Tohle fakt nechapu. :(
Za skoro rok, co mam nove kolo (Ibex) jsem nemel zadny defekt, dusi jsem musel vymenit jednou, protoze nejak utikala vedle ventilku, az jsem si rikal, jestli nevozim sebou dusi zbytecne.
A dneska, kdyz jsem to nejmene potreboval, hned dvakrat. Rano cestou do prace v "idealnim pocasi" jsem musel vymenit dusi v prednim kole, v plasti jsem nasel nejaky ostry kaminek. Myslel jsem, ze Schwalbe Marathon Racer ma nejakou ochranu proti propichnuti, takze tohle me docela zklamalo.
Plast jsem se snazil prohlednout, ale bylo jeste sero, prselo a nejake blato z venku plaste se mohlo dostat i dovnitr, takze by me neprekvapilo, kdyby se problem opakoval.
Jenze krome toho, ze to byl typicky den blbec, tak cestou domu jsem zjistil, ze kolo je zase poloprazdne. Jenze tentokrat zadni! Nastesti vzduch utikal pomaleji nez rano a po nafouknuti jsem domu nejak dojel.
Jel jsem po silnici stejnou trasou, jako jezdim skoro kazdy den asi 200 krat rocne. Zadni kolo jsem jeste nezkoumal (dalsi dusi doma ani nemam), ale predpokladam, ze tam bude taky dira. Tlak jsem kontroloval asi pred mesicem. Proste nevidim racionalni duvod a nechapu to.
Na starym Favoritu s nejakymi Rubena plasti mi vychazelo prumerne jedno pichnuti kola za rok a plaste vydrzeli nekolik let. To schwalbe je na tom ted statisticky dvakrat hure.
Já bych to viděl na náhodu, jinými slovy bylo to "den blbec", protože statisticky, když já sním celé kuře a ty žádné, tak jsme snědli každý půlku:-)
Ale jinak už se mi také stalo, že jsem píchl dvakrát v jednom dni, na cestách s věcma na těžko a ještě v deštivém počasí, to jsou ty zákony schválnosti.
Myslim, ze Racer zadnou vyztuhu proti defektu nema. Letos jsem taky lepil dvakrat v rozpeti asi 2 tydnu, jednou kaminek, podruhe skleneny strep (samozrejme pri tom druhem jsem "nahradni" dusi jeste zalepenou nemel).
http://schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city...
Protection level 4
Puncture Protection: RaceGuard
Nezkoumal jsem, co ktera ochrana presne znamena, urcite existuji mnohem odolnejsi plaste, ale porad by to melo byt vic nez nic. Je mi samozrejme jasny, ze si musim vybrat, jestli chci maly odpor nebo nebo neznicitelny plast, ale dvakrat v jednom dni je proste prilis.
Kdyz mi nekdo bude tvrdit, ze na ulici nasel tisicovku, asi mu to uverim. Kdyz mi bude tvrdit, ze po ceste zpatky nasel dalsi, budu hledat pravdepodobnejsi vysvetleni... ;)
Podle mě je odolnost pláště proti defektu dána hlavně hustotou vláken v kordu - tpi. Čím je toto číslo vyšší, tím je plášť odolnější, ale taky dražší.
nojo tpi , ale ono to taky není všecko...
Je fakt, že s defekty mám někdy období, asi je to váhou.... pořád se peru někde okolo 100 kilo
Jsem se před letošním létem nechal zmámit 320 tpi Vittorio Corsa pláštěma, pumpuje se to na 10-11 barů a mělo to být nacpané kevralem, údajně na hranici neprůstřelnosti :-D.
Jede to teda super skoro jako galusky.
No nasadil jsem je před Dunajwegem a zadní jsem totálně oddělal po zhruba 150 km, prostě jsem ho musel vyhodit. Do pláště jsem měl díru velikosti hrášku guma byla ovšem skrz. Ještě že sebou vozívám náhradní plášť. Navíc jsem to tam nedokázal pořádně našťouchat a za pár kilomtrů jsem měl zmijáka.
Druhý pláť od léte docela sloužil až te´d v pátek jsem ho dvakrát zasebou píchnul, podruhý určitě ne zmiják protože jsem dotoho dokázal našťouchat docela dost...
