Můžeš mít dlouhou středovou osu, převodníky jsou pak mimo rozsah přesmykače. Zkontroluj si: http://www.bajk.cz/data/clanek.asp?id_clanek=493, i když to s tím moc nesouvisí.
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
Možná tady taky něco ...
Díky za ten link. Tenhle návod je uplně nejdetajlnější, co jsem zatím viděl. Zítra se na to ještě jednou podívám. jedná se o http://www.author.cz/kola/katalog/&cid=4824
Mám najeto 500km
Podle kilometrů bys to moh mít ještě v záruce, reklamuj.
Tak jste mě donutili se na to pořádně podívat a už jsem na to přišel. Na seřízení kola přeci nemůže být záruka. Já kupoval u známého a vím, že by mi to na počkání udělal, ale k čemu by mi to bylo........
Ale může... Pokud je to nové kolo, tak snad všichni prodejci doporučují zákazníkovi, aby s tím po nějaké době přijel do jejich servisu a oni dotáhnou, doseřídí apod. všechny případně povolené díly, protože si to teprve "sedá"... Lanko přesmykače a přehazovačky jsou zrovna jedny z nich, protože se trochu natáhnou.
Je to nová závada, dříve to chodilo nebo montuješ a sestavuješ něco nového?
Mně se při haprování přesmýkače osvědčilo ho nejen štelovat dorazama, ale i zkusit trochu natočit jako okolo sedlový trubky. To natočení má pro naskočení řetězu na velkou pilu dost význam.
Voditko presmykace ma byt rovnobezne s prevodniky. Spis bych zduraznil jeho spravnou vysku, tedy vyskove umisteni presmyku na sedlove trubce ramu vuci nejvetsimu prevodniku, tedy zhruba 1-2 mm nad nim.
Já vím, všude čtu, že má být rovnoběžně s převodníky. Já ho mám mírně šípovitě, vlastně skoro rovnoběžně s řetězem když je zařazeno velká (placka) malý (pastorek). Necinká řetěz při této kombinaci o vodítko a lépe mi nahazuje z malé placky na velkou. Když přehazuješ z malé na velkou, řetěz je dole, a takto ho ramínko dříve chytí a vytlačí. Chodí mi to tak líp.
To pak chapu, neni nad osobni zkusenost. Mne chodi dobre i pri dodrzeni tech pravidel :o)
Člověče já ti tak nahrávám a ty se se mnou nechceš hádat? :-))) Ty to tady nečteš poslední dobou, nevnímáš ducha webu? :-))) Kde to žiješ? :-)))
Já myslel že už tu bude osmdesát rozzuřených příspěvků a ono tohle :-))) Asi to tu nebude tak zlý, viď? :-)))
ahoj využiji vlákno pro dotaz. Fitness kolo jsem predelal na cistokrevnou silničku, ale mam problem, je tam nejlevnejsi sada Shimano SIS, s trojpřevodníkem, šlape to jako hodinky, kdyz jsem ale dal nové dual páky (shimano SORA) tak také, jako kolega, nemuzu zaboha nahodit presmykačem velky prevodník, (lanko je natazene dost) maji teda silniční paky od běžných na rovné řídítka jiny chod? A jak problem vyresit?
I dualy se delaji bud na dvoj nebo trojprevodnik, nekoupil sis prave ty na "2-talir"?
Ne tak to vazne ne, sice jsem hodne zbrkly a chybujici clovek ale takto zase ne :-D dokonce je to na te páce napsáno :-)
Jenom jsem se zeptal :o)
Jinak chod paky by mel byt ten stejny, uz nazev SIS znamena Shimano Index System a ten je stejny u MTB i u silnice. Setkal jsem se s uspesnym pouzivanim presmykacu i saltru urcenych pro silnici na MTB, takze proc by to nemelo jit opacne. Osobne v tom vidim spis otazku serizeni, ale nejenom moje osobni zkusenost je ta, ze silnicni 3-talir nechodi idealne snad nikdy. I tohle byl jeden z duvodu proc jsem na ziletce presel na kompakt.
na silniční jednici vozim campu, tam jsem ortodoxní, tohle kolo chci jako silničního zimáka, taky jsem si myslel ze je to v serizeni ale ono to tam nejde ani za nic. štoubama ani lankem to není, jsem z toho celkem zmatený, shanim ted po bazarech presmykač sora ale zatim jsem nic nenasel.
Ahoj vasku, nevíš je-li kompatibilní Shimano řazení a Sunrace vícekolečko?
Nechtěl jsem přeplétat ráfek se "šroubovacím" středem a pouze Sunrace dodává šroubovací 8-mi kolo.
Děkuju, pAVel
8-)
Pokud mas osmipolohove (nebo 9, ale musel bys pak na saltru jednu polohu vymezovacimi sroubky bloknout), neni duvod, aby to nebylo kompatibilni. U kazet nebo vicekolecek jde jenom o pocet radicich stupnu shodny s razenim a o dodrzeni sirky retezu, jeho roztec je vzdycky stejna.
Já se trojplacce dlouho bránil právě kvůli tomu, že jsem všude slyšel, že chodí špatně.
Teď jsem nedávno pořizoval novou silničku a nakonec tu trojplacku zkusil.
A tady s Tebou mimořádně vůbec nesouhlasím, tedy s tím že trojplacka chodí hůře. Řekl bych, že chodí naopak o něco lépe než kompakty, protože se tam neřadí o takový megaskok mezi převodníky.
Pouze je nutné používat u Shimana všech 6 pozic přesmykače, pak to chodí jako hodinky.
Kompkaty mi taky fungovaly dobře, ale řadily o chlup hůře díky tomu velkém skoku o 16 zubů mezi převodníky.
Ono se to ale může lišit dle konkrétní trojplacky, mám tam 30/39/50, ke které se dělá správně tvarovaný přesmyk přesně pro ty hodnoty zubů.
Ja jsem mel jakysi Truvativ, ale nejvetsi placka byla od 53 (52?) zubu. At jsem to serizoval jak jsem chtel, proste to porad nekde drhlo, to stejne kdyz jsem to nechal na serizeni ve spolehlivem servise. Jasne ze kompakty trosku pomaleji radi diky vetsimu rozdilu zubu, ale na rozdil od toho 3-prevodniku mi funguji naprosto v pohode.