Přesné info od VV o novém termínu (Ne 5.12.10), místě (Brno), času a programu členské schůze najdete na http://www.cemba.cz/clanek.shtml?x=6126 .
Pokud má dojít obrodě ČeMBy (více viz např. www.cembaplus.cz ), vyzývám všechny členy ČeMBy, kterým jsou sympatické myšlenky skupiny ČeMBA PLUS, aby letos výjimečně na členskou schůzi přijeli a hlasovali srdcem proti nemorálnímu jednání VV a předsedy Tomáše Kvasničky !
Zároveň vyzývám bývalé členy a nečleny, aby udělali z ČeMBy skutečně svoji organizací, nerespektovali nelegální dočasné pozastavení přijímání členů, rozhodli se zúčastnit osobně (či v zastoupení) členské schůze a hlasovali.
Nerespektujte informace ČeMBy, že její výkoný výbor dočasně pozastavil přijímání nových členů. Je to proti platným stanovám ČeMBy (viz http://www.cemba.cz/o-cembe/dokumenty/090917... ) !
Aby dosavadní nečlenové mohli hlasovat, je nutno udělat jediné, zaplatit ČeMBě do 25.11.10 členský příspěvek 290,- Kč na rok 2010 !
Protože jsme zjistili, že jeden z účtů ČeMBy uvedených na jejím webu byl zrušen, doporučujeme vám raději poslat částku 290,- Kč poštovní poukázkou na adresu sídla ČeMBy: Česká Mountainbiková Asociace o.s., Mechová 17, Jablonec nad Nisou, 466 04.
Do zprávy pro příjemce napište „členský příspěvek na rok 2010“, jako variabilní symbol napište svoje rodné číslo a na členskou schůzi přijďte s ústrižkem složenky.
P.S.
Protože takto zaslané peníze posílá ČeMBA zase obratem zpět na adresu odesílatele, doporučuji ponechat navrácené peníze na poště a nevyzvednout si je. Stanovy ČeMBy jste splnili tím, že jste jí zaplatili členský příspěvek a máte na to pro případ sporu důkaz v podobě ústrižku složenky !
Mějte se krásně a na viděnou na členské schůzi !
Zdeněk Bartoš, http://www.czex.cz/zbartos
Koho mi to handrkování jen připomíná...? Jo už vím. Politiku a politiky, kteří mě serou....
Fandil jsem vám, všem. Teď jste mi ukradeni!!!
Máš pravdu.
Ale máš lepší recept na toho vtipálka Kvasničku ?
I když z ČeMBy vystoupí bez pěti všech zbývajících cca 545 lidí, může Kvasnička dle platných stanov uspořádat členskou schůzi (i kdyby těch pět zbývajících lidí byl on se svou rodinou...), nechat se potvrdit předsedou a dál oblbovat kohokoliv, že bikeři nechtějí nic jiného, než bikeparky na zelené louce......
Já tohle sleduji jen okrajově, protože mě to fakt otravuje. Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak tu někdo chce na něčem "vydělávat". A někomu to vadí.
Pokud na tom ten někdo vydělá, ale budou za ním dobré výsledky (singly, bikeparky atd), přeji mu to.
Zdeňku, ty si nevzal tu Meridu se slevou, co ti nabídli jako úplatek, abys přestal prudit?
PS. pro nečleny: tu nabídku dostali samozřejmě všichni členové, ale pouze náš ostražitý zbartos v tom hned viděl další Kvasničkův podraz ......
:o)))
Já to celé vnímám tak, že tu někdo někoho v něčem předběhl a ten druhý to blbě nese. Nechci to hrotit, ale cítím z toho jakousi českou závist.
Mimochodem mi přijde, že zde někdo dělá závěry předčasně. Myslím, že to, zda si pan "vtipálek Kvasnička" dělá z nás srandu zjistíme až za rok, dva, tři. Až za ním bude vidět nějaká práce. Pokud to myslí vážně, tak výsledek vidět bude. Pokud ne, bude to pro mě další PÍP. Ale proč mu nedát šanci....?
Bohužel nevidím nějakou supr budoucnost v tom, že tu bude pár dobrovolníku s lopatou a cca 500 členů, kteří přispějí třema stovkama ročně. S tím se asi fakt moc čarovat nedá. SRO mi příjde v tomto směru mnohem silnější.
