Připravuji cyklus příběhů o lidech, kteří si v práci prošli dohadováním o tom, aby mohli dojíždět na kole a potřebovali vytvořit parkovací místa. Někde to šlo snadno, stojany nebo zamykací boxy byly třeba už vybudované, někde to znamenalo velké vyjednávání, někde to bylo opravdu náročné.
Pokud jste se v práci pokusili prosadit kola, nebo o nějakém takovém případu víte ze svého okolí, pošlete mi prosím svůj námět.
Váš příběh se může stát inspirací pro ostatní. Velmi uvítám, když mi pošlete náměty buď na e-mail [email protected] nebo přímo do této diskuze. Zajímají mě:
1/ popis původního stavu - v ideálním případě s ilustrační fotografií
2/ jak dlouho trvalo jednání o instalaci stojanů/bezpečného úložiště
3/ současný stav ukládání kol - popis a fotografie
4/ kolik lidí v současné době využívá úložiště kol.
Na shromáždění podnětů jsou zhruba dva týdny, těším se na vaše zprávy do 29. listopadu.
Malá poznámka: Z nedostatku vhodné kategorie jsem zařadila téma k Praze. Samozřejmě pište, ať jste odkudkoli.
Ad 1) v kanceláři za mýma zádama
Ad 2) s nikým jsem nejednal, prostě jsem to vynes do patra a postavil za sebe. Občas ovšem jsem nucen jednat s mojí šéfovou, když jí něco přelítne přes nos a řekne mi, že mi nebude platit cesťáky, když neobjíždím rajón autobusem, ale kolmo. To jí pak vždycky musím zvopakovat, že řetězy + gumy na stromech nerostou :-)
Ad 3) v kanclu za zádama
Ad 4) no já sám, přeci :-)
Jinak před naším ústavem venkovní stojan pro cca 5 kol. Z přibližně 80 chovanců dojíždím na kole jen já :-)
1/ každýmu je to jedno, jak a čím kdo dojíždí do práce. Nesmysly tady nikdo neřeší.
2/ asi deset vteřin než mi při prvním pracovním dnu odpověděli, že si mám dát kolo kam chci, jen aby nepřekáželo. Žádnej stojan tu není, já ho nechci a nikdo jinej taky ne. K čemu?
3/ no, dám si ho do skladu někam mezi regály, kde tolik nepřekáží a nestojí takm ještě žádný jiný.
4/ úložiště jednotné není a v létě je tu kol i několik desítek. V současný listopadový době maximálně tak pět.
V minulém zaměstnání, kam jsem na kole za dobrého počasí jezdil:
1. Areál bývalého výzkumáku, dvůr, široké chodby v budově. Všude spousta místa na odkládání kol.
2. Jednání trvalo asi 10 sekund s výsledkem:"hoď si to do patra, zamykej si to třeba k topení", a dostal jsem klíč od sprchy, že si mám nechat udělat kopii.
3. V době, kdy jsem tam dělal, jezdili jsme na kole do práce dva. Firma sídlila asi 500m od cyklostezky Pisárky - Komárov.
4. Dnes už tam ta firma nesídlí, když jsem tam byl posledně, neviděl jsem tam ani jedno kolo na chodbách, ani na dvoře. Podmínky perfektní, evidentně pouze není zájem jezdit.
Dnes:
1. Dělám ve výškové budově.
2. Majitel budovy a přilehlých pozemků nikomu nebrání parkovat na trávníku, zamykat kolo ke stožárům nebo popelnici.
3. Dva kolegové do práce na kole občas jezdili, a skladovali kola přímo u sebe v kanceláři. Já ne, není tu nikde (v naší části budovy) sprcha, a ani není kde ji vybudovat.
4. Příležitostně se na zmíněném prostranství před barákem střídají asi tři kola. Ve dvoře (kam mají ale přístup jen některé firmy resp. jejich zaměstnanci) je stojan na kola, ale kolo jsem tam nikdy stát neviděl.
Parkovacích míst na kolo je všude dost, kdo chce, může bez problémů jezdit. Pokud někdo trvá na stojanu a zámku, je to přece starost cyklisty, nikoliv třeba správce budovy, kde sídlí jeho zaměstnavatel.
Nuz u nas je parkovanie bicyklov aj problemom zamestnavatela, pretoze mu povinnost zabezpecit miesto pre obvykle dopravne prostriedky zamestnancov (auto je z tychto prostriedkov taxativne vynate) vyplyva zo zakonnika prace. Neviem , ako to je v Cechach, ked sme este boli spolocny statm, tak to v zakonniku bolo tiez.
Iank ja mam s parkovanim bicykla a pristupom zamestnavatela len dobre skusenosti. Na kazdom praocvisku, kde som pracoval bola sprcha (na terajsom vybudovaan vlastne kvoli mne pred stahovanim do novych priestorov). V byvalej praci som mal aj stojan na bicykel, teraz ho nepotrebujem, tak nie je.
Bývalá páce....cca 5 let zpátky.
1....stavěla se kola ven k baráku. Ke zdi. Dražší kola se dávala dovnitř na dílnu. Což byl pro majitele nepřekonatelný problém, i když kola nikomu a ničemu nepřekážela. Takže s velkm humbukem to zakazoval.
2....nikdy jsme nic nevyjednali. Navrhoval jsem výrobu malé zamykatelné "boudy" ze zbytku materiálu z dílny s tím, že si to sami postavíme po pracovní době. Smeteno ze stolu.
3.....dnes už tam nejsem, ale občas juknu přes plot. Situace stejná jako v bodě jedna
4.....firma měla cca 45 zaměstnanců. Na kole jezdilo v létě cca 10 lidí. Polovina byla místní, co jezdili na "plečkách". Polovina dojížděla z větší dálky na lepších kolech (dražších). Občas jsme chtěli po práci vyrazit na kolo s tím, že do práce na kolech přijedeme (i ti, kteří do práce na kole běžně nejezdili) a odpoledne vyrazíme přímo. Nešlo to, protože kluci odmítali zamykat drahá kola venku ke zdi. Čemuž se nedivím. Mimochodem firma byla ve velkém průmyslovém areálu, kde pracovalo spousty cizinců podivné "kvality". Proto jsme chtěli boudu na zámek.
To tedy čumím, jaké problémy máte a jak perfektní podmínky mám já u svého "venkovského" zaměstnavatele = dvojí kryté stání pro spoustu kol s osvětlením hlídané bezpečnostní agenturou a oplocené. (Tedy ted´ne, protože letos v zimě se to pod tíhou sněhu jaksi na jednom konci zřítilo a letos v létě to prošlo naprostou rekonstrukcí.) Pokud bude zájem, klidně to vyfotím. U nás jezdí do práce na kole tak 30 lidí celoročně a já např. jezdím v sezoně na kolobrndě. V létě to odhaduji i na 60 a víc. Pod přístřesky parkují i skútry a motokola, motorky...
U nás na venkově se naštěstí s ježděním na kole počítá, takže kola smí parkovat uvnitř areálů. Dokonce v jedné firmě jsem byl osloven majitelem jaké že má pořídit stojany na kola. Navrhl jsem mu, že nelepší je nějaké "zábradlí", o které se dají kola opřít a předal jsem mu fotky z Lipska, kde taková stání jsou na ulici. Ale nevím, co nakonec pořídil, jezdím tam jen občas.
1/ neznám, začal jsem jezdit do práce koncem roku 2008,
2/ nevím,
3/ zděná místnost cca 4x4 m v objektu hlavní vrátnice. Kola se zasouvají do stojanu tvaru A, nebo opírají o stěny,
4/ cca 20 směnových pracovníků.
Do školy jezdím na koloběžce, pár dalších lidí na kole a na jednokolkách. Své dopravní prostředky si necháváme u vrátnice za nástěnkami připnuté k topení, jedokolkaři je ani nepřivazují. Nikdy s tím nebyl problém, jen se nesmí shodit anténa, aby mohl vrátný koukat na televizi. Nedávno tam přibila cedulka, že si máme nechávat kola u vrátnice. Doktorandi si občas berou kola do kabinetu. Pravidelně nás takhle jezdí kolem deseti.
Bylo-li by to potřeba, tak věřím, že by se dalo ukecat tajemníka, aby nechal na dvoře postavit nějaké přístřeší na kola.
Jezdil do 4 zaměstnání na kole. Na jednom místě jsem parkoval přímo před oknem u mříže (seděl jsem asi metr od kola, kryte pod balkonem) vevnitř nebylo místo ani pro zaměstnance. Potom na bakoně nebo na chodb v domě kde bylo vice firem - zamčene u zabradli (o něco horši)- se zaměstnavatelem bez problemu, jen občas s majitelem domu. Dalši misto - šatna, nikomu asi nevadilo - uklizečka mi řekla , že si ho tam mam dvat aniž bych se ptal. Dalši misto - nepouživana šatna ve škole (parkoval jsem občas i tři kola)- bez problemu s vedenim, uklizečky mi dali pod kolo karton aby netekla voda z tajiciho snehu. po chodbě. Kolega ale nosil kolo do kabinetu - ja bych ho do 3 patra netahal.
Nyni - prujezd, nebo dvorek zamčene u zabradli (sledovano kamerovym systemem). dovnitř by mi ho bylo blbe davat - přejaželo by, ale mimo běžny provoz vevnitř neni problem.
No o nas v praci (ME VM) to bylo pro cyklisty luxusne zarizene uz kdyz jsem nastupoval, takze jsem nic vyjednavat nemusel, stacilo se zeptat.
Mame v arealu kolarnu (oploceny prostor s dverma na zamek, na dohled kamera, osvetleni a uvnitr stojany), satnu na prevleceni a sprchu. Klice dostane, kdo si o ne rekne.
