Dnes (11.11.) odpoledne mi v Praze 10 na Zahradním městě ukradli můj krásný oranžový Azub Eco s 20" koly. Byl vybaven od Azubu černými blatníky, černým zadním nosičem, oranžovou brašnou pod sedlem a stojanem. Já jsem ho vybavil černým kulatým zrdcátkem na řidítkách, blikačkami Smart a tachometrem VDO. Výrobní číslo je 996.
V Azubu říkali, že jsem první v Čechách komu ukradli lehokolo, moc mě ale tohle prvenství netěší.
Děkuju za všechny informace nebo rady, které by mohly vést k nalezení kola.
Kontakty: Jan Hájek, [email protected], 776 100 920 nebo Martin Hájek, [email protected], 774 886 030.
A už je to tady, i na leháče došlo.
Nejsem škodolibý, jenom, že lehokolisti tvrdili, že klidně můžpou nechat svoje leháče kdekoliv, protože se nekradou, že zloději na tom neumí jezdit.
jinak přemýšlím, kontaktoval jsi policii ČR ?
Nemaj něco na kamerách?
Himbajs dneska je kamera na každým rohu a tak člověk padající z lehokola nebo tlačící ho před sebou by měl bejt docela nápadnej...
A prošel bych si okolo ty večerky co kupujou věci od lidí...
Běda Azubům Eco.Jak někkteréhom potkám,okamžitě ho prolustruji.Kde má umístěno to výrobní číslo.
Doposud jsem jezdil bez zámku.A teď abych s sebou tahal nějaký těšký zámek?
V Evropě byl ukraden pouze Azub v Budapešti.Není v tom nějaký háček?Asi se na něm rychle nauučí ti zloději jezdit.
já bych byl ve věci "prolustrování" celkem skeptický, jedině za asistence polišů by mohla být šance na úspěch, nicméně Tvoje kolo považuji za neukradnutelné
Neukradnutelné? Jedině, že by už žádné neměl.
Jsou jen dvě možnosti, ten co to kradl nevěděl vůbec o co jde a viděl kolo. Svézt se na tom nemůže, protože ode dneška je každý na Azubu Eco podezřelý a zatím se vesměs všichni známe, nebo to byl cizinec.
Doufám, že pokud by to zkoušel na tom jezdit, zláme si minimálně obě mohy a ruce.
Jezdím po Praze, ale spíš zeverovýchodní okraj. Zatím střetnu něco ležatého výjimečně, kdybych začal potkávat oranžový AZUB na dvacítkách, dám Ti vědět. Od doby, co jsem vypletl nová přední kola s aero ráfky a obul je do Maratónů, provlékám při delším parkování všemi koly lanko. Doufám, že jako celek to jednotlivec nenaloží. Šmejdi, kteří tvoří organizované skupiny, vozí vercajk, se kterým ukradnou i zabezpečené kolo - ti by ale měli nechat tu mou hrůzu na pokoji:-). Teda doufám...
Ta Policie by asi fakt stála za pokus. Sice moc velkou důvěru v ně nemám, ale jak tu někdo psal kamery jsou všude a pokud máš relativně úzký časový rámec a něco, co jde na záběru poznat dobře, mohlo by to mít šanci...
Jen tak ze srandy jsem zkusil hledat na netu, jestli to nějaký génius nezkouší prodat tak, ale nic. Zkusím napsat kamarádovi z Německa ať udělá to samé v Němčině, jestli to třeba nevyvezli.
Je mi to strašne ľúto., ale na Tvojom / Vašom mieste by som kontaktoval v prvom rade políciu., a odporúčal by som Ti to zavesiť na Facebook (z dôvodu, že je tam "každý" môže sa to jednoduchšie poslať dalej, atd...) Veľa šťastia, dúfam, že sa nájde.
Na Xichtoknize teda rozhodně "každý" není :o)))
Ja tiež nie, ale tu o to nejde., Ja som to myslel tak, že on má kamaráta, ten ma dalšieho kamaráta a tak o ukradnutom lehokole bude vedieť podstatne viac ľudí ako tu... Tak som to myslel. Nešlo o to či sme alebo niesme na fuckbooku
Díky všem kteří to nějak poslali dál nebo se sami koukají kdo na čem jezdí. To je asi tak jediná naděje. Přeci jen to kolo není úplně tuctový. Na policii jsem to hlásil, od toho si moc neslibuju, spíše jsem to udělal pro pořádek.
Mám pojistku domácnosti, a agentka mi tvrdila, že se vztahuje i na kolo ukradené venku (pokud tedy není zamčené před hospodou), tedy pokud jsem kolo řádně zamknul před svým domem, a během 5 minut, co jsem si šel pro zapomenutou pěněženku to kolo někdo ukradl, vztahuje se na to pojistka. Je tam samozdřejmě nějaká amortizace, ale aspon trochu by to mohlo ulevit. Pravda, ještě jsem to nezkoušel použít.
Záleží na pojišťovně. Já si volil pojištění domácnosti speciálně tak, aby to pokrývala (ČSOB pojišťovna). Je tam ovšem limit plnění 10 000, max. dvě kola, která musíš zaregistrovat ve smlouvě číslem rámu. Konečně pojistné platí jen, když bylo kolo připoutáno na místě k tomu určeném, což v Praze často znamená do nespolehlivého lamače výpletů, před kterým dávám přednost spolehlivějším zábradlím a dopravním značkám. Ale aspoň něco bych v ruce měl.
Myslíš že je pojišťovák schopnej dokázat, žes měl kolo přivázaný právě tam a ne jinde? Pochybuju.
Bojim se, ze dokazovani bude na tobe, ze kolo bylo na pojistenenm miste....
Je to možný, nemám s tím žádnou zkušenost, kolo jsem nepojistil.
Mozna jsem zbytecny skeptik, ale v jejich zajmu je vybrat pojistne a nezaplatit plneni...
Vlastni zkusenost, kdyz jsem uplatnoval pripojisteni na predni sklo - ohlasil jsem, obehal likvidatora, nechal vymenit, poslal pozadovane doklady, uplynulo ctvrt roku a penize nikde. Tak volam do pojistovny a tam mi tvrdi, ze pripojisteni nemam. Tak jsem posilal kopii smlouvy, kde bylo napsane a zase mi tvrdili, ze to v systemu nemaji a ze mam smulu. Teprve, kdyz jsem na slecnu na infolince zacal skoro rvat, tak svolila, ze se jeste jednou podiva, a za ctvrt hodiny volala, ze pripojisteni mam a penize posilaji...
To same byly legendarni pojisky na zatopu/zaplavu v roce 2002, kazdy duvod se vykroutit je dobry :(
Takže dám ja svoj postreh. Aj mne raz ukradli bike. v roku 2003 - Admiral Volcano, cca 7990,- Sk nadobudacia cena., Ukradli mi ho "indiáni", zmizol z práce, bol za elektrickou bránou (pokiaľ viete čo tym myslím) Ide o to, že na polícii som musel kvôli poisťovni uviesť cenu biku 4.999,- Sk pretože poistka pre domacnosť sa vzťahuje na bicykel iba v tejto cene. Bike stál v čase, resp. tie peniaze na upgrady zvýšili jeho cenu na cca 13.000,- Sk. Bike sa našťastie za týždeň našiel. Poisťovňa to tým pádom neriešila, ale na polícii sa potom do spisu dala plná cena bicykla čiže už krádež biku nebola hodnotená ako priestupok ale ako trestný čin.
Ešte k poisťovniam, tá suma 4.999,- Sk bola na doklade pri zakúpení biku, zbytok sumy bol nablokovaný ako "príslušenstvo" - kvôli poisťovni. - Snad som to napísal zrozumiteľne. Dosť som unavený :-/
Chtěli by policejní protokol (co si pamatuju, tak v pojistných podmínkách mají, že bez policie ani ránu) tak počítám, že v něm by se taková "drobnost" našla. Jasně, že by se cukali, ale zase když opravdu chci (a tady bych nechtěl jen kvůli finanční náhradě, ale také z principu), tak si věci vyřídím.
Nechce se mi věřit, že se ukrade ta nejlevnější nejobyčejnější verze lehokola na světě. To je skoro jako bych koupil ukrajinu z bazaru za 500Kč a za týden by byla fuč.
Je někdo, komu ukradli homebuilda? Možná že houmbildy se už vůbec nekradou, pokud nejsou osázeny pozlacenými komponenty.
Jestli to někdo štípnul a hodil na vozík k demontáži na kusy tak bych optimista nebyl.
Okrást lehocyklistu je stejně trestné jako vzít postiženému invalidní vozík zatím co byl na záchodě.
Jestli ono to nebude spis (narozdil od vetsiny homebuildu) tou masivni hlinikovou trubkou, kterou ve sberu radi koupi...
Eco je ze železa, jestli se nepletu. Nebo mě v Azubu vývojem předběhli a investují už standartně do lehkých slitin v základu. Nějak to už ted tak moc nesleduju.
Škoda že nedali na moji radu a rám neudělali standart z jackelu nebo lešenářské trubky - verze SuperEco asi zůstala v šuplíku.
Asi si hodne zaspal dobu, Azub už ze železa hodne dlho nerobí. A bez urážky, našťastie vyrába to čo vyrába a nedáva na rady len tak niekoho. Jekl a lešenárske trubky patria na lešenie a regály.
Máš pravdu, přes cca tři roky jsem vývoj Azub nesledoval, včetně vývoje lehokol apod. Do azubu jsem psal dlouho před tím než se vytasili s ECo zdali by nechtěli vyrábět nějaký opravdu ekonomický model aby základní verze lehokola nestála 25-30tisíc. Asi již něco takového měli v plánu, když pak vyrobili Eco(tenkrát z CrMo). A včil tu máme záplavu inovovaných modelů Bufo Apus a co já vím co ještě za varianty. Moje firma to není tak je mě jedno co vyrábí.
PS budťe rádi že jsem si od Vás objednal včil aspoň nějaký díly, i když brebtat a snít o kole za 6tisíc budu dál :)
Čím to je že je v naší republice tolik lidí kteří radši investují stovky hodin do kutění a vyrábění lehokola když profi Azub to dělá nejlépe a nejlevněji a nejednodušeji (přeloženo= nemá žádnou motivaci vyrábět neluxusní lehokola).
Co je špatného na rámu ze dřeva? Dřevo je super materiál+trochu kovu, nějaký lepidlo a šroubky vruty ..
. Loď z PETflašek je trošku nepraktická,
nechápu pohrdání zaměstnance Azubu nad PET materiálem, když z PET vyfukujete windshieldy !!! :) už není Vivak nejlepší materiál na windshield?
PS. já nejsem jen tak někdo hocikdo, že si moje dobré rady a nápady(zdarma) nechcete připustit ani se nad tím zamyslet, je Váš rybíz.
> nemá žádnou motivaci vyrábět neluxusní lehokola
Tak to je legitimni obchodni praktika ne? A funguje ve vsech oborech. Nejdriv vydam zbozi za vysokou cenu, as nasytim skupinu, ktera je ochotna zaplatit, snizim cenu a pokracuji dalsi skupinou. Pekne je to videt treba u mobilu, tam casto cena po prvnim mesici cena spadne trenba o tretinu. A lehotrh holt zatim neni nasyceny...
