Zdar diskutéři a diskutérky!
Od jara, co přesedlávám na leháč, řeším oblečení:
1) záda se potí. S tím toho asi moc nenadělám, mám bulpren a teď už to bude lepší než v létě.
2) gatě: Na kolo jsem nikdy moc nemusel elasťáky, Jenže tady normální trenky nejsou úplně to nej - nechci aby mi bylo vidět až na mandle - dámy se svými sukněmi to snad mají úplně neřešitelné :-). U různých šortek se mi stává, že jak tak nějak sklouzávám a zase se posunuji výš při silovějším šlapání, podtáčejí se gatě trochu pod rozkrok, což není moc příjemné :-).
Pořád mohu potvrdit, že leháč je nesrovnatelně pohodlnější, nicméně by se něco v tomto smyslu mohlo přičíst k jeho nevýhodám.
Předávám slovo otázkou, jak to vidíte vy? Petr
Cyklokalhoty - nejake starsi a levne, aby mely pokud mozno co nejhorsi vlozku. Zimni jen s kusem molitanu vyhovuji. Z letnich kratasu jsem po jednom dni utrpeni v tezkem horskem terenu (neustale sesedani a nasedani a srovnavani) vecer vyparal vlozku uplne.
Já jsem loni pořídil tyhle kalhoty (http://www.rockpoint.cz/katalog/kratasy-ternua... jsem s nimi maximálně spokojený.
Mají kapsy na zip, takže nic nevypadne, mají stahování nohavic, takže je minimální šance, že ti do nich něco vletí a velmi rychle schnou.
Obyčejné volné kraťasy, nebo volné dlouhé gatě. Jak se jednou usadím, žádný problém nemám, nejezdím na ostro. :-)
Dovolím si silně nesouhlasit! Právě kvůli lehu jsem pořídl cyklošponovky, bo mi foukalo u klasických kratasů do nohavic a nafukovaly se mi jako balóny!!!Ble!!!Navic na Azub Cé se mi volné kratasy cpaly do napínacího kolečka pod sedlem a oddělal jsem je od šmíru a nakonec se mi tam i zasekly a byly v pr. Takže doporučuji šponovací gatě - dlouhé i krátké.
Nohavice u dlouhých i krátkých se dají stáhnout, takže z nafukováním nemám problém. Ale je pravda že na tříkolce nemám nohy tak vysoko jak na lehu typu Azub a je jedno jaké řady. Na klasice sem vozil cyklokalhoty kvůli vložce, aspoň trochu pomáhala od bolesti zadku. Na sícovém lehátku toto odpadá. Upřednostňuju civilní vzhled a bavlnu, nějaké větší pocení po nastartování motoru nehrozí. :-)
Jezdím také ve volných kraťasech a nemám problémy, jenom jednou jsem musel zastavit a přerovnat si je protože dřely. Naopak volné plandavé kalhoty bych moc nedoporučoval nebo aspoň něčím stáhnout dole nohavici; alespoń u mého kola se mi stalo, že jsem nohavicí zachytával o přesmykač. (do práce jezdím v džínách a není problém, díky hadici na řetězu nemám ani špinavou nohavici - ve městě stejně nejezdím na velký převodník)
Ja mam cerny elastaky bez vycpavek. Tvrdeji, ze jsou to cyklokratasy, ale nevim, zda se vyrazne lisi od normalnich elastaku (pry lepsi strih).
http://shop.vellacz.eu/index.php?main_page...
Obycejne plandave kratasy se mi neosvedcily, protivitr spolu s gravitaci vzdycky behem chvile sroloval nohavice. Kdyz neni na kratasy, tak mam nejaky dlouhy zatepleny elasticky kalhoty. Volny kalhoty se hrozne spinily od retezu.
Kdyz jedu neco vyrizovat do mesta v normalnim obleceni, tak stejne beru srotokolo, protoze Ibex mam strach nechat bez dozoru.