Vetsina cyklistu bude asi mistni (fabrika je na kraji mesta, pesky od centra daleko), ale v lete jezdi podle pocasi lidi i z okolnich mest a vesnici, kdyz je hezky, byva obcas kolarna skoro plna - desitky kol.
Ja pravdepodobne pravidelne dojizdnim z nejvetsi dalky (26 km), je tam par lidi co to maji pres 50 km, ale ty prijedou na kole jen nekolikrat do roka...
Vzhledem k tomu, že za jediný den objedu několik zákazníků a kolo u každého z nich stojí i několik hodin, parkuju pokaždé jinde a jinak. Kvůli mně žádný klient instalovat stojany nebude. U velkých firem bývá možnost zaparkování kol v podzemních garážích, ale v tomhle typu prostor já se odmítám pohybovat, takže parkuju na povrchu a pokaždé improvizuju. Stojany by mě naopak svazovaly. Rád si místo k parkování vybírám sám podle vlastního uvážení.
Preferovanými způsoby zaparkování kola jsou pro mě zábradlí, dopravní značky, bleskosvody, sloupy veřejného osvětlení, bytelné ploty, reklamní poutače, ocelové ohrádky kolem stromů, popřípadě stromy samotné. Uvnitř objektů pak schodišťová zábradlí (nejlépe v suterénu, ale někdy nesu kolo i do patra). Stojan na kola využívám jen u jedné jediné firmy, která ho tam zřídila specielně pro messengery, takže ho využívám vlastně neoprávněně. Zatím mi kvůli tomu ale nikdo moje vozidlo neodtáhl.
Když jsem dělal na maloobchodě, tak jsem musel mít kolo ve stojanu před prodejnou (jinde nebyl ani prostor), ve velkoobchodě opět ve stojanu před obchodem, ale zde byla i možnost "zašít" kolo někde do skladu (např. mezi palety se zbožím, ve skladu, který nebyl přístupný pro zákazníky). Posledních pár roků jsem ve firmě, kde mám prostor jen pro sebe, takže zde můžu i mít kolo (takže žádný problém), další zaměstnanci mají kolo schované v rohu ve skladu, kde nikomu nezavazí. Před firmou, nechtějí kola mít, chtějí tam mít "čisté prostranství", kde můžou jen parkovat zákazníci
Hmm, ani u mne žádné války neproběhly...
A. Fakulta Stavební, 2000-2005:
1. Dvůr, za vrátnicí, ale odemčený. Stojany na přední kolo. Pro dražší kola nevhodné, několik kolegů vnášelo kola do budovy, vozilo výtahem, parkovalo v kanclu. Sprcha jen vyvolení (bezpochyby v té budově pro 15000 lidí někde byla), nepatřil jsem mezi ně.
2. Tři roky snaha prosadit uzamykatelnou kolárnu i přes akademický senát - neúspěšně.
3. Po odchodu ze školy byly zavedeny turnikety bránící v provádění kola na dvůr - současný stav neznám, při občasných návštěvách zamykám kolo před hlavním vchodem k zábradlí.
4. V letech 2003-5 využívalo stojany pravidelně asi pět lidí, za pěkného počasí se mohlo vyskytnout i 20 kol.
B. Abteilung für Höhere Geodäsie, Vídeň, 2003-4 (4 měsíce).
1-3. Stojan před budovou. Sprcha se při dojížďkové vzdálenosti 2 km neřešila.
4.Vždycky plný kol, odhadem 50.
C. Výzkumný ústav Ondřejov
1-3. Oplocený areál, bez problémů možnost dávat kolo do sklepa, což dělám jen v případě špatného počasí. Sprchy v budově.
4. Na kole přijedou někdy čtyři z asi dvaceti lidí, v zimě jen já ;-)
1) Parkovat můžeme v podzemních garážích
2) Netuším, prostě nám to bylo sděleno
3) Já si svoje kolo nosím do kanceláře a protože jsem tam sama, tak to nikomu nevadí
4) 2 lidi - tedy 2 parkují v garáži, 1 jezdí i v zimě a nevím o nikom jiném, kdo by na kole do práce jezdil.
Do práce dojíždím jen přes léto a zhruba tak 2x v týdnu. V minulé práci,jedna dost významná zahraniční společnost pro mé kolo neměla vůbec pochopení, takže jsem kolo nechávala tajně leckde. Občas ho velký šéf uviděl nebo mě v cyklohadrech, pak byl průšvich a výslovně mi to zakázal. Teď už jsem 2 roky ve stání správě a pohodička. Dokonce jsem se při prvním pohovoru se svým budoucím ředitelem drze zeptala, jestli budu moci jezdit na kole. Žádný problém. Nemáme sice nikde stojany, ale parkovat i převlékat se můžu v kanceláři a někdy dost zabahněné kolo mohu nechat v suterénu v zamčené místnosti. Na náš úřad jezdím asi jen já, a vrátný mi už z dálky otevírá dveře, ale kdyby nás bylo víc, tak si takovou vstřícností jistá nejsem, kdyby se třeba oficiálně muselo udělat místo na stojany nebo vyčlenit zamykací místnost.
Není to do zaměstnání ale jestli muzu: uz nejaky ten rok dojizdim na kole pravidelně ve vecernich hodinach do telocvicny pri zakladni škole na treninky floorballu. Minuly tyden mi paní školnice (s mokrym hadrem v ruce) velmi jasně, stručně a radoby oficialně od vedení školy zakazala davat si kolo dovnitř a zamykat si ho v prostorách školy (at uz primo v satnach nebo na chodbě za vchodovymi dveřmi), ze pry je to zakazano ve skolnim řádu, je neco takoveho možné? Pry si ho mam nechavat venku, kde je sice chabý stojan, jenže absolutně nehlídán z boku budovy a neni na očích nikomu, v okolí se navíc vyskytuje velke mnozstvi kočovných parazitů. Absurditě bylo učiněno za dost, když zrovna v tu chvili se ve škole objevila hlidka mestske policie s tím že hledají svědky krádeže jizdniho kola ktere tam bylo ukradeno den predtím! Stražník mi na mou otazku zda-li mi zajistí, že mi ho venku neukradnou jen pokrčil rameny, timto mi bylo definitivně zatrhnuto me dlouholete celoroční dojizdeni pres pul mesta na kole a budu se muset štrachat MHD.
Školní řády některých škol takové zákazy bohužel skutečně obsahují. Když jsem se hrabal v záležitostech "známé anticyklistické" školy Sdružení (viz nedávný thread "cyklisté nevítáni"), napsali mi z MČ Praha 4, že dovolit nebo zakázat kola na pozemku je zcela v pravomoci ředitele školy.
Jinak já bych to na tvém místě nevzdával tak snadno. Zkus se podívat, jestli to je skutečně ve školním řádu, případně požádej o vyjádření přímo ředitele. Co si nevybojujeme, to nemáme a i neúspěch se v tomhle případě počítá, protože už nebudou moct tvrdit, že o dojížďku do školy není zájem, nebo že pro ní tím stojanem mimo pozemek školy poskytují dostatečné podmínky.
Samozřejmě je to věcí ředitele školy a já se vůbec nedivím těm, kteří zakazují brát kola do budovy, ono se to tak nějak nehodí dělat z chodeb škol, úřadů a pod. odkladiště kol. Když povolí vtít kolo dovnitř jednomu, tak musí všem a nechci si představovast jak by to pak vypadalo.
Co jsi napsal nema ani hlavu ani patu! Jsi uplně mimo... evidentně o problematice nic nevíš ale vyjadrit svuj "nazor" jsi musel.
V čem je to mimo?
v tom ze srovnava skolu s uradem, v te sci-fi myslence desitek kol o ktere na chodbach kazdy zakopava. To si vazne vsichni myslite ze kdyz skola z nejake duvodu neni schopna zabezpecit hlidane misto pro kola a zaroven jako reakci na to prestane imbecilně lpet na tom ze do budovy kole nesmí, ze se tam naraz vyrojí desítky znovunarozenych osvícených cyklistů a vznikne chaos ktery kazdeho necyklistu pobouří? :-D
Ono se jedná o přání a realita je trochu jiná. A není důvod si myslet, že to, co chci já, mně musí být nabídnuto. Nedovedu si představit, že někdo někomu bude předepisovat, co má a co nemá ve svém objektu dělat.
Osobní zkušenost je následující: v roce 1999 jsem se utrmáceně dopravil přes celou Prahu do školy na kole. Jednalo se o VŠH v Bohnicích a nepředpokládám, že se do dnešního dne něco změnilo. Byl jsem okamžitě upozorněn, že do objektu školy na kole jednoznačně ne. Poněvadž jsem remcal, byl jsem pozván na rektorát, kde mi bylo sděleno, že z hygienických důvodů na kole do školy jezdit nebudu a pokud mám výhrady, že je to můj problém. Vlastně mi naznačili, že když se mi to nelíbí, mohu odejít. Zhrzeně jsem si postěžoval člověku, který školu částečně sponzoroval a měl vliv. Byl to pro něj zdroj zábavy a upozornil mě na to, co popíši níže.
Dnes mám názor, že ať se jedná o školu, úřad, firmu, ta si určuje pravidla, poněvadž já po nich něco chci. A můžeme si vykládat co chceme, že se jedná o vstřícnost, o služby, ale v nerovnovážném vztahu je nutno rozpoznat, kdo si podmínky určuje. Nedovedu si představit, že by se někdo třeba ucházel o zaměstnání a jako podmínku si dával možnost někam umístit kolo. Pokud majitel firmy řekne že ne, máš dvě možnosti. Buď to nebudeš akceptovat, nebo se podřídíš. Já si mohu dovolit ve své kanceláři sedět v upoceném dresu a s kolem na podlaze jenom proto, že jsem svým pánem a pokud budu trvat na tom, že zájemce o mé služby za mnou musí přijít ve fraku, tak to bude respektovat, nebo může jít o dům dál. Totéž je v případě, který popisuješ. Mám ten dojem, že do té tělocvičny nechodíš proto, že Tě lákali nějakými sliby a přistupovali na Tvoje podmínky. Oni vyhověli Tvé zálibě a ne povinnosti pro Tvé kolo vytvořit zázemí. A promítni si to do všech oblastí, zkrátka to tak je, je to realita a nikoliv plnění jakýchkoliv přání. A pokud dojde k jejich splnění, je to otázka dobré vůle a ne povinnosti.