Ale mezi nami, pro me (za me situace a okolnosti) je jednodussi si na to kolo vydelat, nez ho zkouset postavit, v tvem pripade je to proste opacne.
Navíc je to často jediná metoda jak vůbec něco nového rozjet. Výrobní náklady prvních mobilů, plasmových televizí, LCDček a podobných byly opravdu násobně větší než jsou teď. Prodej té věci jako luxusního hi-end produktu pomohl zaplatit rozvoj a investice do nové výroby atd. Na dnešní produkcí desetkrát levnějších televizí je pak často větší zisk než když tehdy stála sto padesát tisíc.
Kolik tedy stojí pan Zemánka vyrobit jeden rám na Apus, Max Mini Ibex ECO? Prosím o přibližné cenové relace, koli stojí nechat vyrobit rám, zadní vidlici, sedátko, řidítka, představec a další speciální díly ..čili rozpis cen náhradních dílů, kolik se účtuje za záruku, kolik za smontování, kolik je na prodaném kole zisk a jakou část prodejní ceny činí výrobní náklady mimo firmu(lakování sváření atd).
Mě to prostě zajímá, protože žiju ve světě kde A+B+C+D=X prodejní cena, a nelíbí se mi cenová manipulace kdy tvrdí prodejce že prodat náhradní díl A+B> X ... na každém díle prodávaném zvlášť je 50-100-200 procent přirážka(výrobce nakoupí 500 součástkek za 100Kč/ks a prodává za 500Kč jako náhradní díl),
takže prostě místo jedné součástky koupím celý funční auto z vrakoviště(za stejnou výslednou cenu u pokladny). A já mám pak dojem že kupuju jenom nafouknutou bublinu bez reálné ceny.
Takže až se budou rámy na lehokola flákat po tisících tak bude jeden stát polovinu/třetinu/čtvrtinu toho co včil?
Podnikatelsky vyjde na stejno vyrobit 100ks rámů nebo 100+5ks(5ks rámů prodá zvlášt lidem kteří nejsou ochotni koupit celé kolo) a 100ks prodá komplet jako celá kola. Tím že u těch 5ks zvedne cenu za rám o "ušlý zisk za neprodané celé kolo" nedonutí z těch 5ti lidí žádného aby koupil celé kolo , akorát sníží počet prodaných rámových sad na polovinu nebo to úplně eliminuje :)
Proč se otravovat s někým, kdo nechce(nepotřebuje/nemůže si dovolit) koupit celé nové auto že?
Rohlíků si můžeš koupit kolik chceš, chleba taky a nikdo ti u pokladny nenaůčtuje přirážku za to že jsi jich nekoupil dost, nebo že sis nekoupil i šunku a celý kuře, cena je jasně daná za Ks pro každého a je na cedulce.
Azub ty cedulky s cenama neukazuje a nelze si vybrat co si chci- buď ber všecko nebo "táhni". Jasný chápu že je to stráášně důležitý udržovat v tajnosti kolik co stojí a díky neveřejnému rozpisu operací a finančních položek za součástky zatím Azub ještě nezkrachoval :) Open průhledný busines by pomohl i výrobcům nabídnout lepší cenu v každém procesu výroby.
Ehm, kdyz si napises, tak dostanes PDF s cenami (alespon to pred casem tak bylo).
Ze nejsou ceny na webu je celkem caste (a taky se mi to moc nelibi), zvlast kdyz nemam ani radovou predstavu a zvlast v prumyslovych vecech neposlou casto nabidku do doby dokud jim nedas i velikost spodku a delku pindoura... :( Duvody se probiraly na jine konferenci (statni zakazky, konkurence, ruzne ceny pro ruzne zakazniky podle toho, kolik vypadaji, ze jsou ochotni zaplatit a pod), ale to asi neni podstatne...
Uz jsem to tu nekdy psal, na skole jsme zkouseli hrat hru Virtual Marketplace (vpodstate tahovka, delas virtualniho vyrobce pocitacu, bojujes o trh s konkurenci...) a aby to fungovalo a generovalo alespon nejaky (nijak extremni) zisk, tak koncova cena musela byt zhruba petinasobek ceny, za kterou jsi schopny ten pocitac vyrobit...
Takze ze vyrobni cena kola za 50 je 10-20 mozna neni az tak mimo misu. A kdyz nepocitas vlastni praci, tak to asi jde i lip... ;)
Moc děkuji za osvětlení podsvětí ekonomiky jak fungují finance.. čili se mi potvrdila teorie že koupím věc za dvacet tisíc a dvacet tisíc si vydělali překupníci/prodejci.
Mě přijde normální mít provizi 10-30-50procent (dle toho jak je drahý základní materiál a jak je složité s tím pracovat. Běžně platí levný materiál= vysoká pracnost(dělník 60Kč/h), drahý materiál=nízká pracnost a extremně vysoká účtovaná cena/h(fištrón 1000Kč/h).
Jakmile se najde postup a materiál kde = levný kvalitní matroš+ jednoduché zpracování ... obojí za dobrou cenu. Tak tyhle řešeníz trhu vytlačí ti co prodávají cukrovou vatu za miliony.
No zas bacha, vyrobni cena = material + prace na vyrobe toho kusu.
Krom toho jako vyrobce musis zapatit vyrobni prostory, obcas do nich poridit nejake stroje, formy, montazni pripravky, zaplatit ucetni, co vystavi fakturu, Mira, ktery to odveze na trikolce na postu, ta ucetni chce nejspis pocitac a v kancelari teplo a svetlo, nejaka propagace - treba "vylet" na SPEZI, lehosraz a koneckoncu i ten web atd atd atd ;)
už chcu vidět jak si Azub pořizuje kompletně vybavenou CNC dílnu, soustruhy, lakovnu. Oni si tyhle věci nechají dělat malosériově externě ve firmách(zakázkové zámečnictví/CNC zpravování,prášková lakovna, svařování TIG MIG, kde tohle všecko mají započítané ve výsledné ceně(v Azubu není žádný profesionální svářeč ALU zaměstnanec) kterou zaplatí Azub za zpracování/výrobu na zakázku za vidlice, za rámy.
V Azubu jenom montují dohromady kola a objednávají věci co si lidi od nich na prodejně/(přes web) objednají a odesílají k zákazníkům/do zahraničí na export.
Opravdu bych se divil kdyby měli ve firmě alespoň soustruh a svářečku COčko.
Kolik lehokol(rámů) vyrobím za měsíc, když si pořídím základní vybavení primitivní soustruh, CO svářečku(Sbodování rámu v přípravku) a lakování a svaření si nechám udělat ve firmě? Od počtu vyrobených cca 3-5ks budu mít kompletní technologii zadarmo - pro začátek výroby.
První kola Azub nebyli dělány žádnou kosmickou technologií, prostě zadní vidlice z jeklu(promáčknutýho), acetylenem přivařený úchytky VBrzd, placka pro uchycení tlumiče, hlavní rám z tenkostěnné ocelové trubky.
Dneska je Azub v době alumiiové a v době TIG svařování a tím pádem již pro ně není jekl dost dobrý materiál a na všecky předpotopní technologie a materiály se dívá pohrdlivě.
Azub nemá utopených X milonů ve výrobních technologiích, neinvestuje miliony do prototypů ... nic takovýho není potřeba, vylepšuje a v malosériové výrobě externě aplikuje postupně změny a vychytávky (překreslí dokumentaci pro výrobce atd). Je naprosto mylná představa, aby investovali víc do vývoje než kolik utrží za prodané kola a kolik si vydělají na jiném sortimentu. Prostě jim jejich aktivity vydělávají víc, tak si můžou dovolit jezdit po světě Spezi atd. Mít WWW a Eshop je dneska v zaběhnutém podniku nutnost(snižuje náklady na prodej,je to reklamní a informační místo o výrobcích a pruduktech a získává zákazníky, kteří se na prodejně nikdy neukážou).
A co tim vlastne vsim chces rict? Nebyl jsi to TY, kdo se navazel do Albana, ze chce planky zadarmo?
Zadne firme nikdo nebrani vyrabet lehokola levneji, nebo naopak draze, nez to dela AZUB.
Kdyz to nekdo kupuje...
Vezmi si treba zdravotni polstare. Ano, jsou i latexove, ale ty zakladni jsou jen tvarovany molitan. A proda Ti je nekdo za 20 Kc? Kdepak. On to uz neni kus molitanu, ale zdravotni pomucka.
No vidis - a to Lehokola taky.
Jestli sis nevšimnul tak Alban pohrdnul mojí nezištnou nabídkou. Je to možná podobnej magor jako jsem já. Navíc jsem mu myslím dobře poradil ... Nákres kde co a jak má předělat.
Ono se jednoduše řekne závlek sklon hlavové trubky pro lidi kteří si to nastudovali a ví proč a jak co na kole má být udělané a jakou to vlastně splňuje funci. Tyhle základní věci když nevíš tak je ti sebepřesnější plánek k ničemu(pokud to neumíš v praxi naměřit, zafixovat atd). A Mr Alban napíše, že tam ty trubky a jekle seká od boku, že ono to nějak vyjde.
Je to jeho věc, dělá kolo pro sebe a je to jeho první kolo.
Když já sem dělal svoje pokusný první kolo tak mne to nestálo skoro ani korunu(za samotnej rám), kolo jsem otestoval jestli je pojízdný ještě když tam nebylo nic, nikde sem nesvařoval na místech kde je to kritický(na tah věřím že by se moje sváry utrhnuli). A Holfi to tu vytáhne jakej humus sem to zkonstruoval :)
Pokud Alban krade jekly z přenosných značek tak asi nemá ani na to aby si z ferony nebo ze šrotu koupil rám starýho kola a převařil to.
Nevím proč by mělo být lehokolo z recyklovaných dílů automaticky považovaný za ausšus a šmejd, pokud to jezdí a neváží to tunu tak proč to zatracovat? Stavění lehokola je fajn zábava. Já mám spoustu dalších oblastí které mě zajímají a kterýma se bavím. Lehokola jsou jen jedna s oblastí kterýma si krátím čas.
Mě by se taky líbilo kdyby to stálo polovinu, ale nikdo takový zatím není, když by se ti to povedlo, určitě budeš mít hodně zájemců, že budeš mít problém stíhat.
Docela by mě zajímalo jak by sis počínal ty sám jako výrobce a prodejce lehokol, jak nízko by se ti povedlo nastavit cenu.
Podle toho, co prezentuje jako svůj výrobek toho moc neumí, spíš bych to viděl, jen na blbé kecání.
Uf, uf, tak snad ani zadarmo :-(
Mě to první a poslední kolo opravdu nestálo moc peněz .. dá se říct že bylo zadarmo a nikdo ho ani zadarmo nechtěl . Rám jsem měl zadarmo starý z favorita, nějaký ten jeklík a trubka co se našla v garáži, pár elektrod na svaření. Sem si to před čtiřma rokama vyzkoušel, kolo jezdilo, použitelné sedátko jsem nedodělal. Návštěva si pojezdila, sedátko se rozlámalo a lehopokus skončil tam odkud se vynořil(v prachu na půdě). Já se za to kolečko nestydím.
