Teď jsme na Prima COOL viděl konec uplně náhodou konec pořadu Top Gear.
Nevím odkud ale jeli v Londýně na letiště a zkoušeli jak je to nejrychlejší. Použili kolo, MHD, SUper rychlej motorovej člun a auto. Všechno odjeli ti z toho pořadu, žádný najatí sportovci nebo tak něco.
Na letišti bylo první kolo, pak dorazil motorovej člun, potom ten co jel MHD a poslední ten člověk v autě.
Jo a Top Gear je motoristickej pořad a těžko je podezírat z toho, že vybrali trasu schválně tak, aby to kolo mělo co nejlepší... Spíš naopak.
Docela zajímavý, ne?
Ale no táááák. Jeden z nejlepších zábavných pořadů v UK. Tam se dělá sranda a ne nějaké závěry. Sleduj to častěji a poznáš.
Mimochodem, mě se ten pořad neskutečně líbí. Kam se ztratil anglický humor????
Mimochodem. Tam závodilo auto s letadlem při cestě napříč Evropou. A kdo myslíš, že vyhrál...:-))))
Občas to zapnu. Přestavba monospace (tuším Espace) na kabriolet:-D
No je to něco pro odpůrce automobilismu:-) Já to sledoval v UK. A některé hlody jsou tam opravdu skvělé. A co mě potěšilo....český překlad se fakt povedl. Je to hodně podobné originálu.
Jo. Minulý týden "testovali" Škudofku. No kluci se na ní vyřádili. Oni to umí tak podat, že mě ani nenaštvalo, že nám ji pomlouvají:-))
Mám radši moto pořady s Chrissem Barriem :D
http://www.youtube.com/watch?v=DHdZzm87UuE
nebo tohle vozítko
http://www.youtube.com/watch?v=VNyerK5IFP0
no přemejšlel jsem to sem dát jako příspěvek do co mě pobavilo, protože sem to viděl taky.
Zajímavý to bylo.
Jen by mě zajímalo co by na mě řekli lidi v letadle, kdybych se jim tam pak někde 2 až 8 hodin odpařoval z cesty na kole :D
A ten cyklista jel s kravatou, sako na nosiči, kufry v brašnách? A po příjezdu se jen mírně přičísl?
Omyl, ten cyklista jel v cyklistickém, s přilbou, s batůžkem, na klasickém kole (žádnej městskej vehikl) a ačkoli to mydlil průměrem kolem 30 km/h, tak na konci byl celkem ready... :o)))
Takže k času dopravy je zapotřebí připočítat dvakrát převlékání a jednu sprchu. A ještě penalizaci za to že jel bez zavazadel.
řidiči zase dobu strávenou v práci aby si vydělal na auto a parkovné.
Je vcelku zajímavé, že po přičtení doby potřebné na vydělání peněz na dopravu k celkovému trvání cesty je nejrychlejší kolo a druhá nejrychlejší je chůze.
Mno, to by byly zajímavé výpočty které lze "upřesňovat" do nekonečna.
Každopádně z toho vyplývá že kolo je nepoužitelné - protože na konci pokusu nám v odletové hale stojí upocený nešťastník v hadrech poněkud mimo běžné normy slušného oblékání kterému trochu přebývá cyklistická helma zato mu chybí zavazadla která musel nechat doma.
Nevím jak ostatní, já bych ale rád do letadla nastupoval čistý, v pohodlném obleku a se zavazadly.
pokud má elektrokolo je v pohodě, přibu může při této příležitosti nechat doma a poměrně velká zavazadla lze odvézt na nosiči. Že si nedokážeš představit že se dá na kole jezdit i bez pocení je Tvůj problém. Mě takový způsob ježdění docela jde.
Poceni se tu uz nekde probiralo a vice mene vsichni priznali, ze se na kole poti.
Jo a rekni mi, co bys udelal na Ruzyni s elektrokolem? 8-)
Tahle otázka mi přijde zhruba na úrovni "a co bys tam dělal s autem"? Asi bych ho tam zaparkoval.
Ne, ja to myslim vlastne vazne. Existuje tam nejaka moznost zaparkovat relativne bezpecne kolo? Parkovist - i tech hlidanych - je primo na letisti a v okoli nekolik. Ale o kolarne nevim.
Zaparkoval bych to na tom parkovišti. Pokud vím, tak tam jsou zabetonované takové šikovné zábrany. Nebo ke stojanu s vozejčkama. Tam je tolik kamer, že by se ke krádeži nikdo neodvážil. Použil bych vhodný řetěz a vhodné kolo. Nebo se dohodni ze Zakarrem ;)
Ale samozřejmě že lze zavazadla naložit na kolo. Jenže když si na nosič přivážu kufr a ještě příruční zavazadlo a pojedu tak aby kravata nevlála a plášť se do něčeho nezamotal tak mi vyjde trochu jiná průměrná rychlost. A stejně to bude fungovat jen za sucha, rozumné teploty ...
jezdím do práce v normálním oblečení. Bavlněný kalhoty, mikyna a bunda sportovnějšího střihu. Totéž v čem chodím normálně. Navíc mám jen dva pásky na stažení nohavic a na nohou sandály s kuframa. Jet v normálních botech by se dalo ale taky, jen já ty kufry upřednostňuju víc než velmi.
Nejezdím v Praze a doprava tu není tak moc zahuštěná jako tam, přesto to jezdím v podstatě stejně dlouho jako auto (když se přičte doba na parkování, "vyhraju" téměř vždy) či autobus. Po dojetí se nesprchuju, ale jezdím tak, aybch s enepotil víc nez kdybych šel od zastávky autobusu pěšky a jen si na záchodě sundám spodní prádlo od Devolda, ve kterým je trocha toho potu a oblíknu nový tričko a trenky, který jsme měl v tom zavazadle spolu se svačinou, obědem a miliardou krámů.
Kdybych měl stejně dlouhou nebo o chlup delší cestu a potřebu jet na letiště, tak bych jel uplně stejně na letiště. Problém s helmou odpadá, protože nic takovýho na hlavě nevozím. Manažerský monterky bych si na sebe nevzal, to bych se styděl, protože nemám rád uniformy apod. takže nevím, jestli nějak výrazně brání kravata či sako jízdě na kole. Vzhledem k tomu, že jsem viděl lidi v tomhle oblečení na kole na fotkách z Londýna, z Kodaně, z Amsterdamu atd. atd., tak bych řekl, že to spíše bude jen tvá vlastní fobie. Tak jako bych já tím letadlem neletěl pro své fobie, ačkoli spousta jiných létá. Jsem však dalek toho, abych na základě těch svých pocitů tvrdil, že to nemůže jít i ostatním :-)
Jinak, prosím tě, mohu mít osobní otázku? Je nějaký důvod pro to, abys tvrdě nesouhlasil skoro s každým příspěvkem, který je o použití kola jako dopravního prostředku a ne jako sportovního náčiní a dokola opakoval stále totéž a navíc stále tak strojovým, suchým a bezpocitovým způsobem? Přijde mi to jako by tě někdo na kole srazil nebo nějaké podobné trauma.
Prosím neber to jako nějaké rýpání. Jen jako zpětnou vazbu, jak tvé příspěvky působí. Alespoň na mne.
