reklama

Lehokola - bezpečnost

Dnes tady čtu jedno téma za druhým co se týče lehokol.
Jako řidič k tomu mám své výhrady. Jelikož se zde nedočítám nic ohledně toho, jak jsou tato kola na silnicích nebezpečná.
V poslední době jsou čím dál víc oblíbená "vysoká" auta typu offroad a jiná pěkná užitková a osobní auta na vyšších kolech. Však jste si toho jistě všimli.
Chci tím jenom říct jako vlastníkovi tohoto auta, že lehokola prostě na silnici nevidím, přehlédnu je velice snadno. Jste minimálně o metr níže než klasičtí cyklisté, což z vás dělá vyložený terč pro nehodu.
Praporky, kterými jste označeni jsou zcela nedostačující. Obzváště v podvečerních hodinách to není vidět vůbec.
Zajímá mne váš názor na věc, určitě tu nejste jen cyklisté, ale také řidiči samotných auťáků.
Pak jak tuto situaci do které se bezhlavě vrháte na svých speciálech řešíte. Navíc jak vidno a psáno jsou také šílení jedinci, kteří jsou schopni jezdit bez příleb. To je už vrchol.
Neohrožujete pouze sebe na životech, ale všechny účastníky silničního provozu.
Dle kámoše u policie ČR a sofistikovaných v oboru se na tato kola vydá spec. vyhláška, ve které má být uvedeno omezení pro provoz na komunikacích.
Díky za diskuzi a prosím zdržte se narážek a invektiv.
Vše ve vší úctě a vážnosti.
tabak

[ Zpět ]
Datum: 25.08.2010
Autor: tabak
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    1. Sedím-li ve "vyšším" autě (offroad mi zas tak vysoký nepříjde), tak mám větší rozhled. Dokonce můžu vidět i přes ta "nižší" auta. Já v tomhle problém nevidím.

    2. Co to znamená "minimálně o metr níže"? Neřekl bych. Cyklista sklopený nad řidítkama a relativně vzpřímený lehocyklista...tam ten rozdíl moc velký není.

    3. Sto metrů vzdálený klasický cyklista je více vidět než sto metrů vzdálený lehocyklista? Neřekl bych.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    :-)))))))
    Tak dneska tu bude ještě veselo...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Můžeme začít uzavírat sázky, jak dlouho tabáček vydrží, než se projeví virus :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: radka
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Teda....tak vy dva jste jako první adepti na smáznutí...:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          A ty budeš třetí:-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Díky za upozornění, že se tu dají mazat příspěvky.

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: tabak
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Ale prosím tě...moc dobře to víš....

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Už mi tu bliká kontrolka antiviráku, hned od začátku :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Mne to už antivirák nabízí přesunout do virového trezoru... :-))

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Ale pokud to mám brát vážně, tak ač jsem zapřísáhlý odpůrce lehokol a dá se říci i zapálený bojovník proti lehokolům, tady se jich musím zastat. Pokud z nějakého auta není vidět lehokolo, tedy z něj není vidět ani vodorovné dopravní značení, které je jen o fous nižší než lehokolista, pak takové auto nemůže být schváleno k provozu na pozemních komunikacích.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: +13 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      To neznamená, že je tomu tak vždy.
      Jsou ale situace, hlavně když se takový stroj octne v blízkosti, třeba na křižovatce kdy není vidět vůbec.
      Na silnicíh při rychlejší jízdě, která je u těchto strojů nanejvýše třetinová to platí taktéž.
      A značení nikdy nepřehlédnu, neboť je celkem vždy značené jasně a zřetelně.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: tabak
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        To značení, pokud je starší, tak moc zřetelné není. Zatímco lehokolista je stejně zřetelnej starej, jako mladej.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: +13 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        "Jsou ale situace, hlavně když se takový stroj octne v blízkosti, třeba na křižovatce kdy není vidět vůbec." A klasický cyklista tak vidět bude, že.

        "Na silnicíh při rychlejší jízdě, která je u těchto strojů nanejvýše třetinová to platí taktéž." Tohle jsem absolutně nepochopil....

        "A značení nikdy nepřehlédnu, neboť je celkem vždy značené jasně a zřetelně." Tak to jsi pak asi slepej.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Tím co tady uvádíš dáváš najevo že víš o tom co se může stát a tak až se na novinkách objeví že ofroud přejel leháče tak to nebude koncipováno jako nehoda ale vražda. O to se osobně postarám!

