Je racionální předělávat málo využité železniční tratě na cyklostezky a nebo se jedná o plýtvání peněz s pochybným ekonomickým a dopravním významem? Diskutujme zde i na Dopravním webu s autorem tohoto článku: http://dopravni.net/cyklistika/7424/cyklistika...
To by bylo taky řešením. Nakonec, není potřeba dělat žádné úpravy. Stejně v blízké budoucnosti bude celopéro s pořádnějma zdvihama standard. Aspoň se tam nebudou plést bruslaři, psíčkaři a maminy s kočárkama, a bude to příjemná houpačka.
Vzhledem k frekvenci využití těchto zařízení (jednotky vlaků za den a jednotky cyklistů za hodinu) by mohla trať zůstat v provozu pro smíšený provoz. Vedlejší výhodou tohoto řešení by bylo zkvalitňování genofondu cyklistů pomocí známých evolučních mechanismů (postupně by přestali jezdit jedinci se špatným sluchem, zrakem a také jedinci málo obratní a rychlí).
:-)))
Jaký celopéro? Elegantnější je tohle... ;-)
Jo, to jsem viděl někde na výstavě naživo... tyjo, to muselo být před dvaceti rokama, pamatuju, že jsem to fotil svým prvním foťákem...
Na ježdění po drážních cyklostezkách by to bylo ideální, možná ještě na asfalt, ale na nezpevněné cesty by to bylo horší a na úzké lesní pěšinky by se to asi nehodilo vůbec:-(
na přejíždění mezi asfaltem/terénem a kolejemi by možná stačilo vymyslet nějaké univerzální kolo - na dráhu bys sundal plášt a duši a jel to na ráfku širokém dle kolejnice - aha, takže jak si tak vybavuju kolejnici, tak asi nic pro silničky;o))))
To uz taky vyvinuli:
http://www.bike-mailorder.de/shop/advanced...
budeš se divit, ale v Británii o tom vážně uvažovali. Ale s autama. A neskákaly by po pražcích, alebrž jezdily po tý recyklovaný gumě, co se používá na přejezdech.
Samozřejmě ten vlak byl jen nějakej motoráček s omezenou rychlostí a hmotností... ale i tak bych nebyl klidnej, kdyby mi tam někde chcíplo auto :)
...ačkoliv, třeba ve Vratislavi běžně auta jezděj po tramvajových kolejích... a od tramvaje k vlaku není daleko... takže proč ne.
(a vůbec netuším, jak tom měli vymyšlený s obousměrností provozu)
Třeba měli čas od času udělané širší místo "výhybnu". Pokud je cesta přehledná, provoz malý a řidiči nejsou paka, tak to funguje. Prostě ten, kdo to má k výhybně blíž, tak počká.
Tohle v UK funguje běžně. Skotsko a Wales je uzkejma silničkama pro jedno auto (na šířku autobusu) protkáno. Jen je po určitém úseku po straně vyboulení (passing place)... Někdy je to docela sranda, když je větší provoz.
http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s...
Nebo hlavní okružní silnice na ostrově Skye:
http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s...
Mimochodem...v pozadí známý Old Man of Storr
tak tomu rikam bezpecnostni opatreni - kam se hrabou retardery... mam pocit, ze po takovy silnicce bych si asi nelajsnul jet stejne rychle, jako jezdim normalne.
(akorat by teda asi v zatackach nemelo rust vysoky obili, aby to nedopadlo jak s tem tramvajema u Ostravy)
Tam obilí skoro nepotkáš....
No nevím. Česká povaha...myslim, že by to bylo spíše hodně nasírací takove bubliny:-)))
tot otazka.. ono kdyz musis, tak musis.... lidi by asi sili do mesta/okresu/kraje, ze je to potreba opravit (rozsirit), ale spolu by vychazeli.
Když jsem někdy cca. včera čet na iDěsu článek o strašných světových dopravních zácpách, kolik jednotek minut denně prostojí chudáci řidiči v kolonách světových měst, tak jsem si říkal, že to z mýho náchodskýho pohledu nic není.
My to tu máme věčně zasekaný a s žádnou agresivitou se nesetkávám. Naopak, zip tu s naprostou samozřejmostí funguje i na křižovatce s vedlejší silnicí (stojí to z hlavní i z vedlejší a lidi se vzájemně na střídačku pouštěj), protože to jinak nejde.
Podobně ten holandskej dopravní expert, co asi před rokem zemřel, a snad vynaleznul kruháč, na sklonku života propagoval vyházení značek z center měst, aby lidi na sebe museli brát ohled - doslova říkal, že to je jako když někdo s autem projíždí kempem - taky jede opatrně, aby nezkosil lidi.
Takže mi přijde, že by to fungovalo. Když jsem jel po polní cestě s Transitem s vlekem (naštěstí byl trochu širší a vyšší, tak byl vidět zepředu), tak přede mnou úplně automaticky couvaly tři auta, protože řidiči pochopili, že mně by se couvalo trošku hůř a stálo by je to víc času, než když couvnou oni.
Nebál bych se toho, v těžších podmínkách Češi vždycky stojej při sobě. Prostě nesmíme být rozmazlováni :)
Mě to přijde, že jsme příliš "zhejčkaný" a už jsme si na to zvykli, takže by to chvíli trvalo - odvyknout zbytečnému luxusu. Nejenom v tý Englii, ale i jinde maj okresky jednostopý, klidně pozáplatovaný, ve městech uzounký křivolaký uličky a dopravu pěkně v klidu.
