Mám prozbu vybírám kolo do 12 tisíc dosud jsem měl klasický véčka ale chci si kopit kotoučovky nevím jestli hydrauliky nebo mechaniky kolo si vetšinou seřizuju sám tak mi řekněte z vašich zkušeností co by ste mi doporučili popřípadě konkrétně jaké brzdy děkuji
Naznač, na čem chceš jezdit, kudy, kolik atd atd...
Jezdím 50na 50 silnice a cyklostezky sem tam do lesa na polních cestách rozhodně ne žádný skoky ani sjezdy jen výlety děláme delší i více denni denně cca max.150 km o prázky chceme do rakouska tam převládaj hory takže takovej mix mtb
Troufnu si tipnout, že by ti stačily i dobrý Véčka hlavně s kvalitními špalky. Mám na treku V a na silnici i v Alpách žádný problém. Možná natěžko ve větších rychlostech by tam mohl scházet účinek, jinak ne. Jediný problém je s blátem, nebo v zimě se zahumusenou břečkou. Špalky i ráfky trpí. Mechanický kotouče nemusí být pro tvoje potřeby špatná volba. Slušný hydry se asi těžko vejdou do tvého limitu a otázka je, jestli využiješ všech jejich předností.
Tak děkuju to mi stačí jinač kouknu po dobrých véčkách a dyžtak si k nim obědnám náký skra dobrý špalky a eště kouknu po nakých mechanických brzdach a budu zvažovat díky moc
Jo a eště asi včera jsem koukal na tyto kola
http://www.vltava2000.cz/silhavyramala/goods...
http://www.vltava2000.cz/silhavyramala/goods...
http://www.mojekolo.cz/29028-merida-matts-tfs...
http://www.mojekolo.cz/29356-sundance-memphis-iii
http://www.mojekolo.cz/8908-felt-q-620-white
Mimo téma: Jsou věci, které asi nikdy nepochopím. Třeba jak může kolo s hydraulickejma kotoučema stát 12 tisíc. Mít kotouče je dneska asi cool.
No může, proč by ne ? :-) Pak tam ale třeba straší NE-vidlice jako je RST Gila (která s těmi hydraulikami půjde hodně rychle do háje...) a další podobné hrůzy... A to vzájemné míchání několika různých řad komponent (např. u toho druhého kola, Deore + Alivio + Acera) je taky paráda... Ne, že by zrovna tohle mělo nějaký vliv na funkci kola, ale je to už na hranici soudnosti jak prodejce, tak hlavně kupujícího :-)
Já osobně mám třeba obyčejnýho treka, kterej stál před 6 rokama 12 tisíc. Brzdy to má taky jen véčka a až na to, že je musím pořád štolovat, tak si nestěžuju.
Jak tady někdo píše, dnes jsou prostě hydrauliky moderní, tak je cpou výrobci všude. U tý hranice soudnosti kupujícího, no nevím, ne každej je profík a všemu na tom kole perfektně rozumí, já tenkrát taky v podstatě moc nevěděl, co kupouju...
Proč by ne? Protože je to hrozne nevyvážené. Díky špatné vidli se na tom stejně v terénu jezdit nedá, tak na co kotouče. Tyhlety levné "horáky" mi přijdou jako podfuk na zákazníkovy, prostě aby to vypadalo dobře, ale na ničem jiném nezáleží. Prostě kotouče cpát na kolo kotouče jen proto, že jsou už z dálky vidět mi přijde jako blbost.
Souhlasím, že hodně kol je osazeno nesmyslně a nevyváženě a že kotouče na nejlevnějších kolech nemají co dělat.
Ale nesouhlasím s tím, že by se s levnou vidlicí nedalo jezdit v terénu. V terénu se dá jezdit i s pevnou. Pohodlné to sice není a je třeba jezdit rozbité pasáže pomaleji, jel už jsem ale více těžších sjezdů i s pevnou, které třeba někteří s výrazně horší technikou nedali ani s odpruženou.
