reklama

...a co vyhláška?

Vy všichni kolem posedlí! Dodržujete Vyhlášku o provozu? Nebo si ji upravujete tak, aby Vám vyhovovala, a tím v podstatě vytváříte na silnici chaos? Přejíždíte silnici napříč po přechodu, vjíždíte na přechod, dokud tam ještě jsou chodci? A zdůvodníte si to pro sebe tím, že Vy přeci dáváte pozor, že nejste jako někteří...
Byl jsem dnes na výletě: od nás do Rakovníka, odtud přes Křivoklát do Roztok a dále do Berouna. Po prohlídce Hrnčířského trhu (všechno bylo pěkné) jsem pokračoval do Prahy a pak domů (cca 160 km). Cestou jsem viděl mnoho mladíků na horských kolech, kteří by, za to co předvádějí v běžném provozu, zasluhovali dostat bičem. Nyní se chovají zavrženíhodně, jakmile si ale vydělají nějaké peníze, koupí si auta a své dobytčárny budou provádět vůči všem účastníkům silničního provozu. Navíc si začnou léčit komplexy a tak, jako to dělají i nyní, své jednání si zdůvodní. Nyní brečí, jaké špatnosti jim automobilisté dělají, ale asi budou horší.

[ Zpět ]
Datum: 11.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavka)
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    A jak jezdíš ty? Pochlub se!

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (AF)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      "Starého psa nové kousky nenaučíš"

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Zhovadilci se bohužel vyskytujou mezi chodci, řidiči i cyklisty, zdá se, že jich přibývá. Myslím ale, že se s tím moc nenadělá. Řek bych, že to něco vypovídá o stavu společnosti.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Blbci jsou všude, ale mezi cyklistama je jich nejvíc. Bohužel. Auta zprava se jako cyklista nebojím, ale je-li tam jízdní kolec, tak můžu očekávat cokoli. Motorky se zatím nepokoušej vytlačit chodce z chodníku, cyklisti to dělaj běžně. Barvoslepí, pletou si levou a pravou stranu,,, ale křičej nejvíc. Radní jim prý neudělali zvláštní síť cyklosilnic s cyklokřižovatkama a cyklosemaforama. Vždyť by se tam pozabíjeli.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Dobrýtro Joe! Ty ses asi blbě vyspal, že hned poránu zapaluješ doutnák. Počkej, jak ti soukmenovci zase nasaděj psí hlavu! Ale souhlasím s tebou.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        :'))) .. myslíš, že mě rudozelená koalice vyloučí z cykoloprovozu jako nežádoucího živla? No, včera by si na mě smlsli - pustil jsem na přechodu chodce kterej dosud teprv čekal na chodníku, nechal jsem na živu stařenu ač by byla snadná kořist a dokonce, považ, uvolnil jsem místo náklaďáku, kterej za mnou supěl do kopce. Takhle se ten boj vyhrát nedá, takhle ne. Jestli já nakonec nejsem skvrna na čistém cykloštítě. Měl bych si položit otázku, jsem-li vůbec ochoten za společnou věc položit pod koly automobilu život.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          A dnes jsem se pro změnu motal s vnučkou a se psem na stezce pro cyklisty (a prý i pro jakési chodce, co to je?). Ale žádnej aktivista to nekontroloval, bylo to v kopci. :')

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co vyhláška?

                 

            Jak mi to tady blbě chodí, tak jsem si tvoje příspěvky přečet až teď. Já teda nevím, ale to co si dovoluješ ty, za to by tě měli vozit po republice v kleci jako Rasputina. Tolik zločinů v tak krátký době. Nechat naživu stařenu, to je donebevolající, zvlášť při deficitu státního rozpočtu. Uvědomuješ si, jak by zbylejm důchodcům stouply penze? Ale nejlepší příklad je odstrašující příklad.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.09.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ...a co vyhláška?

                   

              A mé ohavné pokrytectví je navíc korunováno tím, že nemám auto.

              [ Zpět ]
              Datum: 11.09.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          Co to tady zase předvádíš Joe? Myslíš si, že by tě měli ostatní plácat po ramenou, žes na přechodu pustil někoho přejít? To je snad samozřejmost a kdo to nedělá, tak je hulvát.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (markus)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Jan Werich říkal: "Každý starý blbec byl mladý blbec!"

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Ka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Přečti si tu knihu celou (J.W.-Všechno je jinak). Píše se tam taky o ohleduplnosti, toleranci a slušnosti.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Dík za tip.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Takhle "globálně" posuzuješ všechny a všechno? Kde bereš tu jistotu, že každý neukázněný mladý biker se jednoho dne stane motorizovaným pirátem silnic? Ono je snadné se zde vyplakat, ale kolika z těch, o kterých tady píšeš, jsi promluvil do duše?

