Ahoj všem. Nedávno jsem si koupil Author Instinct 29" s plášti KENDA Small Block 8 Kevlar 29" x 2.10". Dnes mi tento plášť praskl a já nemám vůbec tušení, jestli si ho mohu pokusit slepit velkým "flekem" - trhlina je velká cca 3cm. Máte s tím někdo zkušenosti ?
Dál bych se chtěl zeptat, jestli je toto běžná záležitost u kevlarových plášťů - bočnice konkrétně u toho pláště jsou velmi slabé - plášť jako celek nemá vůbec prostorovou stabilitu. Je to takhle u všech kevlarových plášťů ? Jako lajka mě napadá, že mohli taky nějaký ten kevlar dát do bočnic - mám velké obavy, že trhlina se bude zvětšovat. Pokud budu muset kupovat novou, tak bych o těchto pláštích chtěl něco vědět.
Předem díky všem za informace !
PS: Foto pláště v příloze
Nedávno někdo psal, že se mu to celkem úspěšně podařilo zašít. Zevnitř bych dal ještě nějakou záplatu. Kevlarové pláště jezdím taky, ale takhle proříznout se mi ho podařilo jenom jednou, naštěstí už byl ve smrti, tak jsem ho rovnou vyhodil.
Taky myslím že to neprasklo samo vadnou výztuží nebo vadou materiálu, to je od sekance, načatý rozříznutím o něco ostrého. Nevím, ale což takhle pneuservis (na autogumy), neporadili by si s tím líp než na koleně doma?
To zašití by mě docela zajímalo, ale nemůžu to tu najít. Nemohl jsi dát link ?
Už nevím, kde to bylo, možná na b-f.
ok. já to udělal následovně:
1. zalepil vteřinovým lepidlem :
2. zašil režnou nití
3. podlepil klasickou záplatou
4. přendal jsem ten plášť na přední kolo
Původně jsem chtěl ještě seříznout vzorek a dát záplatu ještě zvrchu.
Odpoledne jsem si 50km 1:1 terén/asfalt včetně nějakých rychlejších sjezdů v terénu a vše drží perfektně. Pokud se to začně rozlepovat, tak se ozvu, aby jste věděli, jak jsem dopadl
Kevlarová je patka a to s bokem pláště nemá žádnou souvislost. Tenké boky může mít i drátový plášť.
Tuhle Kendu jsem nejezdil, ale obecně platí, že gramařšké šlupky prostě vždy mají tenoučké boky, co prd vydrží.
Třeba Schwalbe pak dělá zesílené boky (snake skin), takže pak máš na výběr, jestli koupíš gramařskou šlupku s tenkými boky nebo o něco těžší se zesílenými boky.
Možná uživatel zdůrazňuje tím "kevlarový" ve skutečnosti myslí "drahý" - nechce se mu jej vyhodit;-)
To jednak a za druhé to, že ta bočnice je tak slabá. Koukal jsem, kde se dají pořídit a nejsem si jistý, jestli jsem to našel správně: http://shop.cyklomax.cz/Plaste/plast-28-L-LK...
Je to jak píše mlok: kevlarová je patka, se odolností bočnice to nemá co dělat.
Dělají se pláště kevlarové se silnější bočnicí (pro náročné turisty, trénink, AM apod.) i se slabší (pro závody a gramaře).
Často s troškou gumy navíc, která více či méně chrání před proříznutím, propíchnutím či průrazem, a prodává se to pod spoustou marketingových pojmů, namátkou snakeskin, punkture's fear, antipunkture system apod.
Zase bych vyrobcum tak nekrivdil :o) Neni to jenom o mnozstvi materialu na bocnici, ale ty nazvy skutecne znamenaji ruzne patenty zvysujici odolnost plaste, vetsinou jde o neco na zpusob nejake odolne vrstvy zalite v plasti.
Tak jsem z5 a stále ve zdraví :) 650km převážně po turistických a drží.
Určitě to ale není nejvhodnější plášť do terénu a tak bych chtěl požádat ty zkušenější z vás, jakým způsobem vybíráte pláště stačí vám jen omrknout design, parametry a ohlasy na netu ? Mohli by jste mi napsat pár výrobců, do jejihž sortimentu bych se v každém případě neměl při výběru vynechat ? Díky
S Kendou mám zatím samé dobré zkušenosti. Vozil jsem donedávna na starším horáku vpředu Schwalbe Fast Fred a vzadu Kendu Kozmik ( oba kevlarové ) spíše silnice a lehčí terén. Na Schw. se mi časem začal trhat vzorek ( asi kombinace mých 90 kg, přefoukaného pláště a asfaltu ). Kenda byla pořád jako nová.
Teď mám na fullu Kendu Karma a zatím naprostá spokojenost ( po zkušenosti už nepřefoukávám ).
Jenom pokud vybíráš podle hmotnosti, tak zrovna Kenda si v katalogu dost fandí - zatím každý plášť co jsem koupil byl těžší, než se píše.