Dobrý den,mám Cross - ráfky 622x17 - uvažuji o co širších pláštích na náhradních kolech-jen na přehození.V brzdy. Jen širší Cross. pláště neřeším, ty tam přehazuji normálně. Šlo by vůbec tam dát ráfek širší s pláštěm pro 29" MTB?.Jde to vůbec?Na MTB se asi tak úzké ráfky nedávají??Je 29"ráfek jen o něco širší než ráfek pro cross? Pokud ano, je i pevnější,jinak stavěný apod? Chápu že musí ráfek s pláštěm projít rámem. Má vůbec ráfek u 29"MTB stejný průměr jako cross? Je tedy jen širší? Myslím, že by pak byl tento ráfek bytelnější a vhodnější do terénu.Díky moc za rady, nápady doporučení.
Mám dojem, že to samé se tady už řešilo a není to tak dlouho, zkus zacouvat v tématech.
Samozřejmě jsem zkoušel nejprve projít starší příspěvky.Řešily se širší pláště na crossový ráfek-já spíš řeším rozdíl a možnost namontování mtb ráfku na crosse.
Trochu se obávám, že by pak nemusely správně sednout brzdící špalky na brzdnou plochu ráfků ;-)
Ale na rozumnější odpověď si radši počkej na někoho kdo tomu opravdu rozumí...
Teď ale koukám, že Ti jde o 29" ráfky, tam by to nemuselo být zas tak kritické. Takže beru zpět a omlouvám se za mystifikaci...
Jestli se dobře pamatuju, tak možnosti různých záměn byly vysvětlované v támci toho tématu, hodně k tomu uváděl Mlok, zkus to pořádně pročíst.
A ještě jedna věc - kolo s širokým pláštěm musíš skoro celé vyfouknout, abys ho dostal přes véčka ven či dovnitř (mám taky V). Takže si myslím, že s náhradními koly "jen na přehazování" moc času při výměně kol neušetříš.
Mě nejvíc zdržuje nafukování, samotná výměna pláště a duše na ráfku je otázkou chvilky - když už máš duši vyfouklou.
No to nevím, normálně předci vyhodíš lanko a véčka nemůžou překážet.Zdržení tam ale bude, to je jasné - pokud ráfek bude širší - musím upravit špalky.
Špalky se ti po vyháknutí lanek opřou zevnitř o vidlice a víc je od sebe nedáš.
Jinak s úpravou špalků to není tak zlé - stačí o trošku povolit lanko (dělám to jen když dávám nové špalky), což je "práce" na pár vteřin.
To je asi pravda, já jsem zvyklý zatím na úzký ráfek a plášť. Tam stačí jen povolit lanko.Ale u širšího to tak bude.
Taky by bylo dobré změřit, kolik máš na širší plášť místa v dolní části zadní vidlice - u středu. Tam není místa nazbyt ani u rámu 29"MTB.
Další omezující místo může být lanko k převodníku, pozor aby při vyšším profilu ("balónu") neškrtalo o vzorek pláště. Já tam mám u Nanoraptorů 29/2.1 jen asi 3-4mm.
A jestli jezdíš s nosičem a brašnami - tak na 29" to nenamontuješ. U Sportarsenalů chybí asi 2cm délky spodních úchytů aby nosič neseděl na plášti. Řešení je asi jenom výroba na zakázku, na bastl nemám možnosti ani odvahu.
Ráfky jsou stejné, takže tady není co řešit.
I bikové ráfky na v-čka mají většinou jen těch 17mm vnitřní šířku, takže to není lepší než u crossových.
Sem tam existuje nějaký ten 19mm ráfek.
Výrazně lepší je to pouze u ráfků pro kotoučovky, tam se biková ráfky dělají široké i 23mm a více (vše je pořád vnitřní šířka, vnější šířka je nepodstatná a o ničem nevypovídá a může být různá pro stejnou vnitřní šířku).
A širší ráfek potřebuješ až na výrazně širší pláště.
Do cca 2,1 plášťů stačí 17mm široký ráfek. A pochybuju, že se ti projde rámem širší plášť.
Na 2,25 už to chce 19mm ráfek. Na širší pláště ještě širší.
Takže nemáš co řešit, jiný ráfek nepotřebuješ.
A co se týká odolnosti ráfků, tak to vždy záleží na konkrétním ráfku.
A ještě doplním jednu věc. 29tkových bikových ráfků na v-čka už je na trhu minimum, většina už jsou diskové, tady je to u v-ček ještě horší než u 26tek (tam přeci jen je ještě ráfku na v-čka docela dost).