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Ravo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Třeba jim šel někdo příkladem. Třeba asi naše generace. Třeba asi i Ty.
    Začni u sebe a prozraď jak jezdíš Ty? Třeba autem jak jezdíš, když nejezdíš na kole?
    Každý máme máslo na hlavě a každý jsme někdy udělali blbost. A neříkej, že ne, to bys lhal.
    P.S. Jsou řidiči, kteří by nejraději dali bičem i cyklistovi, kerý to kolo jenom vede.
    Podle adrenalinu, kerý cáká z Tvého přáspěvku, jsi zřejmě jedním z nich.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Dík za tvoje dedukce. Tedy : auto nemám (synek ho loni odepsal, nebyl jsem pojištěn), půl roku jsem to bral jako handicap, ale zvykl jsem si. Veškeré pojížďky uskutečňuji na kole , vlakem nebo autobusem. Máslo na hlavě měli jistě i Němci, Holanďani i další, kteří jsou nyní našimi vzory.
      Ke vzpomínanému adrenalinu: nepapouškuj to, co jsi někde zaslechl nebo si přečetl v Blesku, ale zeptej se na to nějakého absolventa Fakulty tělesné výchovy a sportu (tělocvikáře), ti seš o tom učí - a budeš v obraze.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (AVPavka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Přestaňte se napadat vy dva staří blázni a přečtěte si, co říkal Werich.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (AV)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          A už je to tady, jeden o voze, druhej o koze a další do toho namontuje chudáka Wericha. Ten chlap musí rotovat v hrobě!
          P.S. Jak vám to dnes načítá? Já jsem v háku a poslední příspěvek byl ještě ve 12 hodin bejbís 10:39. Nový se objevily, až když jsem to zavřel a znovu otevřel.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      "Na stařičkém Favoritu průjezd zatáčkou 42 km/hod, na Authorovi 36 a sevžený zadek strache. Na Maxbikovi včea 43 km/hod."
      www.nakole.cz, bejbís, 18.07.05 14:37

      "§18 (1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled."
      Zákon č. 361/2000 Sb.

      Ano, bejbísi, cítíš se právem ukřivděn. Netýká se to pouze mladíků. :')

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Ach jo Joe. Tenhle tvůj příspěvek snad měl být někam jinam.
        Třeba o jízdních vlastnotech jednotlivých značek.
        Sem se asi moc nehodí.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          Ne, sem to patří. A naběhl sis sám. Pokud jsi to netestoval na cyklistické dráze, ale na veřejné komunikaci, tak se s tím nevytahuj. Jsi si stoprocentně jist, že na kole v zatáčce ve čtyřicetikilometrový rychlosti se udržíš u pravého okraje vozovky? Jsi si jist, že se zadkem staženym strachem tvá pozornost neklesá? Co adrenalin v tomto případě? :')

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co vyhláška?

                 

            Ach jo Joe.
            Znáš tu zatáčku?
            Neznáš.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.09.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Samozřejmě, že přejíždím silnici na přechodu... Nevidím jediný rozumný důvod, proč je toto podle vyhlášky zakázáno...
    Na silnicích, pokud není vyznačena hlavní a vedlejší silnice, platí pravidlo pravé ruky... Takže je to vlastně dobrovolné...;-) Pokud se ale něco stane, tak si to zodpoví ten kdo to porušil... To by tu pak všude na všech "křižovatkách" musely být semafory, aby bylo jasné kdo má jet...

    To samé bych uplatňoval i pro cyklisty na přechodech. Smí jet po přechodu, ale nesmí ohrozit chodce... Jinak má cyklista smůlu...

    Na svoji obranu ale uvádím, že tam kde jsem kdy přechod přejížděl, tak tam v ten moment skoro nikdy nikdo nešel. Také normálně k přechodu přijedu a zastavím. Vždycky...!!! Pak se opět rozjedu a přejedu silnici. Opravdu nevím, proč se přechody musí s kolem přecházet pěšky...

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      mimochodem.. jak přesně zní zákaz přejíždění přechodu? Nechce se mi to hledat... Je zakázáno i vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo p.k. v místě, kde je přechod? A vyjíždění z p.k. do místa mimo p.k. tam kde je přechod? Samozřejmě, že když vjíždím na p.k. z místa mimo p. k., tak se zastavím a pořádně rozhlídnu.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Ve vyhlášce se praví: přechod je pro chodce, tzn. že cyklista, aby mohl přechod použít by se měl na chvíli stát chodcem (sestoupit s kola), použít přechod a pak nastoupit a pokračovat v krasojízdě (a o5 ne po chodníku).
      Bych uplatňoval...slibuješ jak poslanec před zvolením.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Tohle všechno samozřejmě vím. Ale dodržovat to prostě nebudu... Klidně si za to občas zaplatím i pokutu, ale nikdo mně nedonutí to 100% dodržovat... Podle mne je to jenom další ze zbytečných paragrafů v té slavné vyhlášce... Když tam nikdo nejde, po silnici také nic nejede, tak nevím proč bych to nemohl přejet, trvá to tak max. 3 vteřiny... Kolo mám na ježdění, ne na tlačení...

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          Tak vidíš, ale "pořádek tady nikdy nebude, když po silnici jezdí takový...
          Jó to v Německu...

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Ka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co vyhláška?

                 

            Myslím si, že po silnicích jezdí i jiní, mnohem nebezpečnější jedinci... Dokud tyhle potencionální vrahy za volantem i za řídítky kola nebude policie schopná nějakým způsobem umravnit, tak já rozhodně nepůjdu příkladem svou 100% podřízeností vyhlášce...

            [ Zpět ]
            Datum: 11.09.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ...a co vyhláška?