Že "tvrdě" nesouhlasím? No nesouhlasím - třeba , Jurimíre, s Vaším příspěvkem jak je snadné jezdit na kole v čistotě. Opravdu si nemyslím že je možné jet rychlostí srovnatelnou s MHD či autem a nestydět se za stav límečku světlé košile (pokud bych měl tmavé tričko tak to akorát není vidět). A to nemluvím o cestě od Vltavy třeba na Pankrác nebo do Bohnic. Nechme ale kravaty - tak či tak to platí jen za rozumného počasí. Stačí i letní přeháňka aby z upraveného jedince udělala vodníka. Co teprve uchcaný prosincový den. (Že bych začal nosit saka ze syntetiky abych mohl jezdit a oblečení přežilo občasný déšť?)
Koneckonců je to znát na výsledcích sčítání - podíl pražské cyklodopravy na přepravním výkonu je 0,55% (zima) , v létě 3% .
Je tedy vidět že jde o vysoce sezónní záležitost a závislost na povětrnostních podmínkách z ní činí silně nespolehlivý způsob dopravy. Jen o fous lepší než letecká doprava horkovzdušným balónem ;-)
- - -
Jediné trauma které jsem utrpěl bylo při čtení příspěvků některých zdejších cykloextrémistů kteří se snad pokládají za božstvy vyvolené k tomu aby učinili Velkou Revoluci v pražské dopravě. Argumentačně místy jak svazáci let padesátých. "Je to socialistické ergo pokrokové ergo to všem nacpeme pod tlakem ať chtěj nebo ne." A to fakt nemusím.
Ale jsem poněkud sušší nátura, to máte pravdu. Což mi připomíná že ta milá lahvička tramínu červeného přímo volá po ochutnání. Půjdu lehce zavlažovat.
Dobrá tedy pane Viktore, přistoupím na Vaše vykání, přejete-li si. Již dříve jsem si všiml, že při nesouhlasu používáte vykání, aby jste ještě více zdůraznil váš odstup a to, že s dikutujícím opravdu nechcete nic mít, ale netušil jsem, že jsem Vás i já naštval tak moc.
To jsem opravdu nechtěl...
Ano, nejezdím do zaměstnání na sněžku a profil je jen mírně zvlněný. Když opravdu dřu, ujedu těch 9km pod 12minut, ale pokud se nechci zpotit tedu to déle, aleneměřil jsem to, tak nevím, jak dlouho. Auta popojíždějí v zácpě a zpomalují se na každém semaforu, takže ten průměr jim silně klesá a mhd staví na zastávkách, což já také nemusím. Mnohokráte se mi stalo, že při najíždění na hlavní silnici na sebe máváme s některým kolegou či kolegyní ze zaměstnání a už dávno je nepřekvapuje, když do dveří firmy vstupujeme polečně nebo je jeden z nás o takvý kousek dříve, že na sebe vidíme. Nepamatuji, že by se stalo, že s epotkáme ve vsi a oni byli autem natolik dříve, že bych je neviděl vcházet do budovy a byl za nimi dále než 100m. Opravdu ne.
Mrholení celkem neřeším a déšť řeším tím, že přes oblečení přetáhnu toto:
http://www.czbmi.cz/obleceni.htm
co s ekravaty a límečku světlé košile týče, jak už jsem psal, nemohu sloužit ze své zkušenosti. Něco takového bych si na sebe prostě neoblékl a neměl jsem na sobě ani na svatbě či pohřbu. U bílého trička je to však bez problémů.
Jinak s Vámi souhlasím co se statistik týče. Drtivá většina lidí hledá důvod proč něco nedělat a ne proč dělat. Váš přístup je zářným příkladem! Není to jen česká vlastnost, ale u nás je typická a přebujelá.
Já nejezdím na kole v případě náledí a nai v tu chvíli ne protože bych nevěřil sobě, že to nezvládnu, ale protože nevěřím, že to zvládnou ti v autech. Každý rok je totiž u nás nějaký mrtvý a mnoho dalších bouraček neumětelů v autech, protože cesta od nás do mého zaměstnání není rovná, ale je na ní mnoho zatáček, což lidé bůh ví proč nezvládají. Ten měsíč či dva tedy jezdím autobusem neboť je velký, a když do něj nějaký takový neumětel nabourá, nestane se těm uvnitř zpravidla nic.
Ovšem ten pohyb mi chybí. Pkud jezdím na kole, ráno s enarozdíl ode všech ostatních kolegů usmívám, jsem zcela probuzen a nabuzen energií do práce.
Ti "ekoteroristé" chodí místo líných, jako jsem já jednat a vyjednávat na úřady, magistrát atd. a výsledky jejich práce jsou v Praze konkrétně opravdu vidět skoro všude a já je velmi vítám a prác elidí, jako je Hrabosh, Bouchal, Mical Křivohlávek, Jitka Vrtalová atd. atd. atd. si prostě vážím a jsem vděčný, že to dělají a pomáhají všem, co na kole v Praze jezdí na kole či by chtěli, aby to bylo lepší. Bez cyklojízd by se nic takového neuskutečnilo...
Nemyslím si, že je dobrá cesta řešit náturu či náladu konzumací drogy, ale je to mimo rámec tématu tohoto vlákna, které mělo být příjemné a oddechové (a bylo než jste začal přispívat), naopak to považuji za hloupé jednání, nicméně je to Vaše věc.
Hezký den pane Viktore
Se vším tak nějak s tebou souhlasím. Když se chce, jde skoro všechno. Důkazem toho je třeba tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=WkgKYjrNLwg
A k ekoteroristum. Já si lidí, jako je Jitka a spol taky vážím. A opravdu hodně. A třeba Jitku bych v životě takhle nenazval.
Ale pokud mě tu někdo (Hrabosh) nazve debilem, magorem a já nevím čím ještě jen kvuli tomu, že mám jiný názor než on (a to jsem cyklista, který cyklistice ve městě hodně fandí), tak to dle mého není dobrý člověk, i kdyby nám stavěl cyklostezky vlastníma rukama. Jeho sprosté urážení (nejen mě, každou chvíli uráží každého, kdo má jiný názor) mi opravdu vadí a nějak nejsem šťasten, že zrovna takový hulvát bojuje za má cyklistická práva. Připomíná mi strašně moc pana dochtora Rátha, kterého tak nesnáším a o kterém si myslím, že nám všem dělá ostudu. A to i přes to, že třeba pro nás něco udělal. I když si nějak nevzpomínám, co udělal dobrého:-))))
Regujete podrážděně, Jurimíre a navíc nepřesně. Můžeme začít tím že nepoužívám vykání jako výraz nesouhlasu ale systematicky. Pokračovat můžeme tím že vůči nikomu v této debatě jsem nepoužil termín "ekoterorista" - tak mi to nepodsouvejte
a skončit můžeme třeba tím že jste víbůhodkud přišel na to že chci řešit náladu chlastem. Asociace byla "suchý projev / suché bílé" a jdeme si ho vychutnat, ne se opít.
- - -
Neberu nikomu představu že jízdní kolo je ideální dopravní prostředek. Jen bych byl nerad kdyby těchto pár promile milovníků cyklodopravy příliš ovlivňovalo pražskou dopravu a tím i život těch 99,xx% ostatních.
Na internetových diskusích se tyká. Vykání je používáno jako výraz krajního odporu k oslovenému, když mu chcete dát najevo pohrdání apod. Tudíž se mě to samozřejmě drobet dotklo. Nicméně si nemyslím, že bych reagoval podrážděně, to by vypadalo jinak. Pořád jsem odpovídal ještě vstřícně pro případ, že je možné, že jste jen neznalý zvyklostí a "morálky" prostředí, ve kterém jste se rozhodl pohybovat. Je to jako být v kostele v klobouku nebo obutý v mešitě apod.