Dneska je normální, že má každá instituce, firma, etc. nějaké parkování a že za něj někdy i dost krvavě platí. Je normální, že se do práce chodí pěšky, jezdí veřejnou dopravou nebo autem. Je normální, že každý nově postavený byt v Praze musí mít zajištěné parkování (ano, na to JE nařízení).
Kolo je dopravní prostředek, který by pro svoje výhody pro město oproti autu měl mít přinejmenším stejnou šanci. Mělo by to být stejně normální. Mělo by být normální mít u každého baráku stojan pro návštěvy a v každém dvoře stání pro zaměstnance. A ve stavebním řádu uvedeno, že na každou bytovou jednotku musejí připadnout dvě stání pro kola.
Současná situace je tedy nevyvážená. Majitelé firem jí nebudou o své vůli měnit. Ale mělo by to udělat město, přinejmenším vytvořením programu podpory firemní dojížďky na kole - třeba i formou nepřímých dotací na kolárny a sprchy.
Dovedu si představit, že se podnikateli ve vnitřní Praze nabídne zhruba toto: "Fajn, vy pro svoje zaměstnance potřebujete dvě (pět, deset) parkovacích stání na ulici, za která budete od 1.1.2012 platit jako mourovatý. My vám ty za každé místo odpustíme 50%, když vybudujete zázemí pro dojížďku pěti (deseti, dvaceti) zaměstnanců na kole. A mimochodem, nebudete potom potřebovat o jedno (dve, tři) parkovací místa míň?"
Úmyslně jsem to podrobně rozváděl a vyhrotil, abych pouze vyvrátil, že je pro někoho povinností nějaká stání vytvořit. Správně uvádíš, že by to mělo být nikoliv muselo. A pokud tak někdo činí a týká se to i parkovacích míst, není to proto, že je to činnost bohulibá, ale pouze pro pocit příjemnosti jak zaměstnanců tak i návštěv, tedy klientů. Spokojený pracovník odvádí lepší práci, se spokojeným klientem se lépe spolupracuje.
S Tvojí filozofií souhlasím, ale nesouhlasím s přístupem, na který jsem odpovídal. Tedy - já chci, ty musíš.
Mě osobně by se mnohem více líbil stav, kdy povinnost zřídit pro každou instituci a podnik nějaký odpovídající počet parkovacích míst pro kola by přešla na obec, samozřejmě by to muselo být finančně a právně ošetřené. Bylo by to pak snadno vymahatelné, realizovatelné a kritizovatelné :-) a bylo by to.
+ to samé pro auta a motorky.
+ to samé pro vrtulníky a soukromá letadla.
...
No jo, nabídneš prst a vorvou ti okončetiny :-)
Co by ještě obec neměla všechno zajišťovat.
I když napsal jsi finančně ošetřené, tak to by šlo.
Ono se toho totiž na obce nakládá čím dál víc, ale jaksi na to nejsou peníze. A třeba zrovna nová pražská radniční koalice má jako jeden z bodů programu "Zabránit změně zákona o rozpočtovém určení daní".
Mě by se to tak líbilo, a modelů by mohlo být víc, např. pokud by to neprovedla instituce nebo podnik sám za finanční zvýhodnění, tak by povinnost to zajistit přešla na obec a nezodpovědný podnik by byl nějak znevýhodněný, apod. Vím, že obce mají hodně povinností a málo peněz, muselo by to být samozřejmě pořádně promyšlené a upravené podmníny, ale do budoucna se to nějak řešit bude muset.
Máš pravdu, proč to házet na obce a zavádět nějakou vymahatelnou povinnost. Ale na druhou stranu by ale obec neměla přímo bránit. V našem městečku se majitel TAO obchodu rozhodl dát před něj stojany, sám, na vlastní náklady. Zašel na Magistrátek, taknějak jim oznámit, že chce něco udělat pro občany a jaký by se asi tak hodil, aby nehyzdil okolí. Jediný co mu řekli, že bude plati za zábor veřejného prostranství. Teda pokud to vůbec povolí Stavební úřad, Odbor rozvoje, Odbor místního hospodářství a majetku města, městská policie, dopravní odbor........!
No, myslím si, že jo. :-)
Na úřadě asi ne. Jednak na úřadě připadne míň úředníků na metr čtvereční než žáků+učitelů ve škole. Druhak úředníků nažhavených na ježdění na kole bude asi míň než děcek...
Takže když v jedné takové malé škole o cca 250 žácích jich jen deset přijede na kole a nechá je na chodbě, bude to pro "propustnost" té chodby docela rána.
Jestli mají prostory a prachy na to, aby zajistili uložení kol jinak, to samozřejmě nevím. Ale tahat je do budovy by asi narazilo na všechny od bezpečáků až po hygieniky.
Ve školce, kam dochází mé dítě, mají v chodbě dokonce stojany (parkují tam většinou odrážedla a koloběžky). V projektu to asi nebylo, ale našel se vhodný kout. Ptal jsem se - bezpečáci nic, hygienici už vůbec nic (ti tohle opravdu v popisu práce nemají :-)).
Je to prostě opravdu velmi jednoduché: nikdo to po nich nemůže vymáhat, ale když je dobrá vůle, všechno jde...
V čempak je to mimo? Já bych byl akorát naštvanej, kdybych přišel někam do úřadu a na chodbách a po kancelářích by se válely hromady kol.
kdo tady mluví o uradu sakra? Jste normalni? Mimochodem kdyz uz chcete argumentova uradama: Na urade, pokud nejsi zamestanec nejsi pul dne (rizhiko kradeze se snizuje) a KAZDY urad ma pred hlavnim vchodem kvalitni stojan a spousta jich ma i hlidče/vratneho, pripadne kamery okolo budovy.
KAŽDÝ úřad stojan na kola nemá a už vůbec nemá hlídače těchto kol.
Pokud se domníváš, že ochranka, která má v popisu práce vše jiné než hlídat stojany na kola ti bude hlídat kolo, tak jsi na těžkém omylu. Navíc ochranka dnes není zpravidla změstnancem úřadu, ale je to firma, která je úřadem nasmlouvaná na přesně vymezené práce.
A záznam z kamery - jo, hochu, zkus ho pak od ochranky (resp. od dotyčného úřadu) získat. Na to musí být žádost od policie a mnohde i soudní rozhodnutí...
Mohl bys mi říct co na tom nemá hlavu ani patu? Když někam přijdu a musím si dávat bacha abych na zem neshodil cokoliv, natožpak kolo, je mi to nepříjemné. Trochu mimo mísu mi připadá naopak Tvůj příspěvek.
Jinak k tématu. Do práce přes jaro, léto a podzim a při nedeštivém počasí na kole jezdím. Pracuju v muzeu a tak odkládacích míst na kolo máme habaděj. Já parkuju na dvorku, nebo na chodbě před svou dílnou a kanclem. Chodím tam jen já a domovník s uklizečkou a tak problémy nejsou. Ale i tak je tam dost místa. Zaměstnavateli je to úplně fuk a namá žádných poznámek. Do práce takhle jezdíme asi 3 z celkového počtu 11 zaměstnanců. Jedna kolegyně jezdí kromě sněhu každý den, ale je místní, takže to má do práce max 5 minut. Ona mimochodem parkuje kolo v chodbě u depozitářů a není věru nic příjenmého kolo obcházet a nebo předělévat na jiné místo, protože blokuje dveře. Ale má svou hlavu a bohužel s ní moc domluva není.
Důležitá je, že ty v tom máš jasno a o probletice víš všechno. V tom případě pak ale nechápu tvůj dotaz jestli je možné, že ti nechtějí dovolit brát kolo do školy a nechávat ho povalovat někde na chodbě. Představa povalijících se desítek kol po chodbách a šatnách školy je dost úděsná a chtěl bych vidět ředitele, která na sebe vezme odpovědnost za případné úrazy teré můžou vznknout v souvislosti odloženými koly.
Stačí vyhradit místo, kam lze kola odkládat. Jsou školy, kde to funguje, i základky v Praze.
Přečti si to pořádně, odkázali ho na stojany u budovy školy, vyhrazené místo evidentně mají.
polovičaté řešení.
Zkus udělat lepší, trochu níž máš návrh.
Hm, ale podle popisu bych si tam kolo pravidelně neodkládal. Mezi "nějkým" místem a místem, kde se dá kolo nechávat v nějaký den pravidelně, je dost velký rozdíl.
Kvalitní řešení jsou stojany v areálu, kde se nemá nikdo cizí co courat (nemusí to být ani pod střechou), ve dvoře nebo v místnosti. Kde necháváš kolo v práci ty?
Teď zrovna nikde, mám ho doma. Jinak jsem měl možnost jezdit na kole do práce, je tam sprcha i kde mít kolo uložené, ale problém je, že do vyhrazeného prostoru pro kola o délce asi do 20 m se musí doslova našlapat asi tak 80 kol v létě a i v zimě asi 30 a podle toho to pak s kolama vypadá, každou chvíli nějaké utrpí. Kola do budovy nesmí, ve dvoře kam cizí nemají přístup je vyhrazený krytý prostor.
tvoje predstava je sci-fi! Naprosto nerealna vec co jsi napsal. Desitky kol? Urazy? Kde? Kdy? Proc? Skola by mela mít vyhrazené místo a zabezpečit ho, klec, zamky, kamera!!! To je celé a to je vsechno o cem se tady bavime a co bych si pral.