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2010
        Autor: arabo
        Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Zdravím. Hlavne si myslím, že nech jazdím na hociakom aute (a to som jazdil z TIR), musím jazdiť tak, aby som mal vždy náležitý prehlad o situácii. Ak niekto začína uvažovať, že niekoho prehliadne, asi robí niečo špatne a na ceste by nemal čo robiť. Keď to rozvediem do absurdity, desím sa až budem starý, zhrbbený starec, na ceste absolutne neviditeľný a niekto ma zostrelý na off-roade, len preto, lebo má kapotu jak krava a myslí si, že je to ospravedlnenie preto aby okolo seby nepozeral. A keď sme u toho obmedzenia jazdy lehokolistov, ja by som sa skôr prikláňal k tomu, aby bolo zákonom obmedzená jazda tzv. off-roadom po asfaltových cestách, veď sú to predsa autá do terénu. Zdá sa to niekomu absurdné? Rovnako, ako zakazovať lehokolistom jazdiť po bežných cestách. Z pozdravom lehokolista jazdiaci po bežných cestách.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: mozimy
    Hodnocení: +14 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Řidič, který přehlédne lehokolo je slepý nebo nesoustředěný a nemá v provozu co dělat. Pokud takový problém vnímáte u sebe, doporučuji navštívit lékaře, a na základě lékařské zprávy následně požádat o odebrání řidičského oprávnění.
    Helma není povinnou výbavou, proto by bylo namístě zdržet se narážek a invektiv typu "šílených jedinců". Zejména od autora (-ky, -čete), který (-á, -é) je tu registrován (-a, -o) první den.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: +16 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Kdyby to nebylo €-tema, mozna by melo smyls psat, ze z Tranzita vidim podstatne lepe, nez z osobaku. A ze ne kazde lehokolo je tak nizke. Pripadne ze jsem podstatne vys, nez dite na kole. Ale takhle to psat snad ani nebudu.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: Murphy
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Však jsi to už napsal....zbytečně:-))

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Souhlas... taky mám vyšší dodávku a rozhled z ní proti osobáku, co jsem měla dřív, je výrazně lepší.
      (A souhlas i s tím, že to velmi pravděpodobně nemá žádnou cenu psát. :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: Ifča
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Co to je to €-tema ?
      Od kdy je tranzit (dodávky) offroad ?
      Mám vepředu velkou kapotu (..a velký motor) a narozdíl od vašich strojů mám schváleno užívat vozidlo po silnicích komunikacích.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: tabak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        To by mne zajimalo, kde je napsano, jaka kola jsou schvalena...

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          A to by mne také zajímalo. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: tabak
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Takze neni. Je definovano, co je povazovano za jizdni kolo a jak ma byt vybaveno svetly a podobne. Ne, kde se ma slapat.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Kdysi jsem to mel najite, z hlavy ti to nereknu, je to nejaka vyhlaska a je tam napsane, ze jizdni kola a rucni voziky se neschvaluji, pouze musi splnovat podminky jako nize zminena svetla, odrazky, brzdy...

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Autor: Jrr
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            301/2001 Sb.
            VYHLÁŠKA
            Ministerstva dopravy a spojů
            ze dne 7. srpna 2001
            o schvalování technické způsobilosti a o technických
            podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

            [ Zpět ]
            Datum: 26.08.2010
            Autor: Papji
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Jak už tu někdo psal - velká kapota a velký motor je snad argumentem k tomu, že z auta nemáš dostatečný rozhled?!?
        Není náhodou v zákoně, že řidič musí mít dostatečný rozhled, resp. musí přizpůsobit jízdu všem podmínkám, tzn. i tomu, jaký má z auta rozhled?!?

        Hele, není on náhodou problém ankonec v tom,ž e jsi mrňous a přes volant nevidíš?!?
        To si pak asi budeš muset koupit auto ke své velikosti anebo si dej pod zadek polštářek.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: radka
        Hodnocení: +15 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Ona většina si těmi velkými a silnými auty asi něco kompenzuje. Malé IQ, malé přirození... ;-))

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Hura, precijen se na necem shodneme. ;)

          Je toho tam pomerne hodne, ridic musi prizpusobit jizdu stavu komunikace, povetrnostnim podminkam, situaci v provozu, svym schopnostem a zdravotnimu stavu. Rychlost musi navic prizpusobit take vlastnostem vozidla a nakladu a smi jet tak rychle, aby dokazal zastavit na vzdalenost, na kterou ma rozhled!

          Pokud tedy ridic nekoho "prehledne", je zrejme, ze nepruzpusobil jizdu svym schopnostem.

          Dalsi dulezity paragraf take vyzaduje, aby pokud to vyzaduji okolnosti, zejmena nedostatecny rozhled, zajistil ridic odboceni nebo vjeti na vozovku pomoci zpusobile a poucene osoby. Takze kdo nevidi ven z auta, necht posle ven manzelku nebo slepeckeho psa...

