Chtel bych se zeptat zdejsich majitelu skladacek - jak se jim na tom jezdi, jakou skladacku by doporucili pripadne pokud jsou majitelem nejakeho konkretniho typu a vsimli si ze to ma nejakou mouchu, tak kdyby se o ni tady zminili. Vyzne uvazuju, ze bych si poridil neco na jezdeni po Praze - soucasne pocasi me denne presvedcuje ze by to mela byt prave skladacka. Rano jedu do prace, ale behem dne 2x vyleze slunicko a 3x se prizenou mraky a zacne prset a tak nikdy rano nevim, jestli na tom kole z te prace budu moct jet i domu. Skladacku si clovek v klidu vezme sebou. Do prace to mam 20km a tak si myslim ze 20" kolecka budou lepsi.
Diky za rady a Tipy.
P.S.: Mistni test skladacich kol jsem cetl, ale radeji bych komentare od pravidelnych uzivatelu.
A mne by docela zajímalo, kolik se dá na skládačce (typu bromík nebo malý dahon) ujet km, např. pokud by se použila na cestování. Prostě jestli se dá jezdit stovka denně jako na velikém kole nebo zda to má nějaké omezení. Díky.
Já si pamatuju jak jsem tak ve 14 letech ujel na staré skládačce Eska asi 35 km.
To byl pro mě v té době hrdinský výkon. -))).
Já si myslim, že Honza Galla s něma jeli na Krétu nebo Rhodos :-)
Ten cestopis jsem čet. Jeli na nějakej kongres skládačkovej. Cestu pořád kombinovali s vlakem a autobusem a lodí, střídali dopravní prostředky a skládali a rozkládali kola a popojížděli.
Já to myslím jinak, prostě jet pořád tam dál a dál a na konci kolo složit a vrátit se hromadnou dopravou. Nemuset se vracet po ose na kole znamená dojet dvojnásobnou vzdálenost tam. A nazpět nemuset řešit přepravu kola, udělat z něho prostě jen zavazadlo.
Kam dál? S brašnama?
Jo. Nebo s vozíkem, weber je taky skládací naplocho. Složil a smotal bych stripama kolo s vozíkem a měl dvě zavazadla, brašnu a složená vozidla.
Mockrát děkuji, že jsi sem tuhle ideu vnesl. Já jsem právě od začátku si představoval jak budu cestovat na skládačce. Oproti normálnímu kolu je člověk mnohem svobodnější - může kombinovat (obvykle bez příplatku) s jakým koliv typem dopravy - žádné krabice na kolo do letadla, žádná rezervace na vlaky, žádný problém v autobuse. Sbalené kolo lze snadno dát do uschovny zavazadel. Mě se ta idea prostě líbí. A otázkou je, jestli je řekněme těch 100km přijatelných. Na MTBčku dlouho nevydržím - zakloněná hlava je pro mě kvůli krční páteři jistota bolestí hlavy. Na lehokole je to dobrý, ale trochu horší na přepravu. No pokud by se dalo na skládačce usedět těch 100km, tak je to super.
Nedokážu si představit, že bych na skládačce jel třeba na 14 dní někam na vejlet. Navíc třeba s brašnama nebo s vozíkem. Prostě mi to nějak nesedí. A jak píše snilard (který se skládačkama má asi zkušenosti)...dokážu si představit jednou za čas dát třeba 100km. Ale jet to každý den, třeba 14x za sebou. To mi nějak nesedí.
Já osobně plánuji jednu věc. V budoucnu bych strašně rád poznával architekturu (která mě zajímá) evropských měst. No a fotil, jak je u mě ve zvyku:-). Takže...levné letenky, hostel, skládačka a malej batůžek s trenclema a fotovýbavou. Ideální, levné, hezké prodloužené víkendy.
Ale na dálkovou cykloturistiku si nechám klasické kolo (teda v budoucnu asi leho). Ty výhody skládačky mě nějak nepřesvědčují o tom, abych jí používal na tenhle druh cestovaní. Když chci jet na cyklotremp, tak na to chci mít i kolo, které je pohodlné a tak trošku přizpůsobené na delší trasy.
Koukám, že ta stovka je magická. Přiznám se, že jsem snad nikdy stovku za den nedal ani na klasice ani na leháči. Byla-li to několika denní cesta, tak bylo cestou na co koukat. Je-li to pouze jednodenní cesta, tak je to většinou někam a to bylo nejdále snad 80 km. Na koloběžce mám nejvíce asi 65 km.
Na prohlížení měst je skládačka super. Byli jsme takhle se skládačkami a koloběžkami v Itálii (přesuny mezi městy byli autem) a bylo to šikovné. Auto se dá nechat relativně na kraji a do centra se dojede.
Jen do Benátek to není moc šikovné, jsou tam úzké ulice, hafo mostů, na nich vždy aspoň 5 schodů, a hafo turistů. Tam je lepší pěšmo.
Před pár lety jsem se tu potkala s dvojicí postarších Angličanů, kteří na skládačkách projeli trasu Praha-Vídeń. Byli se skládačkami ale i v Thajsku. A to měli kola 16".
Osobně jsem na jeden zápřah dala 60 km to není velký problém. Dnešní skládačky mají ergonomii vymakanou i pro cykloturistiku. Během testování mi jich jako hlavní redaktorce prošlo rukama a nohama :o) asi deset modelů, vyloženě průšvihový nebyl ani jeden.
Hlavní výhoda je ale v kombinaci kolo-vlak-kolo nebo kolo-letadlo-kolo, spíš než pro ujetí delších vzdáleností.