Navíc tyhle mrchy na to jak jsou pěkně drahý a "odolný" jsou strašně tvrdý a blbě se měněj, poprvé jsem normálně ohnul svoje silniční montpáky. Taky mají strašně mizerný boky, stačí někde vzít trochu bokem gumy a hned vypadají příšerně orvaně
Ale je to o štěstí , když si vemu, že jsem tři dny po sobě dal víc než 100 a žádný defekt a pak se v pátek jedu jen vyvětrat na 40-50 km kolečko kolem domu a píchnu 2x...
To není pravda. Tpi samo o sobě neříká o odolnosti naprosto nic. A často to je i opačně. Pláště s vysokým tpi mívají často mnohem méně materiálu, jsou tak hodně lehké, ale ve výsledku vůbec odolné nejsou.
Těžký ingot s mnohem menším tpi a mnohem silnější vrstvou materiálu je odolný mnohem více.
A dle praxe tpi opravdu neznamená vůbec nic. Třeba u Schwalbe má obyč verze i odolnější double defense stejně tpi, odolnost je obrovský rozdíl.
O tpi tohle prostě vůbec není.
když jsem z boku proříznul Continetal GP 4000, tak se duše, která to přežila :-),tím vysokým tlakem cpala do místa proříznutí, teprve doma /s brejlemi na nose/ jsem si poškození pořádně prohlédnul, domnívám se, že právě díky vysoké hodnotě TPI plášť vydržel tlak, aniž by se díra dále zvětšovala, místo jsem podlepil záplatou na opravu duší a po opravě plášť slouží dál,při určitém typu defektu může mít hustota kordu význam, myslím si já
Souhlasím s tím, že díky vyššímu tpi to mohlo vydržet a díra se nezvětšovat.
Jenže na plášti s nižším tpi, který bude mít výrazně více materiálu bys to neříznul vůbec.
Hezký příklad jsou UST NN 2,4, co teď vozím. Oproti těm silničním GP 4000 mají ty NN mnohem nižší tpi, ovšem mají mnohem více materiálu.
Letos jsem jim dal hodně slušný záhul v pořádném terénu, tím myslím např. kamenná pole větších šutrů.
A povedlo se mi udělat několik slušný zářezů, ale ani jeden nešel skrz, jak tam je více materiálu.
Vyšší tpi tedy význam má, to je jasné. Při stejném množství materiálu bude odolnější. Ale pointa je v tom, že pláště s nižším tpi mají vždy více materiálu a jsou většinou v praxi odolnější, i když za cenu, že jsou těžší.
Pláště s kombinací větší tpi a více materiálu se nedělají, protože to pak nemá dobré vlastnosti.
RaceGuard není žádná velká ochrana, propíchne se snadno. Lepsi je DoubleProtection (hustě tkaný textil + keramická vložka). Nejlepší ochranu mají některé Marathony.
RaceGuard na FF jsem párkrát píchnul, Alpencross na SS asi dvakrát, z toho jednou velkým hřebíkem. Teď mám DoubleProtection RR, kolem 3000 km a nic.
Raceguard je z těch ochran u Schwalbe, které jsou nejlehčí, ale také chrání nejméně.
Dle FF ale nelze hodnotit, protože i když je FF verze s RaceGuardem, tak má navíc hrozně málo materiálu a i s raceguardem je to lehoučká šlupka.
Třeba Marathony Supreme mají HD Speed Guard, což je raceguardu dost podobné, přitom jsou ale mnohem odolnější než FF.
Ono taky když FF 2,25 je o více než 100g lehčí než Marathon Supreme ve 2,0, tak se to někde musí sakra projevit.
Alpencross (dnes double defense) je malinko lepší ochrana. Ale ten výsledný rozdíl odolnosti třeba u SS je daný opět tím mnohem více materiálem oproti FF. Navíc hustší a vyšší vzorek.
Takže takhle u zcela odlišných plášťů nelze srovnávat jak dobré jsou ty samotné zesílení proti defektům.
Taky jsem teď opakovaně lepil. Ve čtvrtek jsem někde (vím, kde) projel jemnými střepy. Defekt se neprojevil hned, ale přední duše ušla až po deseti kilometrech. Duši jsem slepil, po delším hledání jsem našel a odstranil i ten malý střípek v plášti a myslel si, že mám pokoj.
Po čtyřech dnech (včera) jsem v nejméně vhodnou dobu (spěchal jsem a pršelo) zjistil, že uchází i zadní duše. Příčina byla táž - malý střípek, kterému jen o něco déle trvalo, než stěnou pláště doputoval tak daleko, aby ohrozil duši.
