Díval jsem se na nabídku dahonů a padl mě do oka model s SRAM dual drive 3x8. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli bych musel všechno na řídítkách vyměnit a jestli by byl nutný ve předu trojtác. Přijde mi to za těch 7000 docela elegantní řešení, když se potřebuju rozjet po pádu apod.
Nejelegantnejsi reseni je nepadat. 8-)
DD se ovlada na prave gripem a packou, nebo obema - gripem + packy na levou. Ale kdyz pouzijes klasicke 2x prave ovladani, muzes si jeste pridat minimalne 2tac na zvetseni rozsahu.
Podivej se na stranky sramu a sam uvidis, vymenis asi vsechno. Tusim, ze ted mas brzdove paky integrovane s razenim, ze?
Otevírám znovu své předpotopní téma se stejným nevyřešeným problémem. Moje x roků stará plastová přehazovačka šimano fakticky s vlnitou patkou, jak ji furt pádama ohybám a následně nechávám narovnávat, totiž začíná vynechávat. Zatím mám převody 3x8 s kazetou 11-34. Uvažuju o větší kazetě a nejlépe 2-3x10 s kazetou nejlépe 11-12/40-42, ale konstrukčně je to asi nemožné. Jaké máte prosím Vás přehazovačky a kazety na svých 20" kolech" Na rohlíky nemám..., ale alfino 11 bych možná zvládnul a měl po problémech s ohybáním patky. Děkuju za zamyšlení :-)
Promiň, že se tak blbě ptám. Proč tolik pořád padáš?
Mám drobné poškození mozku po nehodě na kole s autem a ztrácím párkrát za měsíc blikavě vědomí, takže projíždím zatáčky rovně a křižovatky bez rozhlídnutí apod. Jezdím tudíž na kole a kolobrndě zásadně odpočatý ,vyspaný a když netuším žádné potíže :-D Ani dvojku důchod mi nedali, hlavně že mám zákaz řízení...
Díky za odpověď.
A nějaká rada?
https://www.dajsport.cz/prehazovacky-menice...
Tak tohle už jsem sundal, protože se to při ohnutí nedá narovnat rukama a brání řazení. Není to "systémové" řešení situace. Z Azubu mi alespoň napsali, že největší kolečko kazety max. 34 zubů.
Moje zkušenosti s hnaným 20" kolem jsou s 3x8 převody, kde byl největší pastorek 32z. Dát do 20" kola pastorek 42z si moc nedovedu představit. Na jednom kole mám kazetu 11-42, ale je to 1x10 a 26" kolo. Ten 42z pastorek je fakt obří.
Taky jsem ten pastorek 42zubů v životě neviděl :-d
Sram dělá kazety 10-50 :-) https://www.sram.com/sram/mountain/products/xg...
No, tomuto říkám hozená rukavice :-D Nemají tam uvedenu ani přehazku k tomuto. 12-speed...
Přehazka 240€, kazeta 392€ a už můžu v klidu uvažovat o rohlíkovi nebo něčem jiném.
Ochranu přehazovačky na 26" kole jsem vyřešil rámečkem z tyčoviny:
http://nightrider.xf.cz/galerie/ocelac09.jpg
Při pádu na pravobok by to teoreticky měla být první věc, která se dotkne země, i když je přehazovačka na nejmenším kolečku. Praxi ještě ověřenou nemám, zatím jsem padal jenom s tím přídavným nákladním rámem, přes který neprojde nic.
Na 20" kole mám osmikvalt S-A:
http://nightrider.xf.cz/xrk8.htm
Levný a funkční, ale netuším, jaké momenty snese a jestli jde nějak rozumně zkombinovat s vícetalířem.
Ta osmirychlostní převodovka by měla být docela odolná vůčí pádům, když řadicí lanko a řadicí kulisa je uvnitř vidle jako tady. S trojtalířem by to myslím kombinovat šlo, kdyby se dolů pod to dal napínák jako se dává třeba k Rohloffu nebo podobně. Nemusel by mít ramínko nijak závratně dlouhé, protože vyrovnává jen talíře, ne kombinaci talířů a pastorků. A kdyby se napínák nebo hák patky s napínákem ohnuly při pádu, šly by narovnat podobně jako stávající přehazka, jen s menšími nároky na přesnost.
Ještě takovej blbej nápad. Není levnější jednou za čas pořídit novou přehazovačku a patku, než kupovat nábojovou převodovku?
Ta nábová přehazka je z mého pohledu vynikají prevence chyb při řazení v členité krajině. Navíc nemá v oblibě zablácení ramínka v kalužích.
http://www.axit.cz/D152860_Sturmey-Archer_naboj...
Toto je dobra alternativa k dual drive (sram prestal s vyrobou). Je to v zasade to iste, len nema click box a je odolnejsi. Stavany pre 3x7 az 3x9 kazetu. Maju verziu pre kotucovu brzdu i bez kotucovej brzdy.
Inak pri problemoch so stratou rovnovahy by som sa na vasom mieste orientoval na trojkolku, tie pady mozu prist velmi, velmi draho... jedna vec je spadnut na prazdnej ceste, ale co ak clovek spadne tak, ze ho nasledne prejde auto...