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            "zajistil ridic odboceni nebo vjeti na vozovku (...) Takze kdo nevidi ven z auta, necht posle ven manzelku nebo slepeckeho psa..."
            no skoro se bojim, aby se tohle neotocilo proti nam... protoze je fakt, ze vyhled do krizovatky (v uzky ulicce nebo pri autech stojicich na chodniku) je na lehu ve srovnani s klasikou holt ponekud min komfortni... ale zas ne horsi nez z osobniho auta, takze asi v poho

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        A co máš ještě velkýho ? A co malýho ? :-)) Víš prd, co je velká haupna...

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2010
        Autor: ronda
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    "Jste minimálně o metr níže než klasičtí cyklisté,"
    ono ale není lehokolo jako lehokolo - ono když už někdo ví, co slovo "lehokolo" přibližně znamená, tak si automaticky představí lowracer, nejnižší typ lehokola (a ten za zatáčkou, když vedle roste obilí nebo něco, prostě vidět není, zachrání ho leda ten praporek, a ten není povinnej). Já mám lehokolo necelej měsíc, takže mám celkem čerstvý srovnání s klasikou, a přijde mi, že oproti předchozímu kolu (trek s poměrně vysokým posezem) mám hlavu níž tak o 1,5 výšky hlavy, max. o dvě. Hodně přibližně ji teď mám ve výšce řidiče osobního auta, přikládám fotosrovnání s mým vozem (hlavu mám ve výšce praporku).

    Pokud jde o viditelnost v noci, tak mi přijde, že velká část lehokolistů si svý kola upravuje a vybavuje pro pohodlnou a bezpečnou jízdu (nemáme módní předsudky vůči blatníkům, zrcátkům, světlům... kolo nemáme na to, aby bylo trendy podle něčího módního předpisu, kolo máme na ježdění)... a co tak pozoruju, tak mi přijde, že typickej lehokolista ti v noci s větší pravděpodobností svým osvětlením vypálí oční sítnici, než že bys ho přehlíd :)

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Pěknej offroad, jen co je pravda ! :-D

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: tabak
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      A kde je tu řeč o jízdě v noci ? Nejprve si téma pořádně přečti a pak reaguj !

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: tabak
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        tak jsem tu byl skoro jedinej, kdo veril, ze hodlas vyst seriozni diskuzi a prave jsem pochopil, ze nekdy muzu zkusenejsimu davu uverit...

        1)
        o jizde za sera jsi tu mluvil ty, hned v uvodnim prispevku: "Praporky, kterými jste označeni jsou zcela nedostačující. Obzváště v podvečerních hodinách to není vidět vůbec."

        Formulace typu "nejdriv si precti a pak reaguj" nepovazuju za slusny, takze odted si tu delej co chces, tohle za muj cas nestoji

        2)
        ty si precti a pak reaguj... jasne jsem psal, ze porovnavaci fotku s autem prikaldam jako ukazku toho, v jaky vysce mam na svym lehokole hlavu (a psal jsem, ze jde o vysku hlavy ridice osobniho auta.. to moje je sice ve skutecnosti nakladni, ale na umisteni hlavy to nema vliv)

        Timhle zpusobem ja se bavit nehodlam, takze sbohem.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Hodnocení: +11 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Nebudu se vyjadřovat k tomu, co je a není nesmysl. Jenom tohle. Na lehokole jezdím s utkvělou myšlenkou - "Zkus tvrdit, žes' mě neviděl!" Tudíž svítím jak o život a místo praporku vozím majáček. Na silnicích 1. třídy ho zapínám i ve dne. Jestli někdo vydá nějaké nařízení na ochranu nepřizpůsobivých jedinců, jako že kam můžu a kam ne, tak na to budu SRÁT, aspoň dokud bude na pokuty.
    Poud by někdo cítil nutnost na mě reagovat, tak se nenamáhejte, dávám to do skrytých.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: Radek
    Hodnocení: +12 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      mas nekde fotku toho majacku?
      (nebo link nekam na web, pokud je to firemni vyroba?)

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        o moc líp to vyfotit nešlo, ale spíš bych doporučoval to vidět na vlastní oči :-) Je spousta variant co osvětlit a jak osvětlit atd. atd.
        Jinak to Radek dělal všechno a sám a už z té fotky je ti nejspíš jasné, proč mu Medůza říká temelín :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Temelín se mu říká zcela oprávněně, sám mám podezření, že tam vozí i malou atomovou elektrárnu. A s ohledem na šikovnost Radka bych se ani moc nedivil, kdyby tam měl rovnou home-made fůzní reaktor ;-))

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Je to vsechno tady na webu. Samodomo.
        Nekde to tu je popsane v diskusich, tak jako ochutnavku:
        http://miral.rajce.idnes.cz/Sraz_Nakole...