Nelepil jsem, jen jsem duši vyměnil, ale po nějaké době bylo kolo opět měkčí. Hledal jsem tedy další střepy v plášti, ale příčina byla jinde - zpuchřelá gumička ventilku náhradní duše. Ten jsem vyměnil - a po čase duše opět utíkala. Tentokrát povolila starší záplata.
Tím vším chci říct, že je jen logické, že závady tohoto druhu přicházejí v sériích (zatoulaný střípek v plášti, chyba při montáži nové duše, obtížně předvídatelné závady na náhradní duši atd.). Před touto sérií jsem několik tisíc kilometrů najezdil bez jakéhokoli defektu.
Vymeteš nějaké střepy, ani si toho nevšimneš a zapíchá se to do pláště. A pak je z toho několik děr najednou. Na traktorových pláštích se mi tento typ defektu nestává, špunty jsou podobnýho svinstva plný, ale k duši to nedoleze.
Nalej tam modré svinstvo a máš pokoj. Nebo si kup Big Apple a s takovýmhle defektem ujedeš i 15-20km než se kolo vypustí pod únosnou mez. Takže defekt poměrně často odhalím až před odjezdem.
Tak jsem si postezoval, zalepil jsem dusi a budu doufat, ze ted aspon 10 tisic km bude klid... :)
Ze zadniho kola jsem nakonec vystoural 4 kousky skla a nejake kaminky, ale jedine co se asi dostalo skrz plast byl kousek dratu, neco jako z oceloveho kartace.
Aby to tema jeste k necemu bylo, jak resite pichle kolo vy? Lepenim zaplaty, nahradni dusi, nejakym lepivym sprejem nebo volanim servisniho vozidla?
Asi budu protivnej - už ten název "to není možný - píchlé kolo" mi připadá nepatřičný. Popisuješ naprosto běžnou událost, která potkává kdekoho jako Tvůj obrovský poznatek. A navíc nás vyzýváš "aby to tema k něčemu bylo...". Já osobně jsem někdy nevychovanej a proto říkám - toto tema je mi k .......
Ona je to možná banalita, ale v nevhodnou chvíli, v nevhodném počasí, v nevhodném terénu, s nedostatečným vybavením, případně s nedostatečně šikovnýma rukama to může člověka slušně potrápit. Zvlášť když se tento defekt v důsledku neodhalené příčiny propíchnuté duše několikrát opakuje...
Osobně vždy raději rovnou lepím. Duši (vozím dvě náhradní) měním jen když pospíchám. Jsem jinak manuálně krajně nešikovný, ale duši jsem schopen vyměnit pod čtyři minuty, což mi zpravidla umožňuje stihnout to včas k cíli mé cesty.
Pokud jsi nepochopil moje podivení, zeptám se opačně (ke vztahu k názvu tématu). Je zde někdo, kdo považuje defekt za něco nemožného?
Pochopil jsem to tak, že píchlé kolo považuješ za defekt veskrze možný, leč nezajímavý... Spojení "to není možný" chápu spíš jako výraz zhnusení zakladatele tématu nad smůlou, která ho potkala - že musel lepit opakovaně.
Vzhledem k tomu, že ojíždím pláště prakticky až na kord, není zrovna pro mě opakované (nebo jinak časté) lepení žádnou výjimkou. Naopak pro mě bývá užitečným signálem, že je přece jen už na čase vyměnit plášť za nový nebo méně sjetý...
Medvěde, Medvěde..V tomto případě (vícekrát opakovaný vztah k plášťům) nejsi zrovna dobrým příkladem...
To víš - úsporná opatření... Když mám ze svého průměrného příjmu našetřit těch šest milionů, abych to čtvrtstoletí v důchodu mohl důstojně žít, musím každou korunu dvakrát v dlani obrátit, než ji vydám za nový plášť... :o))
Zadní plášť mi vydrží pouhých 6.000 km, přední kolem 16.000 km. Znamená to, že musím jen na své kolo kupovat "pouhé" tři pláště ročně. Kdybych je neojížděl na (za) hranici životnosti, bylo by to možná i dvakrát tolik.
Tohle moje úsporné počínání má nezanedbatelný efekt na životní prostředí. Snížit spotřebu (nejen cyklistických plášťů) o polovinu znamená spotřebovat o to méně energie na jejich výrobu a dopravu, vyprodukovat o to méně odpadu...