                   

              Jasně, a dokud soused nebude sešlapávat PET flašky, tak já budu taky plnit popelnice vzduchem a zbylej bordel nechávat okolo. Tak nějak?

              [ Zpět ]
              Datum: 11.09.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ...a co vyhláška?

                     

                Třeba i tak...;-)
                No ale tohle je snad něco jiného, ne...? Tady už dělám nepořádek atd.
                Tím, že někdy někde přejedu přechod snad nikomu neškodím ani neubližuji...

                Ono kdyby se všechno mělo dělat tak jak se podle našich zákonů a vyhlášek má, tak nikam nedojedu... Polovinu výletu bych našlapal pěšky, s kolem vedle sebe...

                [ Zpět ]
                Datum: 11.09.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ...a co vyhláška?

                       

                  Nemůžu souhlasit, v principu je to úplně stejný. Když přejíždíš přechod, jseš potencionální nebezpečí byť i pro jedinýho chodce a při sebepomalejší jízdě - náhlá zdravotní příhoda tvoje nebo chodcova, technická závada, atd. Jistěže pravděpodobnost takové události je nepatrná, ale je možná a týká se zdraví. U soudu by ti to podrobně vysvětlili.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.09.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: ...a co vyhláška?

                         

                    Samozřejmě.
                    Já tu teď ale mluvím o tom, že na ten přechod nesmím vjet ani když tam široko daleko nikdo nebude... To mi přijde trochu jako zbytečná buzerace...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.09.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: ...a co vyhláška?

                           

                      Když tam široko daleko nikdo nebude, tak můžeš. Ani to nemusíš nikomu řikat. :')

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.09.2005
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: ...a co vyhláška?

                             

                        Hele srandisto. Víš o tom, že Tě tu v jiné diskuzi ostatní chtějí vyloučit z řad cyklistů...? ;-)
                        Neříkej mi, že tys nikdy nic neudělal tak, jak se nemá... A nemusí jít jen o kolo... To Ti nevěřím...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.09.2005
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ...a co vyhláška?

                       

                  Cyklomasochista? Opravdu podnikáš takové "výlety", že polovina trasy vede po přechodu pro chodce? To jako dobrovolně?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.09.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: ...a co vyhláška?

                         

                    Tak úplně polovina výletu to asi nebude, ale nějak se z města do té přírody dostat musím... A jezdím co nejkratší a nejpřímější trasou... V zástavbě to jsou ty přechody a pak na "stezkách pro chodce i cyklisty", kde je snad rozumnější v rámci zachování duševního zdraví radši jít taky pěšky...;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.09.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: ...a co vyhláška?

                         

                    A já jsem tím nemyslel jen přechody, co mi "překážejí v cestě"...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.09.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        To není pravda, přechod není jen pro chodce, jezdí po něm všechna vozidla jedoucí po pozemní komunikaci, přes kterou přechod vede. Akorát trochu jiným směrem, než by jej měli používat chodci. Pokud vjedu na pozemní komunikaci (shodou okolností tam, kde je přechod), kousek po ní jedu (otáčím se) a pak z ní zase vyjedu (zase tam kde je přechod), nejedná se o použití přechodu (nejsem chodec a nemám na něm přednost). Teď ale přesně nevím, jestli je povoleno
        1. vjíždět a vyjíždět kde je přechod
        2. otáčet se, kde je přechod
        Přejíždět pozemní komunikaci ale snad povoleno je, ne? Když pojedu třeba půl metru vedle přechodu, tak mi nemůže vůbec nikdo nic říct.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

               

          §11 (1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo
          §5 (1) Řidič je povinen (h) umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky
          §17 (5) Řidič nesmí předjíždět (d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním
          §23 (1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům jedoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.
          §24 (4) Řidič nesmí otáčet a couvat (c) na přechodu pro chodce,
          §27 (1) Řidič nesmí zastavit a stát (c) na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před ním

          Nevím, co z toho vykoumáš. Spíš je třeba se řídit zdravým rozumem a být schopen situaci vidět i očima ostatních účastníků provozu.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

                 

            Chci vykoumat pouze legální interpretaci přejíždění z jednoho kousku "cyklostezky" ke druhému, když nějaký ..... tam nakreslil přechod pro chodce. Tam kde tvoří přechody pro chodce pětinu cyklostezky (Brno Botanická např.) každých 50 m slézat z kola je fakt opruz.
            Myslím, že se to dá interpretovat tak, že vjíždím na komunikaci z místa ležícího mimo (takže dávám přednost vozidlům), zároveň přejíždím přechod (musím umožnit nerušené a bezpečné přejítí vozovky chodcům na přechodu) a hned poté (bez toho abych se otáčel, to je blbost, protože když třeba pokračuju směrem doleva taky to není otáčení) pozemní komunikaci na druhé straně opouštím.
            Existuje vůbec předpis, který ježdění po přechodech ve směru chůze chodců výslovně zakazuje? Opět se mi to nechce hledat v zákoně:-)

            [ Zpět ]
            Datum: 11.09.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

                   

              1) Neexistuje. Výslovně zakázáno je jen použití chodníku jinými účastníky než chodci (kromě vyjmenovaných případů) a přechod pro chodce není chodník. Dovedu si představit, že takhle přes přechod projede i traktor či cyklista, vjíždí-li z místa mimo a zas vyjíždí na místo mimo. Musí samozřejmě dát přednost vozidlům a chodcům umožnit přejít.