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Téééééda Radku, ty jsi se ale rozparádil :o)))
      To bych teda do tebe nikdy neřekla :o)))

      Takový klidný chlapec a stačí kousek "tabáku" a je z tebe ďábel :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: radka
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Nepodkuruj mu! ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    ctěl bych ti poděkovat. Dnešní den byl takovej hektickej a šedivej a teď jsem s ekrásně uvolnil, akorát te'd tedy budu muset vysvětlit udiveným kolegům, proč se tak strašně řechtám :-D
    Děkuju moc!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Jestli jsi schopen přehlédnout lehokolistu, tak jsi schopen přehlédnout i např. dítě na kole. Takže hupky dupky k očnímu vyfasovat bílou hůl, černé brejličky a psa, a pak na úřad vrátit řidičák... ;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: hekynen
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      co dítě! Já mám hlavu ve vejšce zhruba stejný jako když Leeloo stojí, takže by jí asi chuděrce zakázal vycházení :-D

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Neměla by si teda pořídit také praporek?!?
        Ikdyž, ona má teď vlastně pébéčka, ten má hlavu určitě výš než ty :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Obávám se, že dítě na kole na silnici nemá co dělat bez doprovodu dospělého. To jsou mi argumentace.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: tabak
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        A dite za dospelym (nebo pred nim) uz ridic neprehledne? Nebo automaticky pocita s tim, ze za a pred kazdym spatrenym cyklistou muze byt dite?
        Jak se dela smajlik klepajici si na celo? 8-)
        Ridic offroada vidi totez, co ostatni v osobacich. Ale kamionista...

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Bohužel to není pravda, nebo snad máš takové auto, že tady meleš tu svou ?

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: tabak
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            A je to tady! Už začínáš osočovat a nadávat... Takže klasický €bolí průběh...

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Autor: hekynen
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Ne, ale za svoj zivot jsem par desitek ruznych aut ridil. Vcetne Patrola. Vetsi snad uz bude jen H1. A sance, ze se potka H1 s lehokolem tak, ze lehokolistu ridic H1 prehledne, mi neprijde tak vysoka...

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Hele ty offroade. Jezdil jsem nějakou dobu Roverem 110. Takže třeba já vím, že z offroadu o kterém tu pořád plácáš je vidět stejně jako z osobáku. Spíš bych řekl, že lépe. Ty...offroade.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            offroad je oproti normalnimu autu vyssi, mel bys videt lip

            pravda, ma delsi kapotu... ale ridil jsem i Tatru 613 (ktera ma kapotu delsi nez obvyklej offroad) a neprejel jsem ani kocku, natoz lehokolistu

            kousek jsem ridil Patrola na velkejch kolech a taky jsem si nevsim, ze bych nevidel

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Jednoznacny pokyn pro tabak

               

          Jste tak nízko - nebojíte se, že budete přehlédnuti řidičem auta?
          Lehokola jsou stejně snadno rozpoznatelná jako běžná kola. I to nejnižší lehokolo je objekt metr vysoký, půl metru široký a skoro dva metry dlouhý, tedy velký asi jako ležící lednička. Každý řidič, který toto dokáže přehlédnout, by měl okamžitě vrátit řidičák.
          (http://www.azub.cz/CZ/lehokola-faq/)

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: Murphy
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                 

            Bohužel jste přehlédnutelní. Jinak by nevzniklo toto téma. Pro Vaší bezpečnost navrhuji nad sedačkou, tedy za vaší hlavou nějakou reflexní desku tak 50x50cm ve výši zhruba 1,5m od vozovky.
            Bylo by to ideální pro všechny zůčastněné, když už chtějí uzákonit ty reflexní vesty.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.08.2010
            Autor: tabak
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                   

              Tak, uz mne to nebavi. Pro nasi bezpecnost navrhuji omezit maximalni rychlost offroadu na 15 kmh a to jen v pripade, ze pred nim pujde stado ovci se zvonecky a nabarvenych na oranzovo. Dale bych zakazal €bole ridit a otravovat na tomto serveru.
              Skryvam!

              [ Zpět ]
              Datum: 25.08.2010
              Autor: Murphy
              Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                     

                To už není ebola, to je virus magorus.

                [ Zpět ]
                Datum: 25.08.2010
                Autor: jinec
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                   

              Konečně rozumnej názor. Souhlasím !

              [ Zpět ]
              Datum: 25.08.2010
              Autor: Zakarr
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                   

              Tema vzniklo, protoze ho zalozil "tabak", nikoliv protoze by se nadpis zakladal na pravde. Nebo snad v Blesku by nepsali clanky, kdyby nebyly pravdive?

              S takovou deskou bych si pripadal jak na plachetnici a pokud by foukal vitr, prestalo by lehokolo byt nemotorovym vozidlem, protoze nemotorove vozdidlo se pohybuje pomoci lidske nebo zvireci sily. Pokud by se pohybovalo silou vetru, nebylo by ve smyslu silnicniho zakona vozidlem, ale asi jen neurcenym ucastnikem provozu... :)

              Tak me napada, a nejsou reflexni desky malo? Co pouzit radsi Brailovo pismo... :D

              [ Zpět ]
              Datum: 25.08.2010
              Autor: Jrr
              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                   

              Ty vole já ti doporučuju tu tvojí desku nosit na hlavě i do postele!

