podobnou koncepci jsem viděl i u výtvoru p. Mrázka z Vrbna pod Pradědem, myslím, že to i někde vystavoval, myslím, že pro spolujezdce může být výhled příjemnější než na klasickém tandemu, kde člověk pořád čumí na zpocený záda vedoucího, co se týká jízdních vlastností, tak to nemám tušení, nejel jsem ani na klasickém tandemu
jé, vodáci :)
kapitán vzadu řídí
háček se opaluje, případně pohání a hlavně (ne)hlásí kameny :)
Nic nového pod sluncem. K vidění to už bylo v Hledání ztraceného času v záběrech někdy z roku 1940. Jurimír to dával na Youtube. V současnosti to vyrábí myslím Hase.
Jo, to na fotce je dokonce přímo ten Hase.
Svezl jsem se a není to nic moc ani na jedné pozici. Vzadu je to klasicky nepohodlné klasické kolo, které má ale navíc ještě pošahané jízdní vlastnosti - těžiště prakticky nad předním kolem. Vpředu to dost drncá i přes odpruženou přední vidli, protože sedíš přímo nad předním kolem. Při zatáčení to s tebou jede prakticky bokem, při prudším menévru to s tebou zamává jako by se tě kapitán pokoušel vyklopit. Jet vystrčený dopředu na něčem co řídí někdo koho nevidíš mi osobně bylo ještě protivnější než jet na zadním sedadle b2b tandemu. A pak je tu klasicky tandemově spřažené šlapání na stroji, kde každý sedí a jede tak strašně jinak, že mají i potřebu šlapat jinak a topič věčně vyškubává pedály z pod noh kapitána. Obráceně ne, protože je tam jedna volnoběžka a topič může nešlapat když kapitán šlape.
Celkově mi to přijde dost zvláštní a svezení ještě prohloubilo dojem, že nevím, k čemu je to dobré. Ale někdo to kupuje, tak pro někoho to asi má význam.
nejel jsem, ale myslím, že to popisuješ výstižně, čímž tedy uzavírám jednu z kapitol osobní zvědavosti a myslím si cosi o slepé větvi
No nevím, ale před třemi týdny jsem potkal v Rakousku na tomhle kole postarší pár. Paní, když viděla moje lehokolo, se se mnou dala do řeči a ptala se jak dlouho jedem, když jsem řekl že tři dny, ona odvětila , že jedou půl roku !!! S udivem jsem se znova zeptal zda půl roku, ona řekla že ano, že si vždycky zajedou jen do Vídně pro věci a zase jedou. Takže těžko hodnotit, někomu to zřejmě vyhovuje, když to vyrábějí.
Jo, podle toho, kolik let to Hase vyrábí hádám, že existuje dost lidí (dvojic lidí), kterým to vyhovuje. Sám si nedovedu vysvětlit proč, ale evidentně to tak je.
Zajímalo by mě kolik lidí na tom ale skutečně jezdí a hlavně kde, já jsem to zatím ve skutečném provozu u nás nikde neviděl.
Docela dobré kolo na diskuzi, zda je lepší leho nebo klasika:-))) Prostě sednout (lehnout) a už se může diškutovat:-)