáním negativních vlivů IAD na městské prostředí).
==========================================================
A prosím abyste si osobní konfrontace nechali do jiného tématu. Jako zakladatel nemám nemám náladu analyzovat, co tenhle web ještě snese a co ne.
No vypadá to, že těmi BEZOK jsi to téma docela zabil, protože do debaty je třeba vložit naše srdce :D
Add prostor pro cyklopruh a to dokonce po obou stranách komunikace vidím na Koněvovce od Spojovací až po Ohradu- Chodníky jsou tam děsně široký, na obou stranách takže by s, podle mě, daly klidně udělat jednosměrný pruhy mezi parkujícímu auty a chodníkem, určitě by to bylo lepší než stávající úprava pikokoridorem.
Nechal bych tam i ten obrubník a nabarvil pruh na chodník:D
Au,au, srdce se špatně přenáší... Já vím, tady se debatuje buďto věcně a nudně, nebo s horkou hlavou a klávesnicí :-)
Na té Koněvovce to zní zajímavě. Co to znám, tak šířka chodníků by to asi skouskla. Sice se mi to nelíbí "z principu", ale na tom místě by to mohlo fungovat dobře.
Hele kdysi jsem tam chodníčjačil, z principu je to široký nefrekventovaný chodník.
Navíc by to bylo laciné a super bezpečné.
Možná by se dalo na příčných ulicích nalít v rámci šířky cyklopruhu do výšky původního chodníku něco asfaltu aby se tam nedalo prudce zahnout a...