Azub 3
Azub 4 měl hliníkový rám a zadní vidle byla chrom molybden ocel.
Azub5, Eco, APus atd. atd. už je vše hliník
Dík; ´bych věděl, co mám shánět.
(chci na něm úpravy svařované)
Ale svařovat jdou i ty slitiny hliníku, jen na to musíš mít jinou (dražší) mašinku.
Možná bych o jednom téměř nejetém věděl. Před nějakým časem jsem do toho zblbnul jednoho kamaráda, ale koleno mu nedovolilo na tom jezdit. Sice už prodělal nějaké operace, ale s kolem to vypadá , že na něm stejně nemůže jezdit. Když budeš chtít, mohu se ho zeptat.
Svůj první Azub 2 jsem prodal po havárii známému, který jej nějak opravil a občas na něm jezdil, ale už pět let jsem o něm neslyšel. Možná by prodal, můžu se s ním zkusit spojit.
´Ty´s na Azubu přestal jezdit po zkonstruování "oceláče"? Je tenhle "homebuild" v něčem lepší než Azub? Nebo máš leha dvě a střídáš je podle toho, kam jedeš?
8-)
Oceláč je něco úplně jiného, blíží se spíš lowracerům než Azubům. Zaprvé žádný Azub nikdy nejezdil tak rychle, za druhé se s žádným Azubem nedá v rychlosti tak manévrovat. Na druhou stranu se Oceláč nemůže většině Azubů rovnat mimo asfalt, nejdou do něj dát zimní (zubaté) gumy a na hodně kluzkém povrchu se totéž co způsobuje pěkné chování na suchém asfaltu může vymstít.
FYI v bytě teď máme jedno klasické kolo, jedno skládací kolo, jednu tříkolku, jeden lehotandem, jedno veslovací lehokolo a čtyři obyčejná lehokola.
jednu tříkolku? Tu druhou jsi prodal?
A ty lehokola mi taky nevychází...
Ty máš oceláče, Azuba a to karbonové, co stavíš. Mamka má jedno a táta má určitě karbonové a bambusové. Už takhle je to šest lehokol ne?
Dřevěnou jsme prodali dávno, snad dřív než si tatík koupil tu GT3.
Karbonové jsem nepočítal, protože je jen poloviční :-).
Můj Azub je v Brodě a jeho přední vidlic je u výrobce, kde už nějakou dobu kroutí hlavama nad tím, jak ji někdo dokázal takhle ojet v záruční době (podle mě slaná voda nebo opakované zamrzání vody někde uvnitř, každopádně se prostě zasekla).
Tatíkův uhlík jsem taky nepočítal, momentálně je rozebraný na prvočinitele a čeká na opravu přední vidle a na lak.
Takže krom Oceláče je tam Bambus, mamčino Cé a jeden červený dual dvacet z Azubu na testování, jedno z těch prototypových kol.
Ja si tak predstavuju ten les drzaku na kola. A mezi nimi drzak na Jirku... 8-)
Nebo neco jako na kytary - na krk.
http://www.google.com/imgres?imgurl=http:/...
Prostorové řešení vyžaduje trochu kreativity, naštěstí se na začátku minulého století dělaly třímetrové stropy a dobře zvukově izolující tlusté zdi.
Nedávná přestavba pro lepší organizaci prostoru (tři metry čtvereční na bydlení a patnáct na dílu): http://www.facebook.com/album.php?aid=53779&...
A ještě nedávnější implementace nejneskladnějších strojů pod strop: http://www.facebook.com/photo.php?pid=1217957...
Zaujala mě ta frézka...můžu vědět výrobce a typ? Soustruh jsem dešifroval...Díky
Frézka je BF 16 Vario od Quantum Maschinen koupená přes BOW, loni v září měli akční slevu 25% : http://www.bow.cz/produkt/3338116-stolni-frezka...
Je to takový základní stroj, ale dá se s tím dělat hodně. Zatím běží skvěle. Zezačátku se mi zdála i příjemně tichá, ale pak jsem si koupil 12mm tříbřitou stopkovou frézu na hliník a naučil se pořádně zabrat. Takže přece jen dělá klasické brrrrrrrr a špony letí metr daleko :-). Křížový stůl začíná mít drobné vůle ve vedení, musím se mrknout jestli to jde nějak seřídit.
Gaučáci,... Taky mne prosím informujte. Pokud pavka neveme, třeba to sedne mě... Od chvil, co jsem se svezl na Jurimírově superstroji stále něco podobného sestrojuji... Jen to pořát není ono... :(
Oslovuji lehokolovou sekci: Když zde čtu oslovení "gaučáci", mohu to, prosím, vnímat tak, že když jsem v dětství četl knihy a časopisy (včetně Rodokapsu) a byly tam termíny "gaucho" "gauchos", že dotyční takto pojmenovaní jezdili na lehokolech??
Skoro ses trefil :-)
http://www.nazca-ligfietsen.nl/xlntcms/system...
V té době asi ano, to byla doba rozkvetlého věku lehokol :-) Nyní se tam vracíme.