To je sice hezké, mě by se to taky líbilo a souhlasil bych, ale zkusil sis to domyslet dál?
Je to především o penězích a máš dojem, že škola oplývá volnými penězi? Každý rozumný ředitel když bude mít volné peníze, tak je bude radší investovat do kvality výuky a vybavení školy užitečné pro všechny.
Když se ti nelíbí stav v té škole, tak co třeba se domluvit s ostatními co tam jezdí na kole, zřídit nadační fond a ředitel školy a úřad určitě budou souhlasit když budete investovat do bezpečného uložení kol.
Tohle řešení by se ti nelíbilo? Řekl bych, že ne, je to hodně starostí a tvoje peníze, že?
moje penize odevzdavam v dostatecnem mnozstvi ve formě daní a ministerstvo skolstvi by melo tohleto zajistit. Pokud neni schopno, nechci slyset duvody proc to nejde, stačí nebyt papeztejsi nez papež, plivnout byrokracii do tvaře a odstranit toto nesmyslne imbecilni narizeni ze skolniho radu! Na kole jezdime dva, tento skolni rok uz jsem jezdil sam a ted uz nebude jezdit nikdo. Ver ze kdyby to reditelka povolila nevyrojilo by se tam naraz desitky cyklistu.
Nezklamal jsi, typické socialistické myšlení, dáváš peníze státu ve formě dani, když toi tvrdíš, tak asi ano, nevím kolik dáváš a kolik zase od státu čerpáš. Pokud vím tak škola musí prioritně zajistit vzdělání a podmínky pro výuku a zřízení hlídaných nebo zabezpečných parkovacích míst pro kola rozhodně není prioritou školy ani její hlavní náplní. Nejde o byrokracii, ale o peníze, zkus pochopit, že když žeditel má peníze jen na zajištění chodu školy, tak je nebude "vyhazovat" na to co není nutné.
Zkus se nad tím zamyslet a zkus se angažovat sám a hledat možnosti jak zlěpšit stav.
Klec?!? Zámky?!? Kamery?!? A to že je celé?!?
Hele, ftipálku a teď ještě řekni, kde na to ty školy mají vzít - to by mě fakt zajímalo, co doporučíš :o)))
Sakra, smazal jsem si to místo editace.
Řešení, které nepokrývá "chci to tady a teď", ale fungující dlouhodobě: Normativ na parkování kol při větších rekonstrukcích. V rámci přestavby celé budovy je vybudování kolárny minimální položka. Normativ se dá stanovit s ohledem na obcí předpokládaný modal split v horizontu 10-20 let.
V případě zvlášť osvíceného tlaku shora může být zřízení kolárny dokonce i podmínkou pro udělení dotace na rekonstrukci.
Nelen kolárnu, taky lyžárnu. A k nim hlídače. A také stáj pro koně a kotec pro psy kdyby někdo použil zvířecí sílu.
:-)
Každý by rád měl pro své záliby co nejlepší podmínky. Ale trocha realistického pohledu na věc nezaškodí.
Tak lyžárnu nepotřebuješ, pokud bude hodně sněhu, tak nikdo nepojede na kole, tak lyže můžou být v kolárně.
Jinak dojíždění na kole mi nepřipadá jako záliba. To je jako by jsi řekl, že dojíždění autem nebo jízda MHD je záliba, tak nebudeme asfaltovat silnice nebo stavět další a další parkoviště, případně nebudeme dotovat MHD.
Není to ani rok, co jsem četl, že ježdění na kole ve sněhu je úplně normální a je málem zločin proti základnímu lidskému právu jezdit nerušeně na kole, že v zimě město nezajistí suché a uklizené cyklostezky. Takže kolárna samozřejmě nebude prázdná, protože miliony zaměstnanců netouží po ničem jiném, než po dojíždění na kole do práce.
A propos, u většiny zaměstnání je parkoviště nebo jiný prostor pro odstavení vozidel. Mohou tam parkovat auta, motorky, je nějaký důvod, proč by tam nemohla parkovat jízdní kola?
Je, kolo ani motorku nezabezpečíš jako auto. Jinak u mě v zaměstnání to funguje takto. Na kola je v areálu víceméně zatřešené stání se stojany, kde dřív parkovali i babetisti a motorkáři. Po "výtržnosti" jednoho jednoduššího motorkáře se motorkám vyhradil prostor na parkovišti hned u vrátnice, na který je výhled. A auta parkují na ostatní ploše.
To je právě ono, jelikož město není schopno jednou za čas protáhnout cyklostezky, tak ve sněhu samozřejmě nikdo jezdit nebude a ani to pořádně nelze.
A když už jsi u těch parkovišť, myslíš, že vyjde levněji zbudovat stání pro 10 aut, než pro 1O kol?
Vtipný. Když jsem četl tvůj příspěvek, byl jsem rozhodnut ti odpovědět jednou jedinou větou. Ale nemusím, tys ji napsal na úplný konec svého příspěvku sám. Jen nechápu, proč. :-)))
Protože mne udivuje ta úpornost se kterou si právě někteří cyklisté představují že na jejich zálibu musí všichni brát zcela speciální ohledy. Ba dokonce že by měla existovat zákonná ustanovení která by někomu ukládala speciální povinnosti ve prospěch cyklistů (zmiňované stavební předpisy).
No jenže problém je, že dojíždění do zaměstnání nebo za sportem kolmo považuješ za koníček. Ale to přece není žádný koníček, ale kolo slouží jako regulérní dopravní prostředek, stejně jako auto nebo autobus.
V tom případě bych potom nechápal proč na koníček autíčkářů nebo kamióňáků vydáváme stovky miliard na silnice a dálnice :-).
Přesně tak, kolo jako koníčka jsem měl do puberty a pak až teď, dávno po čtyřicítce. Ale do práce na něm jezdím celý pracovní věk. Dokonce si myslím, že z těch, co u nás pravidelně jezdí do fabriky na kole jsem jediný, pro kterého kolo je zároveň koníčkem.
Dovolil bych si podotknout, že ty stovky miliard, co jdou na silnice jsou do společné infrastruktury pro všechna vozidla, tedy pro auta i jízdní kola.
A těch dálnic zas tak moc nemáme. V přepočtu na přepravený osobokilometr nebo tunokilometr bych řekl řádově méně než speciální infrastruktury pro cyklisty (cyklostezek, cyklopruhů apod).
Ok, proč tedy není v zákoně, že ke každému nově postavenému rodinnému domku musí být v projektu kromě dvou parkovacích míst pro auta (ta jsou povinná) také stáj, dva stojany na kola a heliport?
Proč existují zákonná ustanovení, která ukládají speciální povinnosti ve prospěch motoristů? Je pro to ještě nějaký jiný důvod, než úpornost, se kterou si někteří motoristé představují, že na jejich zálibu musí všichni brát zcela speciální ohledy?
Divná logika, viď? Souhlasím. Je to logika, jakou používáš ty (proto tě také doslova cituju, lépe to vynikne :-)). Podle mne je lépe používat rozum... ;-)))
Protože auto je obecně používaný a všestranně použitelný dopravní prostředek. Ale to neuznáváte, že. Zásadní rozdíl je ale ještě jinde >
Uváděné povinnosti (parkovací místa k domu/bytu) se ovšem týkají vlastního parkování uživatele nemovitosti - jde o to aby si majitel auta řešil své parkování sám a neházel to na druhé.
To co zde navrhujete je pravý opak - aby majitel nemovitosti povinně investoval do opatření které zjednodušší používání kola někomu jinému. Proč by měl takovou povinnost mít?
Ano majitel auta své parkování doma řeší sám, ale totéž určitě dělá i s kolem. Počkej, vykouknu z okna a vidím na veřejný komunikaci zaparkovaných 15 aut, ale kupodivu žádné kolo. Kdepak se stala chyba, že každý má kolo ve svém sklepě, ale v případě auta platí - město starej se, potřebujeme parkoviště?
A když máš tedy auto, jezdíš s ním? Jak to děláš třeba u supermarketu anebo u zaměstnání nebo kdekoliv jinde? Máš tam svých 15m2 po za své peníze, nebo majitel investuje své peníze, aby ti usnadnil používání auta.
Tady je přece problém, že kolega, který dojíždí na kole za sportem se tedy teď na to vykašle a pojede autem. No, ale to auto přece také musí být někde zaparkované? Nejspíš tedy na nejbližším parkovišti, ale to parkoviště také určitě nebylo/nebude zadarmo.
Na parkovišti v supermarketu samozřejmě platím - v ceně zboží. A když budu kupovat byt tak si developer samozřejmě do ceny započte i náklady na vybudování předepsaných parkovacích míst. Nic není zadarmo. Bral byste místo na uložení kola s hodinovou sazbou?
To není pravda, něco takového vůbec nenavrhuju (asi si mě s někým pleteš).
Tvá první věta je pouhý názor, a proto by to byla otázka do diskuse, ale tu ty nepřipouštíš - jakmile do ní někdo přispěje s názorem trochu odlišným, okamžitě na něj útočíš osobně, a tak se nikam nedostanem.
Používáním rozumu (oproti tvému fanatismu) míním tohle: všem je jasné, že kolo jako dopravní prostředek nepřeváží nad auty. Zároveň je každému normálnímu člověku jasné, že kdyby cyklistů přibylo (což závisí na podmínkách, které mají), prospělo by to všem, i motoristům. Jako člověk, který v Praze používá jak kolo, tak auto, to myslím mohu posoudit. Rozumný motorista nebude nic namítat ani proti cyklopruhům, ani proti cykloistezkám a dalším opatřením, protože ví, že zklidnění dopravy prospěje i jemu samotnému. A nevadí mu, že na to jde část jeho peněz, protože to není ani procento peněz, které naopak cyklista zaplatí např. na dálnice, po kterých se neprojede.