              2) Proslulá Botanická je zřejmě uměle vytvořená. V Kralupech je dělená chodo/cyklostezka smysluplná a hojně používaná, po přechodech tam jezdí všichni cyklisté. Ale jsou tam semafory, i když se jezdí/chodí i na červenou. Taky je před přechodem stezka vždy značkou ukončena. Ale řidiči o nich vědí a těžko si dovolí přejet sousedku, která jede na nákup. I kdyby (v tomto vyjímečném případě) jela na červenou.

              3) Myslím, že hlavní problém nastane, když se na přechodu vyskytne osoba s myšlením nadutého chodce a s rychlostí hbitého cyklisty. Oni se někdy opravdu domnívají, že když jsou na přechodu, tak mají přednost. Že jsou jen takoví šikovní chodci.

              [ Zpět ]
              Datum: 11.09.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Včera před 10.00 po přechodu na Stochově přechází pán a holčička. Z jedné strany přijíždí Opel s německou SPZ, zastavuje 2-3 metry před přechodem a čeká, až chodci nebudou na přechodu. Z druhé strany jede Fiat Brava Combi s prívěsným vozíkem a projíždí těsně před chodci. Viděl je, ale nezastavil. Určitě by se bránil, že tam bylo místo. Proč by měl "umožnit chodci, který projevil úmysl přecházet, přejít a na přechod nevjíždět, dokud je chodec na přechodu", tedy totéž, co německý řidič dodržel?

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Ka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Též přejíždím přechody na kole, rozhlídnu se a jedu když nic nejede, no přece jsem na druhé straně mnohem rychleji než pěšky, takže mi to připadá bezpečnější..

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Tedy další úprava vyhlášky dle .....
        Své jméno si doplň sám.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          Další originální výklad bezpečnosti je ten, že čím rychleji se projede přes přechod, tím je menší pravděpodobnost, že se pod koly "náhodou" vyskytne nějakej pitomej chodec. I když. Racionální jádro se tomu upřít nedá. Chtělo by to ovšem znění některých paragrafů upřesnit.

          Což třeba upravit znění §5 (1) takto:
          h) umožnit chodci, CYKLISTOVI ČI JINÉMU VOZIDLU, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití ČI PROJETÍ vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby STIHL PROJET přechodem pro chodce, ANIŽ BY DONUTIL CHODCE, CYKLISTU ČI JINÉ VOZIDLO KE ZPOMALENÍ.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

           

      Ty pleteš dohromady dvě věci. Na přechodu pro chodce skutečně jezdit nesmíš, a je dost důvodů, proč to tak je. I když je údajně nechápeš. Na druhou stranu jsou případy, kdy lze tento zákaz s čistým svědomím porušit a nikomu tím nevznikne újma ani nebezpečí. Ale nedá se z toho dělat pravidlo nebo předmět sporu.

      A pravidlo pravé ruky nepodceňuj. V lepším případě budeš dělat cyklistům ostudu, v horším tě někdo sejme. Bude-li ale blížit cyklista, tak na žádná pravidla nespoléhej. (Zas teda abysme to nepřeháněli, všichni takoví nejsou. :')

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

             

        A o tom to všechno je. Ty tu sám na jednu stranu uvádíš, že se na kole přes přechod v žádném případě nesmí a pak mi v další větě napíšeš, že se to v některých případech může... Tak co si mám o tom myslet...? Vyhláška o tomhle mluví jasně, ale já to pořád považuji za zbytečné omezení...
        Zastávám názor, že by mně případně policie za tohle pokutovat neměla... Teda jen v případě, že po silnici v ten moment nic nepojede a na přechodu nebude žádný chodec...

        A o "pravé ruce" to znám také... Mám i řidičák, takže nejsem jenom blbý, nepoučený cyklista... Spíš už mně, jak jsi už nadhodil, málem sejmulo auto, když mělo dát přednost mně...

        [ Zpět ]
        Datum: 11.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

               

          O policii či pokutu vůbec nejde. Jde o bezpečnost a plynulost provozu, o pohodu a vzájemnou ohleduplnost nebo o napětí, nevraživost a schválnosti. A bohužel záleží na každym, jak tomu rozumí. Pavka jistě neměl na mysli cyklisty (v té chvíli chodce), kteří na neproblematickém přechodu počkají, až silnice bude úplně volná a pak v klidu přejedou. Jsou i takoví, kteří rozrazí chodce a vrhnou se pod kola komukoli s tím, že oni to přece stihnou a skřípot brzd jejich sluchu lahodí. Přece na přechodu je přednost. Přednost vždy v tom směru, kterým zrovna jedou.
          Stejný to máš s jízdou po chodníku. Taky se po chodníku jezdit nesmí, ale jsou případy, kdy chodci omezeni nejsou a provoz se tím zklidní. Děti směj po chodníku jezdit do deseti let. To přece také není dogma. Je lepší, když tady výrostci blbnou na chodníku, než aby strašili na silnici. A chodec nějaké to omezení v tomto případě vydrží. A pak jsou cyklisti, který si razej cestu po chodníku jen proto, že na silnici by museli dávat přednost a auta by je zdržovala, ale chodec uhne.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co Zákon č. 361/2000 Sb.?

