Ahoj,
jake mate zkusenosti s tim, ze se u hlinikovych ramu kol opotrebuji zavity, ktere tam jsou pro upevneni nosicu. Ram je hlinikovy, sroubky ocelove - to by mel byt tvrdsi material. Budu-li parkrat do roka sundavat a nandavat nosic, tak k opotrebeni asi dojde, ne?
Ono to asi nebude opotřebení. Chtělo by to spíš cit pro utahování šroubů.
Taky se mi to stalo. Utahoval jsem šroub jako kdyby byl v oceli a závit povolil.
Přeříznout závitníkem na větší průměr a před použitím namazat vazelinou. Ocel se do hliníku kouše, když se nenamaže. Nic jiného nezbývá.
U hliníkového rámu bych v každém případě fixoval šroub ještě maticí na podložce. Tím by mělo dojít k rozložení sil při vibracích. A jak píše bejbís, dotahovat s citem, ne na "byka".
Dobrej nápad. Jen nevím jak tu matici dostat do trubky rámu. :-))
Dej si na zavit trochu vazeliny a dotahuj jen s citem ....
Když je závit v tahu, tak už to nepomáhá
Ja pocitam s tim ze nema ........
v patce je závit přímo do hliníku takže s citem ale nahoře v zadní vidli je nalisovaná ocelová vložka...:-/
Tyhle matice se bezne pouzivaji v plecharine,takze by sly v pripade poskozeni odvrtat a nanytovat v nejake firme vyrabejici plechove vyrobky (skrine rozvadecu,atd.).
špatně sis vyložil "ksichtík" na konci. nebo sem použil špatnej... myslim že s tou vložkou by neměl být problém:)
Jo,to jsem myslel spis z vlastni zkusenosti,je odolnejsi ale po par akcich s nalozenym nosicem se mi zacaly viklat a protacet a i ten zavit nebyl jak novej tak jsem je odvrtal a v praci si tam nanejtoval novy.
Jeden trik z USA a CDN , to samy co popisujete a pouzit locktite , jenze tady nepouzivaji plechovy ale stanley steel , pamatujete se na zdvojeny dreveny okna v CZ ? Tak ten samy princip jenze v mensim , postup jednoduchy , odvrtat , , udelat zavit a nasroubovat do ramu vlozku z nerezu ktera uz zavit vnejsi i vnitrni ma do locktite pasty a mate ne hlinikovy zavit ale nerezovy coz je velka vyhoda a vypada to jak original z factory (tovarna) .....
Jo, a ty vložky vezmu kde?
Platí, že M6 se předvrtává vrtákem 6x0,8=4,8 mm. A M5 má průměr 5 mm.
To znamená, že na poloměru chybí jedna desetina při přeříznutí M5 na M6. To není fatální.
Až do M5 (na M6) lze přeřezávat závity na větší bez problémů.