Vedení Čemby zpočátku tvrdilo, že má na srdci dobro VŠECH cyklistů, kteří jezdí po nezpevněných komunikacích a zároveň vehementně odmítalo podezření, že nabírá nové členy jen kvůli tomu, aby singltreky snáze prosadilo na úřadech.
V současné době vedení Čemby pozastavilo příjem členů, kteří nesouhlasí s "privatizací" hodnot, které byly vybudovány ze státních peněz a z členských příspěvků VŠECH členů.
Takže já to celé vnímám tak, že pokud se rovnoprávnými majiteli vznikajícího soukromého subjektu nestanou VŠICHNI členové Čemby + stát, jedná se o podvod.
Jakožto bývalému členovi Čemby je mi to jedno. Já dával své peníze na to, abych pomohl VŠEM cyklistům, kteří jezdí mimo zpevněné cesty. Nepomáhal jsem Kvasničkovi k "bohatství", ale tobě, zbartosovi a všem, kteří touží jezdit mimo zpevněné cesty. A jsem rád, že jsem mohl nějak přispět. A sere mě, že jíní lidé v tom všem hledali (hledají) asi něco jiného, než že pomoc ostatním cyklistům. A sere je a závidí, že z toho někdo bude mít nějaký ten tolar navíc.
Myslím si, že vznikem SRO se konečně něco hejbne kupředu, protože pár nadčenců s lopatičkama a kyblíčkama toho opravdu moc nezmůže...myšleno větší projekty. Kdybych byl investor, raději budu komunikovat se sro než s nějakým dobrovolníkem.
Já v tom vidím obyčejnou lidskou závist. Protože kdyby vám šlo opravdu o dobro cyklistů, budete rádi, že se do toho konečně někdo chce pořádně opřít. A těch pár fufníku, co jste dali do placu berete jako pomoc všem cyklistům.
Tak ňák to vidim taky. Ještě k tomu připočti milovníky téru, kteří v singlech vidí konkurenci. Vždyť za ty prachy, za který se pod Smrkem postavilo v náročném horském terénu 12km stezek, by mohli mít skoro celých 500m vytoužený dálnice na rovině podél řeky......
To je mi ale opravdu velmi zajímavý veletoč. Právě těch pár nadšenců s lopatičkami a kyblíčkami jste v minulosti používali jako hlavní argument pro obhajobu podivných praktik ve vedení této organizace. A teď mi tady tvrdíte, že tímto způsobem se toho moc nezmůže..
Tak nějak všeobecně - jsem toho názoru, že lidé, kteří se tímhle způsobem pohybují na hranici zákona a daleko za hranicí slušnosti, a s nimi také lidé, kteří na tom nevidí nic nemorálního, největší měrou přispívají ke všeobecnému morálnímu úpadku (nejen) v této společnosti.
Jááá? Já se tu někde oháněl při obhajobě s nějakýma lidma s kyblíkama? Já tu někdy Čembu obhajoval? To si asi pleteš. Mě do toho vašeho handrkování nezapojuj. Já jsem jen obyčejný cyklista.
Já jsem zaplatil jeden rok členství s tím, že to bude použito na dobrou věc. A pokud bylo (jako že ano), jsem jen rád. Ostatní je mi u řiti. I to vaše plakání.
Já v tom vidím obyčejnou závist. Raději se tu zas budete hádat, než aby se něco dělo. Jak klasické třeba pro naše politiky. Ty stále plkají a přitom by se místo toho plkání dalo udělat práce. Jděte s tím někam.
Takže co navrhuješ, zrušit Čembu tak jak se o to snaží Čemba Plus?
Ukaž mi prosím někde na webu informaci, že se ČeMBA Plus snaží zrušit ČeMBu.
ČeMBu se jen snažíme vrátit tam, kam patří. Tedy blíže bikerům, kteří již dvacet let bez problémů jezdí po této krásné zemi, přejí si tak jezdit i nadále a nepřejí si, aby ČeMBu nějací starostové a šéfové CHKO zneužívali (za nadšeného poskakování TK, současného předsedy ČeMBy) jako argumentu pro ničení naší přírody bikeparky místo sjezdovkami.
