Ahoj, mám takovou vpodstatě až diletanskou otázku:
dal jsem nové hydry - hayes stroker ryde 180/160, mám na nich najeto přes 400 km - a pořád si to nějak nechce sednout, myslím destičky na kotouč - při brždění to má naprosto skřípavej zvuk, až se stydím brzdit před lidma, zkouším to "ohoblovat" citovým přibržďováním i hrubým stiskem - a pořád nějak nic. Jakoby tam byly destičky z nějakýho "kovovýho" materiálu, resp. stejný zvuk, jako když ojedete obložení a brzdíte kovem na kov. Mám je vyměnit nebo to ještě zkoušet? Přece 400 kiláků by mělo stačit...
Kdybych tomu tak trochu nerozuměl, tak už bych tam dávno kápnul olej :-)))
Mám na Šemíkoví Formule RX. Originál tam byly sintrovaný desky. Přesně to co popisuješ ty. Pískalo a skřípalo to tak, že z toho běhal mráz po zádech. Zkoušel sem je obrousit, vyčistit, nic platný. Brzdily supr, to bez debat, ale to pískání prostě neskousnu. Dal jsem jim šanci 500km. Nakonec z toho bylo 700km a nepolepšili se.:-))) Tak sem dal organický A2Z a uvidíme. Ty maj zatim 20km a moc velkou změnu nepozoruju. No nic, dávám jim 500km :-) Ale po zkušenostech z Kony předpokládám, že se ty organický po zajetí na rozdíl od sintrovanejch stišej.
No tos mi neudělal vůbec radost. Normálně jezdím BBB, ty jsou ok hned od začátku, ovšem to bude sedm stovek.
Je to zvláštní, protože hayes stoker 180/180 má kámoš na Giantu a ani mu nepípnou. Tak jim zkus dát šanci - 500km :-)))
Já se rozhodl ty desky v úterý podrobit brutální ofenzivě. Tak 4x-5x dám sjezd Sestupný ulice. Tam neni problém mít dole kolem šesti pětek, nejprudší kopec v okolí. Dole za to pořádne vemu a to by v tom byla zakopaná kočka, aby si to nesedlo. Nebo je dole usmažim a nazdar bazar, sedm stovek v pr....v pryč.
Sintrované desky občas dokáží dělat slušné zvuky. Je to jak kdy, spíše o náhodě. Teď mám na obou fullech The One a sintrované desky a rozhodně na těhle brzdách ty sintry nechám.
Ničím se na těch dvou kolech neliší, jedny za sucha zcela tiché, u druhých se zadní i za sucha občas pěkně hlasitě ozve. Seřízené oboje perfektně a není na nich co řešit nebo upravit.
Jakékoliv vnější zásahy typu broušení jsou většinou spíše kontraproduktivní, většinou dělají více zvuků ve chvíli, kdy nejsou zcela rovnoběžně při brždění s kotoučem a to se spíše obržděním zlepšuje, jak se obrzdí nesouměrně a tu rovnoběžnost časem doženou.
U organických se to může ale stát taky, jen to bývá méně časté.
Radu bych měl, ale nevím zda ji chceš slyšet :-)
Ještě jsem u sousedů na BF četl, že pomůže dát měděnou pastu na destičky. Kolega automechanikuje, tam mi trochu přinesl do stříkačky. Osobně tomu moc nevěřim, ale "co kdyby". Tak uvidíme.
Hele a nebo si kup, teď je to novinka, ty teflonový destičky. Ty by měly bejt absolutně tichý. Ale stejně tak je možný, že s těma brzdama ztichneš i ty :-)))
Vzhledem k tomu, že ta měděná pasta bude normálně stát tak pět stovek za malinkou tubičku, tak dám bolševikovi ještě 100 - maximálně 200 kiláků a pak dám ty BBB.
Rozhodně ale napiš, jakou uděláš zkušenost s tou pastou.
Po tom, co jsem to viděl na netu za nehorázné ceny, myslel jsem že to není měď, ale z platiny. Tak jsem sem nesměle zeptal kolegy, jestli by mi nedal malinko máznout na destičku. Koukal vyjeveně, že klidně víc, že to kupuje ve velkoobchodě kýbl za pár stovek.
Takže pokud bych to potřeboval, vezmu malou stříkačku (na ty naše desky stačí úplný prd) zajdu do nejbližšího neznačkového servisu a poprosim je, jestli by mi za "napivo" trochu do tý stříkačky dali. Měli by to asi mít všude, protože kromě brzd se to používá snad i na vejfuky a čert ví na co všechno u aut.