šortky se stahovacíma nohavicema. Když je větší zima tak pod ně tohle od Devoldu:
http://www.termopradlo-devold.cz/obchod...
když je ještě větší kosa nebo prší tak přes to tohle od CZBMI:
http://www.czbmi.cz/katalog_light.htm...
na vršek kvůli pocení taky vlnu. buď s dlouhým nebo s krátkým rukávem...
http://www.termopradlo-devold.cz/obchod...
Používám běžecký elastický kraťasy. Materiál rychle schne, nohavice těsní....
Vidím to tak, že ty Tebou "nemusené" elasťáky, jsou na ježdění speciálně vymyšlené a "zkonstruované" a tím dle mého prostě nejlepší. Důvodem může být i to, že několikery ještě z doby ježdění klasiky mám (a jsem moc velkej skrblík, abych je vyhodil)ale pokud jsem někdy línej si je obléct a jedu někam jen kousek v "civilu," vždycky mě oblečení někde táhne nebo dokonce škrtí:-(. Výjimkou mohou být ty dokonalejší, už ušité ve tvaru hlavou napřed jedoucího klasika, ale látka se určitě poddá i v narovnanější poloze spíš, než klasické kalhoty z nevytahovací látky.
Nejradši mám klasické "závodní" elasťáky s vložkou, co jsem před tím používal na klasice. Tu jezdím pořád, ale tam zas mám teď radši kraťasy volnější. U leha se mi i ta vložka párkrát vyplatila, když jsem jel zadkem po štěrku. Vzniklé díry mají tendenci se třením o bulpren zvětšovat, ale co, je to spotřební materiál.
Editace se nepovedla, chtěl jsem ještě ad 1), pocení zad.
Mám plnou laminátovou sedačku a docela pomohlo vyvrtání několika děr.
Předtím stačilo se zpocenými zády párkrát vstát z kola a pak mě rozbolely tak, že už to dál nebylo moc příjemné. Na klasice nic podobného nepamatuju. S přidanými dírkami zatím problém zmizel.
Taky jsem uvazoval, ale trochu se bojim, ze by to pak nemuselo odolat v terenu... Jake a kam jsi vyvrtal?
Jenom do opěradla, tuším 8 dírek průměru 8 nebo 10 mm, dost daleko od sebe. Ještě jsem zapomněl udělat nějakou tu dírku v nejnižším místě pro odvod napršené vody, to by taky mohlo přispět něco málo ke komfortu.
Ja bych mozna udelal jen tu odvodni, abych porad nesedel v louzicce potu... 8-)
Ale ja to sedlo zatezuji podstatne vetsi vahou a v terenu... ;-(
tu odvodní udělej v klidu. Na minulým sedle jsem měl čtyři dole jako odvod a čtyři nahoře na přidělání praporku. Kolo moc nešetřím a v pohodě. Ale zase je fakt, že ty dokážež zničit to, co ostaní nedokážou ani s flexou :-)
Jak vis, ze jsem vcera zlomil kombinacky, kdyz jsem se snazil pevne uchopit ohoblovanou matku? 8-)
Tak takovehle kombinacky si ani nic jineho nezalouzily ;)
Neboj se použít násilí. Když se to ulomí, byla to vada materiálu :-)
Znal jsem člověka, který - poté co mu bylo řečeno že má tu matku utáhnout na krev - dokázal zlomit dvanáctku klíč.
Mne jednou hodny autoservisak jen venoval sroub a matku a rekl, ze mam poradne dotahnout. Pry je pevnostni, tak at se nebojim. Bylo to u alternatoru na S120. No a kdyz mi daval treti, nakonec se mnou radsi sel ven a dotahnul mi to sam... 8-)
Ahoj, jsme rád, že po delší době zde máme dobré téma k diskuzi. S oblečením mám problém pořád. Obecně nesnáším tzv. cyklo oblečení, mám raději volnější, nohavice nosím někam po kolena, trochu se nafukují, to neřeším, příjemně to větrá. Jediné, čeho se OPRAVDU bojím, je vosa v nohavicích, už se mi to stalo, ale ZATÍM bez následků.