Považuju ho za jednu z cest jak s minimálními úpravami a minimem nástrojů sestrojit pojízdné lehokolo, pokud máte doma starý favorit a svářečku tak rám zůstane prakticky totožný, jen se něco maličko přidá.
Pokud jde o konstrukci mého lehokola(ergonomie, použité vstupní suroviny), tak na to jsem opravdu hrdý- dobrá ovladatelnost, lehké kolo, vhodné na silnici.
Zpracování odpovídá tomu že jsem se na tom vlastně poprvé učil svařovat, sedátko si snad udělá každý jak komu vyhovuje.
PS, já se nemusím prezentovat, není to moje profese ani v tom oboru nepodnikám.
Myslím, že to je podstatně složitější, všechno kupované po součástkách je mnohem dražší než smontovaný celek. Kdyby sis kupoval rohlik nebo chleba po surovinách, tak tě taky přijde mnohem dráž než 1,50 Kč za kterou se rohlik prodává.
Já teda neumím počítat, ale kilo obilí stojí 3-6Kč, kilo mouky stojí 8-12Kč/kg, kilo rohlíků(rohlík 43g/1,5Kč) 35-45kč/kilo rohlíků. Chleba stojí za kg 15-20-40Kč/kg.
Na vyrobení kila rohlíků se tedy jednoduchými přepočty někde "promrdá" 6-10kg obilí,
Finanční účinnost přeměny obilí na rohlík jest 8-15-20procent přinejlepším.
Obecně preferuji zboží a materilály kde je dodržen cca poměr 1:1:1 (1Kč materiál,1Kč zpracování(energie, platba zaměstnance,opotřebení strojů), 1Kč náklady na prodej(obchod,distribuce,záruka).
Pokud ten poměr je někde hoodně vychýlenej(neplatí lidem za práci, používají nesmyslně plýtvavé postupy na vstupy energiíí, reklama spolkne 90procent ceny výrobku) tak je to načechraná vata .. kupuju prázdnej obal.
> Obecně preferuji zboží a materilály kde je dodržen cca poměr 1:1:1 (1Kč
No a proc se ti tedy nelibi cena leha? 10k material, 10k prace a 10k naklady na prodej Mi neprijde az tak nerealisticke :))
1,5Kč rohlík a kolo za třicet tisíc je trošku o něčem jiným, Rohlíků si koupím deset nebo třicet, na lehokolo budu šetřit 6-12měsíců(o suchém chlebu), takže na lehokolo dělám zadarmo půl roku, takže bych očekával že za moji půlroční práci bude někdo alespoň měsíc makat od rána do večera aby to bylo adekvátní.
Jestli chlap ve fabrice vezme trubky za 1tis Kč, nařeže to posvařuje za dva dny, nalakuje a bude po mě chtít dvacet tisíc tak ho pošlu do háje.
Přetavit púl roku práce na týdenní výplatu zaměstnance a měsíční dovolenou pro šéfa se mi nelíbí.
Takže propočty výroby lehokola by měli být následující : materiál 3tis, práce 4tis, prodej 2tisíce. Cenu za 1Kg/Kč lehokola sem nepočítal :)
1500Kč/kg by to kolo snad mohlo být z titanu komplet ne?
Já myslím, že je to skvělý nápad! Jakmile začneš podle této kalkulace vyrábět a prodávat, hlásím se rovnou jako zákazník. A masové rozšíření lehokol máme na dohled.
Myslím že k rámové sadě ode mne (v ceně 3+4+2tisíc+500-1000Kč za lakovnu(lze ušetřit základovkou na kovy) asi budeš potřebovat přední vidlici, přední zadní kolo, přehazovačky brzdové páčky lanka bowdeny, hlavové složení, představec , řetěz, šlapcí střed, kliky atd ... a trochu šikovnosti při sestavování kola do pojízdného stavu.
Pro jednoduchost lze všecky komponenty sebrat ze starého kola(na kterém již jako majitelka lehokola již jezdit nikdy chtít jezdit nebudeš). Sedátko by myslím mohlo být v ceně materiálu. Závaznou objednávku na ocelový rám jsem případně schopný zrealizovat takže pošlu číslo účtu na nevratnou zálohu, i si můžeš vybrat jaký typ kola chceš , okopírujeme cokoliv :)
To co tady píšeš, tak jsi odhadem na ceně si 25 tisíc a asi to nebude nic zvláštního, takže taky žádný cenový hit.
Za kolik si myslis, ze dokazes vystrihnout Hardcora http://www.azub.eu/CZ/hardcore/ v takove kvalite, aby to opravdu vydrzelo jizdu v terenu?
Nebo treba tohle: http://www.elmtreedental.com/AR%20Recumbent...
Nebo http://www.lightfootcycles.com/ranger.php ovsem v mutaci zminovane dole. Nejlepe http://www.lightfootcycles.com/bigfoot.php i celopero http://www.lightfootcycles.com/bushmaster.php zaroven.
A taky - kolik by to vazilo?
Vazne by mne to zajimalo.
Až bude mít kolo datum spotřeby v den výroby a do 3 dnů bude ke strouhání (k sešrotování) tak asi taky bude stát podstatně míň. Když se někomu podaří vyrobit rohlik, který ti k plnému využívání vydrží 5 a více let, tak asi taky bude mnohem dražší.
Hele - nepridavaji do toho testa jeste neco?
(3 hrnky polohrubé mouky (1/4 litru ), 1 žloutek, 1 hrnek mléka ( 1/4 litru ),
25 g čerstvých kvasnic, 1 čajová lžička pískového cukru, špetka soli,
2 pol.lžíce másla, hladká mouka na posypání válu, tuk na vymazání plechu,
1 vejce na potřeni, sůl a kmín na posypání rohlíků )
Treba jsi nejake dalsi ingredience ignoroval i pri vypoctech tykajicich se AZUBu.
Do rohlíků za 1Kč ks, nebo za 1,5Kč/ks se vajíčko ani mléko snad ani nepřidává, kmín sem na nich taky neviděl.
Podstatná složka pro rohlík jest mouka+voda+kvasnice, ostatní věci tam netvoří majoritní složku a cena koření netvoří drtivou většinu výsledné ceny. Pokud cena "koření" přesáhne cenu rohlíku tak je to příklad luxusního rohlíku s cenou 60-120Kč/kg :)
Ale dává, vejce, mléko, tuk, sůl, ale aby se dosáhlo takhle nízké ceny, tak se jedná o předem zpracované suroviny.
Myslím, že ty výpočty budou daleko složitější.
Jen by mě zajímalo jak si hlídáš preferenci zboží s poměrem ceny 1:1:1, nějak si to v reálu neumím představit.
Já su šmudla, já to zvládnu levou zadní :)
Nekupuju třeba balenou vodu/minerálky =
0procent kalorií 7Kč/l,(1Kč Pet flaška, 0,7kč zaměstnancům)... 7kč/l je výrobní cena benzínu.
Tohle ale není o hlídání poměru, ale jen o tom, že něco kupuju a něco ne, něco potřebuju tak to musím koupit, co ne, tak nekupuju a cenou to už nemá mnoho společného. Benzin za 30 a víc taky kupuješ, když chceš jezdit a poměr ti nějak nevychází.
Ale vychází, benzín stojí cca 7-8Kč v rafinérce(zaokrouhlím na 10Kč), stát si vezme 18Kč/l daně, benzínka 1-4Kč/litry provize, něco převoz a rafinerka a sme na těch 30ti Kč(litr).
Kdo chce jezdit levněji si musí postavit dřevoplynový generátor + filtr+chladič a mít 4taktní benzín motor který lze napojit na sání na směšovač 1/1 dřevoplyn/vzduch.
Jezdit pak můžeš zadarmo na nazbírané chroští z lesa(PET flašky a všeobecně na cokoliv co dobře hoří). Za války se takhle jezdilo, když benzín nebyl. Dneska je pohodlnější obětovat pár kaček za benzín než roztápět generátor na vozíčku za autem :)
Možností je mnoho, stačí si vybrat. Před STK dřevogenerátor odpojit a za ušetřenou spotřební a silniční daň si jít koupit fungl nové lehokolo.
Jak už psal kolega, když si napíšete do Azubu, tak Vám ceník pošlou. Na netu to nemají s pochopitelných důvodů. V tom ceníku co vám pošlou je jak cena za rámový set, pro lidi co si chtějí kolo postavit sami, tak i cena za ostatní komponenty, takže si cenu můžete složit po součástkách. Je vidět co je za kolik, takže dle mého žádné neprůhledné ceny. Samozřejmě podstatnou část ceny kola dělá ten rámový set. Ceny na ostatní komponenty jsou na tom stejně jako v jiných obchodech. Ten rámový set je kusovka. Mám kolo z loňska a rám má číslo něco přes 900, takže pokud to číslují od začátku a nedávají k nové modelové řadě nové číslování,tak když udělají cca 100 rámů za rok tak je to hodně. Potom se nedá mluvit o žádné velké sérii. Pokud to nevyrábí, ale nakupují od výrobce na zakázku dle své dokumentace, tak to rozhodně ze pár tisícovek nenakoupí. Také na tom rámu je know how, vývoj propagace a to se také prodává. Do nakupovaných standardních komponent se cena na toto schovat nedá.
Při koupi jsem také s Azubákama diskutoval politiku prodeje jako je reklama, prodej v cyklo-obchodech,.... a bylo mi řečeno, že v Čechách neprodávají přes obchody, protože ty požadují marži okolo 20% (tomu věřím to je i v jiných odvětvích na krémech běžná praxe), která by lehokola zdražila natolik, že by byly v ČR neprodejné. Pokud se podívám na stránky Azubu v AJ tak tam ceny jsou v Euro, pokud se kouknu na český ceník v Kč tak ten rozdíl ceny tam je a myslím si že vědí co dělají. Kdyby dali český ceník na web tak podrazí své dealery v cizině a jak jsem se dozvěděl tak kola převážně exportují. Pokud bych měl za leháč dát Euro cenu, tak bych to už asi nekoupil. Bohužel jsem levej na ruce a lehokolo bych doma dohromady asi nedal (hlavně kuli tomu rámu jinak smontovat zbytek bych asi zvládl) a tak když ho chci musím si na něho vydělat.
Nakonec bych chtěl říci, že Azub se dle mého názoru díky používání lehkých slitin a líbivému designu vyprofiloval do takového Mercedesu mezi lehokoly a myslím si že jej k tomu donutilo i to že tak velkou část produkce vyváží. Kdo chce jezdit Mercedesem tak si to musí něco připlatit. Ze své zkušenosti bych u Azubu označil za perfektní i prodejní a předprodejní servis, předvedení kola, reakce na dotazy ...vždy ke mě byli zdvořilí a vstřícní. Nevím proč se tolik lidí na různých vláknech tohoto lehokolového fóra do Azubu naváží. Pokud je někdo tak schopnej ať udělá Azubu konkurenci a může to třeba dělat levněji.
Jen malá poznámka: Jenže tady se dá bohužel koupit jen ten drahý Mercedes, jiná možnost není. Jedině si leho postavit sám. A to mi trochu vadí.