Proto ty vyhrocené spory a neustálé útoky na cokoli, co se udělá pro cyklisty, nechápu. Svědčí pro mě o netoleranci, fanatismu, ale především o hlouposti.
O povinnosti majitele nemovitosti investovat do jakýchkoli opatření jsem tu nikde nenapsal ani čárku, naopak navrhuju to nejjednodušší řešení: prostě se dohodnout. Podle mé zkušenosti to vždycky nakonec jde. Co proti tomu máš?
Vratislav s Radkou si notovali jak by to bylo hezké kdyby např. při rekonstrukci budovy bylo povinné zřídit "kolárnu". Proč? Ať se stará ten kdo si chce kolo odkládat.
Samozřejmě že tu každý prezentujeme své subjektivní pohledy na věc. Vy tu třeba tupě blábolíte *) že "každému normálnímu člověku je jasné, že kdyby cyklistů přibylo, prospělo by to všem". Kdyby cyklistů přibylo, byl by po ulicích větší bordel. A toho co nazýváte zklidněním dopravy se většinou dosahuje překážkami které jsou kladeny autům - limity, zákazy, znepříjemnění a buzerace.
Nevadí mi prostředky vynakládané na cyklistickou infrastrukturu (byť o efektivitě mám pochybnosti), vadí mi povyšování cyklistiky jako jakési "lepší" činnosti a následující nároky na různá opatření na úkor druhých, případně jakási speciální práva.
- - -
*) na hrubý pytel hrubá záplata
Pokrývání dopravních potřeb formou cyklistické dopravy je OBJEKTIVNĚ a PROKAZATELNĚ lepší než pokrývat je jízdou autem. Ten, kdo si tu počíná na úkor druhých, jsou motoristé. Nejde jen o zábory veřejných prostranství parkujícími auty (jen v Praze je to odhadem 10 čtverečných kilometrů), ale i o znečištění vzduchu, produkci hluku a nevyhnutelné ohrožování ostatních účastníků provozu. Ty "nároky na různá opatření" pro cyklisty nebo "jakási speciální práva" pro ně jsou jen nepatrným krůčkem směrem k nápravě této obrovské nerovnováhy, nechci-li říci do očí bijící nespravedlnosti.
Pokud bude více lidí jezdit na kolech a díky tomu nechají auto doma, čistší vzduch budou dýchat i ti, kteří to nedokázali a kteří ten vzduch budou nadále znečišťovat. Proto je zvyšování podílu cyklistické dopravy v zájmu VŠECH a nikoli jen stávajících a budoucích cyklistů.
hele a jses ty vubec cyklista? :-D Muzu se te zeptat z jakeho duvodu vlastne jezdis na kole? Vyjadrujes se jako by jsi kolo jako dopravni prostredek vubec nepouzival.
Jezdím protože mne to baví. Kolo vidím jako sportovní nářadí, prostředek zábavy ale k jeho použití jako dopravního prostředku mám vzhledem k limitům kola opravdu minimum příležitostí.
To je ale hodně subjektivní. Příležitostí je zpravidla vždycky dost. Jde jen o to, nakolik je člověk ochoten jich využít.
Já to tedy vidím přesně obráceně: Kolo je pro mne především dopravní prostředek. Že mě ježdění navíc ještě baví, je sice obrovská výhoda, ale není to hlavní smysl použití kola.
Limity kola jsou zanedbatelné: Rychlost ve vnitřním městě je srovnatelná s autem a i MHD, mnohdy dokonce i výrazně vyšší. V městském prostředí není překážkou ani počasí. Dokonce ani zimní. Kudy projede auto, tudy projede kolo taky.
Naopak použití auta pro pohyb po městě je daleko víc svazující. V tomto ohledu tedy vnímám víc limity auta než kola. Už jen hledání místa k zaparkování je dost dobrý důvod k tomu, aby se člověk na auto vykašlal a sednul na kolo. Nehledě na to, že provoz auta je mnohonásobně dražší.
Kolo jako sportovní náčiní pro volný čas? Ano, proč ne? Ale pro mě hlavní smysl kola je, že nemusím ostatním smrdět pod nos. Kdybych to, co jsem za posledních dvanáct a půl roku najezdil na kole, absolvoval autem, spálil bych možná až 10.000 litrů benzinu. Z toho je snad vidět, o kolik zplodin jsem svou jízdou na kole "ochudil" pražské ovzduší...
První odstavec: a proč to píšeš mně?
Ostatek jen dokazuje to, co už jsem psal: debata s tebou bohužel není možná. Škoda.
P.S. To o "povyšování cyklistiky" atd. mě snad už ani nepobavilo, to je obvyklý argument. Nikdy nikdo ale neuvedl, jak přesně se to děje, kdo to říká a kdo takové názory zastává.
Chápu, že tě odlišné názory vytáčejí, to se občas stane. Nechápu, proč si ale tak drásáš nervy a čteš je, když pak ztrácíš soudnost...
chtěl jsem se rozepsat s vysvětlením, ale pak mě napadlo pár citátů od Wericha. Bude to kratší a ten pán to řekl lépe:
Arogance je parukou k zakrytí duševní pleše.
Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem.
Proti blbosti i bohové bojují marně.
K třetímu citátu: Boj proti blbosti nikdy není možné (definitivně) vyhrát, ale to nesmí být důvod k tomu, abychom tento boj vzdávali...
Chtěl bych se dotázat těch, kdo Ti dali mínusy, jak je možné takhle všeobecně akceptovatelný příspěvek hodnotit negativně?
Plusy, mínusy jsou na prd. Tady se dost často "známkují" přezdívky a né obsah.
http://www.nakole.cz/diskuse/12296-2-cyklojizda...
Záporný bod může znamenat v podstatě cokoli:
- seš vůl
- to je blbost
- mám opačný názor
- nerozumím tomu
- kdo to má číst?
- nemám tě rád
- bojím se tě
- chci, abys odtud vypad
- nezajímá mě to
- vadí mi, že jsi chytřejší než já
- mám blbou náladu
- blbne mi počítač
- vždyť to tu psali už jiní
- to máš za minule
- děláš z nás blbce
- vadí mi, že o tom nic nevím
- proč to pořád opakuješ?
- ujela mi ruka
- vadí mi, že jsi schopen k tomu zaujmout názor
- napsal jsi to netaktně
- máš postranní úmysly
- jen se vytahuješ
Jeden mínus je ode mě!
Člověk, který klesl (u mě) na úplné morální dno, nemá (zase jen podle mě) nárok na moralizování a poučování.
Ale neboj, neberu to šmahem. Mínusy dávám jen tam, kde s příspěvkem nesouhlasim. V tomhle případě se to netýká samotného obsahu, ale příspěvku, jako takového.
Už jsem MU dal i plus - i když jsem dlooouho váhal..... :o)
PS. kdybych rezignoval na boj se zlem/blbostí, vůbec bych to neobodoval.
Ono se nějak nehodí dělat z ulic odkladiště aut. A jak jsme si na to zvykli. (tím samozřejmě nezastávám myšlenku, že je správné parkovat kola na chodbě před třídou, jen poukazuji na to, že někdy takový argument platí a někdy ne)
Školy mívají dvory, mívají málo používané sklady. Škola, kterou jsem jmenoval, má obrovskou zahradu a sportovní areál. Jako u každého podniku je to především na vůli vedení.
Ale tady jde o to, že mu nechtěli dovolit vzít si kolo do budovy školy a odkázali ho na stojany před budovou. Je top stejné jako by mu nechtěli dovolit vjet autem na plochu ke hřišti a odkázali ho na parkaviště před školou. Je snad na tomhle něco divného a nenormálního?
jistě, protože auto ti jen tak s kleštěma v ruce neukradnu za deset vteřin a neodjedu s ním! Kolo jde minimalne oholit i kdyz je přivazáne ke stojanu jak chce, v neposledni zade ho cigani klidne odnesou i s tím stojanem! Je nehlidany! Kolo nestalo par korun, tobe evidentne nikdy kolo neukradli a neznas bezmoc bojovat s primitivni byrokracii v tomto state. Do prace na kole nejezdis tak proc sem vubec pises?
Pokud vím tak auta se kradou bez kleští, kolo mi ukradli a zbytek bez komentáře.
"...bezmoc bojovat s primitivni byrokracii v tomto state..."
Třeba to ta škola dělá ze stejného důvodu. V okamžiku, kdy ti oficiálně umožní ukládat kolo uvnitř školy a něco se ti s ním stane, budeš chtít na škole určitě náhradu. Je to vlastně jen přesunutí zodpovědnosti (za tvé kolo) na někoho jiného.
A nebylo by teda lepší, místo planýho tlachání o nějaké nepovinné povinnosti někomu zajišťovat ustájení kola, začít řešit, aby se nikomu nevyplácelo na cizí kolo hrabat, ať už je zaparkované kdekoliv? Pak by ta debata byla o něčem úplně jiným a možná i plodnější.
Bezvýhradný souhlas
Jestli taky nebude problém v tom, na jakých kolech se u nás jezdí do školy a zaměstnání. Kolem sebe vidím samý vymazlený desetitisícový značkový polosporťáky, který je opravdu problém nechat někde půl hodiny odstavený. Když ale přejedu za čáru, potkávám převážně městský "speciály" za rozumnou cenu, které před tou školou vydrží. Jenže to by bylo pod úroveň naší značkové společnosti...