              [ Zpět ]
              Datum: 26.08.2010
              Autor: arabo
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
              • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                     

                Ty voe, že tě to pořád baví...

                [ Zpět ]
                Datum: 26.08.2010
                Autor: radka
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                       

                  Není arabo taky zralej na zařazení do seznamu kandidátů?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.08.2010
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                         

                    Jakejch kandidátů? Na nobelovku? A tak to jó.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.08.2010
                    Autor: arabo
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Jednoznacny pokyn pro tabak

                       

                  Ty voe a co by mne jako mělo pořád bavit?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.08.2010
                  Autor: arabo
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Vrať řidičák. Neznáš ani zákon o silničním provozu...

        § 58
        (2) Dítě mladší 10 let smí na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci1) jet na jízdním kole jen pod dohledem osoby starší 15 let; to neplatí pro jízdu na chodníku, cyklistické stezce a v obytné a pěší zóně.

        viz např http://business.center.cz/business/pravo/zakony...

        Či-li:
        a) dítě starší 10-ti let na silnic MŮŽE
        b) dítě mladší 10-ti let smí na silnic v doprovodu osovy starší 15-ti let, což ale není DOSPĚLÁ osoba

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Autor: hekynen
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Jak tak sleduji, o jaké pí*oviny se lidé soudí, čuju, že není daleko doba, kdy poškozený cyklista bude na motoristovi požadovat úhradu za snížené společenské uplatnění. A jestli u jednoho soudu projde odškodné cca v řádu milionů Kč, tak ač u nás není zaveden ´precedens´, začnou soudci uvažovat jinak (jako ve ´starých´ zemích EU). A to si pak šofírek bude muset dávat sakra ´majzla´, aby nespad do prú*eru, který by ho moh´ přijít set-sakra draho ...
          Přeji hezký den!

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2010
          Autor: AV
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Tak toho offroada rovnou vrat. A ridicak taky. Dite muze samo na silnici od deseti let.

        Dite mladsi let muze v doprovodu nekoho 15+ (coz neni totez, co dospely).

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2010
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          No a co jsem napsal o příspěvek vejš? ;-))

          [ Zpět ]
          Datum: 26.08.2010
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            v podstate totez :)

            ted bych moh tvrdit, ze
            a) opakovani je matka moudrosti
            b) ty jsi zakon citoval a vylozil, ja vylozil

            ale ve skutecnosti je to tak, ze jsem si jeste nezvyk pracovat s touhle architekturou diskuze, resp. ze rychlejs pisu, nez ctu :)

            [ Zpět ]
            Datum: 26.08.2010
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Lehokola - bezpečnost

                   

              Ty jsi ale přitvrdil; aby vrátil i toho offrouda... Mne stačilo jen vrácení řidičáku... :-))

              [ Zpět ]
              Datum: 26.08.2010
              Autor: hekynen
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Lehokola - bezpečnost

                     

                Má prd offroada, když ani z něj neumí čumět....

                Podle jeho teorie bych na střeše tiráku neviděl nic, protože bych seděl moc vysoko...:-)))

                [ Zpět ]
                Datum: 26.08.2010
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Ale,ale, co takhle desetiletý dítě drobnější postavy ? Taky pro něj vymyslíš nějaký ten zákaz vycházení ?
        Nebude lepší, když budeš řídit to, na co máš svýma schopnostma ? Nebo ještě lépe - přestaň už snít o tom "ofroudu" ! :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2010
        Autor: ronda
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 25.08.2010
    Autor: Jrr
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    A už mažeme :-)
    Kdo maže, ten jede!
    ;-))

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2010
    Autor: hekynen
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Jj, tak, tak :o)))
      Mazat už "umíme" tak teď jsou na ředu vulgarity a nakonec si dáme obehranou desku, jak jsme tady všichni oškliví a nepřejícný :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Autor: radka
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Tak tak. Jenže tenhle maže tímhle: http://www.durexplay.cz/durex-lubrikacni-gel... , protože je to tak trošku pták (nechtěl jsem být sprostej)...