Pokud je to opravdu neznalost, pak mohu vysvětlit jakým vývojem se k tomu vlastně došlo. Nikdy totiž nevíte s kým se bavíte a kdo má tedy navrhovat tykání atd. V běžném životě je to jednoduché. Nabízí žena muži či starší mladšímu. Já ovšem kupříkladu nemám tušení, zda jste osmdesátiletá stařenka či třináctiletý chlapec... Tedy tudy šel vývoj "morálních pravidel"
Kdyby jste dosud nevěděl, tak nyní již víte...
Omlouvám se, použil jste výraz cykloextremista a ne ekoterorista a mě tyto dvě nadávky splývají. Mea culpa...
Spojení s vaší sušší náturou a konzumací tvrdé drogy jste použil první vy, ne já!
Já jen vyjádřil svůj názor na toto konání, které je dle mého názoru hloupé. Ale samozřejmě Vám ho nevymlouvám ani nezakazuji! Můj názor je, že pokud je člověk dospělý a svéprávný, je jedině na něm, co se svým životem, tělem a myslí dělá a nikdo mu do jeho volby nemá co mluvit, pokud tím neohrožuje, neomezuje apod. někoho jiného. Mě osobně je tedy naprosto lhostejné jakou drogu si jdete vychutnat i příčiny které Vás k tak nelogickému chování vedou. Je to jen na Vás... Nevymlouvám to ani svým dobrým přátelům a ani u nich mi to nevadí, natož u někoho, koho jsem nikdy neviděl.
K poslednímu odstavci odpověděl již Jarda a asi není potřeba dalšího příliš rozvádějícího komentáře. To, že něco nechcete Vy, ještě neznamená, že to nechce ještě někdo další. Odvážím se tvrdit, že lepší podmínky pro jízdu ve městě uvítá drtivá většina návštěvníků tohoto fóra. Rozcházet se budou jen v prostředcích jak toho dosáhnout. Což je obecně lidská vlastnost:-( Více jak tři lidé se nedokážou shodnout ani na způsobu, jak si utřít pozadí...
Marně se teď snažím rozluštit feťáckou terminologii. Vím, čemu se říká perník, co je marjánka. Čemu se ale říká tramín, červený, to jsem fakt zatím nevygůglil. Nedošlo tady k šumu a mejlce ? :-)
no přeci alkoholu, ne? Nebo se mýlím? Alkohol je řazen mezi tvrdé drogy. Díky historickým souvislostem je v Evropě státem povoleno jej prodávat a kupovat, ale to neznamená, že přestává být silnou návykovou drogou. Stejně jako nepřestává být drogou kat někde v Jemenu, hašiš v Maroku či koka ve střední americe...
Prdlajs droga. Vše se dá převést na "lék".:-))) A taková slivovička, to je lék.
samozřejmě. Většina drog s edá použít jako lék. To ale třeba hadí jed taky :-)
Mimochodem kdysi jsem četl knížku, kde se psaly lidové recepty užití drog pro nějaký konkrétní neduh. Dostalo mě, že na astma a vůbec potíže s dýcháním se doporučovalo (tuším je to indický recept) kouřit hašiš či marihuanu s kobřím jedem:-)
tu knihu jsem četl před mnoha lety, ale tohle mi prostě utkvělo:-) Nemáš problémy s dýcháním? Že bys moh začít shánět ten kobří jed:-)
Já bych nerozdejchal to kouření...:-)))
Nakonec došlo. Z mé strany - jak jsem ty lahve přebíral padla mi do oka jiná a dal jsem přednost muškátu moravskému z Šardic. Mlaďounký, svěží ... ;-)
Já blbě koukal a napřed jsem četl z Šaratic. To by byla teprv jízda... :-))
Vždyť Šaratice a Šardice jsou jenom kousek od sebe (asi 30 km). -)
Dve drobnosti - Viktor porovnaval 3 versus 0.5 %, tedy ty, kteri se nevymlouvaji, ale alespon cast roku jezdi s temi, kteri jezdi cely rok. Znamena to tedy, ze cca pet sestin cyklistu neprizen pocasi odradi.
A hlavne - Ty jezdis mezimesto a navic celkem specifickou trasu. Mas to do prace vice mene z kopecka a v mistech, kde se tvori dlouhe kolony. Kdybys bydlel v Ricanech a jezdil do Mukarova do prace, pravdepodobne bys prijizdel o neco zpocenejsi a urcite pomaleji, nez auta.
Ale je fakt, ze bily limecek spis uzpini neumyty krk, nez samotny pot.
Jo, jezdím mezi město. V Praze jsou zácpy mnohem horší a semaforů, kde všechny auta doženeš a předjedeš mnohem více. Takže v Praze by to mělo být pro kolo výhodnější než ta moje trasa. Ale to je jen úvaha. Ve špičkách jsem po Praze nejezdil, nikdy si neměřil jak dlouho mi která cesta trvá ani nejel stejnou trasu s autem.
Jinak i když jedu opačným směrem, tak dokážu jet tak, abych se nespotil. Je to jen jeden větší dokopec. V Říčanech. Ale je fakt, že to jedu tak o deset mint dýl a rychlejší než auto jsem opačným směrem asi jen v pátek.
S límečkem přesně tak. Já se koupu každý ráno, takže to fakt nehrozí.
Každá trasa domov práce je velmi specifická a nelze jí nijak zobecňovat. Ať v Praze, tak na kole mi to do práce trvá asi 2x déle, než autem.
naprostý souihlas. Já jen udával důvody proč to lze proti tvrzení, že to nejde...
Já ti nevím, ještě před pár lety bych krásně zapadl do škatulky cykloextrémista - stylem života i typicky omezeným a sobeckým uvažováním "když můžu já, měli by i oni".
Ve svých 47 letech jsem relativně fyzicky zdráv, ale poslední dobou stále častěji zažívám něco, co by se dalo označit jako syndrom vyhoření. Stále častěji se mi na to kolo tak moc nechce, že jedu autem. Je to ve mně jako v koze. A díky tomu začínám chápat lidi, které jízda na kole, hlavně ta po městě a v jakémkoli počasí vůbec, ale vůbec neláká.
Můžeš o nich říci, že jsou sobečtí, bezohlední, že hledají výmluvy, můžeš s jejich chováním nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co můžeš dělat.
Oni si zcela oprávněně budou to samé myslet o tobě. Je to jako bys nutil kočku, aby chodila každý den plavat.
Na používání auta není nic nelegálního, navíc kromě aut existuje spousta jiných činností, při kterých si lidé navzájem ohrožují zdraví, akorát že to není tak očividné - viz třeba elektrárny daleko za hranicí velkých měst, splašky ve Vltavě, spalovna, atd.
Proč tady cykloextrémisté(nemyslím tebe) pořád nadávají na auta, když mají doma elektriku, pračky, myčky a hajzlíky? Protože potřebují nepřítele, který je dobře vidět, potřebují, aby se k nim připojili podobně negativní lidé, potřebují na sebe upozornit, což se v našem prostředí nejlépe daří pomocí negace. Na pozitivní řešení kašlou. Chtějí bojovat, ne budovat. Budovat cyklistickou infrastrukturu lze i bez házení špíny na motoristy. (stejně, jako např. bylo možné vybudovat singltreky bez nadávání na asfalt)
Dneska už je auto prakticky v každé rodině, ve městě i na venkově. Co se týče konkrétně Pražské(městské) problematiky, problém není v množství aut, ale v hustotě zástavby - moc lidí na jednom místě. A hle, skoro nikdo se nechce stěhovat, lidé se Prahy drží zuby nehty. Evidentně jim připadá, že výhody života ve velkoměstě převažují nad jeho nevýhodami.
