no já nevím, vzhledem k tomu, že to bude stát hodně ( CCA 10-11 LITRŮ) tak to asi nestojí za to, navíc další roky přijde další sada , opět o deset deka lehčí :D a s nějakou úžasnou funkcí, bez které vůbec nejde jezdit na kole :-D
Tohle je první sada od Sh, která se mi jako celek vzhledově nijak moc nelíbí - např. hřebenové chladiče na brzdových destičkách - sic nějaké teplo asi odvedou - ale proč? Spíš obchodní tah, podobně jako před pár rokama paralelogramy na véčkách. A nechytly mě (vzhledově) ani brzdové páky s těmi kulatými nádržkami. No, je to věc vkusu, funkční to bude perfektně - ale to je XT, SLX nebo deorko taky :-)
U brzd véček s paralelogramem si nemyslím, že to je jen obchodní tah bez užitečné funkčnosti, viděl jsem a mohl jsem porovnat stav brzdových gumiček na véčkách s a bez a výsledek byl jednoznačně ve prospěch paraleogramu s rovnoměrným opotřebením gumiček.
Hlavně je to desítka jako ostatní vyšší sady. Stavím teď 29tkového celopevňáka a rychle jsem nakoupil ještě devítku (navíc já raději Sram, ale tam je stejná situace), desítku na kolo určitě nechci.
Rozsah a odstupňování převodů mi na 9tce vyhovuje přesně akorát, 10tka mi přinese pouze vyšší cenu, menší výdrž a větší náchylnost na rozštelování (s každým dalším snížením odstupu pastorků je to vždy o něco náchylnější na jakýkoliv problém typu bahno, lehce ohnutá patka, nečistoty v bowdenech a pod.).
Kdyby aspoň ponechali u desítky převodníky 22/32/44, aby se aspoň s 11-36 kazetou zvětšil rozsah. S 24/32/42 bude rozsah ještě o malinko menší než u devítky.
Takový rozsah převodníků mám na starém Alívku někde z roku 97.
Že bych byl tak napřed? -)).
Jediné co mě od Shimana v poslední době zajímá je 11 rychlostní převodovka Alfine. Zvykl jsem si na Nexuse a na lehokole převodovka nemá chybu. Přeci jenom možnost řazení při stání a přeřazení najednou klidně o 8 stupňů nemá chybu. Mám k tomu silniční dvojtác kompakt a krom nejprudších kopců, kdy už musím brát silověji než točit, převody stačí.