Jen tak pro zajímavost. Ve Walesu je bikepark v každém kousku lesa. Proč, to asi víš, když tu bojujěš. A jak to těm bikeparkům sluší. Asi si myslíš, že je to cirkus, že je tam lunapark. Naopak. Když se na to jde střízlivě, tak je z toho docela pěkné místo.
A nemyslím si, že by bikeparky ničily krásy Walesu. Ba naopak.
Já osobně jezdím po této krásné zemi, horách a turistických stezkách už léta a nikdy jsem k tomu Čembu ani žádné jiné organizace nepotřeboval. Dělám někde chybu?
V podstatě chybu neděláš.
Ale když už ta ČeMBA existuje, tak bychom ji měli udržet při životě a takovu, aby neprznila přírodu bikeparky a neohrožovala tím m.j. současný právní stav ježdění v přírodě.
To ovšem bez finační podpory lidí, jako jsi Ty (tedy těch cca 15000 trochu aktivních bikerů) půjde dost těžko a je otázkou, zda se najde silný mecenáš, který ČeMBu podpoří, aniž by za to chtěl mít na každém druhém rohu "svůj" bikepark "na zelené louce".....
Kolik těch bikeparků bude? Tisíce? Stovky? Desítky? Já bych to tipoval na pár kousků. Ono to zas tolik lidí přitahovat nebude, když tu máme (jak sám uvádíš) bikery, co ráději jezdí v neponičené přírodě.
Takže pak nám těch pár bikeparků zničí veškerou přírodu? Protože tak to tu nám všem předkládáš. Přijde mi, jako kdyby pan Kvasnička chtěl proměnit veškeré lesy na bikeparky.
Jde ti o těch pár hektarů s trasama pro zblblé měšťácké pubertální bikery nebo o to, že z toho bude mít někdo prachy???
Mně vadí každý metr NOVÉ cesty, co se v přírodě vybuduje jen pro zábavu kohokoliv. A to nemluvím už o tom, že se to může zvrhnout v jedinou legální možnost, kde budem moci v přírodě jezdit !
Rozhodně mi nevadí, že Kvasnička možná vydělá přes svoji firmu Singltrek sro. nějaké prachy, ale vadí mi, že si firmu založil tajně, že poté okamžitě neodstoupil z funkce předsedy ČeMBy a nedal výpověď jako zaměstnanec ČeMBy, že v pracovní době kdy má dělat pro ČeMBu dělá pro svoji firmu, že do stavění bikeparku tahá ČeMBu, že se nechává ČeMBou i nadále finančně vydržovat a ještě se přitom ohledně bikeparů zaštiťuje všemi bikery ČR (aniž by se zeptal v interním hlasování alespoň členů ČeMBy).
Čeče. A mě to vůbec nevadí. Já se spíše dívám na to, zda je za těma lidma vidět práce. Pokud je, je mi absolutně jedno, jak a co a pro koho dělá. V tom se šťourají jen lidé jako ty. Přijde mi to k smíchu... Proto v tom vidím jen tu závist...
Nojo, jak jsem psal nahoře o tý konkurenci - jako lesák (profesí) bys mohl upřesnit kolik by místo 12km singlu mohlo být opraveno kilometrů lesních odvozních cest.
To o čem nemluvíš :o))) považuju za nesmysl na úrovni chemtrails a iluminátů.....
Druhý odstavec je snad věcí členů, ne?
"Ale když už ta ČeMBA existuje, tak bychom ji měli udržet při životě a takovu, aby neprznila přírodu bikeparky a neohrožovala tím m.j. současný právní stav ježdění v přírodě."
Křiklouni na b-f vyčítali čembě, že údajně straší bikery, tím, že nebudou mít kde jezdit a získala tím jejich podporu. Vy teď děláte totéž. Jaká ironie.
"Křikloun" to byl na B-F jediný a to Sobi.
V obou případech si myslím, že nebezpečí právního zhoršení možností ježdění hrozí, tak to říkám veřejně. Co je na tom divného ?
Divný je jedině Kvasnička, který to druhé riziko otevřel tím, že si založil soukromou firmu, která by profitovala na tom, kdyby se nemohlo jezdit jinde, než v jím vymyšlených bikepacích a honem uzavřel za ČeMBu v podobném duchu smlouvu s AOPK......
děláš! neplatíš příspěvky, nemáš průkazku, nejezdíš po trialech a vůbec - děláš si, co chceš!
? Někdo k tomu tebe, nebo Zdendu nutí ?