Každopádně si myslím, a je to i logické, že by se z Prahy neměli stěhovat lidé, kteří jsou tam aspoň relativně spokojeni, protože je jich většina. První by se z Prahy měli odstěhovat ti, kteří jsou tam spokojeni nejméně. Odstěhují se? Ne. Nadávají, hledají vnitřního i vnějšího nepřítele, ale nehnou se. Tak ať si políběj prdel.
já mám takovýhle období občas taky. Nechce s emi. No tak nejezdím a jedu autobusem. Aspoň si něco přečtu. No a pak mám najednou zas období, že mi přijde jako ptákovina do toho busu lízt a jedu radši na kole.
Nikomu nediktuju jak má žít a už tuplem ne podle sebe. Jsem divnej a většinu věcí mám jinak a nemám pocit, že mám právo někomu určovat jak a co má dělat...
Ale chci říct, že to na tom kole jde. Mě nevadí když někdo tvrdí, že se mu nechce. Mě vadí, když se říká, že to nejde.
Souhlasím i s tím, že je v našem životě a světě, ve kterým žijem spousta jiných věcí, které by stálo za to změnit. Nemám na to sílu a nechce se mi ani přemýšlet o tom, jak by to šlo. kdyby tohle byl server o elektrárnách nebo o trvale udržitelným životě, tak se rozepíšu na tato témata stejně jako se rozepisuju teď tady na nakole o jízdě na kole. Takže to není o tom, že by mi všechno ostatní bylo jedno.
Se singl trekama moc nesouhlasím... :-(
Když já si právě z toho, co slyším mezi kamarády známými a příbuznými myslím, že Praha tak jak je, vyhovuje už jen jedné kategorii obyvatel. A to těch v produktivním věku, kteří mají práci a jsou bez rodin. Všichni ostatní mají spoustu překážek, které jim vadí. Všudy přítomnost aut a nemožnost skoro nikam jít s dětma atd. je jedna z nich. No a já si myslím, že by se to město nemělo přizpůsobovat jen jedné skupině obyvatel. Už teď spousta těch, co zakládají rodiny utíká a stěhují se do různých Beverly Hills na okrajích vesnic na místech, kde bývala pole, louky atd. Znám podobných příkladů spousty. Dokud byli mladí a relativně při penězích, tak jim život v Praze vyhovoval. Pak už ne...
Je přece nesmysl, aby se do Prahy sestěhovávali singls z celý republiky a ostatní se stěhovali ven, ne? Zatím to tak je. A tahle tendence pokud vím stoupá. No a já si myslím, že by se praha měla trošku přizpůsobit ai těm dalším skupinám obyvatel. To je všechno. Netvrdím, že zakázat vjezd aut do města uplně a chodit tam jenom pěšky nebo jezdit tramvají a na kole, i když by mě asi bavilo se takovým městem na kole projet:-), ale je to nereálné a omezovlao by to nakonec téměř všechny. Současný trend ale taky a do nekonečna je taky neudržitelný. Chce to nějak omezit a zmírnit, aby se v Praze dalo žít.
Já se tam tedy nikd ystejně dobrovolně nenastěhuju, ale jezdil bych tma na výlety apod. mnohem raději.
Oni jsou tu dva druhy "bojovníků".
První druh je ten, kam patříš ty, já a spousty dalších. Jezdí po městě na kole, ale nikomu to nevnucují. Nikomu neříkají "když můžu jezdit v lijáku a mrazu já, proč bys nemohl i ty". Tvrdí, že to jde, jdou tiše příkladem a hlavně to nikomu nevnucují. Tihle lidé jsou mi maximálně sympatičtí a dle mého takový člověk dokáže do ulic svým chováním přitáhnout člověka na kole.
A pak je tu druhý druh. Ten extrém. Člověk, který si myslí, že je něco víc jen díky tomu, že jezdí na kole po městě. Neustále to všem předhazuje a ten, kdo není jako on je špatný a je třeba ho prudit. On je přeci skvělej, protože jezdí v mrazu, dešti. Když on může jet v mrazu, tak proč by nemohli i ostatní. A ten, kdo nejede je automaticky ten špatný a hrrr...pořádně mu to nandat. Tihle lidé dokážou jen nasrat okolí a kde kdo je pošle do patřičných míst a těžko se přikloní na jejich stranu.
Jsou to dva způsoby, jak se dívat na propagaci cyklistiky ve městě. Mnohem lepší a lidštější způsob mi přijde ten tvůj. Je nenásilný. Může přimět k zamyšlení. Nenásilně ukazuješ něco, co opravdu jde, jen je třeba se nad tím zamyslet. Každý člověk musí k tomu, že kolo ve městě je fajn, přijít sám. A né že ho o tom budeme násilně přesvědčovat, ba dokonce ho shazovat.
jenže já proti ničemu nebojuju Michale. Kdyby byli všichni potichu a nevyskakovali a drželi hubu, jak píšeš, tak do dneška není v Praze jedinej cyklopruh ani cyklostezka.
Ty propaguješ pasivní odpor, který má také někdy výsledky, ale trvá to dlouho a výsledek je nejistý. Aktivní odpor je vidě víc a výsledky mívá rychlejší.
Třeba tolik diskutovaný cyklojízdy. Díky těm velkým na jaře a na podzim je a bylo prostě vidět, kolik těch cyklistů je. Že to nejsou jen dva tři lidi. Že jen v tom množství aut nejsou vidět. Což si myslím byla skvělá výchozí pozice pro jednání s magistrátem. Myslím, že bez toho, by se nepoveldo vyjednat nic a magistrát by se do ničeho nedokopal. Považuju je v tomto smyslu za přínos. O chování jednotlivců či způsobu komunikace s ostatními účastníky provozu některých se tu hádat nechci, to je jiná věc a týká se především spíše těch malých. Ty velké jsou vlastně demonstrace a za účasti policie a jako takové omezují provoz a porušují předpisy atd. Asi jako Pražskej maraton, demonstrace odborářů apod.
Jinak ale máš pravdu, že i díky mě jezdí k nám do práce víc lidí než jezdilo než jsem přišel a nejen v létě. ALe drtivá většina stejně kroutí hlavou a mají pocit, že když mrholí, tak se cestou domů musím nutně rozpustit nebo za těch deset kilometrů umřít vyčerpáním:-)
Ale já proti velkým cyklojízdám nic nemám. Dvakrát ročně je to OK. Svým způsobem je jich potřeba.
Ale nechápu, proč by se skupinka 20 lidí nemohla chovat tolerantně. Pak nechápu, proč tu někdo spousty lidí do něčeho nutí. Proč je nám nadáváno do smraďochů, netolerantních lidí, lenochů, omezovačů druhých a pak je po nás žádáno, abych sedli na kolo a přidali se k nim. A pokud možno používali podobnou taktiku.
