Byl bych rád kdyby mi někdo z vás dokázal poradit. Pořídil jsem si kolo které má hydraulické kotoučové brzdy a byl jsem upozorněný, že není dobré aby bylo kolo skladováno zavěšené v "nepřirozené" poloze, např. za přední kolo (což by se hodilo kvůli úspoře místa)kvůli možnosti, že by se mohli hydraulické brzdy v této poloze zavzdušnit. Zajímalo by mě co je na tom pravdy a zároveň jestli je to pouze otázka dlouhodobého uložení kola nebo jestli k zavzdušnění stačí i cesta cyklobusem, který má přívěs pro převážení kol, a kolo je zde zavěšeno podobným způsobem, jestli i případné otřesy během jízdy autobusu mají na možné zavzdušnění vliv. Předem všem děkuji za jakékoli informace
Nebál bych se toho. Příklad:
Kolo mi přišlo UPSkou z Německa v krabici. Dovedeš si představit, kolikrát leželo vzhůru nohama? A brzdy byly v naprosto prvotřídním stavu a okamžitě funkční. Tak asi tak.
To je samozřejmě nesmysl. Dnešní hydry s uzavřeným systémem se nemohou jen otočením zavzdušnit, ať budeš otáčet kolo do jakékoliv polohy.
Pokud se při nějakém otočení kola projeví problém, tak brzda byla zavzdušněná celou dobu. Jen se to nemuselo předtím projevit, protože byla třeba jen decentně a vzduch byl v expanzce. Po otočení kola se dostal do jiného místa. Na tohle je jednoduché řešení, mít dobře odzdušněné brzdy, pak se to nestane.
A pokud už nejsou dobře odvzdušněné a stane se to, tak napak v poloze zavěšení kola za přední se tomu může dočasě pomoct, to je totiž nejlepší poloha, ve které se může vzduchová bublina dostat zpět do expanzky (a je nejlepší tomu pomoct ještě promačkáváním brzdy).
Ale opět to je jen dočasné obcházení problému, taková brzda chce hlavně odvzdušnit a bude po problému.
Naposledy co jsem vezl s cestovkou kolo na velku, tak to hydry slušně odnesly. Ne že by se zavdušnily, to samozřejmě ne. Ale pěkně mi tam orvaly páky a Ergon gripy, protože to byl debilní vlek (na jiném lepším nebyl žádný problém).
Tak jak pise Mlok. Jina vec je termin dokonale odvzdusnene brzdy, mala bublinka vzduchu muze v systemu klidne zustat. Nebezpeci zavzdusneni je logicky prave tehdy kdyz kolo visi/lezi/.. takovym zpusobem, ze jsou trmeny brzd vys nez expanzka na pace brzdy. Pro transport se proto doporucuje radsi zafixovat stiskle paky k riditkum, treba obycejnou gumickou, potom se nezavzdusni.