Kromě toho pro mě to není nic, zač bych se měl stydět. Pro mě je důležité, že tím nikoho neohrožuju. A hloubka vzorku na cyklistických pláštích není předepsaná zákonem.
Jojo dejte blbci novináři do ruky výsledky čehokoliv a on z toho vytáhne hausnumera bez souvislostí.
Pak ta hausnumera přečte "lid" a máme argument nadosmrti.
Narážíš zajisté na oněch 120 táců ročně nutných k udržení úrovně že ?
Pro tvé info je to průměr všech důchodců nastoupených do roku 2051 v EU .
Takže ve skutečnosti odhaduji, že ty by jsi si měl ( odhad, že je ti cca 45) našetřit cca 50,000 ročně.... hrůza peněz.
A samozřejmě, že nikoho neohrožuješ když jedeš na sjeté gumě o tom žádná, tobě to stejně nikdo neosvětlí .... až někoho zamázneš, nebo se kvůli tobě někdo vymázne tak ty budeš první křičet já mám vzorky neodporující zákonu ale pouze zdravému rozumu, polibte mi ....
Smajlíky příliš často nepoužívám, ale tady jsem ho (kupodivu) dal. Takže by ti z toho mělo být jasné, že to nebylo myšleno až tak vážně.
Ale upřímně: Tento způsob šetření je nesrovnatelně inteligentnější a efektivnější než současná vládní politika plošných škrtů v mzdové a sociální oblasti. Omezuju tím totiž víceméně zbytnou spotřebu, kdežto vládní politika bere peníze tam, kde podíl zbytné spotřeby je nejmenší, a chrání ty, u nichž je podíl zbytné spotřeby naopak zdaleka nejvyšší.
Ale zpět k té bezpečnosti: Tím, že jedu na sjetých gumách, neohrožuju nikoho o nic víc než někdo, kdo jezdí na pláštích či galuskách hladkých už z výroby. Kromě toho jsem si stavu svých plášťů samozřejmě vědom a přizpůsobuju tomu svůj styl jízdy.
jistě , já na hladkých jezdím v létě, jenže v zimě i na silničku nasadím vzorek protože nepohrdám životem svým a životy jiných.
K šetření vlády nevím co dodat, například snad jen to, že u nás bere sociální dávky v podstatě skoro každý a klidně je používá i na něco jiného než jsou určeny. Tím okrádá především ty kterým jsou dávky jediným zdrojem obživy.
Navíc, co si budem povídat některé dávky jsou naprotsto zbytné...
Tvoje slova bych chápal, kdyby jezdil na sjetých gumách v autě, ale na kole? Daleko důležitější než vzorek je přilnavost samotného materiálu k povrchu vozovky. Vzorek je podstatnej hlavně u vysokých rychlostí kvůli vodě. Fakt si moc nedovedu představit, jak by moje hladký pláště mohly kohokoli ohrozit, natož na životě.
K té vládní "úsporné" politice. Nárok na sociální dávky není podmíněn tím, jak ji dotyčný použije, nýbrž příjmovou situací rodiny. Kdybych dovedl tvá slova ad absurdum, nemohl by například žádný kuřák dostat sociální dávky.
Já ten problém ale vidím z trochu širší perspektivy. Ono by vůbec nebylo třeba sahat na sociální dávky (nebo aspoň ne tak drasticky a už vůbec ne plošně), kdyby se vláda za prvé zaměřila spíše na příjmovou stránku rozpočtu (podpora růstu), za druhé hledala úspory na výdajové straně nikoli v sociálních výdajích, které jsou (i v procentech HDP) hluboko POD evropským průměrem, ale ve státních zakázkách a podobném plýtvání, jejichž ceny jsou zase naopak vysoko NAD evropským průměrem. Ale abych nezapleveloval toto vlákno politickými debatami, založím nové, kde připojím odkaz na nějaký komplexnější materiál.
Dobre, pripoustim, ze tema slo nazvat lepe, ted uz prejmenovat nelze. Jestli je naprosto bezne, ze nekdo najezdi 9 tisic km bez defektu a pak v jednom dni pichne dvakrat, tak jsem asi naivni.
