Koupil sem si delsi vodici trubici retezu (aby nemlatil retez o vidli) a abych ji moh nasadit, potrebuju rozpojit retez.A ejhle kamen urazu. Dve hodiny tocim retezem s baterkou v ruce a nemuzu najit spojiku...po dvou hodinach sem to vzdal uplny psychycky vycerpanej.Je mozny ze tam proste neni a je to zanejtovany?
Je to pravděpodobný, ale snejtování řetězu není žádná věda. Vyhledej si starší příspěvky na toto téma, je jich tady dost.
Je to tak, spojky nejsou standardem... Pokud vím, tak je používá jen SRAM a Connex. V drtivé většině jsou řetězy nýtované...
Po několika varováních ze strany tvrdých bajkerů prodávajících v mém oblíbeném servisu a po dvou přetrženích řetězu mojí 4ky bych si netroufl spojku vyzkoušet, i když používám řetěz Sram PC48, pro který spojky existují. Když na lehokole zabereš za spdčka opravdu hodně (odjezd z křižovatky a podobně), krátkodobě vyvineš mnohem větší sílu než jakým čelí řetězy vpřímených kol. Proto nýtuju i když si dávám nový řetěz a Azub asi ze stejného důvodu nepoužívá spojku.
Nýtovačka stojí kousek přes stovku, a jak jednou víš, jak na to, je to s ní jednoduchý. Minulé úterý jsem byl rád, že ji vozím s sebou, protože jsem právě přerval řetěz při rozjezdu v křižovatce (dost ošemetná situace). Přitom měrka do něj zapadá jen na dva zuby a není to úplně levný šmejd.
Kdysi jsem koupil řetěz, ke kterému dodány 4 spojky. U všech se časem přelomil vnější článek, samozřejmě že postupně na dalších řetězech. Došel jsem k jedinýmu možnýmu závěru; spojky odcházely řazením. Taky se mi přetrh snejtovanej řetěz, ale vyšlo najevo, že jsem ho špatně snejtoval (trvá nějakou dobu, než se to jeden naučí).
Já nýtuju trošku víc než jiní, protože když chci vyměnit řetěz, musím spojit tři:-). A v prvním případě jsem nepřetrhl mnou nýtovaný řetěz, ale původní. Ve druhém mám podezření na omačkané hrany převodníku, které už taktak zapadaly do řetězu, možná to mohlo některé články vychodit. Převodník jsem zrestauroval pilníkem, ale řetěz vymýšlí stále další pitomosti co dřív nedělal. Například celou jízdu z Nivnice do Brna mě včera dělal na přehazce jeden článek to, co obvykle dělá zatuhlý článek, ale ani tenhle ani žádný okolní nebyl na pohled a na omak nijak jiný než zbytek řetězu. Asi to vyměním celé, i s převodníky. Nebo to zas přervu v křižovatce.
Potvrdil jsi mi názor na spojky, riskovat je nebudu. Jak moc umím nýtovat, to se těžko posoudí. Umím vyrobit spoj nerozeznatelný od okolních, ale i tak to nemusí být stejně pevné jak ostatní, jen nevím, v čem se zlepšit, jde-li to.
Ty moje spojky nebyly nic moc, byl to řetěz Taya, měnil jsem ho za sjetej původní (IG 31) a celý to bylo o mé nezkušenosti. Možná, že dnešní spojky jsou lepší. A zmínka o špatným nýtování je o mně, z vrozený lakoty jsem si první nýtovač pořídil ten nejlevnější, bez opěrnýho šroubu a s ním to moc nešlo (spojované články se ohnuly mimo mudul pružnosti).
Ta hlava! Ještě, že to mám v práci. Jestli máš možnost, najdeš možná vysvětlení v článku R. Hronzy "Co vydrží?", otištěném ve Velu č. 7-8, ročník 2003. Sice se kdysi kdesi strhla na toto téma sekernická diskuze, ale co člověk, to názor.