No ale hlavně aby to pomohlo. Napíšu.
Já Ti nevím, ale většinou se mi povede na podobných jevech něco změnit jednoduše tím, že protáhnu mezi destičkama -tak jak jsou na kole - přeložený šmirgl a pak tam stříknu nějaké to čistidlo.
Nezrazuj, na véčka nepřecházej.
Protáhnout šmirgl mě už napadlo taky, ale zdálo se mi to takový nějak divný, přece jenom nový destičky.
Ne véčka nepřejdu, to Ti slibuju, bratře plukovníku, tohle kolo je určený do bláta + sněhu, celkově do nepohody, počítám i s kalužema - tak max. do hloubky...nóóó... tak ty 2 - 3 cm :-))), ráfky musej vydržet dlouho :-).
Zkus odmastit. Kotouče technickým benzínem a destičky vypálit nad svíčkou. :-)
Benzin je derivat ropy, takze ac se to nezda je trochu mastny. Potisicate- isopropylalkohol nebo cokoli na bazi lihu, treba slivovici.
Pokud jsou desky mastne, jednou jsem je jeste resuscitoval vyvarenim v octe. Nekdo je pry pekl v troube, ale tohle jsem nezkousel. Vetsinou ale pomuze jenom jejich vymena.
Casto staci pouzit uz zmineny smirgl (jemne zrno, polozit na tvrdou rovnou plochu a prejet po nem lehce deskami. To pochopitelne ale n, tohle je recept na poruseni zapecene zesklovatele vrstvy, kdyz se podari brzdy "upect".
Jinak desky se bezne zajedou po nekolika prudkych zabrzdenich.
Osobne pouzivam jenom organiky, se sintrovanymi uz jsem si poradne nakopal. I kdyz ubyvaji rychleji, mam u organik aspon jistotu ze budou dobre brzdit a o to mi jde u brzd predevsim. Jo, mozna taky proto ze pouzivam MTB jako MTB :o)
Hrozně moc dělá i samotná brzda. U všech předchozích brzd, co jsem vozil mi sintry neseděly (první zabrždění za studena nebylo ono).
Teď co jsem přešel na The One, které brzdí o třídu lépe než všechny předchozí, co jsem kdy měl, tak ty i první zabrždění za studena mají se sintry lepší než všechny ty předchozí s organikou.
A co jsem byl letos na dvou akcích v horách, tak jsem si v dlouhých sjezdech ty sintry mohl jen vynachválit, tam kde jsem dříve s organikama už měl náznak vadnutí, tak teď v pohodě. A v těch dlouhých sjezdech, kde se pořádně zahřály, tak to bylo už zcela nesrovnatelné s předchozími brzdami.
Na slabší brzdy než The One a mimo hory bych si ale zase dal organiky.
Tak v pátek a v sobotu jsem je vystavil brutálnímu, přímo nelidskýmu, zacházení, a jakž takž snad dobrý. Jednou (a zas tam byli lidi) zadní brzda vydala takový zvuk, jako když někoho podřezáváte, no děsná ostuda... :-)))
Tak nakonec dneska nemám tolik času kolik sem si myslel, že budu mít, takže jenom několikrát dokola na dvoře. Namazáno měděnou pastou. A nepíská to. Ježděno krátce, několik set metrů po rovině. Zatim dobrý, ani to nepípne. Snad ve čtvrtek to vyzkoušit trochu drsnějš na Primátorský v Šárce. Tam by se mělo projevit všechno, tak uvidíme. Budu referovat.
Tak ta měděná pasta asi pomohla. Byl jsem to projet, kvůli času nic velkýho, jenom takové terénní kolečko po Šárce. Přední brzda je naprosto tichá,to ani nepípne, zadní si občas zlehka pískne, ale je to tak 20% z původního stavu. Ale předpokládám, že až si to úplně sedne, nebude to slyšet vůbec.
Stavil jsem se ještě tady na Kladenský za mechanikem (a dobrym mechanikem)na konzultaci a ten mě upozornil, že s touhle pastou opatrně. Že když se tam toho dá moc, tak se to může dostat až na brzdný plochy a konečná. Oni tam prej dávaj jakousi tekutou keramiku (???) a ta je v pohodě. Jenže to se (prý) špatně shání.
Takže závěr je asi takový, že z vlastní zkušenosti tu měděnou pastu můžu doporučit. Ale s citem.