Je tu spousta lidí, kteří jsou slušní, nemají potřebu "nadávat", nemají potřebu striktně někoho do něčeho nutit a dávat mu najevo, že on je něco míň, protože nejezdí na kole. Tihle lidé (Vráťa, Jitka,....) tu jsou a jsou vidět. Nejsou pasivní. Naopak. Dost aktivní. Je za nima vidět práce. Ale jsou slušní, tolerantní, chápavý. Nikdy jsem nezažil, že by mě tu Vratislav někdy vyčítal, že smrdím, že ohrožuji, že jsem netolerantní. Nikdy. On, stejně jako ty ukazuje, že to jde. A spíše kolo ve městě doporučuje, než nutí. Kéž by podobně neagresivních lidí bylo více!!!!
Jak píše Michal - své cíle "prosazuješ" nenásilně a spíš vlastním příkladem, můj příspěvek nebyl mířen na tebe, ale na nesnášenlivé cykloextrémisty.
Přilepil jsem ho pod tebe, protože jsem předpokládal, že od tebe se dá očekávat seriózní a umírněná reakce :-)
Že to v Praze není nic moc je mi jasný. Ale je lepší být trpělivým optimistou a mít na paměti, že nic netrvá věčně, že některé problémy mají tendenci vyřešit se samy. Když vezmeš do úvahy časové údaje v historii naší planety, jak dlouho auta jezdí po světě a jak dlouho asi v této podobě jezdit budou, tak tě možná napadne, že je to jen kratičká, bezvýznamná historická epizoda, přechodná vývojová fáze, mávnutí motýlích křídel, po kterém nezůstanou skoro žádné trvalé stopy, možná ani žádný lidi tady nezůstanou, prach jsi a v prach se obrátíš :-)
Proč nadávají na auta ? Třeba proto, že je dennodenně někdo ohrozí na zdraví, někdy dokonce na životě...
To sice různé jedy v ovzduší, vodě, potravinách a jinde lidi ohrožují taky, ale v případě auta na toho konkrétního viníka mohou přímo ukázat prstem ;-) S těmi ostatními věcmi to už není tak jednoduché...
Auta také zabírají neúměrné množství prostoru, místo toho aby byla ve městě ještě nějaká zeleň, tak se její poslední zbytky ničí a betonují a asfaltují parkoviště...
Včetně toho, že třeba konkrétně mne docela rozčiluje to, že i když bydlím na hustě zastavěném a obydleném sídlišti, tak pořád nějak není vůle z toho udělat obytnou zónu, kde si budou muset dávat pozor řidiči aut a ne chodci, kteří tam bydlí a potřebují někam dojít... To pořád musíš koukat aby Tě něco někde nepřejelo. Tady se k***a bydlí, tak by se auta podle toho měla chovat !!! Ne, že se zas budou omezovat chodci a buzerovat za nepoužití přechodu, to vše pod záminkou jejich bezpečnosti :-/
Co takto udělat referendum o přítomnosti aut. Pokud se obyvatelé sídliště rozhodnou v dostatečném množství, lze auta jednoduše vystrnadit. Problémem bude, jestli 99 % obyvatel nebude proti.
Vystrnadit je úplně ani nechci. Jenom by bylo dobré kdyby v těch úzkých ulicích jezdila pomalu vzhledem k tomu, že jim tam může kdokoli kdykoli vlézt do cesty, obzvlášť když tu přes ty ostatní zaparkovaná auta dost často ani není vidět jestli něco jede nebo ne. A přejít ulici je taky možné jen v místech kde mezi nimi zůstala vhodná mezera... Tak se občas vkročí do vozovky a zjišťuješ jestli něco jede až potom :-) Ono totiž tady není žádné omezení rychlosti, takže se tu oficiálně může až těch 50km/h, což mi na takovou ulici přijde opravdu hodně. Netvrdím, že tu tak jezdí každý, ale určitě ne ani 20-30km/h jak bývá obvyklé v obytných zónách a co bych si asi tak představoval já...
Zajímavé ale je, že ulice kolmá k naší je mnohem širší, auta tam parkují na vyhrazených místech tak, že do vozovky vůbec nezasahují, ale přitom je tam omezení na 20km/h, protože o kus dál je škola :-) On to teda stejně dodržuje málokdo, ale aspoň tam tam značka je a může za to kdykoli policie někoho sejmout...
U nás na sídlišti je zona 30km/h. Myslíš si, že to někdo dodržuje? Málo kdo. Tohle je zase o lidech. A o policajtech. Ono, kdyby tam občas "prudili", tak by si pak možná někdo dal bacha. Ale takhle je to tam o hubu i s tou cedulí.
No právě, máme tu hromadu zákonů na každou pitomost, ale jejich dodržování už nikdo nehlídá, natož aby trestal :-/
Když už ne za všechno, tak alespoň kdyby za ty nebezpečné věci...
Poškéééj. Hlídaji jak svině.
U nás je problém s parkováním. Naprojektovali stovky bytu, ale nějak zapomněli na parkovací místa. Tak lidé parkují, kde se dá. Dost často na místech, kde to až tolik nepřekáží. A voni skoro všude dali cedule se zákazem zastavení. A div se i nám přímo před barák, kde se parkovalo několik let. A jak to chodí kontrolovat. Je to tak snadne. Sednou do auta, přijedou, dají cedulky a jedou do tepla na četnickou stanici. A je vyděláno.
Tam se jezdí auty po chodníku?
Ne, proč ?
Mně jde jen o to, aby v takovýchto hustě obydlených oblastech měl na silnici víc práv chodec a ne auto.
Takže na silnicích budou mít přednost chodci a na chodnících auta? To mi nepřijde moc praktické, nemyslíte?
A co cyklisté - ti budou jeźdit po trávnících???
Není potřeba vymýšlet vymyšlené. Už dávno existuje "Obytná zóna".
http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/Obytn%C3...
Nevím proč zas rejpeš :-/ Snad Ti je jasné, že mi nejde o takovou pitomost jako že by se chodci jentak z plezíru producírovali po silnici a nenechali projet ani jedno auto...
Stojím si ale za tím, že by nějakou tu přednost před auty mít měli. V nějakém hodně zastavěném sídlišti, na silnici natěsno vpasované mezi baráky (takže ne nějaká hlavní silnice někde bokem, aby mne tu někdo nechytal za slovo...), bych prostě nejradši očekával značku "obytná zóna" a z toho všechny vyplývající povinnosti pro motoristy...
Nerejpu. Značka "obytná zóna" má smysl tam kde jde o jeden společný prostor. Tam kde je zvlášť vozovka, zvlášť chodník to není potřeba. Děti ať si pobíhají po chodníku a auta mohou spokojeně jezdit na vozovce i těch 50. Když to před přechodem spolehlivě ubrzdí tak proč ne.
Ale na viniky v jinych oblastech ukazat muzeme taky. Treba na spotrebitele elektricke energie. Dobra - alespon na ty, kteri plytvaji. Tedy na nas na vsechny tady na foru. Ani pro jednoho z nas neni pritomnost tady nutna pro obzivu.
No a nekdo dal nici zivotni prostredi autem, nekdo se precpe fazolemi a zelim a zamoruje okoli osobne. 8-)
Pro velkou cast z nas neni kolo dopravni prostredek, ale sportovni nacini. Takze taky zbytecnost, mohli bychom behat. Tim by se taky usetrila energie vyuzita na jeho vyrobu. Skoro cokoliv, cim se bavime, je zbytne a nejak skodi ostatnim.