Nebo nad nase financni a prostorove moznosti mit mestske i sportovni kolo?
Počkej. A jak to dělají tam, kde to jde? Tam mají asi stejný problém, ne? Jen asi hledají způsob, jak to udělat a né důvod, proč by to nešlo....
Treba tolik na kole nesportuji a nemaji to drahe vubec?
Jseš si tím jistej? Já jsem měl teda možnost poznat něco jiného....
Nejsem, jen tak hadam.
Ale sveho casu jsem to zazil v Dansku a ve Francii (Le Havre). Spousta mestskych, ale horske zadne, maximalne obcas silnicka, ale ty pak pouzivali i do mesta. Ted v Belgii (Kortrijk, Antverpy, Brusel) mi taky neprislo, ze by tam kdo na necem sportovnejsim moc jezdil.
Já se divím jednomu. V ČR snad každá druhá, třetí rodina žije v paneláku. Nebo v bytovkách. A v každém takovém paneláku je sklep. A tam se při trošce snahy ta plečka vejde. Já to tak mám. Doma tři kola a dole mám jednu Libertu na popojíždějí a Esku.
I když v UK není cyklistika rozšířená jako u nás, tak jsem tam znal spousty lidí, co měli kolo jako sportovní náčiní.
No, kdybych mel po pekne vyjizdce na super vybavenem kole (silnicce, nebo MTB) sednout na starou plecku bez indexu a jet s tim do mesta, asi se nekde prerazim. A urcite bych na tom nechtel jet 10 km.
Klasika....furt hledat důvod, proč to nejde. Nejsi ty Čech?:-)))
Mám obojí zkušenost. Po okolí svého "letního sídla" v Příbrami jezdím zpravidla na východoněmeckém Diamantu z přelomu 70. a 80. let. Ve srovnání s mým "hlavním" pražským kolem to má hrozně malej rám - sedím na tom jak opice na brusu (manželka říká, že jak na nočníku), a přesto s tím jezdím i do brdských kopců na pohodové výlety - většinou 50-60 km. Navíc to má dost neúčinné brzdy. Navzdory často obtížnému terénu jsem na tomto kole nikdy neměl sebemenší nehodu.
Na druhou stranu se mi střídání kol šeredně vymstilo před rokem a půl, kdy jsem k jízdě z nějakého důvodu použil své pražské záložní kolo, které je nesrovnatelně lepší než to příbramské, a než jsem se stačil adaptovat na jeho odlišné jízdní vlastnosti, po 1,5 km jsem havaroval. Dost obšírně jsem se tu tehdy rozepisoval o svém pádu na konci Nuselského mostu...
Takže abych to shrnul: Střídání kol s rozdílnými vlastnostmi je náročnější na soustředění, ale dá se to.
Nerikam, ze neda, jen kdyz mam na vyber dobre kolo a hromadku srotu na kolech, nechce se mi jet na tom druhem do vzdalenosti na 10 km. Kdyz jsem jeste jezdil i po silnicich na silnicce, kdyz jsem jel s nekym o trosku pomalejsim, bral jsem si radsi horaka s razenim na riditkach, nez silnici s indexem, ale na ramu. Prijde mi, ze v tom Holandsku a podobne je mene lidi, kteri maji tu volbu. Proste maji to city kolo a dost. A Ti, kteri volbu maji, nejsou tolik videt, kdyz si vyberou "spatne". To jsem tim chtel rict.
Kdyz jsem poridil kolobezku, brzdila V brzdami celkem normalne. Clovek by rekl, ze to staci. Ale na kolech mam kotouce, takze jsem na kolobezku alespon dal pozadna V, abych se brzdnym ucinkem priblizil. Nechtel bych stridat kolo s brzdami a bez brzd, jako Ty. 8-)
Kdybych nebyl v dost specifické situaci, kdy právě cesta do práce je kvůli převýšení celkem brutálním sportovním výkonem :-), dávno bych po městě jezdil na nějaký libertě z kontejneru a parkoval ji kdykoli a kdekoli. Kdybych jezdil pražskou klasiku (5 km po náplavce a pak někde kousek od řeky), dělám to tak. Bohužel to mám přes dost zařízlý údolí, takže právě na ježdění po městě se mi nechce přesedat na nic horšího. :-(
Teď je otázka, jestli ti všichni, kteří by teoreticky mohli jezdit po městě na kole, mají kolo taky jen jako sport a nebo ne.
Když si vezmu náš panelák, tak je tu nějakých 45 rodin. To je dost potencionálních městských cyklistů. A kdo tu vlastní dražší kolo a používá ho jako sportovní náčiní? Jsme tu dva chlapi a jedna rodinka o které vím, že jezdí i s dětmi. Jinak NIC. A v okolí to není o moc lepší (mám třeba problém někoho vůbec na kolo sehnat). Takže ona by tomu zbytku teoreticky taky stačila plečka....
Zas to s tím sportovním národem nepřehánějme. Ono to zas tak úžasné není.
Kde bydlíš prosimtě? :-D My mame sklepy trikrat do roka vykradene a to jakoze totalně. Liberta by se tam neohrala ani tyden a uz by byla na šrotišti. Cigani a bezdomovci jsou strasni koumaci.
To u nás se taky krade. A dost, protože na sídlišti je i dost "nepřizpůsobivých". Ale věř, že o moji plečku opravdu zájem nemají. Ale o kvalitní horský kolo jsem tam už přišel. Joo, nově opravenej barák, spousta nových lidí, všichni fajn...jsem si říkal, že tady to bude OK. Prd.
Souhlas. Levné kolo do města má tu výhodu, že ho člověk opravdu může nechat skoro kdekoliv, čímž se stává doprava na kole flexibilnější.
Konkrétně v Praze je tu pochopitelná potíž s většími vzdálenostmi (obvykle jedna cesta kolem 10 km), kopci a "terénem", který ale obyčejná plečka dlouho nevydrží. Pro začátek se dá doporučit starší horák / zimák, s minimálními protizlodějskými úpravami (dát pryč rychloupínáky) a zámkem v kategorii "o stupeň lepší než ty okolo", tedy v ceně asi 300-1000 Kč.
Kvalitní zámek (a umění zamykat) sníží šanci na krádež, a nakonec, když to kolo nebude nejdražší, tak i finanční ztráta spojená s krádeží může být snesitelná.
Jiná potíž je, že když je člověk zvyklý na typ kola, který není zrovna obvyklý, tak se pak dost blbě shání náhrada. Horské kolo se pořídí na každém rohu, ale třeba městská německá plečka z roku 70 s třemi rychlosti v nábě se u nás shání podstatně hůř.
A už jsi to zkoušel v Německu, tam takových kol mají v každé prodejně dost, nová a někde i starší.
A je to jen o požadavcích kupujících. U nás jsou sice obchodníci děsný konzervy, ale i mezi nima se najdu někteří ochotní dovézt něco nového. A pokud by tady městský kolo začalo být žádané, do týdne ho koupíš úplně všude. Jenže - není to tak atraktivní a průkopníci by byli za socky... :-/
Uz jsou:
http://www.citybikes.cz/
Jasně, Německo, Švajc, etc., tam se to v bazáči pořídí. Potíž je, že když ti ukradnou plečku, potřebuješ novou během pár dnů a nepojedeš si pro náhradní do Německa.
Dají se pořídit i u nás, třeba na aukru za pár korun a jsou i v bazarech.
Městské plečky s internal hubem? ;-)
Ne, jasně, dostanou se plečky made in Cz, ale znám konkrétní lidi, kteří pro jízdu po městě chtějí to, s čím jezdili před pár lety na studiích v Holandsku či Německu...
Tak já si vůbec nejsem jistý jestli bych na těch holanských městských kolech vůbec chtěl po delší dobu jezdit, jsou dost robusní, těžké a neohrabané. Pro běžné ježdění po městě je naše Eska mnohem lepší. Pokud by někdo mermomocí chtěl nějaký holandský kolo, tak v tom nevidím problém, myslím, že když by někdo z jejich ulic odvezl třeba 50 šrotů, které se tam volně válí, tak budou jenom vděčni, že konečně někdo udělal místo :-)
Ze strany školy je to pokrytectví. Poskytnou prakticky nepoužitelné řešení (vzhledem k míře rizika) a pak mohou tvrdit, že oni nic nezakazují.
Srovnatelné s autem by bylo, kdyby k parkování vyhradili bahnitý plácek, na který se nedávno rozvodnil potok, a ještě jsou vidět střechy aut, která tam zapadla a už se je nepodařilo vytáhnout ven.
Já si zas myslím, že by s tím zas tak velký problém být nemusel... Sám píše, že se jedná o tréninky floorbalu, a o těch předpokládám, že pravděpodobně neprobíhají během vyučovacího dne kdy je škola plná lidí. I v tom svém příspěvku nakonec píše, že tréninky probíhají opravdu po večerech... Takže o to jedno jediné kolo se na chodbě někdo přerazí asi těžko ;-)
A co se týče té jeho konkrétní základní školy, proč by nebylo možné to kolo zamknout do jedné z těch klecí co fungují jako šatny tříd ??? Nevím tedy jak to na vypadá na současných ZŠ, ale za nás jsme něco takového měli...
S kolobezkou to tak behem volejbalu delam. Nejspis se opravdu staci zeptat vedeni.
Možná se stačí rozumně domluvit.
Když ale na vedení vlítneš s tím, že ty chceš jezdit na kole, tak ať oni to koukají zabezpečit, tak se nedivím, že k tomu není vůle. Z toho jak mig-all to diskutuje bych se ani nedivil, kdyby takto řediteli nakazoval co musí.
Řeknu ti jeden jediný problém, který by s tím byl - ta uklízečka, co ho s hadrem v ruce vyhnala.