Jak ukázal básník v "on the road", kolo se dá převážet i na kole:
http://www.nakole.cz/blogy/basnik/143-basnik...
Souhlas. Pro některé lidi budou skládačky mnohem vhodnější na dlouhé trasy, než třeba žiletky s chrtím posedem. Poloha "paní radová", kterou má člověk na skládačce, je sice dost neaerodynamická o to však pohodlnější. Je pravda, že podobné polohy se dá dosáhnout i na trekovém kole. Averze některých lidí vůči malým kolům je zřejmá a naprosto neopodstatněná. Když člověk nezávodí a nejezdí nějaké drsné terény, tak je IMHO úplně jedno jestli má 20" nebo 26".
Co se týče Dahonů. Tak ty s 20" koly mají celkem slušné jízdní vlastnosti. 16" kola jsou už dost malá a má to kolo pak i kratší rám, takže si na tom člověk připadá jak vosa na bombóně. Záleží kolik na to má člověk peněz. Na takové pohodlné nejen městské ježdění je dobrej Jetstream. To odpružení krásně eliminuje nevýhodu malých kol. Máme Dahony v krámě, takže jich mám většinu odzkoušenou.
Jinak u nás se dá půjčit i třeba na týden starší Speed. Pravda, je na něm poznat, že je půjčovnový, ale o základních jízdních vlastnostech si člověk představu udělá.
http://www.testudo-sport.cz/
Zajímá mne právě dahon speed TR. Já vím že ten text k němu jsou jen reklamní kecy, ale znějí dost dobře :-))).
Speed je díky chrom-molibden rámu trochu těžší. Ale oproti hliníku je ten rám mnohem bytelnější. Takže velkým chlapů se spíš doporučuje Speed než hliníkový Vitesse.
Ta převodovka v nábě je pěkná věc, ale není moc do bahna.
Stovku denně bych na tom jezdit nechtěl, přeci jenom na tom člověk sedí jak paní radová. Jsem trochu zhýčkanej aerodynamikou lehokola :) Ale na takové normální ježdění je to v pohodě.
Ahoj,
skládačku, konkrétně model Speed TR vlastním. Nechci to tu znovu vypisovat, tak přikládám kopii z diskusního příspěvku, kdy jsem odpovídal nějakou dobu nazpět. Pokud budete mít nějaký konkrétní dotaz tak samozřejmě rád odpovím:
"Mohu posloužit svou zkušeností. Toto kolo mám cca měsíc (předtím to byl Dahon speed D7). Kupoval jsem ho právě proto, že jsem zjistil, že využívám skládačku na dílkovou turistiku čím dál více a tento model je lépe uzpůsoben delěí jízdě a jízdě v lehčím terénu. Jsem s ním zatím velice spokojen, pocitově to je úplně stejné jako na "normálním" kole, konstrukce je velice pevná, kolo je díky převodům na rovině rychlé a se stoupáním nemá problém. Už jsem na něm ujel několikrát cca 60-70 km/den a neřekl bych, že pomaleji nebo méně pohodlně než na mém crossovém kole.
Jezdím s ním často vlakem a mhd, zatím jsem odnikud nebyl vykázán (a to ani z restaurací či obchodů) a za složené kolo se neplatí.
Nevýhodou je asi jen trochu větší váha a rozměry po složení, ale není to nic limitujícího.
Do prudkych kopcu se s tim jezdi zhruba stejne dobre jako na me crossove Meride. Prave diky trirychlostni planetove prevodovce v naboji nehrozi "zkrizeni" retezu pri spatne zarazene rychlosti. Prevod je dostatecne lehky i na opravdu velke stoupani (jezdim na nem z a do prace a po ceste mam nekolik opravdu neprijemnych kopcu - zatim jsem jeste nenarazil na takovy, kdy bych z nej musel slezat a tlacit (ale nerikam, ze neni :)
Poridil jsem si prepravni tasku na kolo, slozenou do takove male tasticky pod sedlem. Vyhodou je, ze pokud nekde odmitnou zablacene kolo prevezt staci tasku behem minuty vybalit a prehodit pres kolo a je schovane. Ale neslouzi k ochrane kola, na to je jina.
Jinak jsem zjistil, ze kam vsude se nacpu se slozenou skladackou je spise o drzosti :) Ale faktem je, ze se spise vsude ptaji co to je a jak se na tom jezdi."
Zkoušeli jste někdo tohle?
http://www.svet-elektrokol.cz/products...
Rozbila se mi koloběžka k dojezdu na nejbližší nádraží, tak jsem si říkal, že by to šlo nahradit tímhle...
http://www.zoshe.com/bikes/pichigh/aureliaItaly...
8-)
http://priblizovadla.cz/strida-lt-prvni-pohled/
Petr Linder na to chystá recenzi :-)
Pozor - to neni totez. Strida nevim, ale na te veci, kterou tu odkazuje cobic, jsem sedel a des a hruza. Jednokolka bude praktictejsi. Meli to tady: http://mapy.cz/s/2VKS Neco jako extreme sports, ale ted si nemuzu vzpomenout...
Jo, máš pravdu, prodejnu tam ale nějak v říjnu zařízli, takže teď jedině v Brně. http://www.extremcentrum.cz/products/a-bike...
Na 16" Stridě jsem seděl na Spezi. Je to dost divočina. Strašně citlivé ovládání, také udržování rovnováhy je trochu jiné než na dospělém kole. Prudce brzdit jsem s tím radši nezkoušel. Ale když si na to člověk zvykne, tak to do města s dobrým asfaltem může být dobré.
Tady je recenze Stridy: http://technet.idnes.cz/genialni-kolo-ktere...