No, někdo tu kdysi v nějakém vláknu vystavil několik historických fotek z dob T.G.M., tak bych klidně řekl, že to jezdilo tak 60:40 ve prospěch lešenářů. To je fakt slušný… Kolik to je asi dnes?
http://www.youtube.com/watch?v=jdlpJqHxLxk
hmmm, co třeba tohle:
http://www.nakole.cz/bazar/305-lehokolo.html
nebo
http://www.nakole.cz/bazar/269-lehokolo.html
nebo tříkolku?
http://www.nakole.cz/bazar/309-trojkolka.html
http://www.nakole.cz/bazar/324-trojkolka.html
http://www.nakole.cz/bazar/337-lehokolo...
Tak ten první odkaz je na 100 % ocelový, konkrétně Cr-Mo rám...koukám že můj výrobek putuje :))
Na stránkách Azubu v bazaru maj Atrojku za 13 tisíc, skoro nejetou.
no jo, fakt maj....
http://www.azub.cz/CZ/lehokolo-azub-3-1-fs-bazar/
ty jo teď přemejšlím... Ta ocel by vydržela narozdíl od toho hliníku nafurt.... Hmmmm
Stále si tu lámu hlavu nad tím, proč většina domácích velogaučů má nosič přímo na zadní vidli. Plus bych asi našel v tom, že se tak dostane těžiště níže. Má to vlastně i potřené návarky z dílů zapomenutých biků, které zůstávají u hospod po zábavách… No je jasné, že se jen tak nevyhodí… Ale já jej měl na sedlovce podobně, jako je to u AZUBU. Z jakého důvodu to tak konstruují oni? Než začnu sestrojovat své druhé dílko, chtěl bych mít v tomto bodě jasněji. Mám totiž jinak uspořádanou zadní vidli a tuto otázku budu muset nějak vyřešit.
U toho azubu je to rámová trubka, která je odpružená, kdežto u oceláčů používáš většinou zadní trojúhelníky a tam eliminovat odpružení nemusíš. Jeden takový rám mám k odvozu :-)
Za odvoz a foto teda udělám. Je to teda nedokončené, je potřeba zavařit hlavu řízení. Přední vidlici si cením na 250,-.
Tak tady je pohled na geometrii rámu. Plus nedodělek sícu.
Přesně tak, rám verze 1. Už mám vymyšlené zalomení jeklu před hlavou řízení, ale abych pravdu řekl, to už asi dodělám ten dřevák, co mám pořád u svého truhláře v dílně rozdělaného. Furt nemá čas... Jen jsem musel rezignovat u toho dřeváka na nosiče a pokud to dodělám, tak automaticky kupuju vozík, abych mohl na srazy konečně :-)
I když teda, spíš naučím jezdit manželku na ECU a koupím IBEXe na 24". Ten terén mě trochu láká, s ECEm je to na poli o prdel. Ještě, že na to zrovna nemám peníze :-)
Nepotřebuju na jednu stranu nic akutně a tak mě nic nenutí to dodělat, hlavně že mám na čem jezdit, jen ty teploty nepřejí mému pocení...
Zalomení jeklu? Není to škoda? Když podvěsíš středovou mufnu posuvně pod ten jekl, tak nemusíš mít posuvné sedlo. A výšková diference sezení a šlapání není zas tak drastická, ale pořád dost velká na to, aby to slušně rychle jelo.
Jen mě tak napadlo, když ta středová mufna bude dole, bude kritický úhel trubky na přesmyk vůči řetězu?
V podstatě potřebuješ, aby ti osa přesmykačové trubky protínala osu středové mufny (nemusí přesně, aspoň na pohled) a aby svírala správný úhel s tahovou stranou řetězu. Ten úhel jde změřit z nějakého kola a toleranci bych směřoval směrem dolů. Když tu trubku zakloníš trochu víc, můžeš dokonce rozšířit rozsah přesmyku. Na Oceláči mám talíře 22-34-46, přestože údajně neexistují přesmykače na víc jak 22 zubů rozdíl, a díky malinko většímu záklonu trubky to funguje.
Nejjednodušší provedení je podle mě mít dvě vodorovné destičky sešroubované čtyřmi šrouby. Jedna destička má na sobě středovou mufnu zhruba uprostřed a druhá má na sobě zakloněnou přesmykovou trubku poblíž svého zadního konce, takže směřuje do té mufny. Díry na šrouby mají takovou stranovou rozteč, aby se šrouby opřely z boku o jekl. Tuhle sestavu pak jde posunovat podél jeklu, ale neviklá se stranově a při dotažení šroubů se ani neposune. Na Oceláči to původně měl nink svařované hliníkové, později jsem to nahradil kompozitama. Na tandemu to je taky tak, jen nemá přesmyky.
Další výhoda tohohle uspořádání je v tom, že jak je osa šlapání pod jeklem, tahová strana řetězu se ocitá vedle něj. Tím se minimalizuje kroucení rámu vlivem tahu řetězu při silném šlapání. Vzniká tak pocitově rychlejší kolo, které může být příjemně tvrdé v pedálech a přesto trochu pružit na hrbolech.
No a nakonec můžeš vpředu nechat kousek jeklu tak dlouhý, že dosahuje na poloměr převodníků. Budeš mít kam montovat světla, případně kryt převodníků a podobně, aniž by ti něco z toho lezlo do nastavování šlapání.