Už si připadám jako blázen. Mám nové kolo s pár stovkama kilometrů. Chodilo jak hodinky, až jsem málem něvěděl, co na garančce vlastně chtít poštelovat. Teď mám problém s přehazkou (Deore). Buď to jde blbě nahoru nebo blbě dolu. Myslel jsem, že je to zatvrdlými zbytky původního maziva, tak jsem to vypulíroval, namáznul jen teflonem, aby to bylo hezky čisťoučké, a je to jen lepší, nikoli však dobré. Už si připadám jako idiot. Pořád šteluju a nic. Do servisu se mi zatím nechce (mám to trochu z ruky). Když vidím, jak ženě šlape její staré Alivko, tak bych brečel. Dáte mi nějaký típek? Díky. LaMi.
Osobně si myslim, že je to nastavením předpětí lanka. Když je napnuté víc, jde lépe nahoru, když ho víc povolíš, jde líp dolů. Chce to zkoušet a najít takové nastavení, při kterém to půjde dobře oběma směry. Uděláš to tím stavěcím šroubem na tělese šaltru a jemně to doladíš šroubem na páčce nebo gripu. Bacha, když ty šroubky točíš doleva, tedy je vyšroubováváš, tak lanko propínáš! Jinak viz www.andykolar.wz.cz. - servis - řazení nastavení - šaltr, jsou tam i obrázky.
Pokud to nejde dobře nahoru ani dolů, tak v tomhle problém nebude. Mám s Deore stejnou zkušenost a taky by mě zajímalo co s tím.
Napada me jen ohnuty drzak prehazovacky nebo drhnouci bowdeny.Zkus se mrknout zezadu na kolo jestli kladky prehazovacky jsou kolmo k zemi,pripadne jestli lanko chodi hladce.
Jeste doplnek - jednou se mi povedlo trefit lanko s bowdenem tak,ze i kdyz oba byly radici,lanko slo docela ztuha.Ani namazani nepomahalo,proste mala vule mezi lankem a bowdenem.Chovalo se to pak stejne jak popisujes,kdyz jsem to vysteloval aby to radilo nahoru,dolu jsem musel shazovat o dva a pak zpatky o jeden nahoru,o jeden to dolu proste nespadlo.Musel jsem koupit novy bowden.Taky se koukni jestli nemas bowden nekde nejak hodne pokrouceny,to by taky mohlo prispet.
Lada Ti poradil dobře, já jen přidám, že to ještě může dělat roztřepené lanko v páčce.
Mrkni na to, i když je to málo pravděpodobné, vzhledem k najetým kilometrům.
Spíš to vidím v ohnutém držáku přehazovačky.
Jestli jezdíš náročnějšími terény (prach, bláto), pak je skutečně možné, že se Ti zadřely bowdeny a lanko jimi jde ztuha. Měl jsem s tím také problémy (zhruba po najetí 1000km). Lanko a bowdeny musí být prostě ok, styčné plochy čisté a promazané.
Díky všem za rady, ve svém snažení neustávejte :-) ! Určitě ještě zkouknu bowden a držák a vůbec.
Tento problém je dost častý a zpravidla jej zaviňují dvě věci. (není li něco mechanicky poškozeno či zničeno třeba nárazem apod.)
1.Lanko které drhne. Jednou jsem musel na konec před přehazovačku dát tu trubičku co je u brzd Véček, pak to bylo OK samotné promazávání nefungovalo.
2. bývájí ojeté pastory a řetěz (ne vytahaný). Nabíhací zuby pastorků mají jiz příliš tupé hrany a tak se za ně řetěz nemůže chytit při přehazování nahoru, proto to musíš víc utáhnout a to potom zase nepřehazuje dolů.
A jak to nejde nahoru - dolů? Přeřadíš o jednu pozici a řetěz se ani nehne, nebo to začne aspoň cvrlikat? V tomhle případě bych to viděl na seštelování délky lanka stavěcím šroubem na přehazce, resp. na řadící páčce. Ohnutý hák - to by ta přehazka musela chytnout nějakou ránu, což víš sám. Ale jinak - vzhledem k tomu, že to je nové kolo - to vidím buď na promazání bowdenů anebo dokonce na jejich výměnu, a to bez ohledu na to, že mají jen pár stovek kilometrů (já mám nějaké džekvajrové bowdeny s tefnonem uvnitř na horáku a lanka se do nich v obloucích na některých místech doslova zařízla, ale to se ohlašovalo "mňouknutím" při každém pohybu řadící páčky).
Zkus pořádně nastavit horní a dolní polohu dvěma šroubky s křížovou hlavou na přehazovačce.Nastav řetěz na prostřední tác,přeřad na nejmenší pastorek(11zubů) a otáčením levého šroubku nastav střed rolny vodítka přesně do středu řetězu aby ani při opačném chodu řetěz volně a bez hluku projížděl svoji dráhu, přehod na největší pastorek a pravým šroubkem nastav polohu rolen do středu řetězu stejně jako v předešlé operaci.To platí u klasické přehazovačky, u inverzní jsou šroubky v obráceném pořadí,pro malý pastorek vpravo,velký vlevo.(inverzní=obrácený tah pružiny přehazovačky zvláště u sad DEORE),Pokud problém přetrvává může jít o drobné poškození lanka v ohybu bovdenu zvláště v zadní části u přehazovačky v jeho oblouku kdy hrot nalomrného lanka drhne a zapřičuje se o vynutí bovdenu většinou bez teflonové ůpravy.
Vytahuji z hlubin zapomnění toto témátko, abych všem poděkoval za rady. Jezdil jsem s tím až do včerejška, kdy jsem si konečně udělal chvilku na malinko větší údžbu. Problém byl v bowdenu, v tom úseku před přehazkou. Trochu mě zaráží, že konce byly totálně zarezlé (kolo na takovou věc skoro nové) a na jednom konci jako by chyběl kousek vnitřní plastové výstelky. Krom toho jsem bowden trochu lépe vytvaroval a je to O.K. Ještě jednou díky a zdravím všechny!!!
Tenhle kousek bowdenu je nejproblemovejsi - stejka do nej po lanku voda a blato.Ja ho radsi vozim az k horni ramove trubce v jednom kuse.