No ještě to tak! Chtěl jsem jen říct že k ježdění po horách nepotřebuju žádnou organizaci, která by mi říkala kde je nejlepší poježdění. Chápu že pro někoho je to vhodné, ale děkuji, své cesty si najdu sám. Když jedu na vandr na kole, jsem naopak rád, když potkám co nejméně lidí. Každý to máme jinak a tohle je můj názor.
Ježdění mám podobně jako ty, nejraději zkoumám s mapou nové cesty a neobjevená místa, takže obvykle ani skoro nikoho nepotkávám. Dokonce si to pak doma zakresluju do mapy (to víš, ten němec), za rok bych si už vůbec nepamatoval kde třeba odbočit....
Ačkoliv to nesleduju do detailu, na b-f, odkud taky aktivita Čemba Plus vzešla, se o zrušení píše dost. Taky mi přijde dost divný, že jste vlastně nikde neuvedli, jak si to po odvolání Kvasničky a výboru dál představujete. Nepadla žádná jména kandidátů na předsedu ani do výboru. Takže jak já to zatím chápu z toho jak se prezentujete, tak v tuto chvíli je priorita odvolat Kvasničku, výbor a pak se uvidí. To mi přijde trochu málo, když vezmu v úvahu, že Čemba docílila toho, aby jí úřady brali jako partnera k jednání, může toho pro bikery dost udělat a vy tohle můžete pohřbít.
Otázka je, jestli to vše nebude časem pohřbeno i bez přičinění Čemba Plus. A to v okamžiku, kdy bude její předseda naplno vytížen soukromými aktivitami v rámci svého eseróčka.
Musel dopředu vědět, že privatizací Singltreků způsobí rozkol v členské základně a ohrozí tím své předsednictví i celou organizaci.
V rozhovoru na webových stránkách Čemby se k možnosti, že bude odvolán, vyjadřuje ve smyslu: "Dosáhl jsem svého a teď už je pro mě Čemba spíše přítěží. Zatímco ona potřebuje mě, já už ji nepotřebuji."
Cituji: "Ačkoliv je ČeMBA mé dítě a já za ni stále cítím zodpovědnost, nemám s tím problém. Svůj post s výsadou maximální odpovědnosti, nízkého platu a 16 hodinové pracovní doby s radostí předám někomu dalšímu. Koneckonců ohromně by mi to ulehčilo život. Problémem je, že tu zatím není nikdo, kdo by měl dostatek schopností a zkušeností a především odhodlání tuto odpovědnost vzít na sebe. Je tu sice dost lidí, kteří chtějí odstranit Kvasničku, ale nikdo z nich už nechce řešit, jak má ČeMBA fungovat dál. Obávám se proto, že pokud bych teď odešel, ČeMBA jednoduše zanikne. Rychle se totiž ukáže, že něco opravdu dělat a mít výsledky, je těžší než sedět u klávesnice a rozdávat rady."
Ten posledni odstavec - nerika to nakonec jasne?
Kral nabizi trun, tak na nej nekdo usednete!
On ten trůn jednou rukou nabízí a druhou rukou usekává zájemcům hlavy. Je to totiž takový vrtošivý stařík......
Tobě hodně leží ten pán v žaludku, viď? Proč si na ten trůn někdy neusedl ty???
No, máš pravdu, je to od Zbatrose ukrutně nespravedlivé. Pan předseda je superman, který 16 hodin pracuje pro Čembu za nízký plat a až ve volném čase se věnuje soukromým aktivitám. Při své vrozené poctivosti si jistě úzkostlivě hlídá, aby v rámci svého předsednictví neziskové organizace nepropagoval svoje eseróčko. A pokud se jeho soukromé zájmy dostanou do konfliktu se zájmy Čemby a všech terénních cyklistů, jak je jeho zvykem, jistě dá znovu bez váhání přednost… čemu?
Koukám, jak dobře ho znáš. Fakt!
To já Tomáše viděl jen párkrát, mimo dvou projížděk, vždycky v terénu po Smrkem. Mám na rozdíl od většiny zarputilých kritiků tu příšernou smůlu, že Novoměstsko je taky můj rajón :o(((
Až ho tam potkám příště (chci si projít vytyčené trasy do Polska), musim se ho zeptat, jestli už má nakoupené turnikety a čipové karty pro vstup na singly......
