Ahoj.
Trochu jde o technickou radu, ale myslím, že se týká více lehokol...
Jde vlastně o dvě věci které spolu trochu mohou souviset.
Koupil jsem odpruženou vidlici na 20" kolo. Pužívám spodní řízení a musím tedy vyřešit upevnění očka pro táhlo řízení. Myslím, že se to někde řešilo, ale nenašel jsem to.
Zároveň jsem narazil na další problém. Krk vidlice je o malý kousek kratší, než bych potřeboval.Vyjde mi to na jednu matici hlavového složení. Na zvývající 1 mm už kontramatku nedám.
Zatím ě napadlo vyřešit to zajištění matky složení nějakou aterací kterou zajistím uvnitř krku vidlice pomocí klínu z klasických řidítek.
Zároveň bych tak možná mohl vyřešit obě věci tak, že bych zkusil použít spodní řízení které řídí přímo vidlici. Viz foto.
Díky předem za nápady jak lze tykovéto problémy řešit jinak/lépe, případně i názory na nastíněný způsob řešení.
jestli ti nevychází krk, tak vrať vidli a kup s delším krkem...
Jestli to nejde tak navářit atd, ale to řízení, který máš na fotce je podle mne nejhorší varianta spodního řízení. NavícAzub má rám tak, že to půjde hůř udělat. Bude to uživatelsky nepříjemný mám-li použít korektní výraz místo toho, co bych řekl normálně (myslím, že to bude na hovno)
U Azubu 4 a prvních maxů byl na vildi přišroubovaný takový nástaveček, na který s edalo táhlo. Dnes to mají Azuby tak, že je jakýsi plíšek velmi podobný tomu, co je na řidítkách nasazen na krk vidlice a jsou spojeny táhlem. vyhrabu někde nějaký fotky a plácnu je sem. Měl jsem obojí
Já ti dám, že řízení na fotce je nejhorší varianta :))) Mám to už na čtvrtým kole a dobrý, ale asi si na ten způsob řízení člověk musí zvyknout. V tomto případě platí že čím kratší, tím lepší. Mluvím o představci....
To je pravda. U představce by to mohlo v tomto případě platit. :-)
Ale vážněji... Myslím, že délka představce není pro řízení rozhodující. Než mě ukamenují, tak to zkusím svůj názor vysvětlit.
Představec je jen část spojení mezi osou otáčení řízení a polohou ruky. A tady (se zanedbáním technických vlastností materiálu) je podle mě v podstatě úplně jedno jak to spojení mezi osou řízení a rukou vede. Záleží jen na jejich vzájemné poloze.
Nebo to vidíš jinak?
Je trochu komplikace, že sedačka se dá obvykle posunovat. Ale přesto se zeptám. Kolik je u Tebe vzdálenost mezi sezením a osou řízení?
Tady je asi třeba si říci co vezměmě jako místo kde sedíš. Dejme tomu, že jde o nejnižší bod sedací plochy sedadla.
Moje zkušenost je taková, že delší představec = při stejné šíři řidítek menší úhel zatáčení, protože tě omezuje sedačka.Ideální by byly řidítka rovnou nad osou vidice, ale to už by jsi seděl dost nad předním kolem a nebo měl hodně krátký rozvor s patřičným vlivem na stabilitu kola(nebo ruce jako opičák). Tu vzdálenost změřím ,ale dneska se mi už ven od červeného nechce.
Ahoj. V tom jsme myslím zajedno. Já se bez obrázku špatně vyjadřiji. Zkusil jsem to tedy schematicky načrtnout (jen ve windows malování - tady nic jiného nemám).
Dvě vodorovné rovnoněžné černé řáry jsou šíře nohou.
Levé řidítka (modrá) jsou s představcem a mají úhel otáčení vyznačen červeně.
Pravé řitítka (černá) nemají představec. Zase jsem červeně vyznačil úhel a ten je evidentně větší.
Díky. Myslím, že vím co myslíš.
Takže jsou dvě varianty -
1) Přímo na "nohu" vidlice - což ji zeslabí(ať už vrtáním, nebo svařováním) -tady by mě zajímalo jestli s tím má někdo nějakou zkušenost na odpružené vidli
2) Na krk vidlice - tady by mě zajímalo konstrukční řešení podrobněji i když to povede ke zkrácení krku, což je u mě trochu problém....
Vidli jsem koupil nepoužitou, ale z druhé ruky, takže asi bych ji mohl jen prodat.
ten současnej "plíšek" ti můžu nafotit, neb sem si ho na slehu koupil (-:, kdybych chtěl někdy předělat nejspodnější přímý na nepřímý ...
Zrádče...přímý je lepší...
Co se čertíš? Je mladej, nemá zkušenost. My víme, co je nej ...
8-)
Tak jedině to mládí ho omlouvá:)))
děkuji, že ste mi ještě dali šanci....šak sem martine psal "kdybych někdy" - a hned jsem zaslíben peklu?
Už jenom ta úvaha "kdyby někdy" je scestná :))
...a nebo "plíšek" použiju pro uchycení spodního přímýho, přeci jen u 26" občas (v terénu) bouchne spodek do blatníku....spokojen?
Tak to už je ta správná varianta.
jestli víš, tak nemusím fotit?
Vždycky jsem to měl na odpružené vidli.... Zkušenost je taková, že kolo jsem nešteřil a jezdil v lese tak, jak většina lehokolistů nejezdí a RSTčka to vydržely několik let bez problémů. Pak jsme je zničil, ale nemělo s tm nic společnýho uchycení táhla.
Díky. Z vnějšího pohledu vím a aby jsi to rozebral to po tobě nechci. Brum psal, že má ten plíšek zvlášť. Tak jsem ho požádal aby to vyfotil on.
Teď jde o to, jestli z toho bube patrné jak je to zajištěno proti otočení na krku vidlice.
drží to stažením...vyvrtaná díra, proříznutí a navařený očka pro šroub - prostě objímka tl. cca 2mm (dost tlustej plíšek!); spodní bazmek hlavovýho složení se dává až na to, rozšíření na sloupku vidle je dostačující pro osazení...takže tobě to zase zkrátí )-:
Proč chceš mermo-mocí přidávat kontramatici? Napatlej závit Loktitem, našroubuj matici a hotovo ´dvacet´!
Mirku, dělají se i takové:
http://www.k2l.cz/uploads/pdf/935_1.pdf
našroubovat, krk provrtat a bude to spojení i štelovatelné.
http://www.k2l.cz/cz/spojovaci-material...
935 Korunové matice s jemným závitem ocelový spojovací materiál pdf
matica hlavoveho zlozenia musi byt dotiahnuta kontramatkou, lebo sama osebe ma na zavite volu, ktora je najskor nepatrna, ale casom sa to vyvakla a zavit na vidlici sa znici. zakontrovane sa to nehybe...
Myslíš, že ten Loktit to neřeší ?