Ta si uklidí svoje a chce jít domů. A tipovala bych, že když jí ředitel ráno vytkne chodbu zašpiněnou od kola, tak bude tak akorát postaven před problém, zda mu uklízečka hodí hadr i s kýblem na hlavu a bude si muset uklízet sám, nebo jí dá za pravdu a v zájmu uklizené chodby zakáže večer (po úklidu) vstup do školy s kolem.
A jestli si myslíš, že dneska je sranda sehnat uklízečku, která je ochotna za pár šupů šúrovat školu a ještě přijde vytřít po nějakém cyklistovi, který si tam jde večer zahrát něco do tělocvičny, tak si teda na dost těžkém omylu.
To asi ano.
Zase ale předpokládám alespoň malou soudnost Mig_all, který by se nemusel vyžadovat vstupu s kolem když ho bude mít zablácené nebo mu z toho bude kapat voda... To bych možná zkusil uklízečku přesvědčit aby pro svůj klid to kolo pokaždé prolustrovala a buď to pak povolí nebo ne ;-) Jenomže mi trochu připadá, že s Mig_all asi nebude lehké pořízení, stačí jak se hned nasírá a útočí tady, to bych se pak nedivil, že ho ženská vyhnala s hadrem v ruce pryč :-)))
Jj, všimla jsem si, že má na vše poněkud zkreslené názory a realitu přijímá se silným odporem :o)))
Uklízečku si musí člověk hýčkat, zejména pokud na ní něco chce. Kdo ji bere jen jako "babu s hadrem", ten se pak nemůže divit :o)))
Jardo, své kolo udržuji v čistotě, nejsem hovado, parkuju ho doma v bytě! Mozna jsem to ve svem prvním příspěvku neuvedl, uz si nepamatuji ale několik let zasebou s tím NIKDO NIKDY nemel problém! Az ted v novem skolnim roce, a po volbách? PS: nechci ho davat nikam do chodby ale hned za vchodove dveře kde lze pohodlně zamknout u kovové skříňky se sportovním náčiním, vzdycky jsem to tak delal. ps: zrovna tam ten prostor se vytírá tak jednou za uherský rok. PS2: za telocvičnu si platíme!!!
Máš pravdu, tohle jsem tady ještě nečetl. Nebo jenom přehlédl ?
V tom případě bych ale asi opravdu zkusil domluvit se s vedením školy, jaký na to má názor. Přeci jenom asi bude vhodnějším partnerem k jednání než paní uklízečka :-)
P.S To rejpání do radky sis mohl odpustit :-/
A stejně jsi vedle jak ta jedle...
Je to jednoduché: školní řád by měla mít škola na webu. Pokud nemá (což nechápu), je snadné ho získat - třeba si o něj napsat.
Jinak: uklízečky mívají často sklony k "řízení" školy, často dokonce na úkor hlavní funkce školy :-) Na uklízečku se vyprdni, naprosto v klidu a rozumně jednej s vedením. Neměl by to pak být problém.
Předpokládám, že ten pronájem máte ve večerních hodinách - sýčkování o tom, jak tvůj případ spustí vlnu desítek kol, co budou překážet na chodbách, není IMHO adekvátní problému. :-)))
Děkuju všem, kteří napsali svoje zkušenosti s parkováním v práci - ty dobré potěší, na druhou stranu občas je to trochu horor. V každém případě je to důležitý materiál, tak kdo se ještě neozval, pište, pište, pište. Věřím, že vás na kole do práce dojíždí víc.
1.Parkování kol v práci u nás prošlo několika vlnami zákazů vjezdu a pokusů o zajištění kol v objektu. U vchodu je ještě jakási "Klec" ale nikdo nebyl schopen říct, kdo bude platit škodu při krádeži dražšího kola, na kterých pár lidí jezdí a ti ho tam odmítli dávat.
2.Upravit (tehdy před lety) onen přístřešek netrvalo dlouho, ale po pár problémech do něj přestala kola dávat i zbývající většina.
3.Dnes si každý dává kolo, duď na dílnu nebo do prostor uvnitř budovy, kde má kancelář. V našem baráku je to pod schodama. Trojkolku mám obvykle před vchodem venku, jen při dešti kolegini trochu překáží, neboť zůží průchod v chodbě uvnitř na necelý metr.
4.Z asi dvou set lidí jezdí pravidelně za snesitelného počasí deset až patnáct, celoročně nás dojíždí tak pět - ale já to mám kousek :-).
1) Kancelář bez kola.
2) 0, jsem se neptal.
3) Někdo říkal, že dole v baráku je speciální místnost určená na kola, ale nikdo po mě nechtěl abych ho tam dával. Viděl jsem zámeček... a dávat ho tam nebudu. Takže soucasnost - kolo v kanclu.
4) 1 - Já. A dole vím o dalších dvou, ale tak cca 20 x do roka.
Jako zásadnější problém vidím to, zda je zaměstnavatel ochoten zřídit sprchu. Místo pro kola se imho nalezne snadněji než právě ta sprcha.
U mě bez problémů. V baráku skoro v centru Brna, kde kromě naší kanceláře sídlí ještě několikero dalších minifirmiček (řekněme o 1-5 lidech) jsem zřejmě jediná, kdo občas - málo - přijede do práce na kole. Takže nechávám ve vnitřní "firemní" chodbičce hned u dveří svojí kanceláře. Kromě poněkud vyjevených pohledů, když táhnu kolo do patra a potkám se s někým na úzkých točitých schodech, kde se dva lidi i bez kola tak tak vyhnou, žádný problém. Ovšem kdyby se takto splašily i moje tři kolegyně, už bychom se do chodbičky nevešly. Ale je tu uzavřený vnitřní dvorek s pár parkovacími místy, od kterého mají klíče jen nájemci prostor, takže teoreticky by to problém nebyl. Jen by se muselo ošetřit riziko, že do kol některé parkující auto najede (místa na otáčení je tam opravdu minimum).
Sociální zařízení se sprchou máme samostatné jen pro nás čtyři, takže rovněž v pohodě. (Jen ta vzdálenost cca 25 km je pro mě na denní dojíždění přece jen moc...)
Máme provozovnu ve sklepě. Je tady taková malá komůrka, kam se vlezou i dvě kola, takže úschova je bez problémů. Leho tam dostat nejde, ale to je dobře - je tam totiž stálá kondenzující vlhkost jak v jeskyni, takže kolo musí být k tomu určené. Ať přijedu ráno v dešti nebo v suchu, odpoledne je kolo vždycky mokré. Dojíždím na kole sám - kolega, co taky dojížděl (sice místní), už šel na lepší. Na jeho drahém miláčku některé hliníkové části "vykvetly". Můj to snáší bez problémů už řadu let. (Jinak je tu prostředí normální, jenom občas plesnivá zeď, ale to už není o kolech.)
Koukám, že už píšou i "rekreační" cyklisti, tak se přidám, i když jezdim na kole do práce opravdu jen zřídka.
1/ Kdysi, snad před 20-ti lety byl před vrátnicí přístřešek s těmi šikmými ližinami. Dnes nic.
2/ Není o čem jednat.
3/ Dávám si kolo do kanceláře, místa je spousta a má to výhodu, že ve volné chvíli si na něm můžu něco i "poštelovat" - nástrojárna je hned vedle :o)))
4/ Pokud jsem si všiml, pravidelněji jezdí jeden nástrojař (z asi 50-ti lidí),v létě, kolo má v jejich šatně, nikomu nevadí.
Největší překážkou, mimo vrozené lenosti, je pro mě čas, autem jsem tam za 15min. (od dveří bytu až do kanceláře) a můžu cestou domu třeba nakoupit. Na kole skoro za dvojnásobek (s opláchnutím a převlečením i víc). Nedokážu dojet bez orosení, k tomu pak s kolem do 2. patra. Pro srovnání: busem MHD je ten čas 45min.
Jezdim tedy jen pokud si na odpoledne plánuju vyjížďku.
Tak na firmu to mám cca 25 km a několikrát do roka to dám...ale musím mít jistotu že domů pojedu tak nějak časově normálně a jistota je málokdy, většinou nevím kdy a kde po ČR skončím a s jakým autem :)) Jinak sprcha a parkování není problém, na bývalém vesnickém statku (místa dost) a v 10 lidech se vždycky domluvíme...
Nevím, kam nejlépe hodit tento dotaz (výše zuří téměř krvavá diskuze a nikam se to nehodí)?? Kdo, např. v té škole nebo úřadu, za kolo zodpovídá. Jak je to s případně způsobenou škodou, co pojištění odpovědnosti?? Pokud je to jako s věšákem ze kterého mně ukradnou kabát, tak z místa k tomu určenému za škodu odpovídá škola, úřad apod. A ten je na to pojištěn.Co když mně to kolo z místa tomu vyhrazenému někdo ukradne?? Kdo to zaplatí?? Co když to kolo na místě tomu vyhrazeném na někoho spadne a něco mu způsobí (škodu, raz až trvalé následky a smrt)?? Nebrání se ti ředitelé škol a úřadů právě tomu?? Protože celkem chápu, že nejde jenom o stojan nebo mítnost se zámkem, ale právě o tuto zodpovědnost. A v případně samozřejmě o vyšší náklady na pojištění). Za auto na parkovišti úřad neodpovídá, za to co se stane v jeho prostoru ano.
Odpovědnost, pojiětění a náhrada škody se tady porobírala už nejméně 3 x.
Obecně platí, pokud instituce (podnik) vysloví souhlas s uložením kola uvnitř objektu, a jsou-li splněny stanovené podmínky, tak tím přebírá odpovědnost za případnou škodu. Existují samozřejmě vyjímky a mírné odlišnosti.