Takze ten vinik, na ktereho muzes ukazat, to je pokrok, spolecnost, prevladajici zivotni styl, ... A ti lide zavreni v autech jsou obeti roztocene spiraly, ktera do sebe vcucava dalsi a dalsi, stejne jako tornado. Proste pribyvaji ti, kteri se boji na ulici chodit nebo jezdit na kole, tak sedaji do aut. Nebo jsou diky degenerativnim vlivum znecisteneho prostredi nedostatecne odolni vlivum pocasi. 8-)
1. netopit (elektrikou)
2. neohřívat vodu (elektrikou)
3. nevařit (na elektrice)
4. neprat
5. nesvitit
6. vypnout televizi a všechno ve standby modu
dlouuho dlouuho nic
tři kupky hnoje
vypnout počítač (nebo si pořídit netbook).
netbook nepomuze. I ten nejak nabijis. A i kdybys nabijel solarne, ci vodni elektrarnickou, porad je tu vyroba a pak likvidace samotneho netbooku, provoz ISP a naklady (ekologicke) na jeho zarizeni, ... Takze ani tak.
Povoleny jsou tam-tamy.
Než budeš číst, zapomeň na to, že jsme do sebe na jiném místě šťouchali.
Zaujalo mě to, co nazýváš syndromem vyhoření. Já ve svém věku bych se to tak neodvažoval nazývat, ale prožíval jsem něco podobného před dvěma lety. Hlavně chci zdůraznit, že jsem nikdy neměl nějaké radikální výhrady vůči autům i když jsem se na kole den co den mezi nimi motal z Krče do středu Prahy, Malou stranu a Staré město. Stejně tak i při delších vyjížďkách nemám s auty žádný problém. Opačně mi zase nevadili cyklisté, pokud jsem jel v autě. Jednoho dne jsem zjistil, že je pro mě úlevnější jezdit autem, ale po čase stráveném za volantem jsem sám sebe přesvědčil, že to je otázka pohodlnosti a že je to pouze přemoci v sobě ten několikaminutový odpor ke kolu, než vyjedu. Večer při návratu jsem měl vždy velkou radost z toho, že jsem na kole jel. Totéž jsem dělal i při delších tůrách. Vyjížděl jsem vždy po větru, abych nebyl hned otrávený a cestu zpět jsem samozřejmě absolvovat musel.
Hlavně jsem však získal jeden poznatek, fyzicky jsem se cítil lépe. Ale navíc a to opakuji, nikdy, ať jsem seděl na kole nebo za volantem jsem neměl výhrady vůči jakékoliv skupině řidičů ať motorových nebo nemotorových vozidel. Vím, že bych si na kole dokázal vsugerovat, že automobilisté jsou hovada, ovšem i za volantem bych se dokázal přesvědčit o tom, že se mi cyklisté nevhodně motají před autem. Proto také nevidím důvod, proč bych se měl trvale z té přemotorizované Prahy odstěhovat. Navzdory tomu, že se mi nyní v Brně začíná líbit čím dál více i když otázka vztahu auto - cyklo je zde stejná i když v menší míře.
Bez ohledu na příslušnost k jaké obci řidičů někdo inklinuje, závěr je z mého pohledu jasný. Nadávají všichni, jedni na druhé a totéž se odehrává při výměně dopravního prostředku. Řekl bych však, že to není myšleno nějak nepřátelsky. To, že výjimky existují, je nad slunce jasné, ale to se týká jakékoliv lidské činnosti.
Ještě bych chtěl zdůraznit, že někdy si člověk nemůže dopravní prostředek vybírat. Záleží také na tom, za jakým účelem vyjíždí, kde a s kým bude jednat. Přece jenom v některých momentech je vhodnější sako a bílá košile než cyklooblečení.
Mám to podobně, líbí se mi v autě i na kole, drobné problémy mívám jen s konkrétními blbci na obou stranách, ale nic tragickýho, jen tak ze sportu. Ale ve městě mi vadilo, že než jsem se vystrkal někam do volné krajiny, už abych se začal vracet (a to jsem bydlel v relativně malém velkoměstě). Navíc mě štvala nejistota v nájemním bytě. Takže jsem se šoupnul na vesnici a je mi fajn :-)
A o to tu jde. Člověk k určitým závěrům musí dojít sám. A né pod nátlakem "cykloekoteroristů" nebo podobným lidem, kteří mají tendenci se zařazovat do určité skupiny a na tu druhou nadávat.
Já, ač relativně mladý a líný člověk se taky někdy rád projedu na kole.
Když jsem to měl do práce nějakých 12km a vlakem mi to trvalo hodinu (počítám do toho i cestu na/z vlak), tak mi to nevadilo. Ale občas jsem míval potřebu se nějak protáhnout, něco změnit. Představa, že jedu ráno v šest na kole 12km do práce mě moc nelákala. Ale někdy ta chuť prostě přišla, já ráno sedl na kolo a jel. A měl jsem z toho radost a v létě jezdil celkem pravidelně. Ale kdyby se v tu dobu objevil nějaký strejc jako EHM (nejmenuji, aby ti to nevadilo) a začal do mě prudit, tak jako prudí zde (autem smrdíš, měl bys..., musíš...., omezuješ...), tak mu to kolo hodím na hlavu a do práce nejedu ani vlakem, ale na truc autem.
Pro mě už teď platí pravidlo "když se nechce, tak se nemá". Když se mi na kole nechce ale přesto se přemůžu a vyrazím, většinou toho lituju a o to déle potom trvá, než se mi chuť na kolo navrátí. Ne, že bych na kolo rezignoval, ale už musím jezdit s rozmyslem. Je to zřejmě daň za dlouhé období mladické nerozvážnosti(puberta skoro do čtyřiceti:-), zkrátka jsem na kole rád trpěl vzoru pana Hrazdíry, který razil pravidlo "když nemůžu, tak nasadím". Podobně to mám i se sexem :-)
Znam lidi, co za kolo dali mnohem vic, nez kolik stoji lecktera auta, ktera stale jeste brazdi nase silnice. Doba na vydelani je irrelevant.
Já zas znám lidi, který maj auto dražší než je celý můj byt i s kolama. Porovnávej obvykle používaná kola s obvykle používanými auty.
Stejne je to porovnavani neporovnatelneho. Treba ten cyklista zase holduje nejdrazsim konakum, nebo ma doma sbirku umeni. Kazdy nejak vydelavame penize a neznam nikoho, kdo by rekl dost, uz jsem si vydelal na obzivu, dobravu, bydleni a osaceni tento mesic dost a dal si volno do zacatku dalsiho mesice.
Doba vydelani na auto a jeho provoz nema nic spolecneho s jeho pouzitelnosti, rychlosti, ani komfortem.
Asi by ses divil, kdybys věděl kolik lidí to tak dělá. Já například, co jsem už třetí rok zaměstnancem, tak si připadám jako nevolník. Ale mohl jsem si dovolit pořídit tříkolku a elektrifikovat tři kola. Kdybych zůstal jen u živnosti, tak bych mohl víc jezdit na kole a ty elektromotory bych a) nechtěl, b) nepotřeboval, c) neměl bych na ně.
To sice mozna ano, ale rekl by sis takhle sedmnacty den v mesici "Tak - a ted dost, zase az prvniho, uz mam dost!"? Tezko. Stejne bys pracoval. Nekdo ty penize pak da do auta, nekdo do kola, nekdo si koupi tryskac, nekdo Modreho Mauricia. Ale neni to tak, ze kdo ma auto bude v praci dele, nez ten, kdo nema.
Proč ne?
Tento měsíc jdu navíc dvě soboty, abych zalepil díru na účtu po koupi nového kola.
