Děsně mi pískají a skřípou brzdy, mám lankové obyčejné, ale i takové jiným tolik nepříjemnného kraválu nevydávají. Když brzdím, tak se lidi otáčejí, i nadávají. Kolo mám trekové. Nevíte, co s tím? Můj mechanik tvrdil, že je to normální, že se to ojezdí, ale už to ojíždím třetím rokem a nic. Předem díky všem, co poradí.
Helčo, dělá to pořád nebo jen když je vlhko? V tom prvním případě bych pečlivě odmastil ráfky, třeba technickým benzínem nebo perchloretylenem + bych i vyměnil brzdové špalky, ve druhém případě to pokládám za normální.
Dělá to pořád, i v suchu, jdu koupit benzín. Díky a pěkný den.
Na podpal nebo do auta :)
Ani na podpal (netopím) ani do auta (používám jen diesely). Pokud zbyde, prodám - Zn. CykloBejkům levně!
Řekl bych, že je to špatnou konstrukcí brzdy - mají vlastní (rezonanční) frekvenci nevhodně položenou a prostě se rozvibrují. Taky bych řekl, že laborování s čištěním ráfku a směsí špalků nepomůže. Ale rád bych se mýlil. Pomůže vyměnit celé brzdy (nemůžeš si třeba dočasně někde půjčit jiné na vyzkoušení?).
Petroli, teď po přečtení Tvé rady uvědomuji, že to píská i manželovi. Oba máme Author treky, shodné brzdy, teď jsem se na ně byla podívat v garáži, abych věděla, na čem vlastně jezdím, na brzdových lankách je nápis SHIMANO MSystém. Já jsem totiž na údržbu kola totální analfabet, jen jezdím, umím maximálně sundat přední kolo, abych se mi kolo vešlo do auta a to se ještě bojím, že to někde špatně smontuju. Manžel je na tom o trochu lépe, umí nahodit řetěz. Proto používáme Author servis a spoléháme na to, že nám to kluci dají dohromady. Ale brzdy řvou.
Taky myslím, že je to špatnou konstrukcí brzd. S něčím podobným jsem se setkal na kole s umělohmotnýma čelistma. S původníma špalíkama to bylo OK, ale po výměně začly pískat. Řekl bych, že je to nevhodnou kombinací málo kvalitních vibrujících čelistí a hodně přilnavých špalíků (nejspíš z hodně měkké gumy). Co s tím, to nevím, možná zkusit jiné špalky nebo čelisti (nebo obojí).
Taky bych zkusil vymenit spalky.
A zkusili jste už nastavit špalíky do předního šípu? Osobně s tím mám velice dobré zkušenosti, funguje to na různých kolech s různými brzdami stejně. www.andykolar.wz.cz - servis - brzdy údržba a nastavení
Souhlasím s Andym.Při pískání jsou většinou zle nastavené špalky vůči ráfku.
Občas pomůže i výměna mechanika - jiné zkušenosti, postupy a přístupy.
Asi pískají proto, že mají dobrou náladu. Lidi si taky občas někdy pohvizdujou třeba u práce. Takže i brzdy, když pracujou, tak si pohvizdujou:-)
Díky Vám všem, jste milí, že se mi snažíte pomoci, z každé rady si něco vezmu. Díky !!! Helča
Pokud máte alu ráfky pak je potřeba zabrousit vrstvičku gumy která je pokryta jemným duralovým povlakem,třeba smirkem nebo plochým pilníkem.V-brzdy není potřeba stavit do šípové polohy naopak mají být ustaveny v rovině ráfku čím se umocnuje jejich brzdná síla.
Díky kolo, také zkusím.
Hlavně dej pozor, má milovaná, ať u toho nejseš moc zapatlaná...
Tak to je to nejlepší, čeho se mi zde dostalo. Až s realizací rad začnu, tak si odlakuji nehty, promažu ruce ochrannou vazelínou, koupeným benzínem smyju z rukou šmír a kolo odvezu pravděpodobně znovu do servisu. Aspoň pro ten benzín najdu smysluplné použití. Díky Airline za Tvé připomenutí, i o zevnějšek je třeba se starat, na to jsem v "brzdném" zápalu skutečně zapomněla.
Helčo, spíš než ZASE do servisu - nemáš někde ve svém okolí nějakého cyklokamaráda, který by Ti ty brzdové špalky vyměnil sám? Jo, a tím technickým benzínem otři nejen ty brzdné plochy ráfků, ale vošmrdlej i dosedací plochy gumových brzdových botek. Až pak bych volil nové brzdové špalky (ty by Ti nasadil ten kamarád, pakliže by se manželovi do toho nechtělo), no a když by ani to nepomohlo, tak asi ty brzdy, ale to už trochu stojí. Jestli jseš okres Praha -východ nebo Benešov, tak bych Ti to dal dohromady sám.
Konečně slovo chlapa !! Jsi super, ale jsem z Krkonoš, škoda, že nejsi poblíž. Zkusím sama co zvládnu a co nepůjde, to se nezblázní. Príma cesty s fajn lidma !!!
Dej vědět, jak to dopadlo, a třebas někdy pojezdíme i společně, krkonošando, jestli zůstaneš na tomhle webu nebo na www.andykolar.wz.cz. Ať Ti to šlape a maj sa fine !
Aj ty !!