Co má dělat člověk, který může dát za kolo tak max do 15 000,- leho by chtěl ale nechce se zadlužit a postavit si ho neumí? Koupí si v té cenové relaci slušnou klasiku a bude o jednoho potencionálního ležáka míň. A to je podle mě škoda.
Leha ve zdejším bazaru se drží pár týdnů a často 15tis. ani nedosahují. Máš k dispozici ebay z několika evropských zemí, kde do 600 EUR najdeš toho taky dost. A udělat člověku něco na míru za tyhle peníze je ochotných pár lidí i na tomto fóru. Rozvoji lehocyklistiky u nás nebrání vůbec nic a navíc začíná jaro! :)
Já ovšem nechci pracně procházet bazary a čekat zda se něco neobjeví, ani nechci složitě objednávat ze zahraničí(možná že to není složité, ale mě to odrazuje, je to prostě komplikace). Já chci prostě přijít do obchodu a tam si koupit nebo objednat leho za svých 15 litrů. Nové, ne ojeté. A tahle možnost tu není, to mi nevymluvíš. Takže podle mého mínění většímu rozvoji ležáků brání malá informovanost veřejnosti - propagace(nebo pro někoho sprosté slovo reklama) a cena.
To máš těžký, já zase chci vyměnit svoje auto, kterýmu je letos 20let a taky za 150 tisíc neseženu novýho kombíka, do kterýho by se vešla tříkolka. Tak pracně procházím bazary.
Tranzit je 97, o to by asi Honza zajem nemel.
Na druhou stranu - jake jine auto by nabidlo v techto rozmerech dvouzonovou klimatizaci. 8-)
coze? transit 97 s 2zonovou klimatizaci? to je tourneo, nebo to na prani davali do cehokoliv?
(teda ted jsem trochu OT, ale neda mi to se nezeptat...)
Pche, dvouzónovou klimatizaci měla i Š1203! Vepředu sálal motor, vzadu byla ´kosa´.
8-)
1203 mam, a s tema 2 zonama mas mnohem vetsi pravdu, nez mozna tusis :)
ma totiz dve topeni, stejne jako Ford Galaxy; a stejne jako u nej si to u 1203 lidi vzadu regulujou sami... a navic u 1203 tam i od volantu dosahnu za jizdy, protoze druhy topeni i jeho ovladani je za zadama ridice
akorat ta klimacka tam teda neni :)
ale 2 zony jsou
Tvoje stranky byly jednim z hlavnich pramenu informaci, nez jsem to koupil. 8-)
Samozrejme. Tourneo. Kdybys snad mel o jedno zajem...
Detaily jsem nefotil, ale na mem rajceti se tu a tam vyskytne...
dik, ale to bych neutah :)
staci mi Opel Combo na normalni jezdeni, do toho Ibex, a do toho 1203 jako historicky klenot... uz tak mam chvilema pocit, ze jsem se zblaznil :)
Jo, jako HonzaK.
A kdybys vedel o nejakem prodejci, ktery by nabizel neco jako noveho Transita s 9 misty pod 300, dej mi vedet. 8-)
Pánové, jistě uznáte, že mezi novým kolem a novým autem je dost podstatný finanční rozdíl. A v izerci ojetých aut a lehokol - v jejich množství, taky. Takže srovnání těchto dvou dopravních prostředků mi nepřipadá adekvátní.
To co se tu celou dobu snažím vysvětlit je, že cena u nás prodávaných, profesionálně vyrobených lehokol je poměrně vysoká a jejich propagace malá. Se zvýšením propagace by se o lehokola mohl zvýšit zájem, ale při současné ceně, by asi skončil ve fázi - jo líbí se mi to ale za ty prachy si to nekoupím.
Nechci ti do toho kecat, ale nějaké masivní zvýšení propagace by taky zvedlo cenu. Navíc pokud by se několikanásobně zvýšil zájem o lehokola, tak by pravděpodobně výrobci přestali stíhat kola sestavovat.
Proč by muselo zvednout cenu? Pokud vím, tak většina výrobků - elektronika, počítače, mobily, auta, kola!...díky reklamě a masovému rozšíření šly cenově dolů.
Proč by musel být jen jeden výrobce? Když by někdo zavětřil možnost, že lehokola jsou dobrým kšeftem, výrobci by se našli.
Jen je otazka, jestli si AZUB nespocital, ze vic toho vyrobit nestihne (nechce). Proc by pak investoval mraky penez do reklamy, ze ktere by pak ziskali jini? 8-)
No, pokud budou všichni v těch reklamách jezdit na kole Azub, tak to zájemci podprahově spojí s Azubem, protože by byli jediní s takovou reklamou.
A kdyz zjisti ceny a pripadne najdou jinde levnejsi, byt horsi, ...
Jestli AZUB nebude chtit rozsirit firmu a ma dost zakazek, proc by tu reklamu platil?
Jo, to je správná otázka.
Znám jen málo firem, které se brání, nebo ignorují to, že by mohly zvýšit svou výrobu a tím pádem i zisky. Není to o nenažranosti, je to o rozvoji a rozmachu firmy. Ale chápu to, že si někdo řekne - tohle mi stačí a víc nechci. Jen mi pořád připadá, že jako vedlejší efekt je to, že lehokola jsou brána jako záležitost několika stovek excentriků. Shodneme se snad na tom, my lesní zvířátka, co se válíme na ležácích, že naše stroje máme rádi a nevadilo by nám, kdyby byly rozšířenější a levnější. Nebo chceme zůstat elitou, která si lebedí v tom, že jezdí v Meďourech a jsou bráni jako exoti?
A proč by měla nutně platit úměra - levnější rovná se horší?
Levnejsi se bude hodne pravdepodobne rovnat horsimu - nebude odpruzene, bude mit levnejsi tezsi materialy, ...
Treba na ECU, kde neni moc volba osazeni, usetri AZUB neco za cenu komponent. Ale kdyz si kazdy z nas objedna jina kola, jine razeni a tak, proste budou dostavat od dodavatele ty nejhorsi ceny. A ja si osobne rad priplatim za to, co chci, nez abych byl nucen koupit treba Alivio a pak si ho za dalsi penize menil za Deore.
Myslím si, že pokud chcete levnější kolo než Azub zkuste Shok (http://www.shokbike.cz). Je to kolo jiné kategorie jak cenově tak i výbavovou. Myslím si, že je zde také dost uživatelů, které jsou s Shokem spokojeni. Jako auto, které mi poslouží nemusí být mercedes, tak je to i s lehokolem. Určitě si vyberete. Přeji hodně úspěchů a naležených kilometrů. Já už mám letos na svém Azubu také pár desítek odležených KM.
Taky se mi nechtělo kupovat "drahé" firemní leho (a určitě by to nebylo za moji 1/2 roční výplatu :)) a jen tak pro formu jsem se zeptal v jedné firmě na výrobu cyklorámů za kolik by to vyrobili...sem málem upadl...jestli mi ho svaříš za 5.000,- tak beru...jen svářečka byla 2x dražší, a to nepočítám flašky s argonem.
Taky už sem takhle narazil na to že profíci nedělají za pár kaček.
A z druhé strany mince svářeč profesionál dělá ve firmě za měsíční plat 10-12tis čistého, hádej za jakou chviličku a kolik korun by to jako bokovku svařil a kvalitně.
Já mám obyčejnou svářečku a svařil sem si jedno pokusný pojízdný lehokolo pro sebe na vyzkoušení v podstatě "zadarmo včetně materiálu". Koupené komponenty mi všecky zbyly na jiné pokusy, lehokolo skončilo po vyzkoušení opět ve šrotu, alespoň jsem to měl jako užitečný projekt na "vyzkoušení jak ta svářečka svařuje". Pod zadkem se mi nerozpadl rám ale provizorní sedátko (žádný učený z nebe nespadl). Od té doby před čtiřma rokama zatím žádné jiné kolo nestavím, až letos sem se pustil do dalšího(bude to lehomotobabeta full odpružená). Matroš bude ocel, obyčejná, možná tam mixnu nějaký dřevo na vyztužení. Předběžný náklady na celý kolo bez práce mám do 12ti tisíc(včetně motoru a odpružení).
> hádej za jakou chviličku a kolik korun by to jako bokovku svařil
Ano, bude to levne, ale jen v pripade, ze dilnu, svarecku, material, ucetni, zkousky, dane... zaplati jeho zamestnavatel (rozumej ostatni zakaznici) a ne ty...
Cili to muze fungovat pro jeden soukromy kus ale ne pro komercni vyrobu. Nebo snad myslis, ze pokud by si ten svarec musel vsechno poridit za sve, tak ti ten ram svari za flasku (pokud nejste znami)? O stovce ramu rocne nemluve...
Jojo, zivot ve stylu "at to zaplati ostatni, ja mam pravo mit to zadarmo" by se mi taky libil...
Mě se zase nelíbí logika, když jde jeden kusový rám udělat za třetinu ceny sériového profesionálního. Tak mi odborníci na ekonomiku začínají tvrdit že vyrábět 3x stejný rám bude stát víc peněz než za ten jeden jediný (2+2rohlíky= cena jednoho chleba, 1+1=3, 1+1+1=5 a takový podobný výpočty pro cenu /ks). Pokud mi to profesionál není schopen udělat levněji než já s nákupem kompletní technologie na 1+2 kusy toho co chci vyrobit, tak to postrádá kompletně smysl si někde něco nechat dělat.
Vždycky když dělám tři stejný věci, nebo už mám celé vybavení tak pro mne nebude problém udělat něco maličko navíc+ vytížit vybavení .. a je nemorálně ekonomické říct si třikrát takovou cenu než kolik mne to opravdu stálo jen aby mne odborník donutil si to koupit jinde či celé vyrábět sám.
Vy tady v jednom kuse popíráte přínosy externě dodavatelských řešení že dohromady jeden udělá to na co má vybavení, druhej zase druhou část, třetí to smontuje .. a dohromady to musí být ve výsledku levnější a lepší výrobek než abych si to já musel montovat v garáži, pořizovat CNC lasery COčky Argony a jiný kraviny.
Navíc tvrdit že si Azub nechává vyrobit každou jednu vidlici, každý extra rám na zakázku je úplně zcesty..cena na pultě pro mne ale odpovídá jako by tomu tak opravdu bylo, a to je právě ten důvod proč se mě to nelíbí a nejsem ochoten za takovouhle cenu akceptovat výrobek s pro mne třetinovou užitnou hodnotou.
Ceny na našem trhu jsou takové jaké jsou lidé za konkrétní věc ještě ochotni zaplatit. Vůbec v tom nepitvej žádné ceny materiálu, cenu práce atd., prostě to tak je...
A týká se to veškerého zboží, nejenom momentálně propíraných lehokol.