Jinak už bych se na přesčasy vykašlal.
už máš nové? Nebudeš vytvářet frankensteina jako Medůza? :-)
Už měsíc mám nové, najeto asi 700 km.
Původně jsem sice uvažoval nechat to svařit, ale do rámu který má přes 40kkm už nevyplatí investovat. Ekonomičtější bude odnést ho do sběrny. -)
Tak to vas panove obdivuju. Neumim si predstavit, ze bych jezdil autem, kdyby mi neprebyvalo dost financnich prostredku k jeho koupi a provozu. Kdysi jsem vahal mezi kytarou a autem. Takze jsem byl dva roky bez auta. 8-) Ale pri mem zpusobu zivota byl vazne problem se nekam dostat. Dvoji prestupovani v nocnich tramvajich oveseny tezkymi taskami... 8-( A to, co autem ujedu za 15 minut jsem se po nocich vlekl treba i hodku a pul, kdyz to spatne vychazelo...
no, víš, možná jsi to přehlédl v tom zakládajícím příspěvku, ale oni spolu závodili. Pro zábavu. Ten chlapík, co jel člunem a od řeky sprintoval byl zadejchanej a zpocenej násobně víc než ten kluk, co jel na kole.
Jo a zavazadla neměl nikdo a kravatu taky ne. Asi nevěděli, že je to podmínka pro to, aby ten závod mohli udělat. Napiš jim ať příště vedí, jak to mají dělat :-)
Pokud se srovnávala sportovní náčiní tak máte pravdu. Pokud se srovnávaly dopravní prostředky tak k tomu zavazadlo rozhodně patří. A přiměřené oblečení také. Do auta nic nakládat nemusím, to jede stejně rychle s kufrem i bez. Ovšem kolo?
Nevím proč se tu řeší zavazadla a převlékání. Na letiště se jezdí i za jinými účely než odletem do dálek se zavazadly. Třeba vytírat podlahu v hale nebo opravovat letadla.
To že se v pořadu simulovala jízda cestujícího na letiště je pouze nepodložená spekulace.
Tam se nesimulovalo vůbec nic. Tam se ze všeho dělala jen sranda.....:-)))
Přesně tak, včera to opakovali. Na konci říkali, že ten s autem už tam ve skutečnosti čtvrt hodiny popíjel kafe, když přijel ten na kole.
jo jo shazovali to dost. Končili tím, že v Londýně přece vlastně vůbec žádná řeka neteče :-D
Hmmm, asi si to teda budeme vyzkoušet v Praze sami... Teda loď nějak nepřipadá v úvahu, ale srovnání "auto - kolo" z Čerňáku na letiště, to by mohlo bejt docela zajímavý :o)))
Jsem pro. Necham Ti to kolo a pojedu autem, OK? 8-)
Hmmm, tak koukám, že o auta asi bude rvačka, protože autem chci jet já...
Nakonec - proč bychom nemohli udělat soutěž, kdo tam dojede nejrychleji autem :o)))
Pridal bych kategorii - kdo odveze nejvic lidi a zavazadel. 8-)
A ten, kdo bude mít nechutné mapy v podpaždí...diskvalifikace:-)))
A k lidem a zavazadlům. Na letiště jsem jel několikrát. Pokaždé jsme jeli dva a pokaždé na zádech 20kg a příruční na prsou. Nevidím jediný důvod, proč by se měl tento "závod" uskutečnit bez zavazadel:-) Ať je to tedy reálné se vším všudy.
Nepamatuji si přesně, jak dlouho jsme tenkrát jeli z Počernic, ale i se zaplacením pokuty, vyřízení a odevzdání balíku na Cargu (35kg) nám to trvalo maximálně hodinku.
Co tak koukám do mapy....je to nějakých 30km. Velice rád si s cyklistou zasoutěžím.
Cvičební úbory jsme neměli, to on nechtěl, on chtěl, aby to bylo jako ze života. Protože on vždycky nám říkával: "Já chci, aby to bylo jako ze života." A my jsme každý den běželi a on stál u topolu a čekal a počítal. A na mě on nedal dopustit, asi proto, že jsem byla nejmenší, a Růža říkala: " Tebe má rád, tobě počítá pomalejc.
Nemám s tím problém. Ani s bagáží a oblekem. Hodlám intermodálně ponechat kolo na P+R a odjedu metrem na Zličín a pak 100ou na letiště 1h9m. A jestli na tom trváš, vezmu kolo ssebou.
Alternativně pojedu na elektrokole s vozíkem Yak.
Start cca 8:00.
A kdo pojede na tom kole? Tomu jsi se nějak vyhnul..... O to tu totiž jde.
Takže panáčku...košilku, na záda kufr (15kg...ne každá letecká společnost bere 20kg a více), na nosič příruční zavazadlo a v osm sraz na Čerňáku....
ELEKTROKOLO je CO? Nevím proč kufr na záda, když píšu VOZÍK.
Na KOLE dojedu třeba na metro. Pak pojedu i s KOLEM metrem a pak třeba i autobusem.
Koukám, že máš opět problém s porozuměním psanému textu.
Nene. Nemám. Ty jsi tak nějak nepochopil o co tu jde. Jde o to porovnat jizdu na kole a zbytek. My nechceme závodit s metrem, ale s cyklistou, co jede na kole na letiště. Ale že ty se z toho chceš vykroutit a lezeš hned na metro...to jsou věci. Ukaž se teď...siláku.
Laskavě se podívej o co v této diskuzi jde. Pak někomu piš, zda rozumí nebo ne.
Jen tak pro zajímavost. Přijedu na kole na čerňák. Zavolám známého z Počernic a on mě s tím kolem odveze na letiště. Stejnej případ jako ten tvůj.
Mimochodem. Ty mě nemáš na BL:-))))
takže cyklista nemůže využívat všech možností, které mu kolo poskytuje? Třeba nesmí použít elektromotor? Nesmí do metra i když tam vlastně smí? OK. Automobil tedy také nesmí použít motor a nesmí využívat silnice pro motorová vozidla...
Kličkuješ? Tady je jasný o co v tomhle příspěvku jde. Kdo dřív bude na letišti. A to buď autem nebo NA KOLE (ne s kolem v metru). Co na tom nechápeš?
Tady nejde o to, co smíš, co nesmíš. Tady jde o čistý závod auto vs. kolo.
Ale mám pocit, že z toho čerňáku by jsi tam dřív nebyl, tak tu začínáš vymýšlet kličky. Klasika....
kurwa jaký kličky??? Píšu, že si to klidně dám na ektrokole a že na něm pojedu po povrchu. Tak kurwa jaký metro???
Schválně jsem dal na výběr z intermodální varianty i čistě cyklistické...
Pročpak zase nadáváš? Dneska pár příspěvků a už nadáváš. Klasika. Sprostej a hulvátskej ochránce cyklistů.
Tak ještě jednou. Nám jde (všichni to bereme ze srandy, ale ty jsi to asi pojal jako něco důležitého a že nás musíš zase dostat). Kolo (šlapací, nevymýšlej si žádné ele a podobné) na něm cyklista. Stojí na Čerňáku. Vedle něj řidič, sedí v autě. A teď závodí, kdo bude první na letišti. Cyklista jede vlastní silou, řidič šlap na plyn. Stejně jako to bylo v tom pořadu.
Co na tom nechápeš???