                 

            No, tak takhle jsem to přesně myslel. Když tím nikoho neohrozím a ani neomezím, tak by se to snad dalo prominout.
            Já jenom, že Ty jsi tu ještě před chvílí vystupoval jako nekompromisní zastánce a "dodržovač" všech zákonů, vyhlášek atd.
            S tímhle s Tebou tedy souhlasím...

            [ Zpět ]
            Datum: 11.09.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Vyhlášku dodržuju všude tam, kde to okolnosti, a zejména motoristé, dovolí. Jestliže jsou neustále ignorována některá pravidla ze strany řidičů aut, a nikdo to netrestá ani jejech dodržení nijak nepodporuje, je jasné, že vznikají situace, kdy pak někdo jiný musí vyhlášku taky porušit, protože je kvůli někomu technicky neproveditelné ji dodržet. Jsou to například neparkování pět metrů před a za křižovatkou, nevjíždění do křižovatky, za níž není díky zácpě kam pokračovat a podobně. A pak jsou tu ulice, kde je liduprázdný široký chodník a auta jedoucí 70km/h navzdori limitu v obci, jejichž řidičům je zatěžko udělat i nejmenší pohyb volantem k objetí cyklisty. Je to blbé, ale mnohdy je mnohonásobně bezpečnější pro všechny, když cyklista poruší v něčem pravidla, než když se jich bude držet. Že pak někteří méně myslící jedinci začnou pravidla ignorovat docela, i proti rozumu, je jen logický důsledek tohoto stavu na našich silnicích.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Stalo se na jednom přechodu...

         

    Od jisté zkušenosti, o ktrerou se podělím, si dávám pozor. Před pár lety se mi stalo toto:

    Jedu takhle v něděli večer po široké silnici na okraji města obvyklou rychlostí 30km/h. Přechody, co tam jsou, dobře znám a vím, že tam chodí málokdo. Těsně před jedním z nich jsem si všiml na kraji paní s kolem. Říkám si, to stihnu a mihl jsem se kolem ní. Vtom jsem zahlédl, jak se rozjíždí. Najednou slyším za sebou nějaký rachot.
    No jo. Paní, jak se rozjela přesně ve chvíli, kdy jsem jel kolem, tak se lekla, zavanglovala a spadla uprostřed silnice. Vrátil jsem se a pomohl jí. Paní měla asi 80 let a ještě mi děkovala, ani nepostřehla, co se stalo. Nějaké auto zastavilo, volala se sanitka, policie a už to jelo. Paní si něco zlomila. Doufal jsem jen, že v nemocnici neumře, jak to u starých lidí bývá, jinak by to byla asi vražda.
    Jel jsem hned na výslech a popisoval, co se stalo.
    Jakmile jsem došel k tomu, že jsem viděl tu paní rozjíždět se, policajt říká:

    Ta paní po přechodu nejela.

    Já říkám:
    Ta paní po přechodu jela.

    Policajt říká:
    Ta paní nejela.

    Jak to bylo dál, nebudu rozebírat, nechávám to na vaší představivosti, existují různé možnosti.

    Jen ještě dodám, že naprosto nechápu, co může vést cyklistu k tomu, aby jel po přechodu. Pokud jede po cyklostezce a ne po chodníku, je tam přejezd pro cyklisty. A jestli potřebuju z přejet na druhou stranu, vyberu si jakékoli jiné místo, než přechod a klidně si zajedu třeba kilometr navíc. Jde o princip.
    Pokud uděláte jakoukoli blbost, nejen v provozu, tak pokud je to podle zákonů, je to v pořádku. Tak to v dnešním světě prostě je.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Stalo se na jednom přechodu...

           

      No, ono hromada těch cyklostezek vede právě přes obyčejné přechody pro chodce... A ještě k tomu buď kus po chodníku nebo napříč přes chodník...

      Tady v Praze je mimo jiné i jedna chuťovka - viz příspěvěk "Za smrt cyklisty na Vídeňské ulici v Praze je odpovědná radnice"... Toho kdo tohle vymyslel, by bylo potřeba asi...
      A za tím přechodem je směrem do Braníka ta stezka vedena asi 100m po chodíku než odbočí do parku... Takže asi tak...

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Stalo se na jednom přechodu...

           

      V Brně neexistuje ani jeden přejezd pro cyklisty, všude tam jsou v takových případech přechody pro chodce. I tam, kde je stezka (jedna z asi dvou, které v Brně existují) (pro chodce a cyklisty) přerušena každých 50 metrů.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Stalo se na jednom přechodu...

             

        Existují dokonce 2 a jsou na Královopolské, dnes jsem tam jel....