A to ještě buďme rádi, že si to AZUB prodává sám. Být v cestě k zákazníkovi navíc nějaký ten překupník, tak ta cena hezky poskočí nahoru o pěkných pár desítek procent...
já to beru, já sem ochotný zaplatit 12-15tisíc za lehokolo 20/26"( vpředu odpružená vidlice, vzadu alespoň základní model pružiny s jakžtaž tlumičem( vedeli řetez čepem zadní kyvky není třeba žádný kosmický tlumič), vzadu vyztužený ráfek a 8kolečko na kazetě, rychloupínák, základní řazení (zadní kolo jsem koupil celé za 1800Kč včetně kazety, přední vidlici lehce přes dva tisíce, za rám lehokola CrMo jsem ochotný zaplatit maximum 3(neodpružený kus trubky)-4-6(rám s čepem a odpruženou zadní vidlicí)tisíc, 1200-1500Kč za sedačku s pěnou.
Hold ale takové kolo nikdo nevyrábí a tak si ho musím vyrobit sám. Azub sliboval ECO za 15tisíc(před třemi roky kdy byl rám z oceli a komponenty základní řady kvalitní(né uplně ty nejlevnější)...Takový profesionálně vyrobený homebuild). ECO stojí 25tisíc v základu.
Pokud je teda Azub na prachy proč pro mou kategorii takové kolo nevyrábí a neprodává? Poptávka by byla, lidí kterým se lehokolo líbí a je pro ně 25-30-35tisíc velmi moc jako startovací kolo.
Radši si koupím kolo v základu a když budu hodně jezdit tak postupně upgradovat komponenty. Včil je ta startovací laťka nastavená hodně vysoko a tím pádem se devadesát procent potencionálních zákazníků otočí ve dveřích a sbohem děkuji nechci.
hold, chce to konkurenciu ;) ..ja bi som sa nato aj dal, ale v nasom "ekonomicky zazracnom state" je podnikanie skvor o sibenicu nez o dobry zaciatok sa do niecoho noveho a neotrleho pustit..zato vsak automobilky maju u nas dvere otvorene z nekonecnymi ulavami a vyhodami ...a je tu este aj nieco ine..aj keby boli lacnejsie za prijatelnych pod 10-12t. tak sme pre konzervativnu verejnost stale exoti..ludia su opatrny na take radikalne cestovanie,. sme pre nich cudny, smiesny, postihnuty a neviem co este, takze tu urcite nehrozi nejaka nakupna horucka ako na novy ifon ci kurence za 2ecka... ale suhlasim ze to chce zlacnit..aby sa to rozsirilo, aby nas "postihnutych exotou" bolo viac, az tolko ze sa to z istotou stane modnym trendom, pak to uz nic nezastavi..
Eco stojí v základu 22 tisíc, ale to jen tak na okraj.
Jak tu pořád mluvíš o oceli místo hliníku, tak mi začala vrtat hlavou jedna otázka. Proč vlastně Azub to Eco nedělá z oceli?
Jediné co mě napadá, že by těch 20 kilo, nebo kolik by to vážilo. V katalogu nevypadalo dobře.
Pak by se dalo přemýšlet, proč je Eco tak drahé. IMHO je jeden z důvodů jeho nastavitelnost. Když si budeš stavět kolo na sebe, tak tam hromadu věcí uděláš napevo, které jdou na Ecu nastavit.
Nezkoumal jsem jak je na tom hmotnostně ECO, ale při použití oceli by se o mnoho hmotnost kola nezvýšila. Při srovnání hmotnosti rámu z AL slitin a ze slitin oceli nemusí být hmotnost ocelového rámu větší, ale s největší pravděpodobností bude pružnější.
Eco má něco kolem 14,5 kg. Proč se tada používá hliník? Když by mohla být hmotnost kola z oceli stejná a co jsem tak pochopil, tak se s ocelí pracuje lépe, než s hliníkem. Pozor na to, na Ecu je kovové skoro všechno.
Je sice fajn znát hmotnost celého kola, ale jak jsem již psal, hmotnost rámu by nemusela být vyšší. Nemám ani potuchy, jaký konkrétní materiál je použit na rám ECA a jakou má hmotnost. Myslím si ale že tl.stěny trubky bude pravděpodobně oproti oceli dvojnásobná. Pokud budu předpokládat že použiji na rám kola trubku např. průměr 50 mm, tak v délce jednoho metru je v hliníku tl. 2 mm její hmotnost cca 0,8 kg. Pokud použiju stejnou ocelovou, ale se stěnou pouze 1 mm, tak její hmotnost je cca 1,15kg. Jasně, hmotnost ocelové trubky je vyšší, ale né zas o tolik, aby se hmotnost celého kola dostala z 14.5 na 20 kg. Nepočítám, ale odhaduji, že hmotnost kola s ocelovým rámem může být vyšší max.o 2 kg. Popchopitelně bude záležet i na dalších částech, z jakého materiálu budou vyrobeny.
Není ale docela pravda to, že se s ocelí pracuje lépe, než s hliníkem. Ale práce s ocelí je dostupnější, co se týká vybavení dílny. Navíc je tu ještě jedna nepřehlednutelná věc: Módní kolo má rám z hlinikové slitiny a výrobci na východě se na toto specializují. U nás sice najdeš spoustu lidí a firem, kteří budou ochotni vyrábět ocelové rámy, ale vzhledem k tomu, že si za svou práci nechají slušně zaplatit, tě výsledný ocelový rám vyjde dráž, než hlinikový z východu. Pochopitelně navíc pokud budou používat materiál Cr-Mo, tak ta cena nebude vůbec s východním rámem z hliníku srovnatelná.
Ještě k hmotnosti celého kola. Materiálem rámu kola se určitě dá celková hmotnost kola regulovat, ale daleko víc záleží na dalším osazení jednotlivými komponenty.
Já to "vím" proč se ECO dělá z hliníku !!! :)
Z jednoho prostého důvodu: ECO se taky vyváží a v zahraničí je prostě všecko co není 6061 7005 ALu apod neprodejné.
Navíc důvod č 2: Azubu rámy vyrábí jedna jediná firma(dlouhodobá oboustranná spokojená spolupráce) a vyrábí se z unifikovaných vstupních materiálů(hodím od pasu duralové trubky průměr 15,20,25,30,60mm), nařezat zafrézovat napojení, spojit, svařit TIG MIG atd.
Dělají to ve firmě která je vybavená na práci z ALU Duralu, nedojde k problémům s tím že svářeč neví co to je za materiál, zadní vidlice si nalisují trubky na polotovary na zploštělý profil . Kdyby dělali vidlici z CrMo, hlavní trubku z ALU, přední šlapák z něčeho jinýho tak by se to tak zkomplikovalo že to dělají tak jak to dělají...
Prostě zedničina, základní cihli všecky stejný, akorát ji na ECO trochu jinak přitesají, malta stejná, sedátko se nechá vyříznout na laseru z plechu, bočnice jakbysmet, posvařuje se to a hurá do lakovny.
1.Kvalitní ocelové rámy, tedy ty co jsou ve finále lehčí než hliníkové a pruží přesně tam kde mají, což u hliníku nemáš šanci docílit v takové míře, jsou minimálně dvakrát dražší u klasiky a u lehokol to bude možná i více. Ocel je naopak in, jen si ji i na tom "západě" nemůže dovolit každý. 2.Naprosto logický přístup firmy Azub, ale pořád je ta výroba v Česku, tedy drahá. Kdyby šly lehokola na odbyt jako klasická kola, objednali by si od každého modelu jeden kontejner rámů v Číně a pak by jsi měl cenu poloviční. Ale promiň, já sem patriot a raději podpořím Českou firmu i přes to, že si musím připlatit. Kdybych v té době jak jsem kupoval svoji tříkolku GS věděl, že bude Azub vyrábět svoje tříkolky, tak si na ní počkám a podpořím ne jen Azub, ale i tu firmu která ty rámy řeže, ohýbá, svařuje a lakuje.
Znamená to, že Eco z Cr-Mo oceli by bylo bylo díky pružení rámu pohodlnější?
Ano, ale na úkor ztrát při šlapání a pochybuji, že bys to pohodlí oproti Al rámu poznal. Samotná kola s méně nafouklými pneu pruží podstatně víc. Možná to není ideální přirovnání ale, ocel jako taková je v ohybu pružnější než hliník, avšak v žádnem případě to není luk.
A jeste mala otazka k zamysleni, kdyz ti ten svarec udela melouch za levno do vlastni kapsy a zamestnavatel ho pristihne a vyhodi (nezamestnanych se svarecakem urcite najde dost), jeste porad te bude tesit, jak jsi poridil levne?
Já jen ukazuju nebetičný rozdíl mezi tím kolik dostane zaplaceno za práci, někdo kdo udělá třicet rámů v účtované hodnotě 450tisíc za měsíc práce(když to bude zakázka pro Azuba). A rozdíl mezi tím když někdo udělá jeden rám týden a naúčtuje si jako by to vyráběl celý měsíc. Kvůli mě nikoho z práce nevyhodí protože si to sboduju sám a nechám oficiálně dovařit u zámečníků nebo v autoklempířství COčkem ... za flašku sem si nikdy něco dělat nenechal a taky pro nikoho za flašku nic nedělám- obvykle za dobré slovo a zadarmo když už pro souseda poradit pomoct.
Pro mne není zatěžko pokud něco umím to spravit za deset minut a udělám to zadarmo(pro mne je to laskavost ale když mne daný člověk bude otravovat dvakrát týdně tak mu už příště nepomůžu(ani za peníze).
Navíc pokud mám projekt který by u profíků stál dvacet tisíc a vybavení které k tomu slouží se mi zaplatí i pro jediný případ, tak profíci utřou nos a pořídím si nástroj který mi to umožní si to vyrobit doma a nástroj mi zbude na jiné další následující věci.
Přitaženo za vlasy když bude možné si doma vyrobit nové funční letadlo s vybavením za 45tisíc a budu chtít letadlo tak nepudu koupit letadlo za 450tisíc ale zaplatím stroje + materiál a na konci procesu budu mít letadlo za cenu materiálu + zadarmo vybavení na výrobení třeba dalšího letadla nebo lodě.
PS. Kdyby zaměstnavatel platil adekvátně zaměstnancům za vytvořené hodnoty tak by nikdy nenastala situace že majitel firmy rozbije za rok tři luxusní auta a komplet jeho zaměstnanci kteří to oddřou v mrazu atd si nemůžou pořídit ani jedno nový auto za deset roků za výplatu kterou jim platí. Jasně že by to muselo být= jsou zakázky je hodně práce= všichni mají hodně prémií, je málo práce= dělá se 3dny v týdnu(+jeden den si můžou v klidu a oficiálně dělat melouchy všichni- s proplacením výcenákladů za spotřebovaný materiál atd), peněz je méně .... trochu pružnosti do současného systému by neuškodilo.
tuhle uvahu bych ani nepodminoval pristihnutim a vyhozenim... mne by na takovy situaci vadilo spis to, ze nekdo krade material + pripadne svou mzdovou sazbu (pokud by to delal v prac.dobe) svymu zamestnavateli, kterej k tomu prijde jako slepej k houslim...
...kdyby toho melouchare za to ten zamestnavatel vyhodil, tak by to teprve bylo v poradku, pak by ten nastavajici lehokolista vlastne fungoval jako agent provokater :)
Svářeč profesionál s platem 10 - 12 tis. čistého bude mít těžko volně pohozený někde v garáži svářecí invertor Tig AC/DC, + příslušenství, aby ti svařil rám. Když už takové vybavení bude mít, na svaření jednoho rámu nebide mít nejspíše čas a tím pádem bude opět rozhodovat cena.