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2010
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Nebudes tomu verit, ale timhle (jen bez tresnove prichute) si mazou hlavu i potapeci (aby ji snaz procpali skrz krcni manzetu na suchaci). ;)

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2010
        Autor: E-Ryc
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Je zvláštní když debatuju z lidmi, kteří lehokolo nebo lehotříkolku vidí poprvé, začínají většinou o nebezpečnosti a nepohodlnosti. Nepohodlnost v nás lehocyklistech vzbuzuje už jen úsměv, nebezpečnost trochu obavy, proč si to myslí? Proto že je leho o trochu nižší už je nebezpečnější? Nebo se všichni nevěnují řízení a jsou slepí? V tom případě by muselo těch 90% lidí vrátit řidičák, to by se pak panečku jezdilo. Připadá mi, že vše nezvyklé by se mělo zlikvidovat v zárodku i kdyby to byla sebelepší věc. A k těm přilbám, na klasice sem ji vozil bezvýhradně, neb sem byl několikrát vytlačen autem ze silnice, že by mě řidič neviděl? Na lehotříkolce přilbu v podstatě nevozím, stabilita a nízko položené těžiště je výhoda, že i kdyby mě lízal kamion, se mnou to ani nehne a ještě si při tom budu svačit. To se ale nestává, skoro všechna auta mě objíždí velkým obloukem a v případě že jede auto do protisměru, necpou se a hezky čekají. O takové bezpečnosti jako teď na tříkolce, se mi na klasice ani nesnilo. A jestli myslíš že je lehokolo nebo tříkolka které váží pár kilo nebezpečnější než několikatunové terénní auto, tento názor s tebou opravdu nesdílím. Když udělám chybu já, sem mrtvý, když ty, sem taky mrtvý, co se stane tobě?

    [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2010
    Autor: Juras
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      tak jsem stastnej, ze uz mam vysneny lehokolo, a po precteni tvych zkusenosti s trikolkou abych snad rovnou zacal setrit na ni :)

      [ Zpět ]
      Datum: 26.08.2010
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Svezeni na trikolce je fajn, ale do vytahy bych ji u nas asi nedal a v predsini vy taky nejspis zavazela vic (ooji je ale spekulace, nemam prakticky vyzkouseno)... Ale mit domek se spoustou mista, mozna by za hrich stala...

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2010
        Autor: E-Ryc
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Já sem klasické lehokolo nezkoušel a šel rovnou do tříkolky. Ale pokud chceš jezdit po terénech kde jsi dříve jezdil na horáku, vol raději lehokolo, nejlíp Hardcor od Azubu. :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2010
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          nejhorsi teren, jakym na kole jezdim, jsou neopravenej asfalt a dlazebni kostky :)
          do lesa radsi chodim pesky (max. tam kolo pesky vtahnu na noc)
          no, uvidime casem :) nejvic by mi asi vadilo, ze bych nemoh predjizdet stojici kolony aut - sice mam na Ibexu USS a na nem jeste poradny moto-zrcatko, takze mam uctyhodnou sirku, ale predjizdet stojici auta docela jde, to uz by asi s trikolkou neslo, uz kvuli vyhledu.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.08.2010
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Na jezdění po městě v hustém provozu tříkolka není, volím průjezd uličkami, maximálně nějaké to křížení z hlavní silnicí. Plechovkáři sou nasraní dost sami na sebe když stojí v kolonách, nebudu přilévat olej do ohně a cpát se mezi ně. :-) Tříkolku mám širokou tak že projedu 90 cm dveřmi. Jak široké řízení i se zrcátkem máš ty?

            [ Zpět ]
            Datum: 27.08.2010
            Autor: Juras
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Lehokola - bezpečnost

                   

              S metrem ke kolu naběhnu nejdřív zítra, zatím aspoň přikládám fotku pro představu.
              Ale obvykle dveřma projdu jen s nadzvednutím předního kola a stočením řidítek, takže to asi bude přes 80cm.

              [ Zpět ]
              Datum: 29.08.2010
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Lehokola - bezpečnost

                   

              tak jsem to změřil - když započítám i nestisknutou páku zadní brzdy, tak to od konce páky zadní brzdy k levýmu kraji zrcátka dává šířku 94 cm

              [ Zpět ]
              Datum: 14.09.2010
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Buď si nevidíš do úst, nebo máš docela vážný nedostatek mozkových buněk. Běžné lehokolo je barevný objekt o rozměrech šatní skříně.
    Jestli máš strach, že něco takového neuvidíš, vážně uvaž vrácení řidičáku.
    Jestli je tvým argumentem výška, tak pravděpodobně nevidíš ani vodorovné značení nebo retardéry a když před tebou zastaví Porshe, tak ho svým offroadem rozválcuješ. Tohle všechno je totiž výrazně nižší než lehokolo. A asi polovina lehokol jezdících u nás je vyšší než několik odhadem tak asi milion osobních aut jezdících u nás.
    Situace kdy někam není vidět (třeba někdo s offroadem nerespektuje zákaz zastavit 5m před a za křižovatkou) si cyklista ohlídá sám - vidím, že tam nevidím, takže odtamtud nemůžu být viděn, a jedu podle toho.
    A pak je tu argument že když něčemu nerozumíš, jízda toho vozidla je ti nečitelná nebo ji nedokážeš předvídat, podélné i boční odstupy si musíš podle toho náležitě upravit. Stejně jako když potkáš volský potah, pomalu jedoucí autoškoli nebo cokoliv jiného co se liší od ostatního provozu. To ví každý řidič. Takže předpokládám, že kolem lehokol proto jezdíš s náležitou opatrností a odstupem. Pokud ne, tak opět vážně uvaž vrácení řidičáku.
    (P.S. mám Transportera, řidičům offroadů koukám shora na pleš a lehokola vidím daleko lépe než z osobáku.)