Pokud je ti toto tema k ".......", tak se ti omlouvam a prosim hlavne zde uz neztracej svuj drahocenny cas... ;)
Ano, to je naprosto běžné. Na silničce (předloni?) 5000 km bez defektu (prakticky celá sezona) a pak tři v jednom dni... To je naprosto normální, stejně jako jet proti větru tam i zpět, začne pršet když člověk vyjede a přestane, když se vrátí promočený zpět a podobně cyklo radosti. Bůh je ženská, tak se není ani čemu divit... :-))
Vozím jednu náhradní duši, takže při první díře v ní jenom vyměňuji a lepím pak v klidu domova. Pokud se během té samé vyjížďky náhodou vyskytne ještě další píchnutí, tak už lepím rovnou obě duše najednou, aby ta rezervní byla hned v pohotovosti.
Na biku mam NoTubes a vozim pro jistotu i nahradni dusi. Defekty se tak nekonaji, jenom jedinkrat jsem zboku riznul plast, diru jsem podlozil a dojel normalne s dusi, nasledovala vymena plaste.
S ziletkou jsem driv vozival i 2 nahradni duse, ale protoze uz jezdim o dost min a prakticky bez defektu, zase mam v kapse vzdycky jenom 1. Snad nebudu litovat :o)
Tak pro rychlost vozíme náhradní duši a v terénu měníme, doma nebo večer na "tábořišti" pak ty píchlé lepíme. Ačkoliv myslím jednou už jsme volali i servisní vůz, a ve městě na hapině jsem ji už taky občas nechala někde zamčenou a odpo ji vzal manža autem.
Trochu z jiného oboru, ale k tématu - na kole, to ještě jde, já vloni píchla v jednom dni! na jedné! pochůzce městem dvakrát!, na dvou různých místech!, dvě různá! kola kočárku s tehdy párměsíční dcerkou (kdyby tehdy mluvila, to by se naučila slůvka...). A to se, když jsme ten kočár kupovali, na nás koukali jak na trubky, proč rovnou objednáváme i jedno celé náhradní kolo...
Tak to jsi expert, s tím kočárem. Já myslel že píchnout kočár dokáže jen naše dcera (s vnučkou uvnitř). A protože vyřešení té situace připadlo na mne, jel jsem s tím do normálního dospělého pneuservisu. Chlapům cukaly koutky, ale zalepili mi to. Vypukli v řehot teprve když se jeden optal, jestli chci kolečko i vyvážit :-)
Když jsem chodil s malým v kočárku,tak jsem píchl mockrát.Ono záleží i jaké na kočárku jsou pláště.
Jezdil jsem do lesa a skoro pokaždé jsem si dovezl nějaký trn zapíchnutý v plášti. A do rána kolo prázdné. Tak jsem koupil nové kvalitnější pláště a bylo po problému.
A občas jsem lepil i kola z kočárků manželčiných kamarádek.
Temer vzdycky lepim, kdyz to neni az tolik hrozne na vymenu. Lepim primo na kole, nesundavam, takze je to nejrychlejsi. Dusi s sebou vozim, pro jistotu, (nekdy je dira holt na lepeni velka) a kdyz jedu natezko dal od domu, tak mam i sprej, pro pripad nouze nejvyssi (pichnul jsem treba pri ceste z Vidne cca 2 km od Bratislavy a potreboval stihnout vlak).
Co se tyce frekvence pichnuti, tak jsem treba 2 roky nepichnul vubec a pak jsem mel tri defekty za dva dny. Nekdy clovek proste neco veme jak na predni, tak na zadni (coz je logicke, kdyz to ma skoro stejnou stopu) a defekt se projevi na obou kolech za ruznou dobu, zalezi na nafoukani a stavu gum. Vetsinou je defekt castejsi na zadnim (vetsi zatez).
Na "neprustrelne" gumy bych se nespolehal, pichnout se da (krome plechu) vsechno.
Lepu zdar! :-)
Jak lepíš přímo na kole, jak tu díru najdeš (pokud to není přímo hřebík, který je vidět)?
Jinak já defektím spíš na předním, jede první a tak to vysbírá, no.
Normálně sundám přímo na kole pákami plášť, vysoukám ven duši (pozor, neválet ji po zemi, to nabere jen další "píchací" bordel, přehodím si ji přes vrch kola), nabuším ji, no a pak to chce dobrý sluch. Mám tedy stojan, což je pro toto užitečná věc, ale myslím si, že to jde i bez toho. Dělal jsem to už několikrát a mám 99,9% úspěšnost... :-) Když to člověk natrénuje, tak je to pár minutová záležitost, dokonce i na kole "natěžko" (je pěkně nepříjemné, sundavat všechen náklad z kola, aby člověk mohl vyměnit duši). Když tak přihodím příležitostně pár ilustračních foto, bude-li zájem... :-)
Ovšem Ty zde popisuješ něco, co je pro každého naprosto běžné.