Jen tak na okraj, evidentně máš k dispozici tisíckrát lepší přístup k technologiím atd než mám já(usuzuji z tvorby kopií Azub Max z CrMo oceli, slisované trubky pro zadní vidlici, svařované TIGem, nechat si vrtat na frézce díru pro hlavovou trubku atd atd), na laseru či vodním paprsku vyřezané sedátka atd atd.. Takže máš doma několik ks velice profi udělaných pojízdných kol.
Nevím proč já nesvářeč nestrojař bych měl být schopen pro tebe profesionála za babku(5tisíc) vyrobit lepší kompletní rám na Azub Hardcore než si vyrobíš sám. Jistě z ocel trubek z ferony, nějaký jeklík bych to svařil, ale ty bys mi za to nebyl ochoten dát ani podělaný dva tisíce za práci a tisícovku za matroš :)
Když máš lepší možnosti výroby tak si je užij, já ti to přeju.
Od kdy vyrábí Azub luxusní kola? Viděl jsi někdy ceny zahraniční konkurence?
mě přijde kolo za 25(kus tyčky se sedátkem ECO)-40tis Kč jako docela luxus. Za dvanáct tisíc očekávám standart odpružení vpředu vzadu
Když překroutím slova pana Zemánka, že stejně vybavené lehokolo je o 10-15 procent dražší než normální kolo, tak očekávám že pošlu do firmy svoje kolo v hodnotě 3tis Kč a oni mi za 30procent předělají rám na ležatý.
Ceny v zahraničí mne nezajímají, dokonce i naše "česká" Škodovka v zahraničí prodává levněji než pro čechy(a auto do německa se zadarmo nedoveze). Kupní síla obyvatelstva v zahraničí je o "něčem jiném, a tím pádem jsou i jiné ceny. Azub je takový dobrák že v česku prodává za "výrobní ceny a zahraniční kupující osolí ještě více (živí ho hlavně prodej různých cykloudělátek a lehokola na export. V čechách toho "moc" neprodá. Znám spoustu lidí co mají kola a na kole i občas jezdí, těch co za kolo jsou ochotni a můžou zaplatit více jak 12-15tisíc je 1z 10-20.
Takže kolo za 25-35tisíc je špička ledovce, luxusní zboží pro ty kdo to opravdu chcou a našetří si.
Lehokola ze zahraničí jsou u nás za jejich ceny "neprodejné", zato se čínské elektrokola prodávají mnohem více (čína/indie je na špičce v používání a vývoji elektrokol). Když se koukneš na sortiment Azubu tak je hodně věcí drahých vychytaných řešení a prodej funguje v zastoupení těch firem ... pouze část produkce je vlastní výroba a vývoj(Jenom prodejem lehokol by se asi neuživili). Taky nenabízí prodej velomobilů ani nevyvíjí vlastní velomobil či nádstavbu na tříkolku.
"Za dvanáct tisíc očekávám standart odpružení vpředu vzadu"
Za 12tis nekoupíš ani "obyčejného" fulla v klasice :-) A to jsou mnohem rozšířenější kola než jsou momentálně leho, takže to výrobci mohou sekat celosvětově po stotisícových sériích a snížit cenu na minimum...
Tím samozřejmě nemyslím ty krámy ze supermarketů za +-3000Kč, které se skoro hned rozpadnou a vjet s tím do opravdového terénu je mnohdy o život ;-)
Tak alespoň přední odpružená vidlice a odpružená sedlovka by na kole přes deset tisíc být mohla ne? MTB solidní odpruženka dopředu se dá sehnat za 1800-2000Kč, sedlovka odpružená stojí cca 5-8stovek, Supermarketový odpružený horák sem nikdy neviděl v provozu a myslím že je reálné aby existovalo "něco použitelného" cenově mezi 3tis(supermarket) a 25tisíc(neodpružené ECO).
Hold na kole co se rozpadne se nesmí šetřit na materiálu a za svářeče.
V začátcích Azub ECO někdo chytrý řekl(napsal do interview), že si dovede představit že si šetřivý člověk poskládá na základě jejich rámové sady ECO za 9tisíc Kč(všecky komponenty z jinéhoústarého kola) ... rámová sada na ECO nevím kolik stojí včil ale asi pod 10tisíc nebude(na prodej).
Azub vyrábí lehokola jako recykláty z použitých součástek ze starých kol ??
Ne, např. "solidní MTB odpruženka" stojí od 5000 nahoru. Musí to něco vydržet a hlavně taky správně fungovat. To není jenom péro, které pruží, nezapomínej také na tlumení ;-)
S odpruženou sedlovkou je to podobné, pokud to má fungovat tak jak má a nemíníš to po roce měnit (nebo opravovat), protože se to rozsypalo, tak to nebude stát pár stovek ale o něco více.
A tak je to se vším co by mělo nějaký ten rok dobře fungovat, koruna ke koruně a hned jsi s výslednou cenou úplně jinde než byly původní odhady...
Azub jako standart na svoje kola montuje odpruženou vidlici v cenové relaci 2200-2600Kč.
Tím snad chceš tvrdit že pro většinu uživatelů co mají kolo na silnici je potřeba vidlice za 5tisíc Kč?
Jestli dělá pro rekreační kola Suntour vidlice cenově od 1200Kč, tak pro běžného uživatele silnic je 2000- 2500Kč vidlice postačující. Nebavím se o terénu a blbnutí přes kořeny a jiný kraviny. Já na kole jezdím z bodu A do B, bavím se jinak a tudíž je mi vidlice za 5tisíc jaksi k ničemu.
Pro použití pouze na silnici, případně nějakou tu šotolinovou cestu, to bohatě stačí, to máš pravdu.
Předtím jsem se ale nikde nedočetl, že bys uvedl, že to kolo je míněno jen na asfalt, maximálně hodně lehký "terén" ;-)
I tak si ale stále stojím za tím, že "odpružená vidlice za 1200Kč" prostě není to pravé ořechové... Nikdy to nebude fungovat tak jak by mělo, pouze to kolu umožní se trochu "zhoupnout" na nerovnosti aby cyklista nedostal takovou ránu do rukou. Tohle ale prostě není správná funkce odpružené vidlice, kvůli tomu se na kola opravdu nedává ;-)
Když to ale někomu stačí, tak mu v nákupu takové polovičaté věci bránit nebudu...
Zkus si pročíst povídání o vidlicích u Milana, http://www.tuning-test.cz/index.php?inputType...
Pokračování pak v horním menu "Úvod" -> "Pokročilý" a pak i "Expert"
Možná se na to pak budeš dívat trochu jinak...
Ale úplně nejlepší by bylo kdybys měl možnost si vyzkoušet projet několik různých vidlic v různých cenových kategoriích, to se pak možná budeš divit jaké jsou mezi nimi rozdíly... Samozřejmě to ale předpokládá, že budou vždy správně nastaveny, minimálně aspoň na Tvojí hmotnost.
Tak sem si početl teorii a povídání o tom že vlastně nemám šanci zjistit rozdíl mezi drahým a levným a taky pro mne odpružení znamená ten veliký rozdíl mezi a)skončit v příkopě kůli díře, zničit ráfek na díře, dostat od hrbolu šupku do zad ... srovnání s neodpruženým kolem.
Takže jestli mám za vidlici utratit roční rozpočet ČR aby nebylo poznat jestli jedu po mírně či hodně hrbolaté silnici ... rozlišuju dva nebo tři stavy( vymelu se, skoro se vymelu, odpružení mi zachrání zdravou kůži, pohodlí do maxima je mi úplně lhostejné, terén a hopsy skoky nejezdím a nikdy jezdit nebudu.
Srovnání mám mezi celoodpruženou motorkou(ta by bez předního a zadních teleskopů byla z principu nebezpečné přemisťovadlo) a neodpruženým kolem(nemám na žádném ani přední ani zadní odpružení = několik zničených ráfků na díře v silnici.
A vzhledem že o vidlicích nic nevím tak sem si nechal poradit v obchodě .. čili jezdím silnice a nechci za vidlici dát víc jak 2-2,5tisíce (cykloman mi doporučil že už cca kolem těch dvou tisíc sežene vzduhovou XC cosi a že na moje ježdění s tím budu spokojený ...tím to mám vyřešený hotovo, víc se starat nebudu.
Jako abych před každou jízdou šel do servisu na exaktní přesné nasavení na +-1kg(tlumiče Monroe to testy dělají zdarma) a v půlce cesty naberu 10kg náklad a rozladím si nastavení vidlice mimo optimum..děkuji to opravdu nepotřebuji takovou inteligentní přední vidlici aby to mělo i operační systém a procesor atd ..
Takže nemám rád když se z toho dělá kovbojka a někdo mi valí klíny že vidlice pod dvacet tisíc nestojí ani za zlámanou grešli. Tisícovkové vidlice jistě nějak fungují a sou lepší než drátem do oka, komu nestačí tisícová, pořídí dvou-tří tisícovou vidlici a tím je 90procent zákazníků spokojeno, zbylých 9procent si pořídí drahou, a 1procento extremistů bude těm 90ti tvrdit jak vůbec můžou jezdit na něčem za tisícovku nebo za dva tisíce.
Pro každého dle potřeb, sem ochoten si připlatit za kvalitku(ale ne třikrát a desetkrát víc než je základ), čím víc hejblátek nastavovátek .tím horší.
O.K., když si to dokážeš takhle dobře zdůvodnit a víš co od toho čekat, tak není důvod Ti to vymlouvat. Určitě budeš spokojený i s tím co sis nakonec vybral.
Předchozí Tvoje příspěvky ale vypadaly, že to posuzuješ jen podle cenovky, kterou jsi do toho ochoten investovat, tak proto jsem do toho začal kecat ;-)
Když se podíváš na ceny konkurence, tak zjistíš, že Azuby doopravdy nejsou drahé. Jestli se chceš omezovat pouze na české výrobce, tak nemáš s kým srovnávat. Tudíž nechápu, proč ti srovnání se zahraničím přijde špatné.
Jestli si myslíš, že dokážeš lehokola vyrábět za menší cenu a být z toho živ, tak to dělej. Možná za nižší cenu dokážeš postavit jedno, dvě kola, ale ne padesát ročně.
Jak už to někdo psal níže, Azub vyrábí kola tak, aby něco vydržela. Tak aby jim každý zákazník nepřišel po půl roce kolo reklamovat, že se mu ta levná komponenta rozbila.
Jsou lehokola, která se mi líbí víc, než ta Azubácká. Ale jsou drahá. Věřím, že podobné kolo by z Azubácké produkce bylo levnější, jenže Azub má taková kola, jaká má.
Čím to je že je v naší republice tolik lidí kteří radši investují stovky hodin do kutění a vyrábění lehokola když profi Azub to dělá nejlépe a nejlevněji a nejednodušeji ......
Když si pořídím Azuba je pohodlnej,spolehlivej a krásnej.
Cena odpovídá kvalitě.
ale víš proč si stavíme lehokola doma?
protože nás to baví!!!