Čili jsi jej vždy zastihl při práci na singltreku. Proč mě to nepřekvapuje?
V létě jsem touto lokalitou projížděl, sjížděl jsem od Nebeského žebříku do Bílého potoka po asfaltu a co nevidím, souběžně se silnicí tam vede singltrek. Zastavil jsem a chvilku se kochal řevem singltrekového dorostence, který sděloval svým rodičům, že se mu podařilo využít rozsah pružení přední vidlice "až na doraz".
"Podívej se, tady je to vidět kde až ta vidlice byla!!!"
"WOW!!!"
Lesní zvěř si to tam asi taky užívá plnými doušky, neboť díky takovým bikerům se jí také zvyšuje hladina adrenalinu až nadoraz.
Dospěl jsem k závěru, že při tomto způsobu využívání singltreků budou tyto podstatně náročnější na údržbu, než ta asfaltka, po které navíc můžu jezdit i v opačném směru. A až se na tom singltreku někdo přizabije, i ta sanita pojede po asfaltce, pokud rovnou nepřiletí vrtulník.
Hlavně až skončí zima to na singltreku bude zajímavé, nasadíme pořádný vzorek a on to potom někdo opraví. Navíc vzhledem k hustotě tamního lesního porostu nevěřím, že je taková stezka vybudována a provozována bez poškození kořenového systému stromů.
Tvoje argumenty jsou jasné, jenže občas potkáš i řvoucí pěšáky (dokonce i běžkaře - strachy z kopce :o)), zavřeme tedy lesy a vstup bude jen pro vyvolené, nebo jak? Horolezectví a vysokohorskou turistiku bych taky zakázal, víš co je po skalách skob a kruhů a řetězů, který tam vůbec nepatřej? A těch zásahů horské služby (včetně vrtulníkových). Sportovat se má v tělocvičně! Nebo ne?
Plašení zvěře (nevim nakolik je to skutečně škodlivé) snad dostatečně prověřila správa CHKO, než vydala souhlas. Stejně tak "kořenový systém" (pár stromů se muselo i porazit) - Lesy jako investor a dozorce při výstavbě snad vědí co v hospodářském lese jde a co už ne.
Co tam máš dál?
Trošku sis to otočil k obrazu svému, nezbývá mi tedy než tvoje tvrzení uvést na pravou míru.
V tomto případě je to úplně obráceně, než tvrdíš.
Tou vyvolenou skupinou jakýchsi "nadlidí", kteří požadují něco víc, než na co mají právo ostatní návštěvníci přírody, jsou právě stavitelé a uživatelé singltreků.
Oni totiž horolezci, vysokohorští turisté, obyčejní pěšáci ani ti běžkaři, ba ani cyklisté, kteří nejezdí po singltrecích, nikdo z nich nepožaduje, a nesmí budovat stezky na místech, kde nikdy před tím nebyly.
Jestliže to tedy shrnu, tak v tomto kontextu uzavření lesů pro stavbu singltreků opravdu podporuji.
Samozřejmě, že to píšu podle sebe - to snad každý, ne?
Já ti tedy ale nevim, občas i pro turisty, nebo běžkaře se udělá nějaká nová cesta. Myslim to ani neni zakázaný. Samozřejmě už je jich za ty desetiletí až staletí docela dost, tak těch nových je jen pár. Ovšem pro "neterénní" cyklisty se staví mraky nových cest, tušim jim říkají "cyklostezky", ale jsou to normální dálnice :o). A budeš se divit, na mnoha místech jsou trasované tam, kde nikdy žádná cesta nevedla. To jen pro tu "pravou míru".
Herasi, kam bys mě zařadil, mezi ty nadlidi, nebo mezi obyčejňáky, když se pokaždý, když jedu zpodSmrku na turistický výlet, svezu taky po kousku singlu (jen tak pro zpestření, ze zvědavosti, nebo abych se třeba od Přebytku vyhnul silnici)?
PepikW:
Já bych ještě doplnil, že z mojeho pohledu je pořád lepší úzký přírodě blízký singlík i když tam nebyla cesta předtím žádná než v místě kde už vedla nějaká přírodně blízká stezka z toho udělat širokou dálnici (jak se dnes většina cyklotras buduje).