        [ Zpět ]
        Datum: 13.11.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Zvláštní je, kolik z nás se na daný problém dívá černo-bíle. Mají-li chodci zelenou a využívají-li celou šířku přechodu, nedopustím se jistě žádného přestupku, pojedu-li vedle přechodu (pokud možno vpravo). Je-li přechod spojnicí kousků cyklotrasy (vzpomínaná Botanická) lze výše uvedený postup jistě využít.
    Omluva: Když jsem byl v Brně v minulém století, ještě tam žádná taková "vymoženost" nebyla. Vycházím jen z popisu, který nám Brňané (nebo Brňáci) předestřeli.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Nejde, nedávno jsem tam jel a po dlouhé době zkusil jet po "cyklostezce". Přechody jsou schválně nakresleny tak široké, že je objet prostě nejde.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Vyhlášku zpravidla dodržuju, i když si někdy připadám jako blbec. Ale ne úplně na 100%, občas si "zahřeším" aniž bych někoho omezil (natož ohrozil).
    Může cyklista jezdit po chodníku? Podle vyhlášky ne! Ale občas přejedu přes rozlehlou plochu náměstí krokem a chodcům se širokým obloukem vyhnu.
    Jednosměrka je jednoznačná záležitost. Ale je jednosměrka, kterou občas projíždím v protisměru a před autem (je vidět už z daleka) zastavím a uklidím se na chodník. Pravděpodobnost že na těch 200m potkám auto je tak 30%.
    Červená na semaforu je jednoznačná věc. Ale semafor zapnutý v neděli v sedm ráno už zavání buzerací. Občas to nevydržím a když v okruhu 200m není jediné pohybující se auto tak jedu.
    A hlavně - když už vyhlášku takto poruším, jsem si toho vědom a jsem si vědom toho, že za to můžu být popotahován.

    Dnes ráno po 6.hodině sotva třetina cyklistů měla osvětlení, jeden z nich suverénně za hustého provozu projel křižovatku na červenou, další jel po chodníku stylem "machři to berou středem"...

    [ Zpět ]
    Datum: 12.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Chodníky..??

           

      Drtivá většina "chodníků" (mám tím na mysli zejména takové, které vedou někde přes park nebo jinou volnou plochu) není označena značkou "stezka pro chodce", takže z toho vlasně nevyplývá, že se tam nesmí jezdit. To že to začíná obrubníkem přece nic neznamená, to začíná většina městských cyklostezek taky.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Chodníky..??

             

        Tím teda nechci říct, že je dobré na takových místech omezovat nebo dokonce ohrožovat chodce!

        [ Zpět ]
        Datum: 12.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Řidič musí předvídat, přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky, nebránit v jízdě rychleji jedoucím vozidlům atd. atd. Co musí chodec? Přecházet po přechodu, chodit po chodníku, při přecházení se rozhlédnout a má ještě pár povinností. Pokud se řidič neřídí předpisy, je sankcionován. Chodec, i když se bude v silničním provozu chovat jako tupé dobytče, je pořád za chudáka. Způsobí-li nehodu třeba na cyklostezce, kde nemá co dělat, bude k zodpovědnosti volán cyklista (je přeci řidič, se všemi povinnostmi). Kde je pak presumpce neviny, když jeden má větší zodpovědnost než druhý?

      [ Zpět ]
      Datum: 12.11.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (P.J.B.)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Tedy vaše problémy bych opravdu chtěl mít. Já jezdím většinou ve městě po silnicích a nemám žádný problém. Snad jedině to zastavit, když mi na přechod skočí nějakej chodec (těsně přede mnou), nebo řidič nedá přednost z prava, ale to se mi stává i v autě, na to si prostě člověk musí dávat velkej pozor a předvídat chování druhých.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Děkuji všem, kdož se zúčastnili diskuze. Pojedete-li někdy okolo, stavte se na panáka!

    [ Zpět ]
    Datum: 12.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      Suchá je teorie, košatý strom života (i bez "panáka"). Jezdím denně do práce kolmo -ráno před sedmou potkávám asi tak šest nebo sedm cyklistů, tři mají helmu i osvětlení, na pozdrav ale nereagují. Další helmu nemají a ani světlo nebo aspoň blikačku, zato mě jásavě a s úsměvem zdraví. Já mám helmu i osvětlení, takže nevím jak je možné, že mě ta druhá parta bere.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (AF)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Prohlídni si pořádně dres v kterym jezdíš. Nemáš v těch klikyhákách skrytý třeba nějaký revoluční symboly?

        [ Zpět ]
        Datum: 20.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          Konečně zásah hřebíčku do hlavičky, odhalil's mě

          [ Zpět ]
          Datum: 20.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (AF)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: ...a co vyhláška?

         

    Pokud jedu po silnici tak vyhlášku dodržuji, ale jedu-li po chodníku,(Veletržní,Letná..) nebo cyklostezce tak jezdím i po přechodu. A to hlavně proto zě mohu-li jet legálně po jednom tak nevidím důvod proč né i po ostatních. Ten jeden se nachází na Praze 4 je to semafor pro cyklisty. Takže když jdou semafory jet mohu když ne tak logicky taky. Cyklostezka na Evropské od mekáče na červeňák má 14 přechodů!!!! Kdybych na každém měla zastavit slézt pěšmo přejít a opět nasednout tak se useskakuji. vím, že je to proti pravidlům, ale jsou-li pravidla nesmyslná tak je nesmysl je.... Pokud budem všichni nesmysly dodržovat tak se s tím nic dělat nebude, protože to nikdo nebude ani řešit. Klidně s policistou o tom diskutuji (proč po chodníku, přechodu). V zahraničí má cyklista jedoucí po cyklostezce přednost i na přechodu . Když se EU musíme přispůsobit ve všem možném (i kolik budeme mít vinic) tak proč né i v tom co má smysl.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.04.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Navara ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ...a co vyhláška?