V tomhle ale nejsme v rozporu, mě to taky zajímá a taky se tím bavím. Když bych si pořídil kolo za třicet čtiřicet tisíc tak už by mě nezbylo v peněžence na ty pokusy a na to hraní a konstruování ....
Koupením komerčního končí kutilství jako zábava, a místo mne se baví v Azubu, protože je ta zábava živí.
S tím bych si dovolil nesouhlasit a to dost silně. Pamatuji majitele a zakladatele firmy AZUB pana Aleše Zemánka ve "Dvanáct odvážných" ,kde sám jasně prohlásil v době, kdy už se dělal Hardcore, že lehokolové srazy jsou pro něj perfektní inspirací pro další rozvoj nápadu u něj a pozdější použití na jeho výrobcích - za pár měsíců po srazu, kde se objevila první konverze AZUB Max na mini na 20´ kolech vyjel AZUB Mini. Rovněž Tvou angažovanost v AZUBu jakožto stavitele tříkolek považuji "tak trochu" možná i za výsledek mé kdysi řevnivé výměny názorů s panem Gallou právě zde, kde jsem jasně řekl, že Greenspeed je zpracováním zcela neodpovídající své ceně a Azub by si uměl vyrábět jistě tříkolky sám za rozumější cenu a kvalitnější. Jako příklad jsem mu tehdy uváděl tříkolky KMX ??? a to byl oheň v řeči...;-))))A hup - je tu dnes Azub tříkolka a bude další - odpružená. Pamatuji, jak jsem plakal po laciném lehokolu a nástupci AZUB Cé a i jako první "lehce sepsul" úplně první verzi prototypu AZUB Eco a žádal zde Azub, aby se pustil své sveřepě zaběhlé rámové konstrukce a zkusil trochu zaexperimentovat...hup a na rok ECo prototyp utichlo a za rok vyjelo stávající pěkné ECO II podobné zadkem Bachette. Rovněž jsem tu truchlil leta po lehu pro děti a hup je tu ECO na 16´ kolech - použitelné i pro děti...tak jako marketingový poradce Azubu dobrý, ne????;-)))) ...Ten problematický držák na zadní ose je rovněž výrobkem a patentem jakéhosi domácího kutila - tuším....;-)))) jen s tím alternativním nosičem na přední vidli pro lehké věci jste mě nevyslyšeli a postavili jste si raději svůj expediční nosič, který ještě více zatěžuje již samo o sobe i tak dost zatížené zadní kolo lehokola. Mně funguje přední nosič bez problémů i když vaši lidé mi tvrdili, že se to nebude dát řídit...;-)
Tak nevim, jak s tim zatizenim zadniho.
Uz jsem to tu nekolikrat psal. Mam dve stejne vidlice (Suntour Raidon) - jedna na klasice, druha na Hardcore. Na klasice foukam 100 PSI, na HC 140 PSI a to mam pritom sedlo uplne vzadu. Zatezovat predni vidli mi prijde zbytecne. Zadek to musi unest.
Navic - zadni tlumic, ktery bych podle tabulek mel na svoji vahu foukat 130 PSI mam na 75 az 80 (70 je minimum povolene vyrobcem). V obou propadech jsem se ridil SAGem (neco mezi 15 a 20 %).
Suma sumarum na zadku jsou dostatecne rezervy.
Jo a predni vidli jsem rozstipal. 8-)
Jistě - ten zadek to unese, ale dráty tím zbytečně trpí. Takhle jsem přetěžoval zadní nosič na tandemu a vytrestalo mě to pak na dovolené - popraskaly najednou asi tři dáty a bylo po srandě, protože jsem to neuměl na cestě téměř večeč opravit a ani nebylo čím. Ale nikomu ten přední nosič nenutím, jen říkám,že funguje a dokáže i odlehčit zadek - ne výrazně ale příjemně.;-)
Ja se prave snazil naznacit, ze je uz talkhle pretizeny predek a ze trpi vidlice. Ale je fakt, ze nase jizdni styly se diametralne lisi, stejne jako vyber terenu. 8-)
Navic - na tandemu jsi pravdepodobne mel hardtail, takze to zadni kolo chytalo natvrdo. Tady mas bagaz odpruzenou a kolo to zvladne podstatne lepe.
Není to tak na upálení kacířsky prohlásit, že pan Zemánek vykrádá nápady ze svojeho stádečka?
Asi to je firemní politika, všem dokola vykládat že jejich nápady stojí za starou belu, a pak mžikem oka černou ovci prohlásit za novou firemní strategii.
Já jim to přeju, když umí nápad přetavit na prachy, ale nemusí dělat z lidí blbce co ničemu nerozumí.
Až se budu nudit, tak začnu vykrádat knowHow z Azubu a vyrábět opravdu lidové lehokola za lidovou cenu. Mercedes si opravdu pořídit nemůžu.
Tak já to nepovažuji za vykrádání, protože já si myslím, že většina těch lidí, kteří svůj nápad postoupí dál Azubu to dělají prostě z přátelství k této firmě a nepovažují to za vykrádání. Ale nemuseli by být v AZUBu tak "nabroušení" vůči těm laikům. S tím souhlasím. Občas i laik právě proto, že má prostě nazatížený a zjednodušeně nezávislý pohled na firemní vizi či politice může dobře nasměrovat.;-) Nění pěkné to jednání v duchu " Já jsem horník - kdo je víc???!!!"
Jestli bude AZUB standardne osazovat spodni rizeni hlavicemi padel, nebude mi to nijak vadit. Ale kdyz o tom tak uvazuju, nikdo se o nich zatim pohrdlive nevyjadril...
jako ze sis konce USS zaslepil hruskama?
mas to nekde videt? snazil jsem se to vykoukat u tebe na rajceti, ale nejak jsem nemel to stesti natrefit na fotku, kde bych videl patricnej detail patricnych mist
TReba tady: http://mur.rajce.idnes.cz/2010-06-09_Loudani/...
http://jurimir.rajce.idnes.cz/statni_svatek_na...
http://www.nakole.cz/diskuse/11691-pokolona...
Par hlavic bylo doma, kousek spojovaci tycky mi vysoustruzil Jirka z nejakeho silonu.
EDIT: http://jurimir.rajce.idnes.cz/bahnem_Ricanska... Tady to je videt asi nejlip.
Mám dotaz, k čemu je to zaslepeni dobrý? Jaký to přenese efekt?
Nejde o zaslepení, přes hlavice jdou ´na těsno´ bowdeny, takže se nezahákneš za kdejakou haluz ...
Díky, teď je mi to jasný. Bohužel jsem začátečník, tak les asi jezdit nebudu, ale když svého Maxe vytahuji ze spleti ostatních kol v kůlně, tak se ty bowdeny zadrhávají o řidítka dětského kola, který stojí hned vedle. Takže pro les a křoví budou pádla asi ideální.
Bude nějaká verze Azub Eco ze dřeva? Dřevo se nekrade a nerezaví.
Skús niečo z PET lahví, tých je po příkopech hodně :-) Na jednej výstave som videl Petanic funkčnú loď z PET lahví.
Hele - to drevo by zase nebyl tak spatny napad. Takovou limitovanou serii krasne lakovaneho cedru, po vzoru kytar vykladaneho ebenem a abalonem, loukotova kola, vidlici jako Zebroleh na srazu. Se zalakovanym podpisem vaseho nacelnika... 8-)
A aby to nebylo tak jednoduché, tak by se protihodnotou musel dávat homodomo lehodřev, na kterém by přijel :-)
Lehoskateboard - http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www...
Neco takoveo, ale ze dreva? 8-)
Jen se chci optat, zdali jste se vysmál do obličeje panu Hebedovi(kolegovi) že si postavil kolo z bambusu? Bambus není ani dřevo ale jen sprostá prachobyčejná tráva, navíc dovezená z číny. Nedá se zakalit, žerou ji červotoči, ani v té sběrně ji nechcou vykoupit.
Pakliže Azub v příštích deseti letech vyrobí byť jen jediný kus lehokola s kousíčkem dřeva tak jste pro mne odepsaní nadosmrti a s lehokolama končím :)
Je to jen taková úvaha, tak to tak berte.
Lehokola jsou stále nepříliš rozšířený sortiment.
Podle výskytu homebuildů a kupovaných ležáků bych to tipoval tak půl na půl(když tak mě opravte). Proč se nestaví klasická kola doma? Vždyť podkladů, plánů, zkušeností je mnohem víc, než u ležáků. Takže postavit si funkční klasiku by bylo mnohem dostupnější, než laborovat s ležákem. No, nestaví se proto, že si můžeme koupit více či méně funkční typ kola za pár šupů či tisíců, podle nároků a finančních možností kupujícího. Profesionálně vyráběné ležáky jsou pro běžného uživatele příliš drahé. Neřeším finanční politiku výrobců leha a ani tomu nerozumím. Ale fakt je ten, že dobrý ležák stojí od 30 000,- nahoru. A to je poměrně dost. Za ty prachy mám už dost dobrou klasiku. Takže vidím začarovaný kruh. Leho je drahé(a neobvyklé), takže si ho nepořídím. Proto, když o něj moc stojím, tak si ho za drahé prachy koupím a nebo postavím(to byl můj případ). Kdyby bylo levnější + patřičná propagace, možná by došlo k většímu nárůstu těchto kol na cestách. A tím by byly dostupnější a možná i rozšířenější. Zatím je to takový Mercedes. A lidi chtějí jezdit, ale každý na meďoura má.
Lehokola jsou navíc neuvěřitelně diverzifikovaný sortiment. Konfigurací je tolik, že se může snadno stát, že nikdo nevyrábí tu, kterou bys chtěl. Nebo existuje jen v jednom modelu jednoho výrobce, a nějaký prvek toho modelu ti nevyhovuje. Takže se pak pustíš do vlastní výroby proto, že přesně víš co cheš, jakžtakž víš, jak to vyrobit a jsi připravený utratit podobně jako za nový Azub. Výsledek může často vypadat od pohledu jako domácí výroba, ale velmi pravděpodobně bude splňovat všechna tvoje kritéria, kterým nic továrního nevyhovělo. Tohle u klasických kol víceméně chybí, protože takovou diverzitu konfigurací nemají.
Tak,tak a taky se vyvíjí názor na leho....vždycky se ni líbil HP Velotechnik Streetmachine, tak jsem si postavil kopii(předtím jsem se vyučil na pevný stavbě) a líbit se mi přestal. Prodal jsem ho a postavil něco jinýho,pak zase další, přes zimu upgradoval a už stavím tříkolku co beru jako výzvu jestli na to mám...Nevím co přijde pak,asi se pojedu inspirovat na Spezi :))
To máš pravdu, ale je to názor zkušeného stavitele ležáků. Normální, věci neznalý člověk, bude řešit - líbí, nelíbí a za kolik. Vždyť to vidíš tady. Jaké kolo mám koupit? Líbí se mi...
Mě spíš chybí větší reklama. Kolik jste viděli reklam na leho? Já ani jednu. Zatímco na každou sebevětší blbost je toho plná televize. Tam bych viděl potenciál, jak rozšířit povědomí o ležácích, dostat je víc mezi lidi a tím pádem by mohlo dojít i k jejich slevnění.
