Praha cyklistická zveřejnila výsledky sčítání a dotazovacího průzkumu vypracovaného pro potřeby Komise pro cyklistickou dopravu, potažmo Technickou správu komunikací.
Nejdůležitější závěry:
* Sčítání na třiceti profilech ukazuje nárůst počtu cyklistů zhruba o 30 % . Na Podolském nábřeží projelo v den sčítání 2775 cyklistů.
* Podíl cyklistické dopravy na uskutečněných cestách (Modal Split) je 1,5 % . (VHD 35 %, IAD 32 %, pěší 31 % ).
* Přepravní výkon cyklistické dopravy (výpočet bez pěší, zohlednění vzdálenosti) činí 1,8% (3,0% v létě a 0,55% v zimě, IAD má celoročně cca 53%, VHD 45%).
* Hodnocení změny podmínek pro cyklistickou dopravu za posledních 5 let je váhavě kladné.
* Největšími překážkami v (častějším) používání kola zůstává nedostatečná bezpečnost a problémy se zázemím v cíli cesty.
Další výsledky najdete zde: http://doprava.praha-mesto.cz/zdroj.aspx?typ=2...
Pěkné.
P.S. Nemohl bys místo toho debilního VHD používat už několik desítek let zažitou MHD ? ;-) Pokaždé když na to narazím, tak mi chvíli trvá než mi dojde co je tím vlastně myšleno...
No, já si zažil MHD pro množinu (trolej)bus+tram+metro a VHD pro širší množinu MHD + vlak + příměstské busy. Takže to odlišuju (jestli je to správně, nevím ;-) )
Správně to je, ale pokud se mluví o městě, tak myslím, že vhodnější a srozumitelnější bude označení MHD.
Máš pravdu, že zrovna s těmi vlaky je to trochu na vážkách, ale příměstskou dopravu já osobně už počítám do MHD ;-)
Na druhou stranu když na to popojíždění po městě + jeho nejbližším okolí jde použít základní předplatné i obyčejné jednotlivé jízdné, tak bych to i tak pořád považoval za MHD ;-) Chápu ale že je to asi jenom o subjektivním pocitu :-)
Každopádně VHD je pro mne tak jako tak hnusně vypadající zkratka, takže si ji sem dávej jak uznáš za vhodné, ale mně s tím radost určitě neuděláš :-)))
No, já třeba vůbewc netušila, co VHD je - koukala jsem na to jako vrána.
Takže díky za osvětu :o)))
Já už jsem si na zkratku zvykl. Naopak mě bylo vždycky proti mysli mluvit o zdejší VHD jako o MHD, protože nic takového tady není. Nemáme tady žádné mandelinky jako na Kladně ani metro jako v Praze. Ale problémy řešíme podobné. :)
Musím se někde s tím pochlubit: jestli to klapne, tak bude autobusová linka VHD č. 410 bude projížděť z Varnsdorfdu do Rumburka přes Seifhennersdorf a linka č. 409 bude končit na nádraží v Ebersbachu místo v Jiříkově. Ještě, kdyby tak se saské ministerstvo dopravy pochlapilo a zaplatilo ten chybějící most aby se naplnil plán provozovat vlaky mezi Děčínem a Rumburkem ne oklikou přes Jedlovou, ale kratčeji přes Bad Schandau.
Já vím, že to je offtopic, ale zrovna dneska jsem to četl http://www.zelpage.cz/zpravy/7948
Čteme stejné weby. :)
Ta vlaková linka Děčín - Bad Schandau - Sebnitz - Rumburk byla dokonce prezentováná na nějaké konferenci, ale nevyšlo to. Na druhou vlaková stanice Sebnitz byla v devadesátých letech běžně uváděna v knižním jízdním řádu a to k realizaci spojení byla ještě delší cesta než dnes. Jako železniční fanda bych si to přál, jako realista bych byl rád alespoň za autobusové spojení. Je to přeci jen o 1/3 kratší.
Ještě jsem zkusil přepočíta jízdní doby vlaku od nás do Děčína.
Přes Jedlovou 1h 57min, tak dnes jezdíme.
přes Bad Schandau 1h 3min, kdyby existoval ten stržený most.
Hlavně by mi vlak pravděpodobně vzal kolo, což bus moc neumí... A určitě by to prospělo vašemu regionu...
Jojo v podstatě je to teď celé o tom, si férově přiznat, že většina pražských cyklistů nutně potřebuje sprchu na pracovišti......
další postřeh největší nárůst mají cyklisté v kategorii 40-49 let, kteří jasně poráží kategorie mladší...
To taky celkem sedí s mou osobní zkušeností, kdy mladí lidé spíš koukají po autech a motorkách aby si potvrdili společenský statut.
Navíc kategorie zaměstnanců 40-49 má většinou větší šanci prosadit sprchy a zázemí na pracovištích než nováčci :D