           

      A kde je v zákoně napsáno, že se přechod nesmí přejíždět? V zákoně je napsáno, že
      "přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou ..."
      Z tohoto automaticky NEPLYNE, že přechod nesmím přejet. Abychom si rozuměli, ohrožování chodců na přechodu je jiná kategorie.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Forest)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ...a co vyhláška?

             

        Takže když před nedávnem v TV ukazovali jak cyklisté přejíždějí po přechodu(bylo to z nějakého nenšího města) a policista je zastavoval s tím že se dopouští dopravního přestupku, tak to bylo oblbování národa? A co se týče ohrožování chodců na přechodu tak jen ignorant by jel tam kde je nával chodců. Běžně jezdím kolem Sparty na Letné po chodníku a jela jsem tam i tuto sobotu, ale já bloud jsem si neuvědomyla, že je derby, a tak jsem samožřejmě nejela ,ale stal se ze mne pěšec. Ono to není příjemné jak chodcůn tak ani cyklistům nějaké prodírání. Myslím si že je to o vzájemné toleranci. Když jedu v lese nebo po cestě a chodec mi uhne tak vždy poděkuji, mně to nic nestojí a jeho to potěší. A ještě jedna věc, bude mi houby platné že dodržuji předpisy tz. že pojedu po silnici s většín provozem a sejme mě auto tak sice budu za slušňáka, v lepším případě na vozíku, v horším už to řešit nebudu. Tak to radši poruším sem tam předpis než být na krchově.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Navara)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ...a co vyhláška?

               

          Nevím, kde to je napsáno, já jsem to pochytila na školení řidičů:
          * na přechodech pro chodce se s kolem má slézt a přejít pěšmo
          * jet na kole se smí pouze na přechodech na cyklostezce - viz ta Evropská

          ALE POZOR!!!
          aby se to nepletlo, tak teď jak vejde v platnost nová vyhláška (1.7. či kdy to je), tak se bude muset slézat i na přechodech na cyklostezkách!!!
          Tak až vás zastaví policista-prudič, že jste na cyklostezce na přechodu jeli místo abyste šli a vedli koloi, tak bude, bohužel, v právu...

          Kde to má hlavu a patu se mě neptejte - logika měla evidentně prázdniny, když tohle schvalovali...

          [ Zpět ]
          Datum: 10.04.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co vyhláška?

                 

            Tak jsem si v našem městě vyzkoušel jednu z cyklostezek (půlený chodník). Každých 60-70m přejezd pro cyklisty se špatně zarovnanými obrubníky, kde jsem musel dávat přednost autům, která vyjížděla z bočních uliček, kde za živými ploty byla špatně vidět; navíc auta vyjíždějící na hlavní zastavovala na přechodech. Podruhé mne tam už neviděli... ano, porušuju vyhlášku tím, že jedu po silnici tam kde je cyklostezka. Ale ať se jdou vycpat s takovou cyklostezkou. Vůbec většina cyklostezek v ČR je jenom pro zlost a znechucení cyklistů.
            Co se týče pruzení ze strany policie, toho bych se nebál. Jednou jedinkrát jsem viděl, že městská policie pérovala cyklistu, který jel jednosměrkou v protisměru. Policii ČR je všechno jedno, byl jsem svědkem toho jak na železničním přejezdu starší paní na kole prokličkovala mezi spuštěnými závorami a policajti v autě na druhé straně přejezdu za ní jenom cosi pokřikovali a na víc se nezmohli...

            [ Zpět ]
            Datum: 10.04.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ...a co vyhláška?

                   

              No jo, starší paní na přejezdu, na tu jenom pokřikujou, ale zkus udělat to samý jako dvacetiletej a uvidíš co se stane.
              Po silnici podél takového půleného chodníku jezdím denně (slavná Botanická-Chodská). Před několika lety mě tam dvakrát zastavili měštští strážníci, kterým stálo za to přelézt z chodníku přes trávu ke mě do silnice a zastavit mě. Poprvé jsem se hádal 20 minut, podruhé jen pět, nakonec jsem neplatil. Existují dva výklady vyhlášky, podle jednoho musíš a podle druhého nemusíš po stezce pro chodce a cyklisty jet. Definice té značky co tu stezku zahajuje obsahuje "cyklista je povinen použít", ale paragraf 57, který vyjmenovává, jaké typy komunikací je cyklista povinen použít, jsou-li zřízeny, obsahuje jen vyhrazený pruh, stezku pro cyklisty a v křižovatce s řízeným provozem vyhrazený prostor pro cyklisty. Stezka pro chodce a cyklisty tam není, takže když tě budou otravovat, oháněj se tvrdošíjně tímhle paragrafem.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2006
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ...a co vyhláška?

                     

                Já jen doufám, že nějakýho blbce nenapadne, že by se mělo kolo vést i po cyklostezce, která vede na půleným chodníku...

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ...a co vyhláška?

