Zdravim..
mam nové kolo po 13letech tak bych měl par otázek co mě zatim o něm zajmá..
1/Hydraulické brzdy// Typ:>> Tektro Auriga Comp Hydraulic Disc with 6” Rotor//: cca po 150km mě zadni brzda začala při bržděni divně vrzat,třit se o kotouč nějak hlasitě vrzaně .. nevim jak to popsat lépe /předni to nedělá/ čim to muže být? v servisu mě řekli že je to normalní že zaleži na materialu a jak si to sedne atd.. ale nějak se mě to nezda.. jezdím dost často s kopcu takže dost brzdim často se zahřejváj ale na kotoučich neni vidět nic co by mělo naznačovat že je špatně maličko černý pruh ale to je i na předni a to davam za přicinu těm špalkum co brzděj.. kotouč občas umeju tech. benzinem a přestane to na chvilku dělat ale pak začne většinou ještě ten den... poradí někdo?
pak ještě jak často nebo kdy se měni mineralni olej v těch brzdách? :)
2/ často jezdim lesy tak pak jedu na pumpu a tlakovou pist. meju kolo .. vadi to něčemu? mam se nějakým mistum vyvarovat? třeba řetězu?
3/ co jsem se tu dočetl o udržbě vidlic tak stači občas nastřikat silikon na prachovky a zahýbat... nebo ještě něco?
předem děkuji za odpovědi.. možna pro někoho blbé otázky ale ja s kolem "začínam" takže toho moc nevim a každá rada dobrá..
Promiň, ale zeptám se rovnou: děláš si z nás srandu anebo ty "dotazy" myslíš vážně? Jsi tu zcela nový, řádí nám tu jedna kráva (€bola a její dvojnice)... Ty dotazy jsou totiž naprosto mimo... A navíc, ten podobný styl, podobné hrubky...
Asi jsou ze stejné školy, od jednoho češtináře ;-)
Dobrý najdu si teda jiné forum :) každej se nemohl narodit jako vy? geniusové na čestinu :) ja měl dotazy u kterých se nedočkam odpovědi koukam,jen kde kdo ma chybu ... koukam že to tu je po celém foru.. někdo něco napiše a pulka z nich řeší jen chyby
Hned se nečerti, vydrž a než dostaneš fundované odpovědi, tak si proběhni zdejší témata diskusí a něco si pročti a rázem pochopíš, třeba tady
http://www.nakole.cz/diskuse/12004-kolo-pro...
Hrubky chapu jsem na mobilu a vidim jen jedno slovo vždycky ,,nemužu si to po sobě přečist.. a srandu si nedělam jak pišu ja dostal kolo naposled v 11 letech ted mě je 24 a tyhle předchozí dotazy mě zajmaj. nevyznam se v tom
asi tak jak kdybych tě dovedl ke mě do prace a čekal že budeš vědět jak funguje EP.Transformator když jsi v tom nikdy nedělal :)
1/ pokud je kolo jeste v zaruce a pujdes s kolem na garancku, nech si trmen brzdy seridit at ti brzda nevrze/necinka, nejspis to bude tohle. Ev. si ji nech postelovat od nekoho jineho kdo tomu rozumi, neni to zadna veda. Urcite vrzani nebo cinkani se ale muze obcas ozyvat normalne, pokud je to v normalnich mezich tak to neni zadna zavada. Kotoucovky nebrzdi spalky ale brzdovymi destickami, ty jsou nachylne na zamasteni a dej si proto pozor predevsim pri mazani kola (pozor na spreje na retez, prehazovacku apod.!). Kotouce se odmastuji lihem- idealne isopropylalkoholem, benzinem radeji ne. Nezda se to, ale je mastny.
Brzdove naplne se meni klidne i po par letech, pokud je cela soustava v poradku.
2/ wapka a jine tlakove myti kolu skodi, jde hlavne o loziska, kdy silny tlak vody vyplavuje vazelinu a naopak dovnitr zanasi jemny pisek apod., takze ne. Idealni je hadice nebo kybl s vodou a saponatem a smetacek. Po vysuseni potrebna mista promazat.
3/ tohle je zakladni udrzba vidlice, podle typu by pak mela jit kazda obcas na servis, u jednodussich typu to clovek zvladne cas od casu i sam, ev. jsou i taci, co nepotrebuji servis vubec a zvladaji delat vsechno sami.
ahoj já mám nové kolo po 15letech :-) to jsme na tom stejně... mám taky hydraulické kotoučové brzdy Tektro Auriga Comp 6 palc. kotouče.. To vrzání a někdy i rezonance při brzdění je přirozená. 150km na správně obroušení brzdových destiček (jsou z teflonu) odmašťovat jak tady už někdo radil je dobré přímo látkou na kotoučové brzdy, které obsahují přesné množství aditiv které jsou pro to vhodné v servisu by ti měli nějaký doporučit, na jméno si nevzpomenu. jinak je možné že tam máš nečistoty a písek. to přenáší zvuky dobře... odkud jsi? já z Prahy, bych se na to mohl podívat na živo pak bych ti mohl říct
Staci i slivovice, proste vysokoprocentni lih, nejlip ten Isopropylalkohol, ale nema vyznam se opakovat porad dokola.
Z teflonu desticky rozhodne nejsou, teflon se pouziva naopak tam, kde je potreba aby neco klouzalo a ne brzdilo, tedy napr. kluzna loziska nebo vnitrni cast bowdenu.
Zajeti desticek nezalezi na poctu km, ale na intenzite a poctu brzdeni, vaze jezdce, samotnem typu brzd atd. atd., vetsinou staci s nekolikrat za sebou rychle rozjet a prudce zabrzdit. Po 150 km v bahne uz se nekdy desticky muzou i menit :o)) i kdyz normalne vydrzi mnohonasobne delsi dobu.
brzdové destičky jsou z teflonu, klouzat musí jinak by se ohobloval koutoč během krátké doby. je to tak koncipované a vysvětlil mi to v servisman v autorizované prodejně Author. kupoval jsem nové a mám od nich ještě obal. a s tou intenzitou brzdění máš pravdu, záleží na stylu jízdy a intezitě brzdění.
Tak ti ten "servisman" kecal. Destičky z teflonu je fakt nesmysl. Kdyby klouzaly, tak to nebude brzdit. Jestli nevěříš, tak si polij kotouče olejem. ;-)
Při brždění se destičky ohoblovávají (=sjíždějí). A kotouč SE časem ohobluje taky.
Ten servisák je evidentně člověk na svým místě.
Tedy chtěl bych vidět servismena na kole s teflonovými destičkami sjíždět nějaký kopeček stačila by modřanská rokle.
Nenabulíkoval ti to Šustík, známej žertéř? http://www.tenart.cz/kategoria/technicke-plasty...
Brzdové destičky nejsou z teflonu a servismanovi vyřiď, ať hulí něco lehčího, že ten skaňour je na něj evidentně moc silnej :-))))