    [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2010
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Jezdil jsem leta na klasice, pak na tandemu a nakonec na lehokolech. Rovněž jezdím na kolobrndě denně do práce. Kdy vás řidič náležitě objede ??? na kolobrndě, na klasice nebo snad na tandemu..???? Nikoli!!! Spolehlivě se vám vyhne, když jedete na lehokole a ještě pokud možno za ním tahnete vozík s dětmi jako já! Hned na druhém místě se umistuje dlouhá souprava ala tandem s přívěsným vozíkem. Dokonce na lehu vás nejen objedou velkým obloukem, ale často za vámi ještě zpomalí a při objíždění si vás ještě dlouze a důkladně prohlížejí, zdraví a mávají, smějí se, dokonce i pak ještě ve zpětném zrcátku - tzn. jste v zorném poli řidiče a středem jeho pozornosti prakticky neustále, co vás jen trochu zmerčí v dálce před sebou. Kterému klasickému cyklistovi se tohle přihodí????Ještě se mi nestalo, že by mě na lehu někdo přehlédl...v zásadě je tomu přesně naopak!!!;-)))))

    [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2010
    Autor: Martis
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      to je fakt, nekdo ze znamych cyklocestovatelu, ted si bohuzel nejsem jistej kdo, vozi vzadu na kole stredne velkyho plysaka koukajiciho dozadu, aby upoutal pozornost - to je na lehu tak nejak samo, jako vedlejsi produkt :)

      [ Zpět ]
      Datum: 26.08.2010
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Kdo nevidí cyklistu (lehokolistu či kohokoliv jiného), tak by se měl co nejdříve dobrovolně dostavit na pověřený obecní úřad a odevzdat řidičák a požádat o zrušení oprávnění k řízení, protože nesplňuje podmínky k řízení vozidel.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2010
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      +1

      [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2010
      Autor: kamo
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Hele,nechtěl jsem k tomu nic psát,ale nakonec jsem se ukecal:
    1.Silnicím se vyhýbám co to jde,ať už jako pěšák,řidič auta,cyklista či lehocyklista.Když vidíš,co se na našich cestách děje,tak možná v T34 bych byl v klidu.
    2.Jestliže ŘP vlastní fešáci,co jsou schopni přehlídnout vlak na přejezdu,kamion v protisměru a matku s dětma na přechodu,borci,co sednou za knipl se 3 promile a jiní exoti,myslím,že při takovém setkání by mi bylo prd platný i 3m vysoký kolo.
    3.Nemám SUV ani offroad,ale pokud bych cítil,že ze svého vozu nemám dostatečný výhled,řešil bych to zvýšenou opatrností či výměnou vozu a především avízem na příslušná místa,která tyto vozy pro použití na komunikacích schvalují případně orgány,které tuto způsobilost kontrolují....
    4.Minimálně o metr níže....:-) Posaď 160cm holčinu na 26´´ HT vel. S a změř si,jak je to vysoko.Musel bych ležet na zemi abych byl níž o metr.Každé vytrčení kolena při šlapání by tvoji premisu rozbilo :-)
    5.Ještě k větě: "...lehokola na silnici nevidím...".Můžu vědět,kolik jsi jich celkem zatím potkal?Děkuju.
    6.Helmy souhlas.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.09.2010
    Autor: jonys
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      ad 5 - no jo, tys na to prisel, on je nevidi proste proto, ze jeste zadny nepotkal :)
      kdyz nepotkam kouzelnyho dedecka, tak taky potom muzu prohlasit, ze ho nevidim :)

      [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2010
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Dobre jsem se pobavil, diky pane Tabak.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.09.2010
    Autor: TomZ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Otevreny dopis :
    Ahoj Tabáku,
    Uprimne Ti nepreju, az jednou v podvecernich hodinach pojedes ve svem "vysokem" aute typu offroad, aby sis nevsiml praporkem neoznaceneho nizkeho betonoveho zatarasu, a narval to do nej a zrusil si auto.
    No vlastne by to bylo nejlepsi reseni. Nikomu by se nic nestalo, ty bys prisel o auto a priste bys aspon nemohl zabit nekoho z nas.
    S pozdravem,
    Lehokolista wewerk

    [ Zpět ]
    Datum: 04.09.2010
    Autor: WeWerk
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Si myslím že pre toho vodiča offroadu by bolo najjednoduchšie ak by mal auto s pravým riadením :-D tak by videl z okienka priamo na krajnicu či tam náhodou nejdú cyklisti, chodci, srnky, stlpy ... :-D

      [ Zpět ]
      Datum: 04.09.2010
      Autor: Leftie
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        ze by jezdil s timhle: ? :)

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2010
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Jj, z buchara je vidět blbě, hlavně když máš motor ve směru jízdy. :-)) Třeba myslel že nás nejde vidět na přejezdu. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.09.2010
          Autor: Juras
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Z čeho že to ?? Buchar jsem teda ještě neslyšel, nepleteš si to s nějakou jinou mašinou, tohle je "tranzistor", "bangladeš" popřípadě "malej čmelák".