A i superlevná odpružená je v terénu pomocník oproti pevné (i když je třeba prokatě těžká).
No dobře. Jezdit v terénu se dá i s mojí koloběžkou s 12" koly a pevnou vidlicí...
Jenže jak dlouho by ta levná vidle vydržela třeba tvojí jízdu?
To záleží jak které nejlevnější vidlice. Některá klidně i vydrží. Samozřejmě já bych byl s takovou vidlicí velmi nespokojen a jezdit bych ji nechtěl ani bych ji nikomu nedoročoval. Nějak jet se na ni ale dá, i když funkce velmi pokulhává a ještě bude hodně těžká.
A srovnání s koleběžkou není moc dobré, protože na té bys slušný terén rozhodně neprojel.
Pro představu jedna fotka s pevnou z terénu.
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/78...
Nejsem na té fotce já, jezdec na fotce je technicky výrazně lepší než já a na pevné odjezdil třeba celou akci na Kokořínsku, kde já byl na 140mm fullu. A některé pasáže někteří na fullech nedali, co on dal na tom celopevňáku. A na této akci nebyl nikdo, kdo by měl vyloženě hodně špatnou techniku.
A dotyčný si celou akci na té pevné užil a jel to na celopevňáku cíleně schválně.
Já už bych si takovou akci na celopevňáku neužil. Rád si na něm dám občas nějaký technický terén, je to super na trénování techniky, ale nemsí toho být moc jako celá vyjížďka po pořádných terénech.
A co se týká toho, co v terénu dám na jakém kole. Tak na fullu toho dám o něco více než na celopevňáku, ale tak moc velký rozdíl v tom není. Hlavní rozdíl není v tom, co dám, ale v rychlosti, na fullu jsem mnohem rychlejší.
No dobře. Tyhle dva skoky hned za sebou by fakt nešly. Ale každý zvlášť by šel.
K těm levným kolům: mě by prostě přišlo lepší tam necpat kotouče a dát tam trochu lepší vidli, lehčí rám... Jedno z těch kol výše má 14,2 kg a to jenom proto, aby tam byla odpružená vidle a kotouče.
Lepší by to pro uživatele rozhodně bylo ale kvalinější vidle bývá o dost dražší než dnes už docela dobře použitelné levné hydraulické brzdy a optický efekt je prakticky nulový (na rozdíl od těch kotoučovek) takže dokud to bude někdo kupovat tak se to bude vyrábět, toť závěr.
Mne to tak hrozne neprijde. Nevim, jestli pamatujes meho ruzoveho Olprana (http://mur.rajce.idnes.cz/2007-07_Slovensko... Dal jsem tam kdysi nejlepsi vidli, co se na 1" hlavu dala sehnat - nejake RST. Nestala za moc, ale daleko vic bych treba na tom slovensku v kopcich vyuzil kotoucovky a pripadne lepsi prevody. Na tezkou turistiku mi takove kolo prijde dostacujici.
S timhle rozpoctem kvalitnejsi hydrauliky na kole nebudou rozhodne a pokud prece naprostou nahodou ano, bude to silne na ukor ostatnich komponentu. Jak ti radi uz Ronda, zvlast pro tvoje pouzivani kola ber normalni vecka, budou ti stacit.
Co varianta mechanicke kotouce? Ja je na leho poridil proto, ze se mi nechtelo rasit pomerne slusne rafky (a navic po prujezdu louzi/blatem to nedela brousici zvuky ;) Ale uznavam, ze je to trochu kockopes varianta s vyhodami i nevyhodami obou...
Mechanicke kotouce jen ty nejlepsi. Minimalne BB5, nejlepe BB7 od Avidu, nebo srovnatelne - dulezite je, aby obe desticky sly nezavisle nastavovat. V nekterych pripadech se da nastavit jen jedna a kvuli druhe se musi posunout cely trmen. To je k nicemu. A za cenu tech super BB7 klidne poridis low end Shimano hydrauliky, ktere bohate staci a ucinnost maji stejnou jako dobre serizene spickove mechaniky.