Ale to máš stejný, jako s našima "cyklostezkama", to by bylo pindalů, kdyby se začaly stavět 1,5m široký, bez obrubníků a asfaltu.......
Vždy si vybavím debatu na téma 50 po vesnici se nedá jezdit, na to ty auta nejsou stavěný. Pak přejedeš pár kilometrů přes čáru a tam jsou všude třicítky. Asi mají jiný auťáky.
Přesně :o)
Třeba hned za hranicí, kolik je tam úzkých míst, kde musíš zastavit a dát přednost protijedoucím, to tedy autem. Ale i na stezce maj pěkný "myší díry", nebo kostky - a i žiletkáři se tam na tom usmívaj.....
Tak ono je bohužel pravda, že u nás se vyhazují obrovské finanční částky na přestavby kvůli tomu, že ta či ona křižovatka neodpovídá normám a policajtům se to nelíbí, případně pár blbců se tam vyseká a pak brečí: "Jééé, ono se tím místem nedá prosvištět s plynem na pedále". Příkladem je např. projekt stavby nové tramvajové trati v Plzni, která je podstatně dražší než podobná stavba v Neměcku. Jenže v tom Německu se nad pětiramenou křižovatkou nepozastaví, v Čechcách se policajti i část projektantů může zbláznit...a pak vymyslí řešení prostorově a finančně výrazně náročnější.
Třeba tady je také vidět pár velmi úzkých úseků na cyklostezce.
http://www.beznehod.cz/index.php?menuid=705&...
Z toho by někteří pražští úředníci vytekli.
"Vždyť tohle znamená, že se dá zcyklostezkovat kdejaký chodník, to by nám tu po té městské části jezdili, na co mají les, to přece NEJDEEEE!!!!"
mě zaujala jedna věc v Kaliningradský oblasti Ruska - okresky luxusní, lepší než mnohý u nás, a na začátku města se to změnilo v rozsekanou dlažbu... takže člověk automaticky zpomalí
U nás se za brutální peníze udělá fungl nová hladká asfaltka (místní slepá komunikace mezi20ti barákama) a na ni se pak nasekaj retardéry. Tak si s určitým systémovým pohledem říkám: "proč?"
Mimochodem. Když popojedete v tom prvním odkazu o cca 200m (kousek za křižovatku), tak tam je barák, kde jsem jeden čas žil:-)))
V Sasku kousek za Hrenskem zase jezdi po pravem pruhu silnice oboustrane tramvaj (udoli Krinice) a to je take docela hustoklada. Da se, ale ze by to bylo zrovna bezpecne ...
Ještě jsem tam neviděl nehodu. Je to v pohodě, holt to ani motorkář nemůže hulit do zatáček naplno, no.
Teda hóoooooodně nešikovný cyklista by ovšem mohl mít problém :o)))
Take jsem tam nehodu jeste nevidel. Ale to jsem nevidel ani v Praze na magistrale. :o)))
Kazdopadne tramvaj v protismeru ve vasem pruhu je neco co urcite prekvapi. Proste neco co se nevidi kazdy den.
S ohledem na rychlost tramvaje a aut (nmyslím, že je tam nařízená třicítka), tak to bezpečné je podle mne dostatečně. Zejména za provozu co tam obyčejně je. V Dráždanech či Berlíně jsou běžně v provozu mnohem frekventovanější jednokolejné trati vedené při kraji městské silnice - a taky to funguje bez větších problémů. Být to v Česku, policejti a normovači by zašíleli....K té jednokolejce za Hřenskem: http://www.spvd.cz/?p=svet/de/badschandau...
Z hlavy nevim, ale myslim ze 30tka je tam jen nekde. Ale toje jedno. Netvrdim ze je to buhvi jak nebezpecne misto, ale prekvapi to
S clankem celkem souhlasim, to co si predstavuje erar pod podporou cyklistiky je neco strasliveho.
Na ježdění po lese žádnou cyklostezku nepotřebuju, cest je tam dost. Na dálkovou naopak ano.
Bez vlaku jsem odkázaný na plácání se kolem baráku.
Osobně mě přijde rušení tratí spíše na škodu, takže to vítám jen tam, kde už dávno trať není. Jako třeba na v článku zmiňované cyklostezce Varhany.
Ale kdyby místo trati 084 byla cyklostezka, joj, to by se mi Lužické hory a Žitavsko pěkně přiblížily.
Myslím, že autor článku, jak už to bývá, vylívá s vaničkou i nejedno dítě. Totéž přispěvatelé do tamní diskuse. Například na cyklospojení, které by se elegantně a bezpečně vyhýbalo šílené křižovatce na pražském Vypichu, čekali cyklisté z mého okolí už řadu let jako na smilování a není pravda, že je nikdo nevyužije. Už teď jsou tam běžně davy.
A cyklostezky vytvořené z dávno zrušených tratí obvykle nové cyklisty lákají, není pravda, že po slavnostním otevření tam člověk nepotká ani živáčka - dopravní indukce v cyklodopravě funguje v tom smyslu, že leckde by lidé jezdili, kdyby měli k ježdění dobré podmínky.
Že existují i cyklostezky zbytečné a předražené, o tom žádná, to víme všichni. Ale odsoudit je všechny šmahem jako módu je příliš jednoduché, zbytečné a hloupé...