Ahoj, díval jsem se na fotky ze srazu a viděl jsem, že někteří máte namontován elektropohon. Zajímalo by mě, jaké s tím jsou zkušenosti, jak výkoný motor a jesti do předního nebo zadního kola, případně nějaké praktické postřehy z provozu..
Nejlepší elektropohon měl kapitán Nemo. Tyhle elektrokity jsou jen šidítka (dudlíky) - nízká účinnost + drahé.
Nejlepší je HPV (Honda powered vehicle od Jurase)
8-)
Dle čeho tak soudíš?
Honzo ty to tuším máš v předním kole (jestli jsem dobře viděl na fotkách) mohl by ji pls napsat jaký máš výkon a jak jsi s tím spokojený?
Jinak bych nerad řešil v tomto vláknu zda je lepší benzín nebo elektro.. každé má své pro i proti..zajímají mě zkušenosti právě s těmi elektropohony... díky...
Prohlídni si toto. Max rychlost 50-60km/h a dojezd bez šlapání 70km. Kopec, který by to nevyjelo nezná.
http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
a zde je video do hostýnských kopců:
http://www.youtube.com/watch?v=uBraavG1wno
http://www.youtube.com/watch?v=26WiV9J9i0M
Na sraz do Uh. Brodu jsem se nedostal, přesto že to mám jen 30km, protože mi před 3 týdny vyletělo v zadním kole 6 špic a nechal jsem si celé zadní kolo přešpicovat silnějšíma špicama a bohužel servis ve Zlíně to do třech týdnů nebyl schopen zvládnout.Mrzí mne to, ale kdybych to tušil, tak si to raději přešpicuji sám.
no jezdí to moc pěkně - jaký tam je motor a jaké aku?
900W, 48V/40Ah,Celková váha tříkolky 60kg. Jízda bez motoru je pro mne dřina. Ale vozím sebou nabíječku, který dává 30A a za hodinu je to dobité. Nestačím se ani občerstvit a jedu dál.
ještě jsem zapoměl, aku je: LiFeYPol4. 4x 12V baterie
muzes prosim napsat kapacitu baterii?
(tipuji ze mas thundersky?)
Trefil jsi to. 48V/40Ah 4ks po 12V/40Ah
Dekuji za odpoved.
Prosim, muzes sem napsat par praktickych zkusenosti s aku , resp by mne zajimalo zda pouzivas balancovani , BMS atd... (pokud jsi to jiz nekde popisoval, prosim o link.)
U těchto baterii co mám, balancování odpadá, Je to tajná novinka. Údajně napětí v v tom 12V kompletu srovnává kyselina. Nabíjím je a používám na 48V,zapojených do serie, ale jednou za čas nabiji 12V zapojených paralerně. Tím se srovnají, ale stačí to jednou za 50 cyklů. Rozdíly během cyklů jsou desetinové.
Info o LiFeYPol4
DOTAZ: Je nějaký zásadní rozdíl mezi LFP a LFYP?
Ano. Zásadní rozdíl je v použití chemického prvku yttrium (Y) místo železa (Fe).
Chemická struktura je pak místo LiFePO4 (LFP) změněna na LiFeYPO4 (LFYP).
Viz chemické složení LiFeYPO4 baterií dle údajů výrobce:
http://gwl-power.tumblr.com/post/180659445/the...
Zásadní rozdíl je v chování chem. prvků yttrium a železo. Zatímto železo je velmi náchylné
k oxidaci a k reakcím s dalšími chem. sloučeninami, prvek yttrium je mnohem chemicky stabilnější,
téměř neoxiduje a nevznikají samovolně jiné sloučeniny. Důsledkem
tohoto jevu, je mnohem větší chemická stabilita a životnost.
Zatímco životnost LiFePO4 baterií je udávána jako 3 až 5 let. U baterií s použitím yttria
je živostnost 10 a více let. Né nadarmo jeden z předních vědců řekl - yttrium je železo budoucnosti.
Zdroj: http://www.auto88.cz/forum/showpost.php?s...
Muzes, prosím, napsat typ nabijecky a kdes ji sehnal ? Zatim nabijim 5A a trva to docela dlouho. Dik.
Napiš si zde: http://www.i4wifi.cz/
tam jsem tvou nabijecku nenasel, ale na http://www.battery-import.cz/nabijecky-baterii-...
se da sehnat uz viceamperova nabijecka
30 A nabíječku odhaduju na 7 kg. Je to tak?
Není, mám menší váhu, tak káble mi ležely na zemi a váha ukázala 2,6kg. Není velká, má dva ventilátory a naprázdno na ní proud nezměříš. Musíš ji připojit k baterii a ona to pozná a pak si ji změří a jestli je jí nutno dobít, tak teprve se spustí. Stála asi 4600,- Takhle vypadá http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
motor 180W baterie 10Ah 24V
max rychlost 13 km/hod, krátkodobě do 17 km/h
motor používám, když rychlost na vlastní pohon klesne pod 10 km/hod tj. pouze do kopce.
Kolo s motorem a baterií 35 kg, bagáž 20-25 kg, jezdec 115 -120kg.
Nejdelší vzdálenost bez dobíjení 160 km - toto pondělí: Náklo, Zábřeh, Lanškroun, Ústí n/O, Kostelec n/O, Opočno, Česká Skalice.
Ešte mi niečo napadlo., úplne laický názor.
Všimol som si na lehokolách od azubu pod sedadlom, kladku. V podstate mám otázku: Je ozubená? V prípade žeby bola, dala by sa použiť na elektropohon? Ide o to, že spomínaná kladka by bola hnaná motorom hoci z elektrickej šrúbovačky a zapínala by sa ako výpomoc pri šliapaní do kopca. Je to čisto laický názor., takže prosím, nevysmejte ma :-D
Zajímavá myšlenka, ale obávám se, že by to nefungovalo. Motor z vrtačky má malý výkon. A navíc řetěz se kladky dotýká pouze na krátkém úseku, takže by to podle mne prokluzovalo.
ono ako samostatny pohon som to nemyslel, skôr ako výpomoc pri rozjazde, šľapaní, atd... a ak by bolo koleso na kladke ozubené, tak snad by nepreklzovalo., a v prípade brzdenia, resp. ak by sa nepedalovalo, tak by to "cvakalo" tak ako na šrubovačke, nech to nezoderie zavit.
Nejsem strojař. Ale řekl bych, že taková ozubené kolo potřebuje větší kontakt z řetězem, než jaký má ta kladka. Plácnu, třeba 90°.
Videl jsi ten B2B carbo tandem, ne? Jak moc meli retez zpremosteny kolem dokola... Odhaduji kontakr na vice nez 180 stupnich (z hlavy). Na nekterem z rajcat je vyfocen detail. A podle jejich zkusenosti bych se klidne ridil. A pri velikosti kladky je otazka, jestli by to nechtelo jeste lepsi kontakt, protoze pocet zubu proti i te nejmensi placce by byl nesrovnatelny.
Tak zrovna na tom tandemu byl kontakt řetězu sotva 90°, s někým jsem to tam diskutoval a probírali jsme že u řetězu to vůbec nevadí ;o))
OK, tak 180 ne, ale sotva 90 taky ne. http://aviatikmb.rajce.idnes.cz/Sraz_lehokol...
My jsme tam na to koukali když to bylo na nejvetším tácu a mě právě zarazilo na jak málo zubech to bylo, načež mi právě kluci říkali, že u řetězu je to jedno. Nevím jak je to přesně udělané, ale neotáčí se náhodou ty kladky ??