Tak jsem si zabalil kolo na delší cestu a opět stojím před problémem, jak ho nosit do schodů.
Ne že bych ho neunesl, ale letos v létě jsem při svém způsobu - chytit za řídítka a za sedlo - to sedlo urval. Vždycky mě to přišlo blbý to takhle dělat, ale nic jiného mě nenapadá.
Jak to řešíte vy?
blbě... Jednk to ale jde blbě popsat, al ei kdyby, tak ti to v mým příápadě bude prd platný... :-)
:-) Taky jsem přeskočil popis jak nosit AZUB. To je komplikovanější. Ještě že ho dávám do garáže a nemusím s ním do schodů :-)
já to taky řeším jen na nádražích...
Jo do vagónu se to podává líp než klasika - rámová trubka je nízko a pěkně vodorovná. Tak se to za ni dobře zvedá do větší výšky.
Ale přechod mezi nástupišti je horší. Já vozím málo věcí a navíc ve snadno sundatelných vacích. Nejlepší mi pipadá obrátit bicykl koly vzhůru a sedlem na rameno...
Za řidítka a za spodní (vodorovnou) trubku zadní stavby. Při tomto úchopu je celé kolo dost vysoko, dobře se překonávají i větší překážky než schody, třeba svodidla apod. Pozor ať si neodřeš klouby ruky o dráty - uchopit a zvednout, nepopojíždět, to samé při pokládání kola zpátky na zem.
Šťastnou cestu!
Děkuji za rychlé a účinné rady. Když jsem myslel na to, že za sedlo ne, tak jsem kolo nosil za svislou trubku. Dneska jsem to zkusil
za vodorovnou spodní trubku zadní stavby. A pak jsem šel psát dotaz sem. A než jste odpověděli,
vzpomněl jsem si, jak jsme se už asi 100x stěhovali, tak jsem vzal široký měkký popruh a bleskově jsem si vyrobil úchyt přes rameno, jako kdybych stěhoval almaru. Těch pár co popruh
váží se mezi stanem, karimatkou,... lehce ztratí.
a taky ho můžeš využít i na něco jinýho. Třeba jako slackline:-) taky mě napadlo, že by se na něm dalo v případě záchvatu deprese oběsit :-D Můžeš zkusit přijít na další využití. Já když si takhle sám před sebou obhájím, proč to vezu, tak mi ta váha taky nevadí :-)
Svatá pravda. Když si sebou beru lahváče, taky si namlouvám, že je to pro případ, kdybych potkal žíznivého pocestného, abych mu mohl nabídnout. No zatím jsem žádného nepotkal a musel to vypít sám. Ale třeba příště...
Tebe bych chtěl potkávat na cestě :-) škoda že Vás není víc.
...ale je, já taky, jen ho nevozím s sebou-ty 4-5 v letním horku příjemně chutnají přímo od pípy kdekoliv a ještě čas využiju na odpočinek :-)
poslyš třeba ti vlastně může pomoci to jak to nosím. Já to vezmu pravou rukou pod nosičem a levou pod rámovou trubkou. Vo dělají řidítka, je mi jedno. Tvoje kolo by se dalo vzít podobně. Ten nosič by to měl vydržetk, když tu váhu vydrží dlouhodobě směrem dolů, tak tu chvilku směrem nahoru jen větší o váhu kola, vydrží taky, ne?
Jezdi nalehko, jde to snáz přenášet. o))))
Hele, ta fotka je OT. Do takovychhle mist vetsinou vsichni pouceni leznou nalehko.
Hlasim se mezi nepoucitelne...
Já Ti dám OT o))))
Jen ať se nejdřív trénuje alespoň nalehko. Ona je to celá věda nosit kolo. Vyvinul jsem časem tyto bikerské zásady:
1. Kolo se nedá nést dobře a pohodlně.
2. Neinspiruj se fotkama supermanů, kteří nosí kolo opřené štanglí o vlastní zátylek. Mají zpravidla více síly než Ty a zpravidla také lépe drží rovnováhu.
3. Vždy je lepší, když do propasti spadne kolo samo než biker sám a na něj pak kolo.
4. Kolo nepatří mezi skalní stěnu a bikera, nes ho třeba v jedné ruce nad propastí, ale ne u stěny.
5.V případě očekávání delšího "tragen" si štangli obal kouskem karimatky nebo sežeň osla (většího než si Ty).
Vše rámuje epitaf:
"Kdo má kolo rád nesl by ho až do nebe"
Já to mám vyřešené - naložený tandem s připojeným vlekem prostě neuneseš. Teď na dovolené to jednou na nošení málem bylo ale nakonec jsme to ve třech urvali. Jinak jedině sundat brašny, odpojit vlek a pak postupně potupně přenést. Fuj, jak nebikerské.
Mno, já se svými rozměry své plně naložené kolo prakticky nezvednu, takže jsem se snažila vzbuzovat lítost, ale to ti jako rada asi moc nepomůže, co;o). Ale když se nikdo nechytl (nebo jsme nejeli s manžou) nebo nebyl čas, tak jsem to občas ani nezvedala, jen nadlehčovala a rvala, co to šlo - naštěstí schody na nádraží bývají často nižší a adrenalin při pomyšlení na nocování na nádraží dodá sílu...
Jinak pro pobavení - u nás na nádraží byla kdysi na schodech taková uzounká kolejnice právě pro tento účel - aby nepřekážela, tak ji dali asi 15 cm od kraje schodů a tedy i ode zdi (se zábradlím). Pak asi zjistili, že kolo má do strany řidítka (širší než těch 15 cm), tudíž má-li jet v té kolejnici, tak by řidítka musela do té zdi probourat menší tunel. Tak kolej moudře vyklonili ode zdi s myšlenkou, že se kolo prostě nakloní... Takže tlačit po tom nakloněné kolo s nákladem by dokázal možná tak superman, tudíž se tam dál kola nosila růčo, a ta kolejnice tam kráááásně překážela všem...
Svůj stroj do schodů nenosím, protože ho ani nalehko neunesu. Jsem rád, pokud trojkolku vycukám schůdek po schůdku od sklepa (je jich celkem devět). Dolů je to skoro stejně náročné. Nedovedu si představit, jak bych ji rval někde na nádraží do delšího schodiště naloženou. I proto jsem letos jel na sraz do Brodu po ose.