To je sice hezké, ale na lehu je to trochu komplikovanější, obzvlášť pro nás stavitele. Pokud přídeš k hotovému (jako ty ;o))), tak se to dá i pochopit, ale jinak jsou na lehu mechanické kotouče (sehnal jsem starší BB7) mnohem lepší, protože délku lanka a bowdenu vyřeším snadněji než shánění a řešení délky hadičky u hydraulik.
Murphy ale má BB7, nebo ne? Mám je na "hotovém" taky a fungují dobře. Sice jsem napřed nadával, když se vlivem zabahnění zničilo u přední to pérko, co rozpírá destičky, ale další sadu už jsem sjel bez závad až do konce. V určitém stadiu opotřebení zatraceně piští, což je zvlášť efektní ve městě ;-)
Mam BB7 na lehu a M485 na MTB. 485 odpovida cca Aliviu, tedy nic moc. A presto jsou mozna i o neco lepsi v ucinku nez BB7.
Chtel jsem tim rict, ze na klasiku jsou lepsi low end hydrauliky, nez stejne drahe mechanicke, protoze ty mechanicke budou horsi (pravdepodobne se budou pravidelne doladovat posouvanim trmenu). BB7 jsem bral kvuli snazsim opravam. Ale koupit o neco delsi hadicku a nechat si to naplnit neni takovy problem - ani financni. Kdybych hned na zacatku mel vyresene lamani hadicek a bowdenu tak, jako to mam ted, byval bych si i na leho asi dal hydrauliku.
Býval bys dal nebo bys býval nechal dát ?? ;o)))
Samozřejmě záleží a to podstatně. Ono je velký rozdíl, když něco děláš a musíš řešit nastálé problémy s délkou hydraulických hadiček anebo jen necháš řešit tyto problémy někoho jiného. Na druhé se to háže vždycky snadno. ;o)
Dal, nebo nechal dat, to je jedno. Proste bych to koupil riznute na miru a naplnene. Namontovat to pak jako komplet lze celkem snadno. 8-)
A plnit bych to doma nechtel. Predpoklada to poridit plnici sadu, nejakou davku oleje, ... a ve finale by se to pekne prodrazilo.
Asi jak na které brzdy, ale na Shimano plnící sada snad nutná není... Dělal jsem podomácku (jen s igelitovým pytlíkem a kouskem PE hadičky) starší LX, M585, a v pohodě. Na to, že to byly moje první hydry a hrabal jsem se do toho poprvé v životě ;-)
Ja jsem hydrauliky nedal, protoze jsem se pri sve sikovnosti bal o osud hadicek a tech pistu vytrcenych dopredu (na spodnim rizeni). A realita mi dala za pravdu, jeden bowden jsem v tom miste pri padu nalomil. Ale pravda, tenkrat jsem jeste nevedel o padlovych chranicich :)
Ty BB5 umožňují seřízení jen jedné destičky, čas od času se musí seřídit ten třmen - nedoporučuji.
U BB7 se (myslím) štelují obě.
U BB7 se steluji obe, u BB5 taky. Jen u kazdych jinak.
Vnitrni - nepohybliva - se nastavuje u obou velkou cervenou matici z vnitrni strany. (ale kdyz zatuhne bahnem, je potreba rukam pomoci torxkou)
Vnejsi desticka se u BB7 stavi podobnou matici z venkovni strany a na BB5 matickou na konci bowdenu (jako u spousty starych brzd na silnickach)
Tady je videt kousek te zadni matice (par cervenych zoubku co vykukuji) i to stelovani v mistech, kde konci bowden: http://brzdy.heureka.cz/avid-ball-bearing-5...