:-) dosti naléhavě potřebuji klasický zadní rychloupínák (je mi jedno, jaký výrobce, teď tam mám originál shimano), ALE: musí být cca o 5, max. o 10 mm delší, než jsou ty běžné. Chci si totiž pod zadní upínák dát takový lehký stojánek od BBB, abych nemusel pokládat fitko do příkopu, když se kochám s triedrem :-). Stávající upínák, konkrétně ta matice na opačném konci naproti zavírací páčce, drží - po instalaci stojánku - na necelých třech závitech, což se mi zdá málo. Koukal jsem na delší upínáky na www.dveplusdve.cz, ale cena kolem tisícovky mě odradila...
Nebo: nejsem proti tomu si zadní osu (s maticemi na obou koncích) udělat sám, ale nevím, jakou použít ocel - nevíte náhodou? Nejde to udělat tak, že bych uříznul patřičný kus z běžně dostupné závitové tyče? Není moc měkká?
Poraďte, holoubkové, dík :-)))
jak dlouhej je ten tvůj "běžnej" rychloupínák? Já mám rohlíku docela dlouhej a vešel se mi pod něj zapojit i vozejk. A mají ho v říčanech. Můžu ho večer změřit, jestli chceš...
Poměřím ho.
V Říč. jsem byl včera a nic tam nemaj.
tak jestlis tam byl, tak nic :-(
Já ten co mám kupoval tam, takže...
Ještě mě napadlo tohle:
http://www.azub.cz/CZ/weber-prodlouzeny...
jak je dlouhej ti asi řeknou nebo ho má asi i básník. ROzhodně má ten vozík, tak asi i ten rychloupínák, ale taky to není nejlevnější, ale furt je to půlka toho, co ti řekli ti z 2+2
Rychloupínák k weberovi má délku osičky celkem 20cm, závit je na posledních 3,5cm a matička s podložkou zabere cca 2cm. Ta podložka nemusí být u normál kola, je tam kvůli packám webera, a má jenom 1mm. Takže funkční šířka osičky (vnější šířka vidlice v okách) cca 18cm nebo 18,5cm, víc ne. Mám ho z Azubu. Už se mne na to ptal kdysi Juras a myslím michal m. Jo a stál ten rychloupínák asi pětistovku, přibližně.
Nedávno ti byl krátký závit na ventilku, teď chceš delší rychloupínák... Snad ani enchci vědět, co budeš chtít prodlužovat do třetice :o)))
Máš na mysli tohle ? ;-)
Na rovném úseku dálnice mě zastavil policajt. Byl to takový ten typický Muž s Napoleonským komplexem, který se baví akorát tím, že buzeruje lidi.Přiznávám,
že jsem jel trochu rychlejc... Policajt chtěl evidentně úplateček, protože brzy vyrukoval s větou: „A copak vlastně děláte za práci?“ Rozhodl jsem se, že se trochu pobavím.
„Pracuju jako prodlužovač penisů na soukromé klinice!“ To jej zaujalo a začal se vyptávat: „Vážně? A jak se to vlastně dělá?“ No, a tak jsem začal fabulovat: „My máme takovou speciální biotechnologickou emulzi, kterou velmi odborným hmatem vmasírovávám do penisu. Takže když má někdo třeba, odpusťte ten výraz, malého čuráka, tak po deseti minutách už má čuráka dlouhého patnáct čísel. Po další hodině ho má dvacet čísel, po další hodině třicet čísel.... No, a když ho masíruju - samozřejmě s přestávkami - asi tak dva dny, tak klidně způsobím, že má čuráka dlouhého metr padesát!“
Polda na mě koukal jak tele na nové vrata a debilně se zeptal: „Metr padesát? Co proboha může kdo dělat s čurákem dlouhým metr padesát?“ No, a v té chvíli přišla moje chvíle. S kamennou tváří jsem odpověděl: „No, to je jednoduché, ale musí se to provést přesně, takže pořádně poslouchejte...!“ (Polda se naklonil blíž, protože jsem začal šeptat...)
„...nejdřív si najdete pořádně dlouhý, bezpečný a rovný kus dálnice, jo?“
Poldovi se rozzářila očička nad tím tajemstvím, které mu právě odhaluji a výrazně přikývl, jako že rozumí. „...no, a pak tomu čurákovi dáte do ruky plácačku se stopkou, za ním postavíte radar, a necháte ho pokutovat řidiče za rychlou jízdu...!“
I když materiál u závitové tyče, kterou jsem nedávno kupoval není nejhorší-odhadoval bych to na 800MPa- tudy cesta nepovede. Běžně dostupná závitová tyč bude mít klasický závit M10, teda se stoupáním 1,5mm. Rychloupínákové osy, které mám na kole mají závit M10 s "jemným" stoupáním 1mm. Nevím, co nazýváš "Fitko" ale delší rychloupínáky mají horská kola.
Uříznout kousek za závitem a ten centimetr tam vsadit,zavařit dobrousit pěkně do kulata, mám takhle dělaný nestandartní délky rychloupínáků na lehu.A drží.
Asi budu vypadat podělanej, ale tento způsob bych nedoporučoval. Nikdy jsem nezkoumal, z jakého materiálu jsou rychloupínáky dělané, ale je to dost kvalitní ocel a ta nemusí mít zaručenou svařitelnost. Kolega v práci, který zamlada jezdil závodně, tvrdil, že některé díly kol by se neměly amatérsky rovnat, či opravovat. Uváděl sice hlavně přední vidlici a řidítka, ale myslím, že rychloupínák nezmínil jen proto, že v té době nebyly úplně běžné a patří tam také. Netvrdím, že to nemůže vydržet, jen bych to tak nedělal.
Mam stejny nazor. Ta zavitova tyc sice muze mit urcitou zarucenou pevnost, ale v miste tesne vedle svaru vznika velmi krehka oblast. Neni to tak davno co Shimano provadelo svolavacku prave osky rychloupinaku u nekterych rad a rocniku vyroby, asi vedi co muze nastat kdyby oska praskla.
Tak ty tři závity, za které teď drží matice rychloupínáku to už je docela odvaha.
Myšlenku vyrábět zadní osu ze závitové tyče bych asi hodně rychle zavrhl - hlavně proto, že pevnou osu koupíš za 29,- Kč kompletní (včetně konusů a prachovek) a dlouhá bude určitě dost.
Panebože stojník,čemu to,já technik, tady pomáhám:
Kup si rychloupínák Bontrage takovej jako je vzadu na Trekounovi EX 8 (širší zadní stavba). Má myslím přes 20 cm.
Vysoustruhovat na něm nový závit a na přesah nasadit stojník nebo další žabičku s houkačkou už přece není žádný problém !
Tak závěr: teď v sobotu jsem ho koupil, kupodivu už v prvním krámu - u Štěrby, mají jak 165, tak i 170 mm, shimana, cena 90,- - takže dobrý.
Mirekbik: dík za tip na ten trekovský, také jsem ho měl v sobotu v ruce, ale zbytečně vysoká cena :-).