Sklouzávání dolů (a nahoru) zkus pořešit laděním sedačky a celkové polohy, stylem, sžívání s lehokolem trvá poměrně dlouho (u mne: ca. 800km), podle mne to časem přestane.
Záda se potí, to je jasné. Doporučuji na tělo "dýchací" trička (moiry, klimatexy atd.). Až bude chladněji a vertikální cyklisté budou naříkat na prochladlá záda, budeš ve výhodě.
Nevýhody v kombinaci kolo-oblečení nevidím, přeji hodně krásných kilometrů, ahoj všem.
k těm kalhotám. U několika to tak je od výrobce u jedněch jsem to dělal sám. Udělej si stahovací nohavice. Udělta do záševku dírku zvládneš a buď tam můžeš provléct tkaničku a udělat kličku nebo, a to doporučuju, v galanterii koupit kus té černé kulaté "gumy" a zdrhovadla, co bývá na trekových kalhotech atd. Investice v řádu asi 20-30Kč Když jedeš stáhneš, když jdeš pěšky, povolíš....
Pokud je teplo, tak jezdím v klasických krátkých cyklistických elasťácích a vložkou. Vložka sice zbytečně hřeje, ale jiné nemám. Pokud je zima, tak volím obyčejné dlouhé elasťáky. A pokud je až moc zima, tak spodek závodní lyžařské běžecké kombinézy podložený funkčními podvlíkačkami. Jen ta kombinéza i ty podvlíkačky mají trochu nevýhodu, že jsou dělané na vítr zepředu a pak mi fouká trochu na zadek. Naopak zimní bunda s větráním vzadu je super.
K prvnímu tématu: záda se mi potí za jakýchkoli podmínek, s batohem, bez batohu, na koloběžce, takže to na lehokole neřeším.
Zkus kombinaci - pod 10 stupnu pod nulou cyklokratasy + kombinezu. Idealni je ta nova se zateplenymi koleny. Snad pujdou casem priobjednat alespon jeste jedny kalhoty...
4:10 se nám pán vrátil z flámečku? :-)
Na tyhle extrémy mám nenové Sensory s chlupem uvnitř a windstopperem na kolenách.Pod ně teplejší funkční trencle a to stačí.Na MTB jsem přes to dával eště kraťasy kvůli nutnosti vložky,tady to neřeším :-)
Víc mě trápí to pocení zad.Mám jakousi starou vestičku se síťovanýma zádama-to je ideál.Ale ta je jen na podržení větříku,chtělo by to podobnou bundošku-odolnej předek a co nejodvětranější záda.Máte nějaký tipy?
Videl jsem nekde plastenku s uplne ustrizenyma zadama. Mozna udelat totez s bundou a zada doplnit zaclonou? Sam uz o nejake podobne samodomo uvazuju.
Flamecek nebyl. Jen par drobnosti na kole i jinde po byte. A kdyz jsem to dodelal, sedl k notesu, teprve jsem zjistil, kolik je... 8-)
Nebrečte furt! A koukněte se, co musí udělat chudák skotský cyklista, než vyjede ...
http://fearn.rajce.idnes.cz/Vazani_kiltu_-_chlap/
8-)
Zezačátku jsem taky jezdil ve volných kraťasech. Trochu se povyhrnou a dál nejdou, celkem to šlo.
Později jsem si zvykl na elasťáky a teď preferuju ty, hlavně na rychlých kolech. Osobně bez vložky. Někdo ji má rád kvůli tepelné izolaci proti náporu vzudchu, ale mě tak strašně zavazí, že je mi protivné s ní jezdit. V cykloobchodě mi na objednávku dodávají i krátké elasťáky bez ní.
Na Azubu v zimě pak používám jakési šusťáky (nebo co je to za matroš) určené na běžky.