Jenom osobní zkušenost: svého času jsem potřeboval zjistit vlastnost vazelíny (do auta) a známý z VÚ mi sdělil, že jedním z kladných prvků kvalitní vazelíny je, že se ani při extrémních podmínkách nedostane do tekutého (polotekutého) stavu.
Zvláštní. Když jezdil na motorce, bylo v manuálu o údržbě řetězu: "... tuk ohřát (pozor na vzplanutí), vložit řetěz a proohýbat ho. Poté vyjmout, přebytečný tuk otřít hadrem a namontovat ..."
Pravda, byl to socialistický tuk (vazelína), ale určo i další "exmotorkáři" si vzpomenou.
8-)
Ano, vím, o čem se zmiňuješ. Tehdy se mi jednalo o jakousi červenou vazelinu Castrol a vím, že když jsem hroudu této vazeliny hodil do horké vody a vařil, ani nezměnila tvar. Tehdy jsem ji potřeboval použít jako těsnění v prostředí, kde jsem předpokládal vyšší teploty než bod varu.
a nechceš si koupit vazelinu ve spreji ?
Ale ty ji chceš odstranit, že ?
Existuje odstraňovač vazelin SPN 314
Mám grafitovou s Molykou (asi 1 kilo), potřeboval bych jí mazat řetěz zvnútra.
Odkudže jí mám? Mazala se s ní listová péra, takže zbyla ...
Dá se poměrně úspěšně naředit olejem. Namazat s ní řetěz zvnútra není špatný nápad, pokud ten řetěz nepotřebuješ k pohonu, např. kola. Postupem času dojde totiž k opětovnému zhoustnutí grafitky a řetěz přiměřeně ztuhne s ní.