Ta reklama v televizi by se ale započítala do ceny těch kol, začal bych asi kampaní na internetu. Do televize spíše přes magazíny jako životní styl a sport a zdravý pohyb. To by ale byly zkoprofilové spoty, tudíž krátké a tudíž pro mainstream nestravitelné.
Já nejsem odborník na reklamu, ale myslím si, že by měla oslovit co nejvíce lidí. Takže ta televize a časopisy mi připadají vhodné. Ten internet taky, ale když to uvidíš v TV a popíšou ti výhody, navíc když na tom ležáku pojede pěkná baba, to by v tom byl čert, aby se nad tím někdo nezamyslel. Jo, stojí to prachy, ale může to přinést ještě víc peněz. Když jedeme na ležáku, tak na nás většina lidí čumí jako na exoty. Kdyby to ale už viděli v TV, tak si řeknou - ty vole to už jsem viděl, jak se na tom jezdí? Dostat do lidí že ležák je IN, stejně jako růžové gumáky, tak by se zájem mohl zvýšit. Možná.
No, dobře, tak by musel být jak spot odvaž se zabij se a pak kde mamina má nosič na děcko a bez problémů přicvakává tašku s nákupem k nosiču. Popřípadě lehotříkolky pro děcka, které v tom drandí po sídlišti atd. To nepočítám lehce záběr na zdravá záda, zápěstí a krk. To by totiž nemohla být klasická reklama, ale reklama vytvářející trh, a ty jsou ty ukecávací, že se bez toho nedá žít, a život je s tím zásadně jednoduchý a pohodlný. Nám dvěma by se nemusela už líbit. Vše jsem si našel na internetu.
Tebe oslovuje reklama? Já mám dojem, že jenom manipulovatelnou většinu stáda (i když tady už někdo vyblil, že stádo - většina má vždycky pravdu). A proč by se mělo do lidí hustit, že ležák je IN (lež jako věž) a zvyšovat o něj zájem?Reklama přece nesmí bejt lživá.
A to je právě reklama, ty jsi v životě shlédl nějakou 100% pravdivou? Já tedy ne, spíše naopak. :-) Dneska s poctivostí a pravdomluvností bohužel dojdeš tak akorát do prdele, přesně jako já. :-)
Jo, shlédnul. Třeba Perwoll, když 10 z osmi žen s ním má ty nejlepší zkušenosti, proti tomu nelze nic namítat. Nebo teď ta pasta na zuby, nějakej kolgejt. Zničila mi zubní náhradu, popraskala sklovina. Nebo to bylo tím, jak mi spadla do ledový Nisy?
Reklama oslovuje a ovlivňuje úplně každýho i když si to někdo nechce přiznat.
Podle mě je nejlepší reklamou dobrá zkušenost majitelů/uživatelů s produktem. V době internetu není problém, zjistit si o daném produktu vše. Tím nemyslím stránky výrobce, myslím různé spotřebitelské fora, seriozní testy atd. . Je pravda že první kontakt je přes reklamu, když mě zboží zaujme, zjišťuju víc od spotřebitelů. Ale není to tak, že jdu do obchodu a koupím automaticky co sem viděl v reklamě, maximálně nějakou levnou věc denní spotřeby. Čas strávený u internetu by byl nepřiměřený ceně, čas jsou peníze. :-)
No... od doby, co jsem si takhle jeden výrobek na základě různých spotřebitelských fór koupila, jsem v tomto názoru hodně opatrná...
V době internetu sice na jednu stranu není problém si zjistit o výrobku vše, ale ještě menší problém je, s minimálními náklady na reklamu vhodně infiltrovat do odpovídajících diskusních fór a zblbnout tak spoustu lidí daleko víc, než jasnou reklamou. Klamavou reklamu navíc můžete žalovat (teoreticky), ale co s názory na nějakém fóru...
člověče já ti nevím, ale asi ani nechci, aby z toho byla masovka. Proč?
Už teď je lehokolistů fakt dost. Vyhovoval mi stav, kdy jsem znal všechny lehokolisty v ČR křestním jménem a to, že jede někdo na lehokole bylo zárukou toho, že to je fajn člověk, se kterým jsme na stejný vlně a bezva si s ním pokecám...
Tenhle stav bohužel není udržitelný. Pamatuju si, že jsem poznával řidiče podle aut, pamatuju si doby, kdy jsme byli ve vsi dva co mají internet. To bys musel mít něco, kde je spíš nějaký problém nebo technická finta, jako např. jednokolku nebo tandem. Ale pokud je ležák tak dobrý, jak všichni tvrdíte, musí přijít stav, kdy ho bude mít kde kdo.
Myslím, že leho bude masovka, až někdo vyrobí dostupné lehokolo pro 3 - 6 - ti leté dětí. Ty pak budou volit jednoduše pohodlí a atraktivitu takového kola, protože to je trend dnešní doby. Pak samozřejmě budou klidně jezdit i na klasice, ale leho už s nimi bude srostlé a povedou či přivedou k němu přirozeně i své kamarády a jako dospělí dále své děti. Dokud ale bude leho východisko ze zdravotních problémů či spíše recese, nemusíte mít strach. Zatím jsem se s laciným lehem či lehotříkolkou pro mrňavé děti nesetkal.( I když sám jsem na něčem takovém podobném jezdil jako dítě = nekapotovaná pololehotříkolka s pohonem zadního kola a vředu jednoduchá náprava a pamatuji že to mělo volant - ne řidítka) Pamatuji dobře i šlapací Moskviče = takové šlapací pololeho s kastlí. Myslím, že u této kategorie by ocel stačila a i jednoduché osazení - stejně všechno zničí, ale základ by byl již položen. Kdo znal před lety odrážedla??? a dnes je to zcela běžná věc pro začínajícího cyklistu.
Trocha inspirace z dílen kutilů:
http://www.pedalcoupe.com/specs.html
http://www.billdarbydesign.com/kids.html
http://mnhpva.org/Mini_Bents/Mini.html
Tohle kolo vypadá fakt profi:
Tak tenhle lowracer mi tam padl taky hned do oka.;-) To se shodnem a pak ty šlapací čytřkolky jsou taky fajn. No a klasika KMX...;-)
Přijde mi to jako mnohem lepší kolo pro dítě, než je Eco 16. To Eco, přestože má malá kolečka, má hrozně vysoko sedačku. Přijde mi, že na tomhle lowraceru bude moct jezdit dítě s mnohem kratšíma nohama, protože na Ecu nedosáhne na zem.
I u nás se něco najde.
http://lehosraz.rajce.idnes.cz/katerina_2009/...
Vybral by sis ty správné a o ostatní by ses nezajímal. Tak jako teď na klasice. Ono zas tak masové by to nebylo. A kdyby to mělo ten efekt, že se leha slevní, třeba i díky konkurenci na trhu a ty si budeš moct koupit ležáka v podobné cenové hranici jako MTB, pak jsem pro všemi deseti. Zatím je to fakt dost drahý experiment a lidé jsou převážně konzervativní a mají z toho strach. Já bych se tedy rozšíření lehokol nebál.
proč bych si měl kupovat dalšího ležáka? Mám doma dva, to nestačí? :-)
I když je fakt, že pošilhávám po tom lowraceru, co má Azub v bazaru... :-)
A taky tříkolku ještě nemám :-)
To je problém průkopníků. Malá parta lidí začne něco dělat, navzájem se všichni znají a je to všechno fajn. Potom začnou přibývat další a v určité fázi si průkopníci začnou stěžovat, že je v komunitě čím dál víc lidí které neznají a že se tam množí blbci. No jistě, to čekali, že zrovna té jejich komunitě se budou vyhýbat? (nehledě na to, že jeden izolovaný blbec v malé komunitě nevydrží)
Vloni jsem potkal v Boleslavi někoho, kdo mi tvrdil že má také lehokolo a ptal se mne, jestli jsem byl na srazu v Nivnici. Byl - a on si nevzpomínal že by viděl mne a já si zase nevzpomínal že bych viděl jeho. Už to holt začíná být masovka...
Já jsem byl dlouho zastánce klasiky. Až jsem objevil tenhle web, zjistil jsem, že existují i lehokola. Zpočátku jsem si myslel - další úlet. Ale postupem času a díky nadšeným popisům jejich majitelů o pohodlí takových kol, jsem o lehu začal vážně uvažovat. Nakonec jsem si ho postavil a po počátečních problémech, jsem zjistil, že ta chvála nebyla přehnaná. Dnes bych se už na MTB nevrátil. Kdyby nebylo té "reklamy" tady, asi bych si stále hobloval prdel na klasice. Takže jo, jsem pro propagaci lehokol. Vždyť reklama nemusí být nutně stupidní a může přinést i pozitivní věci.
O nějakém větším rozšíření a využívání lehokol se vůlbec nedá mluvit, kdybych cíleně nejel na sraz a neviděl tady fotky, tak já osobně vidím za celý rok v běžném provozu tak nejvýš DVĚ lehokola a rozhodně to není ztím, že bych je nechtěl vidět, prostě se na nich ve větší míře nejezdí.
Že by to byl absťák? :-) Neříkám, že bych se neprojel, projel a někdy moc rád, ale protože zatím dávám přednost jízdě v kopcích, tak to zůstává jen u té občasné chuti se na tom "divném stroji" projet.
Vzdyt to prave je stroj do kopcu, nebo se kazdy bavime o necem jinem? 8-)
Do kopců? to si nejsem tak jistý. Určitě je pár jedinců co jsou na tom schopni vyjet co mnozí už ani nevyjdou. Možná se pletu, ale myslím, že lehokola budou bezvadná na dlouhé roviny nejvýš na mírnou vrchnovinu, ale nějak si neumím pořádně představit jak se na tom divném stroji hrabu celý den v kopcích.
anebo to je trochu i otazka cilovy skupiny...
jako ze lehokola si porizujou/stavej spis lidi, ktery vic premejslej, co chtej a proc, a nejdou koupit neco z katalogu...
zatimco klasiku lidi kupujou, protoze je klasicka...
vyjimkou je Medved, tady z nakole, kterej si rozmyslel, jak ma jeho rover kolo vypadat, sel za vyrobcem ramu, a nechal si udelat klasickej vzprimenej ram podle svych potreb, predstav a potazmo svyho navrhu - coz u klasickejch kol neni az tak obvykly
To by ses divil; krade a na stojato..
V době kdy jsem marodil a nemohl na lehokole uloženém v kočárkárně jezdit a pokračovat v práci na úpravách, mně stroj vyrobený převážně z lehkého kovu někdo rozebral do šroubku - ocelové díly zůstaly na místě, dural šel nejspíš do sběru. Za jednu "opici" to dotyčnému asi stálo...
No jo, kdybys to měl zamčené aspoň takto, to by se ti to nestalo :)
Viz http://www.oddee.com/item_97377.aspx
Ale stalo, měl několik týdnů v době, co tam ta firma měla v kočárkárně uskladněný materiál. Psal jsem, že ten montovaný rám rozebral do šroubku. Musel bych každý díl rámu provrtat a uzamknout zvlášť, ale k čemu? Prostě to byl zmetek a rok mé práce prochlastal...