K poslední větě: Kromě zmíněného typu jímek (tzv. vyjímky), existují ještě případy, kdy předešlé neplatí (tzv. výjimky):-)))
Nevím proč, ale mě se jímka(vy) líbí mnohem víc a vzít si ji nedám :-))
V poslední době jsem viděl hned dva právní výklady, které konkrétně pro školy tvrdí každý něco jiného.
Výklad (a): Škola za kola odpovídá, protože výuka JE spojena s odkládáním předmětů jako jsou kabáty, boty a také jízdní kola.
Výklad (b): Škola za kola neodpovídá, protože výuka zpravidla není spojena s odkládáním jízdních kol.
Judikatura: Zatím (asi 2009) není známý případ, kdy by o této věci rozhodoval soud.
Určitě rozhodovaly a už několikrát, ale zřejmě se rozhodnutí nedostalo k vrchnímu soudu a jestli ano tak nejvyšší soud to nepovažoval za tak důležité se rozhodnutími zabývat a vydávat zobecňující judikáty.
Také jsem psal o zom, že kolo vzaté dovnitř objektu (budovy) nebo do objektu kde je přístup širčí veřejnosti omezen kontrolou vstupu (střežením) a musí být splněny specifické podmínky určené uřivatelem objektu, pak hradí škodu za ukradené kolo.
Něco jiného jsou kola umístěná někde ve stojenach na dvoře, kam má v podstatě volný přístup kdokoliv, tam za kolo nemůže nést odpovědnost.
Z naší firmy nejezdí nikdo, z celého kancelářského baráku jsem také nikoho neviděl. Přímo v kanclu je sprcha, kola se dají dát do skladu nebo do podzemních hlídaných garáží. Takže největší překážkou je to stometrové převýšení cestou do firmy.
Zajímavej systém je v mé oblíbené cyklodestinaci - na hradě Zvíkově. Je tam cyklisto sesedni s kola a na druhém nádvoří (tuším že je druhé) jsou takové vysoké skříňky, jako šatnové, asi osm. Podle piktogramů se tam dá dát i kolo na výšku, nezkoušel jsem. Je to zpoplatněné, po vhození mince můžeš zamknout, myslím na kód. Bohužel jsem to nenafotil ani nezkoušel, vodím kolo v ruce s sebou. Ale zdá se mi to akceptovatelnej nápad, vzhledem k tomu že odtud můžeš i odplout parníkem a zase se vrátit, nemusíš se bát nechat kolo na místě. Skříňky jsou neprůhledné, takže není vidět, jaké kolo tam máš ani co jiného.
Básník má pravdu, tak tedy, jak je to u nás ve škole:
1) Původní stav: učitelé mohli kola parkovat v suterénním sklau, od kterého mají klíč. S ežáky se ještě před pěti lety nepočítalo, a pokud vím, ani do školy na kole nejezdili
2/ Jednání prakticky žádná nebyla, pouze se řešilo, jak technicky umožnit parkování kol žákům.
3/ současný stav: učitelé beze změny, žáci mají stojany v přístavku na dvoře školy, přístupném vnitřkem budovy. V budově se na kolech a koloběžkách pochopitelně nesmí jezdit, je nutno je vodit, ale není s tím problém.
Učitelé by si samozřejmě mohli také parkovat kola do stojanů, ale vzhledem k tomu, že mají možnost té místnosti, kde se mohou i převléknout, využívají raději právě jí.
4/ 1 - 2 učitelé (tj. cca 10% zaměstnanců :-)). U žáků je to proměnlivé, závislé hlavně na počasí.
Prosím tě, myslíš, že bys dokázal odhadnout to žactvo? Za nějakého ideálního počasí.
Docela by mě zajímalo, jaké množství dětí do školy na kole jezdí. Já je mám prostě v 99,9% za pecivály...
A docela by mě i zajímalo, z jak dalekého okolí ti dotyční jsou...
Hele, to hrozně záleží na tom, jací lidé jsou právě v těch "aktivních", tj. vyšších ročnících. Asi tak: na kolech někdy jezdí do školy děti, které ještě vodí rodiče (první, druhé třídy), pak dlouho nic, a pak hlavně žáci osmé a deváté (máme na druhém stupni jednu třídu na ročníku).
No, a lidé ve třídách se vzájemně strašně moc ovlivňují. Měli jsme tu třídu, kde většina kluků ve volném čase hlavně rasila kola (a těla) na nejrůznějších udělátkách v nedalekém údolí nebo na rampě ve skateparku. Tam jezdila na kolech i do školy hromada z nich, protože se od těch svých strojů prostě nedokázali odloučit :-) Po nich přišel ročník, kde nejezdil nikdo a měli nějaké jiné zájmy (nikdy se mi nepodařilo zjistit, jaké... :-)). V současné nejvyšší třídě je zase trend hudební: frčí tam rock 60. a 70. let nebo punk, kdo nehraje aspoň na kytaru, je out... Skvělá třída, ale do školy jezděj převážně na koloběžkách nebo na bruslích (asi 7 - 10 z celkového počtu 28).
Zkrátka: těžko mluvit o nějakém průměru, protože, jak už jsem říkal, ty třídní kolektivy mají silný vnitřní tah, takže záleží na tom, jaká móda se právě chytí. A na ročníku máme - také opakuji - jen jednu třídu.
Teď momentálně dole parkují 2 kola žáků a asi 4 koloběžky. Venku je 8 stupňů a prší...
Jo, a na kolech jezdí výhradně místní, i pěšky by tu byli do čtvrt hodiny. Na koloběžkách (těch miniaturních) se paradoxně jezdí i z větší dálky a kombinuje se to s metrem nebo autobusem.
Hmmm, takže asi jsem moc daleko od pravdy nebyla, ale najdou se výjimky - abych zase nekřividla...
Bohužel, ale tyhle velké výkyvy pak zřejmě mají i negativní vliv při rozhodování školy, zda pro své žactvo stojany pořídit nebo ne...
Ono to ale bude stejné i u zaměstnavatelů (teď mám teda na mysli zejména tady v Praze) - kdo chce jezdit, ten jezdí a nějak si to vyřeší. No a kdo jen říká, že by jezdil, kdyby... tak z valné části jen kecá, protože si vždy najde argument, proč zrovna dneska na tom kole jet nemohl...
A s těmi zájmy tříd - to je stejné, jako to bylo za nás. U nás vládnul fotbálek, pohazování gumovým míčkem (s tím se daly dělat slušné průsery) a na střední mariáš :o)))
Tento rok jsem se k tomu konečně odhodlal a dorazil párkrát na kole do práce. Bohužel to mám 60km, takže vzhledem ke své zatím mizerné kondici je to jeden den přijet a druhej odjet. Taky počasí do toho dost kecalo a časově když nechci jezdit za tmy to lze realizovat jen menší část roku. Ale dá se.
S umístěním jsem si hlavu nedělal. Jen tak mezi řečí jsem se zmínil, že někdy zkusím dorazit na kole a pak jsem přijel, zaparkoval kolo v kanceláři na očích majitele firmy a až bylo počasí, tak zase zmizelo a za pár dnů bylo zase zpět.
Je tu i sprcha, takže velký komfort. Škoda, že je v plánu do roka stěhování - kdo ví kam a jak to tam bude vypadat se sprchou.
Historicky jsem tu asi jedinej, kdo kdy do práce dorazil na kole - jsme tu všichni takoví ti "neduživí pošahaní informatici" ;o)
A ještě napiš, že děláš od šesti....tak mě trefí:-)))
Ne - dělám od 9-ti hodin. Ale chce to vyrazit v 6 ráno, abych tam byl před 9-tou a stihl sprchu. Pod 2.5 hodiny jsem se nedostal, neboť jsem měl pár let pauzu a kromě pár jednorázovejch vejletů jako byla Kololoď, nebo něco natežko po ČR jsem skoro nejezdil. Mám skoro 2m, 115kg a 100% sedavý zaměstnaní.
A vlastně je to moc hezká cesta - polovina podél Berounky a Vltavy a zbytek po nepříliš frekventovaných vedlejškách mezinárodní cyklotrasou.
Kdysi (to jsem ještě dělal ve školství a bydlel jinde) jsem jezdil 11km tam a 11 zpět každý den prakticky bez ohledu na počasí od jara do podzimu a kolo parkoval v místě, které by se dalo nazvat hybridem mezi kabinetem a elektrodílnou.
Ahoj,
jezdím na kole do práce pravidelně již 9let, mimo zimu. Mám to 10km do práce.
1.Ze začátku stání pro kola nic moc. Byli jen dva stojany na kola, položené u zdi. Asi tak na 15kol.
2.Potom nám postavili alespoň přístřešek.To bylo asi po 12letech co firma začala fungovat. V létě byl a je přístřešek ovšem malý. Kola se tak opírají i o konstrukci přístřešku a na přilehlý trávník.
3.Nedávno jsme se přestěhovali do jiných prostor.(ne celá firma.Tam stav zůstává stejný. Bod 2).
Tady máme parádní stání, pro kola i motorky společné. Jsou uzamčená pod střechou pod dohledem vrátného. Sem se vejde mnoho kol min 80kol.
4.Do práce na kole jezdí poměrně dost lidí. Záleži hlavně na počasí.V létě to bývá i okolo 30kolařů.Teď jen 1 -4.(já také již nejezdím).
Všem, kdo mi poslali svoje podněty, děkuju. Výsledky najdete zde:
http://www.cyklostrategie.cz/cyklodoprava...
Osobně doufám, že příběhy cykloparkovišť budou přibývat - pokud byste měli nějaký zajímavý osobní příběh o tom, jak se vám nebo někomu jinému z vašeho okolí podařilo prosadit cykloparkoviště v práci, napište mi mail na [email protected].
Sem na fórum se dívám jen občas, proto toto téma zamykám a těším se na další podněty v e-mailech.