Neni elektrokolo vlastne takovy elektricky skutr? Tedy vlastne motorove vozidlo? Ja vim, ze vyhlaska rika neco jineho, ale tak nejak pocitove... Kdyz trosku osvindluju omezovac, tak z toho nejlevnejsiho motorku vytahnu po rovine 40.
a? Když už musím přistoupit na takovou blbost, že si oblek nezabalím, ale zválím v letadle a nemůžu jet v normálním oblečení, Nepojedu metrem z východu na západ přes celé město i když smím, tak proč nemám chtít použít kolo odpovídající obleku?
Cyklistika ve městě prostě je o tom, že nepoužíváš kolo "rigidně", ale kombinuješ ho s ostatními druhy dopravy tak aby to bylo časově nejvýhodnější. Je blbost snažit se kolo využívat tak aby nebylo efektivní.
Jo a v jednom podzimním závodu jsem cestou z ČM na Palacháč porazil MHD i auto (MHD relativně o chlup, auto poraženo na hlavu). A to jsem jel v kostýmu anděla.
Takže přejedu na kole těch dvacet metrů k vratům, hodím kolo do kufru a autem pokračuji - třeba do Budějic. V cíli zaparkuju a od parkoviště na náměstí Přemysla Otakara dojedu na kole. Hurá, na trase Praha - Budějovice bylo kolo rychlejší než vlak!
Ehm. Proč máš Rondu a mě na BL, když stejně na nás reaguješ. To mi hlava nebere:-)))
A myslis, ze Te s kolem a vozikem vezmou rano v 8 do metra?
Na Čerňáku bych se tam určitě nějak vecpal :) Navíc kdybych jel metrem, tak bez vozíku.
OK, tak asi ano. Ale kdyz tak nad tim premyslim, ten cerny most byl asi spatne voleny start. Co treba Slivenec? Nebo Zbraslav?
Nejak by ses do metra vecpal - jak to je s kolem v metru? Neni ve spicce zakazane?
Kdybys chtěl kolo pořádně zaříznout, tak vybereš nějakou díru poblíž nového kusu okruhu. Třeba Písnice, Kunratice nebo Libuš. Nepochybně se dá vymyslet spousta tras na kterých bude auto rychlejší než kolo.
Jasne, ale kdyz se zase naopak vybere primo stanice metra a kolu se umozni jet metrem, je to skoro presne naopak. Takze vypada, ze se shodneme - jsou mista, kde to vychazi na kole lepe, ale je mnoho mist, kde proti autu nema vubec sanci. Pomer takovych mist ma kazdy podle sveho bydliste a prace a jinych cilu.
Mimochodem - vazne si myslis, ze kdybych na tyden letel pryc, ze to kolo na letisti po navratu najdu? V pouzitelnem stavu? I s vozikem? Ja docela pochybuju...
Zakázané sice není, ale ten dozor u vstupu má možnost ho podle situace, a asi i vlastního uvážení, vyloučit z dopravy.
Já bych tyhle "takycestující" ale docela střílel :-) Cpát se s kolem do ranního a odpoledního plného metra může fakt jen blázen... Nebo ten kdo kašle na ty ostatní...
Takze ja potom muzu svihat po okruhu 180 a vic...
Nemůžeš :-)
Sakra, tak bych si na to vzal firemni auto, no! 8-)
To máte taková vznášedla? a proč jim ještě říkáte auta?
Evidentně jsi pořad neviděl, takže tvůj návrh je zcela irelevantní.
Tady nejde wo to, jak to voch***, tady jde wo to prostě odjet...
Ale i tvůj návrh je dost důležitý, protože je evidentní, že tebe do toho neberem. Nejsi spolehlivý.
Heléééé. Teď jsem si všiml, že použili i člun. Jak se s ním dostali na letiště? Věřím, že vymysleli nějakou bejkárnu, když dokázali tenkrát donutit i Land Rovera docela obstojně plout po jezeře:-))
Taky jsem viděla asi posledních 10 nebo 15 minut a musím říct, že pálit to Londýnem na kole rychlostí 31 km/hod by se mi teda vůbec nechtělo :o)))
Jen jsem si nestihla všimnout, na jakém kole to jel - mám pocit, že to jel na treku.
Jen jsem si říkala, že bych ho chtěla vidět tady v kopcovité Praze a na mém horáku :o)))
A důvěryhocnost těch jejich "pokusů"... Vždyť ti to řekli na konci zcela jasně - v Londýně vlastně žádná řeka neteče :o)))
K důvěryhodnosti.... Viděla jsi minulý týden ten díl, kde testovali Škudofku? Dělali tam závod. Tuším na 500m. A na naší Škudofku čekali přes noc do druhého dne. No, taky se mi nechce věřit, že je tak pomala:-)))
Žerete to moc vážně. Každá soutěž je jen sport, který abstrahuje od některých důležitých provozních parametrů.
Každý má jiné priority pro různé parametry toho kterého dopravního prostředku pro každodenní použití: rychlost, pohodlí, soukromí, možnost pustit si rádio, klimačku, flexibilitu, cenu. Na základě toho každý volí, co je pro něj nejvýhodnější.
Pokud opravdu chcete vidět, jaký způsob přepravy po zvážení všech pro a proti vede, běžte se podívat po ránu na magistrálu...
Taky pěkný:-)))
http://www.youtube.com/watch?v=7Fwnv8VyiPg
hmmm, mělo mě to napadnout, ale nenapadlo. Kdybych věděl, kam tohle dospěje, tak bych to téma vůbec nezakládal...
Omlouvám se za špatnej odhad :-(
Myslel jsem, že se někdo zasměje a někdo zamyslí a většině dojde, že kolo může být alternativou autu a může být po městě i rychlejší.
Že záleží na době a trase jsem si myslel, že dojde i těm intelektuálně nesmělejším.
I na ten návrh zkusit to v Praze jsem si myslel, že dojde. Ale jinak. Stejně zábavně jako to pojali v Top Gearu a s humorem bych se nejspíš i zůčastnil.
Místo toho se to zvrhlo v hovadiny, vzájemný osočování a většina se snaží dokázat, že auto je uplně uplně nejrychlejší věc na celým světě a vybrat co nejblbější trasu pro kolo a vyzývat těch pár, který doma nemají postavený oltář, kde se k autu denně modlí, ať si to s nima jdou na tom blbým kole rozdat. Skoro jako bych to tém azaložil na D-fens...
Proboha i idotovi snad dojde, že v závodě na Sněžku bez dopravních zácp apod. bude auto vždycky rychlejší, ne? O tom není sporu a bavit se o tom je zbytečné a blbé.
Top Gear měl trasu více méně podél řeky, aby mohl jet i ten člun a to už by bylo zajímavější. Pár jinejch tras taky. Docela by mě bavilo se zůčastnit nějaký takový kraviny. Vzal bych si i dovolenou na jeden den a šel se projet ve špičkách (tedy v době, kdy většina do práce jezdí) na na trtase do 20km(což je prej podle výzkumů to, co většina jezdí) a několik tras. Nebyl by to podle mě špatnej nápad...
Místo toho se tu hádame jako parta duševně nezpůsobilých a to včetně lidí, které mám za inteligentní a za kamarády.
Možná mám málo trpělivosti, protože jsem teď v práci od rána do noci, ale nsral jsem se a už nechci číst žádnej zhovadilej hádací příspěvek. Jděte všichni k šípku :-(
Zamykám to a kdybych věděl,jak to vymazat uplně, tak to udělám...
Ale to by bylo škoda, vždyž některé příspěvky jsou i dost humorné a většina je různě poučná.