PepikW: Mohl sis domyslet sám, že největší vinu za průlom cyklistů do nových lokalit a za vznik této kategorie lidí přičítám duchovnímu otci singltreků, po něm následují ti členové Čemby, kteří singltreky podporují a pak jsou to obyčejní lidé kteří je používají. (dle intenzity používání)
Z toho si můžeš sám přibližně odvodit, jaký názor mám na konkrétní osoby.
Co se týče cyklistických "dálnic", tak z těch taky nejsem nikterak nadšený, ale z mého hlediska je jejich existence spíš argument proti výstavbě singltreků.
Nevidím závažný důvod, proč stavět singltreky uprostřed lesů, když jsou ve stejných lokalitách k dispozici kvalitní cyklostezky, které navíc (na rozdíl od singltreků) mají jakousi logiku a mnohem lepší využitelnost, neboť vedou odněkud někam a stále častěji na sebe navazují. Tohle tvrzení platí obzvláště pro Jizerské hory.
Samozřejmě - existuje kategorie tvrdých mountainbikerů, vyžadující technickou cestu plnou terénních vln a zatáček, (ale pozor, ani v horách nesmí mít moc velké převýšení!) to nepopírám. Jen nechápu, proč budovat rovinaté singltreky na lesnatých úbočích hor. Aby měli tvrdí bikeři lepší výhled do krajiny, když třeští oči na trasu, aby si nepolámali kosti? Například někde v nížině, na rovině, by se taková trasa budovala mnohem snáz.
Nechť se singltreky budují právě tam, kde to nebude tolik zasahovat do lesních porostů. Absence stromů v blízkosti trati navíc způsobí, že jízda bude mnohem bezpečnější.
Pokud má někdo rád relativně neporušenou přírodu, nepotřebuje k tomu singltrek, může se jí kochat v rámci stávajících cyklostezek, nebo jako pěší turista.
A naopak, pokud má někdo rád singltrek, nepotřebuje k tomu relativně neporušenou přírodu a může to mastit po zrekultivované skládce, po poli nebo po louce, aniž by zaznamenal výrazně snížený požitek z technické jízdy.
Bohužel, někteří lidé musejí mít všechno hned teď a nejlépe i všechno najednou. Výsledkem sobeckého uvažování tohoto druhu lidí je singltrek v horách a uprostřed lesa..
@Heras
Byl jsem v začátcích Čemby zarputilý odpůrce singlu. Viděl jsem to asi jako ty teď. Ale po čase jsem zjistil o čem to je. Já se bez nich obejdu. Naprosto. Jde o to, zda se bez nich obejde příroda.
Koukni se, jak jsou zničené cesty v těch našich krásných lesích. Voda, čas, zatížení od turismu udělá své. Já singl beru spíše jako technologii na tvorbu cest, které jsou nějakým způsobem zatěžovány.
Ve Walesu se takhle dělají (a dělali) turistické trasy. A je tam i plno ostrůvku lesa, kde se tvoří tebou nenáviděné singly. Viděl jsem to na vlastní oči, protože jsem tam nějakou dobu žil a vše využíval. A věř mi, že ty cesty jsou naprosto dokonalé oproti těm našim.
heras: Mám na singly opačný názor. Zpočátku jsem tím taky nebyl moc nadšený (není to moje parketa), ale protože jsem tam "skoromístní", celé to sleduju (tchán, milovník hor a znalec Jizerek taky a hodně přísným pohledem - ovšem s pozitivním přístupem) a vidim, že to má svůj význam. Dříve mrtvý a opomíjený region se zviditelnil, oživil, přijíždí spousta cizinců i čechů z druhého konce republiky. Zásah do přírody je to zcela minimální, Správa CHKO si pochvaluje, že už zdaleka né všichni cyklisti míří pouze na přelidněné (tebou asi oblíbené) hřebenovky. Stoleté deště stezky taky přežily (na rozdíl od lesních asfaltek a štěrkovek). Vážný úraz zatím taky žádný - ťuk ťuk ťuk. No a hlavně: uživatelé jsou v převážné míře nadšeni (samozřejmě zcela sobecky, asi jako žiletkář na novém hlaďoučkém úseku silnice).
Co víc si přát? Nebuď furt na všechno nasranej :o)))
Když tě tak čtu, tak mě napadá jen jedno...srší z tebe klasická čecháčská závist....nic víc, nic míň. Aby tě nekleplo!!!