UŽ TO TU NĚKDO PSAL, PÍSKÁNÍ ZPŮSOBUJE ŠPALEK, KETRÝ JE ROVNOBĚŽNĚ S RÁFKEM JAKMILE SEDOTKNE, TLAKEM MÁ TENDENCI SE VPŘEDU ODDÁLIT A VZADU PŘITISKNOUT A AKDYŽ SE GUMA NA OKRAJI JAKOBY ŽVEJKNE ODSKOČÍ. PAK SE TO OAKUJE A DĚLÁ TO V MILISEKUDOVÝCH INTERVALECH, ČÍMŽ VZNIKÁ VIDRACE, KETRÁ SE SLYŠITELNĚ NAZVĚ PÍSKÁNÍ.
nASTAVIT ŠPALKY ŠÍPOVITĚ ABY SE DOTKLY NEJDŘÍVE VPŘEDUA VZADU BYL 1,5-2MM VŮLE PAK TO ZMIZÍ.
ROBi, to co říkáš, zní velmi logicky, asi to sama nenastavím, ale jak mi dobře radil Airline, někoho seženu, kdo to udělá, k tomu očistím obě třecí plochy benzínem, to zvládnu určitě a byl by v tom čert, aby to nefungovalo.
Chlapi díky !
Ty šípy nastavíš tak, že si ustřihneš úzkej proužek papíru (třeba z krabice od bot), ohneš ho do skobičky, přiložíš na zadní konec špalku, přimáčkneš čelisti, utáhneš a když se ti špalek nepootočí, můžeš dělat druhou stranu. Ale jak ti raděj ostatní, nejdřív špalky očisti a nezapomeň z nich vydloubat kusovej bordel. Na Sychrov je z Kerkonoš pěkná štreka, co?
Doplním, podrobný návod i s fotkama je tady:
http://www.andykolar.wz.cz/
Hlavní téma: servis
Honzaku, projela jsem webovky Andykolar, ale návod jsem nenašla, jak se k němu dostanu ? Prosím, prosím, poraď podruhé !
Štreka to není nejhorší, ale nejsem vrchař, tak mě ani tak netrápí počty km, jako kopce, do kterých se plazím jako šnek. Protože ale tvoří součást mého domova, musím je jezdit, ať chci nebo ne. Zase se mi to hodilo v Alpách, kde skučeli i chlapi. Čau.
Nejsem technik, ale mám taky radu.... NEBRZDI... Ahojky
Zrovna v sobotu jsem jezdila kolem Sychrova, v jednom kopci jsem na 56 km/hod.obě brzdy zapla naplno, strach mi nedovolil to neudělat a tak jsem opět ječela svýma brzdama na celé okolí. Cykláci, co byli kolem, se jen smáli. Jinak rada dobrá, ale použitelná jen při jízdě do kopce. I tak se měj fajn.
bych doporučil po tom benzínu to přetřít dále lihem nebo isopropylem. Ono po benzínu zůstane jakoby mastnej film. Dále vyzkoušej jiné brzdové gumičky. Někdy pomůžou jen špunty do uší :)
Ty špunty do uší postačej černý nebo radši tříbarevný od BBB?
Ty nejsi IN ? Jinak bys používal růžové, ty teď frčí !! Na konci mají malého motýlka na pružince, který při jízdě komíhá vedle ucha a svými vibracemi vydává jemné zvuky, které vynulují zbytky veškerých jiných zvuků špuntíčkem nepohlcených. Úžasné!!!
V autoškole nám říkali: Volant držte opatrně, radši vůbec ne.
VŠEM !!!!!!! HLÁSÍM VÝSLEDEK - RÁFKY OČIŠTĚNY BENZÍNEM A POTÉ LIHEM, ŠPALKY JEMNĚ OBROUŠENY SMIRKEM, NÁSLEDNĚ OČIŠTĚNY BENZÍNEM A LIHEM, ŠPALKY NASTAVENY DO PŘEDNÍHO ŠÍPU - VZADU PONECHÁNA MEZÍRKA CCA 1,5 MM - FUNKCE BRZDY ZACHOVÁNA - ŠPALKY DOLÉHAJÍ ODPŘEDU DOZADU POSTUPNĚ PLNOU PLOCHOU - PO NĚKOLIKA LETECH BRZDÍM V TICHOSTI A KONEČNĚ SE ZBAVÍM TĚCH SARKASTICKÝCH ÚŠKLEBKŮ - TEDY I MÁ DUŠE POTĚŠENA. CHLAPCI, JSTE ÚŽASNÍ, ŠKODA, ŽE JSEM VÁS NEOBJEVILA DŘÍVE, ZATO SE VÁS JEN TAK NEPUSTÍM. A VÍTE CO JE NEJÚŽASNĚJŠÍ? ZVLÁDL TO MANŽEL, COŽ BYCH NIKDY NEČEKALA. DÍKY, DÍKY, DÍKY - KONČÍM DISKUZI NA TOTO TÉMA. VŠECHNY MOC ZDRAVÍ HELČA.
Jsem zvědav, jak dlouho to bude fungovat. Já řešil podobný problém s původními špalky ( u sebe i manželky) a můj technik rovnou indikoval výměnu špalků za vyšší kvalitu, což jsem už intuitivně tušil že se stane. Teď nic nepiští ani ve vlhku ani v suchu, ráfky nejsou zasviněné od sazí a brzdy brzdí o 200% líp.
No tak mi neber zu momentální radost z úspěchu! Když to nebude fungovat, půjdu Tvojí cestou, už se s tím znovu mořit nebudu. Ahoj.