Tak ja se teda hlasim, ze jsem takovou operaci jeste nevidel. Pro me je narocne sundani plaste, i kdyz kolo z vidlice vyndam...
Respektive i to vyndani kola, jeste jsem neprisel na to, jak jednoduse postavit lehokolo bez zadniho kola, abych ho nemusel pokladat a neohla se prehazka.
Básník+Jrr: omlouvám se vám oběma. Máte pravdu, já totiž první větu dotyčného (jednička mezi bratry) špatně pochopil. Když mi někdo sdělí "kolo", považuji termín i za obutý ráfek. Sám si také vůbec nedovedu představit lepení bez vyhození kola z vidlice.
Ja vozim kvuli podobnym operacim a kvuli ochrane pri preprave v aute a ve vlaku chranic prehazovacky.
http://mur.rajce.idnes.cz/2010-01-17_Kocaba-N...
Dělám to stejně,jen mě trochu vadí,že u toho lezu po kolenou.A co mám kevlary tak nejsou potřeba ani montpáky(pro dříve narozené monterajzny).
racer není špatný plášť, ale jak se ojede, tak je jeho náchylnost k defektu nadprůměrná, buď se s tím člověk smíří /a častěji mění/ nebo koupí něco jiného /např. supreme v 1,6"/
Prosimte, kdyz zminujes Supreme 1.6, mohl bys to porovnat s Racerem?
Pominu-li neprijemny fakt, ze je skoro dvakrat drazsi, tak jsem pochopil, ze by Supreme mel mit lepsi zaber za cenu trosku nizsi rychlosti. Otazkou je, jak moc je to poznat.
Na Marathon Raceru mi asi nejvic vadi, ze mimo asfalt v blate hrozne snadno zacne prokluzovat a ja musim zastavit uprostred kaluze.
Naprostou vetsinu kilometru najezdim po asfaltu, kde racer jezdi moc pekne, ale kdyz uz se obcas dostanu mimo silnici, lepsi zaber zadniho kola by prisel vhod. Terenem asi vic jezdit nebudu, ale uvaznout v kazde druhe kaluzi, protoze tam je blato, je docela hloupe. Jako kompromis jsem mel vytipovany Schwalbe Huricane a za uvahu by asi stal i Supreme.
Jo a jeste by me zajimalo, zda Supreme vydrzi dele nez Racer?
měl jsem racera v 26" vzadu na lehu /azub 5/ a nepíchnul, ale včas vyměnil za supreme /už jsem ho tu někde vychvaloval/ - šířkou je prakticky stejný, rozdíl 0,1" je na hranici rozlišitelnosti, tlakuji na 6 atm., díky jiné směsi /stejné jako na špičkových švalbe na silničku nebo MTB/ má lepší záběr /používám ho ve 2" i na MTB 29"/, ale stále je to slick a do velkého bahna není /tam mi ale jako první ustřelí vždy přední kolo/,minimálně se ojíždí,nevím, co jiného bych na převážně silniční provoz vymyslel, kvalitní trekingové pláště dělá např. Continental, ale jsou výrazně těžší než supremák, otázku srovnání rychlostí nezodpovím,snad kdybych během jízdy přezul z jednoho na druhý, firemní materiál skutečně hodnotí supremáka jako o fous pomalejšího, ale možná je to proto, aby zdůvodnil existenci Racera jako krále rychlosti :-), jediné, co mě kapánek vadí, že supremák mi lehce háže na výšku, ale může to být jen u konkrétního kusu, špatnou montáž vylučuji, hurikán je taky dobrá volba,ale v katalogu 2010 ho nemůžu najít, pokud bys chtěl něco širšího s lepším záběrem, tak mám vyzkoušený marathon cross, dostupný pouze v 26x1,75 a drátové verzi /u nás kolem 600,-/, to je hodně fajnový univerzál
Moc diky za info.
Po nicem sirsim prilis netouzim, jednak by s sirsim plastem nemusely fungovat blatniky a hlavne se mimo asfalt dostanu spis vyjimecne, takze jestli supreme zabira lepe nez racer, melo by to stacit.