Mně už to moje věčný hádání ňák přestává bavit :-)
Jsem ochoten připustit možnost, že singltreky nejsou až tak špatná věc, protože jsem se jim dosud poctivě vyhýbal a vím o nich tudíž prdlajs. Ale že bych záviděl lidem jejich nemorálnost, s tím jsem nucen, úplně na závěr, vášnivě nesouhlasit.
Promiň, ale ten tvůj styl psaní...z toho srší jen závist.
A jestli tohle "protože jsem se jim dosud poctivě vyhýbal a vím o nich tudíž prdlajs." myslíš vážně a ne jako ironii, tak pak jsi navíc ještě k smíchu. Kritizovat něco, co jsi nevyzkoušel....
Naposled, když jsem byl v Jizerkách zrovna drobně pršelo a byly hodně nízký mraky, v lese mlha. Nad Francouzovými kameny studeně funělo, otočil jsem to raději dolu a poprvý si projel celej okruh. Je to zajímavý, takhle v dešti a mlze tiše a houpavě plynout mezi stromy, má to něco do sebe :o)
Já jsem si to zažil několikrát ve Walesu. A bylo to příjemné.
Já tohle celé beru spíše jako technologii na opravu a tvorbu cest. Ne jako "staví se singl nebo bikepark". Tenhle způsob stavby cest se ve Walesu používá několik desítek let. A cesty (jak v horách pro turisty, tak i singly v "parcích") jsou velice kvalitní.
Já se bez singlů obejdu. Otázka je, zda se při dnešní zátěži (více cyklistů a turistů) obejde příroda bez kvalitní technologie na opravu a tvorbu cest. Obejde...když budeme všude asfaltovat. Ale to není cesta k přírodě. Osobně je mi "singl" v lese příjemnější než asfalt nebo cesta zničená erozí.
Aktivita ČeMBA Plus nevzešla z bike-forum.cz, ale z rozhořčených členů ČeMBy, ke kterým se přidali někteří dřívější členové ČeMBy. Na B-F bylo založení Č+ ozámeno stejně, jako tady a na cyklodiskuze.cz ...
Jak sis mohl všimnout, těm autorům otevřeného dopisu ČeMBA Plus, kteří jsou členy ČeMBy, bylo výkonným výborem dočasně pozastaveno členství a jejich přihlášení se za kandidáty do VV (já vím o sobě a o Honzovi Zemanovi - mj. aktivista petice http://www.npkrivoklatsko.cz/ ) současný VV považuje za neplatné. Dále VV dočasně pozastavil přijímání nových členů, takže ani tito kandidáty (já vím o jednom člověku) do VV současný VV nepovažuje za platné.
Ostatní kandidáti (dle VV jediní platní) jsou uvedeni na Úřední desce čembího fóra, takže pokud jsi člen, můžeš si jejich jména přečíst. Jsou tam zatím tři, z toho dva jsou již i v současném VV...
Jak si to představujeme je uvedeno stručně už v Otevřeném dopise (viz http://cembaplus.cz/ ) a také tady: http://www.bike-forum.cz/forum/cembaplus-cz... .
Když to zde stručně zopakuji, tak jde především o to, sledovat co se kdekoliv chystá proti bikerům, reagovat na kritiku v tisku, propagovat ohleduplné chování vč. Kodexu bikera mezi bikery, radit zájemcům kde mohou dostat informace o technologii oprav a stavby multifunkčních rekreačních stezek, podporovat vytváření místních poboček a komunikačního systému "rychlé akce", navázat spolupráci se všemi organizacemi, jejichž členstvo používá lesní a polní síť cest k rekreaci jako bikeři a může tak být změnou současného právního stavu také "ohroženo" a snažit se přesvědčit ochranou přírody, aby v NP a v NPR vymezila pro jízdu na kole nejméně všechny ty cesty, kde teď mohou chodit pěší.
Samozřejmě, že se budeme snažit získat podporovatele, kteří ČeMBě pomohou finančně...
Když bude u členů vůle a čas, mohou se na místní úrovni prosekávat cesty, opravovat jejich povrch, dělat soutěžně-naučné akce pro děti a může se jednat s vlastíky půdy a se samosprávou o koncepci evidence, údržby a používání stávající sítě lesních a polních cest a cestiček.
Potřebuješ ještě něco vědět ?