                       

                  Po delší době jsem se dostal k počítači a jujnul na nějaké to téma, zde dám jen toto: Já se snažím jezdit ohleduplně, kde se motají chodci, tam se moc netlačím, kde se motá moc aut odtamtud ujíždím, cyklostezky používám rád ale nějaké debilní předpisy - například abych ze sebe dělal opičáka a každých 100 m kvůli přechodu seskakoval z kola - to teda ignoruju. Chce to jen cit a zdravý rozum - je li liduprázdný chodník podél cesty s šíleným provozem, klidně po něm jedu na kole - v takovém případě jsem se i s náhle se objevivšími policisty s úsměvem pozdravil.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.04.2006
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ...a co vyhláška?

                     

                Ta Botanická je opravdu zázrak, taky jsem se tam hádal s nějakou vyžranou <!> z MP, nakonec jsem ji poslal přímo tam, s tím ať de vopruzovat na nádraží kapsáře.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ...a co vyhláška?

                 

            Ale Radko to snad ne?

            Já v zákoně 361/2000 ve znění zákona 411/2005 - novely platné od 1.7.2006 (a všech předchozích novel) čtu toto:

            § 23
            Vjíždění na pozemní komunikaci
            (1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.

            § 57
            (8) Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.

            Tedy pokud formulací "... na přechodech na cyklostezkách ..." myslíš přejezdy pro cyklisty, tak se určitě slézat nemusí.

            Pokud tím ale myslíš stav, kdy je na chodníku pruh pro cyklisty (jinak honosně zvané stezka pro chodce a cyklisty) a přes silnici je jen "zebra" (tedy nikoli přerušované pruhy vymezující přejezd pro cyklisty), tak tam se, vzato ad absurdum, musí slézat i dnes, viz.:

            § 2
            Vymezení základních pojmů
            Pro účely tohoto zákona

            j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích nebo kolečkových bruslích anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,

            dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou

            Pokud nepojedu přes "zebru", ale těsně vedle ní tak je to snad jako když např. přejíždím přes silnici při jízdě po polní cestě (tedy polní cestu kříží silnice, nebo naopak), to mě taky nic nenutí slézat.

            On institut přejezdu pro cyklisty dosud neměl valného smyslu - nic z něj pro nikoho nevyplývalo (snad jen vedl cyklistu kudy má jet), ale nově platí:

            Řízení provozu světelnými signály
            § 70
            (2) Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
            c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a CYKLISTŮM PŘEJÍŽDĚJÍCÍM VE VOLNÉM SMĚRU PO PŘEJEZDU PRO CYKLISTY. Svítí-li signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,

            No doufejme, že je to blýskání se na lepší časy.

            Pokud se někde mýlím, nebo úplně kecám, tak mě opravte.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.04.2006
            Autor: sparrow
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ...a co vyhláška?

                   

              No tak sláva, zase jsem tu dneska nebyla zbytečně. Díky.
              A ty teda určitě i budeš vědět, co se vlastně od toho 1.7. mění - já to evidentně popletla, což ale odpovídá mé pozornosti při školení řidičů :o)))

              A na té Evropské jsou přechody - teď už chápu, proč je před každým přechodem ukončená cyklostezka a za přechodem zase pokračuje.

              [ Zpět ]
              Datum: 11.04.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ...a co vyhláška?

                     

                Jo tak takovou buzeraci s ukončováním cyklostezek nám zavedli i v HK - ať mi někdo vysvětlí, jak může být levnější dávat každých 50-100m hliníkovou značku na sloupku se základem, než namalovat na silnici při obnovování vodorovného značení kratší \"zebru\" a vedle ní pruhy přejezdu pro cyklisty, a tedy použít míň barvy, vždyť to by bylo řešení, které by nikoho neomezovalo (chodce, cyklisty, ani motoristy).

                No změn až tak moc není. Pro nás je např. zajímavé to, že povinné celodenní svícení je zákonem nařízeno pro \"motorová vozidla\" dosud v době platnosti SEČ musela svíti \"vozidla\", přičemž vozidlem je a bude \"motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj\" => tedy i kola.

                Jinak o změnách na: http://www.novapravidla.cz/

                [ Zpět ]
                Datum: 12.04.2006
                Autor: sparrow
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ...a co vyhláška?

                   

              Nuz stale mi nie je jasne, preco by po prechode pre chodcov sa nesmelo jazdit na bicykli, ved cez prechod (cez tu zebru) jazdi denne tisice aut. Len ja na bicykli prechadzam cez tu zebru mozno inym smerom.
              Pri svetelnej krizovatke to je mozno trochu ine, ale je niekde v predpisoch napisane, v akej blizkosti svetelnej krizovatky sa nesmie na cestu vchadzat z miesta leziaceho mimo komunikaciu (tak ci tak treba dat prednost uplne vsetkym na ceste)?

              [ Zpět ]
              Datum: 11.04.2006
              Autor: Jaroslav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ...a co vyhláška?

                     

                Není jasné, hmm.. A proč si teda tuhle diskusi nepřečteš celou? Nebo ono ti to nechce být jasné?

                [ Zpět ]
                Datum: 11.04.2006
                Autor: žofka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ...a co vyhláška?

                       

                  Pochop ho prosím, je to cizinec !
                  Ale aby vnášel do toho našeho bordelu ještě akýsi cudzokrajný chaos, to už by bylo privel´a ...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.04.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Aj...)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ...a co vyhláška?

                     

                8-)))

                [ Zpět ]
                Datum: 12.04.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (..)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

445 cyklistů (5 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024