Az budu mit pocit, ze uz si plaste zaslouzi vymenu, asi supreme vyzkousim, prinejmensim dozadu. Tak me napada, jak se u Raceru pozna, ze uz je na vymenu? ;)
Jeste jestli bys prozradil, kolik kilometru ti Supreme vydrzely a po kolika jsi vymenil Racer?
Kdy je na výměnu? Nevím,řeknu blbost - od oka :-). Co jsem objevil suprema, tak jsem po nich šel a racer sejmul dřív než si zasloužil. Na racerovi cca 4000 km, ale to je fakt jenom odhad. Suprema mám druhou sezonu, takže zatím cca taky kolem 4000 a na výměnu určitě nevypadá. Stále mluvím o zadním kole, vpředu mám 20" big Aple /2"/. Jo, na MTB je na po několika tisících km na předním plášti ještě viditelný otřep z formy uprostřed běhounu. Můj odhad! je, že na zadním kole leha by měl plášť vydržet s přehledem 10 tis. km, doufám, že mě nepřežije :-)
Tak po zběžném přečtení diskuse mi připadá že píchlé kolo je celkem vzácnost.Já dokud jsem si nekoupil horáka tak jsem si to myslel také.Dnes mám někdy takový pocit že pokud si za celodenní výlet nepíchnu-pořádně jsem se neprojel!Tato pravděpodobnost se samozřejmě zvyšuje se špatným počasím.
Po prvním bajkovém defektu jsem zainvestoval do notubes, prostě do bezdušáku... A řekl bych, že jsem udělal velmi dobře ;-)
no není to tak dávno co bývalý kolega na bezdušáku prorazil a pak potupně několik kilometrů tlačil, protože na údajně nepoškoditelný bezdušák sebou nic nevozil...
Nevím nemám s tím žádnou zkušenost, navíc mám 29ky ráfky tak počítám, že to bylo mastný.
Tak defektit se dá i na bez duší. Já mám zatím štěstí a jsem už těsně přes tři roky bez defektu, který by nezacelil tmel, tak doufám, že to vydrží.
A terény jezdím pořádné, 2 roky před vyhozením duší jsem měl za ty dva roky cca 15-20 defektů, takže opravdu hodně.
U 29tky to stojí úplně stejně jako u 26tky, v tom rozdíl není.
Zrovna stavím 29tkového celopevňáka a duše tam dávat opravdu nebudu.
Nechci to zakřiknout, ale na trekovi, kterého jsem letos na jaře nahradil horákem jsem měl defektů docela dost ( holt Pražské cyklostezky jsou někdy spíš pro fakíry) pak jsem přešel na 29ku horáka mám tam schvalbe 2,25ky čili v podstatě kola jako od traktóru a od tý doby nic.
Na silničce jsem měl strašný období před pár lety, kdy jsem tomu ovšem dával zahulit vlastní váhou dnes mám o 15 kilo míň , navíc ty originál gumy byly strašně měkké a začínal jsem zrovna po zimě a pořád jsem prorážel tím svinským štěrkem co s ním sypou záplaty...
Já píchám málo. Tedy myslím duše na kole. Pláště mám nějaké tuším Rubeny se špunty na bocích, střed je jemný vzorek. Když je nafoukám natvrdo, tak po pevném povrchu jedou dobře a v terénu jsou ty špunty taky funkční. Píchnul jsem - vlastně ani nevím, tak 3 roky zpět. A to jezdím po světě i doma tak 90% asfalt a lesní a polní cesty a 10% terén. Vozím sebou 2 náhradní duše a 2x lepení + záplaty navíc. Zatím naštěstí zbytečně. Je to jako s pojištěním. Když se pojistíš, zpravidla se nic nestane. Když na to prdíš, druhý den se vymeleš a platíš jak idiot.
Tady každý píchá a já (už dlouho) nic... :-( To není fér!!
Neboj, taky se dočkáš. -))
pláště nasazoval vždycky naruby
stojánek si zapích do huby
teplej ionťák pil i když potom blil
co brzdilo to vyhodil
myslel že je to známka punku
Ale holky říkaly
Že punk je jinde
Ale holky říkaly
TO SNAD NENÍ MOŽNÝ
Docela by mne zajímalo, jestli se defektění na tříkolkách nějak liší od jednostopých kol. Jestli je více defektů. Přeci jen je víc kol a dvě stopy (vlastně tři), bylo by logické, kdyby toho tříkolka pobrala více. Tříkolkoví jezdci, jste tu?
Díky.