            [ Zpět ]
            Datum: 14.09.2010
            Autor: Holfi
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Ahojte,

    nechtěl jsem zakládat zbytečné nové téma, a tohle mi přišlo nebližší tomu na co se chci zeptat, a to jakým způsobem řešíte svou bezpečnost na ležácích, tříkolkách a jiných podobných strojích?

    Díky za odpověď

    [ Zpět ]
    Datum: 12.11.2011
    Autor: Ozzák
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      blikačkama, praporkem, odraznejma foliema a chováním...

      [ Zpět ]
      Datum: 12.11.2011
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      No jak, stejně jako na čemkoliv. Nenech si namluvit, že nižší stroj je nebezpečnější, nebo že pouhá výška nad zemí ti sama o sobě pomůže být v bezpečí. To je blbost. Řidiči každou chvíli přehlídnou i motorku s rozsvíceným potkávacím světlem, jak velké kolo v danou chvíli sedláš je irelevantní. Nejsi auto, tak jsi mezi samými auty neviditelný.

      Pokud chceš nějaké konkrétní zkušenosti jak se vyhnout přejedí, tak tady jsou.
      Moje zkušenosti ukazují, že praporky všeho druhu, ať sebevýš nebo sebevětší, jsou na prd. Přesněji řečeno efekt mají a tím je citelná aerodynamická brzda. Nečekej, že jen pro to, že praporek vyčuhuje nad auto jedoucí před tebou, za tebou, nebo zaparkované na kraji, někdo ho uvidí. Musel by se dívat na správné místo a hledat, jestli tam není praporek. Testoval jsem stále větší a výraznější asi rok (nakonec byl z reflexní vesty a měl asi 30x40cm), ale na četnost nedání přednosti v jízdě to nemělo vliv.
      Pak jsem krátce testnul reflexní vestu. Krom toho, že stačí, abys dvakrát jel za deště, a většina její reflexnosti je pryč (ty retroreflexní pruhy nadále odráží světla aut za tmy slušně, ale ta křiklavá signální barva už je jen obyčejná nevýrazná barva), tak to stejně na lehokole funguje jen zepředu a jen asi tak na 70-80%. Neboli v konkrétních číslech to je při denním jěždění po Brně se tě někdo pokusí srazit ne dvakrát týdně, ale každý druhý týden. A musíš to předvídat a uhnout/zastavit včas. Což je furt moc.
      Tak jsem začal testovat světla. Postupně jsem dospěl ke stávající konfiguraci, kterou mnozí považují za overkill. 3W reflektor z bílých LED s 10° optikou na čumáku a 0,5W záblesk cca 2x za sekundu na helmě, taky s 10° optikou. První evokuje dojem blížící se motorky, takže řidiči nepodcení tvou rychlost (protože všici cyklisti přece jezdí skoro krokem, jak zdá se ví každý, kdo zrovna sedí za volantem auta). To druhé slouží na přitažení pozornosti. Pokud někdo bude dávat přednost jen tak rutinním pohledem, vidí jen auta, i když by později odpřísáhl, že se podíval, tak je schopen tě nevidět. A to nejen lehokolo, stejnou zkušenost mají i lidi na horácích a silničkách a osobně znám několik motorkářů, kterým se to stalo mockrát. Když na řidiče z toho směru ale něco zabliká, řekne si "co to sakra bylo", opravdu se podívá a opravdu tě pak vnímá. Tohle funguje na 100%, zatím jsem se zapnutou helmou neměl jediný případ, kdy by se někdo podíval na mě a pak mi tam vjel. Synchronně s tím bliká na helmě dozadu červená dioda na 0,5W, která trochu zvyšuje boční odstup předjíždějících.
      Pokud nenajíždíš většinu svých ročních kilometrů ve městě v dopravní špičce jak já, vystačíš si s výrazně méně agresivními metodami. Pořád ale platí, že nestačí být teoreticky viditelný nebo aby se někdo podíval tvým směrem, musí tě opravdu vnímat. Nezvyklost lehokol tomu trochu pomáhá - jakmile tě jednou vidí, tak už na tebe i myslí. S tandemovou tříkolkou to budeš mít výrazně jednodušší než třeba nějaké sportovně střižené lehokolo s minimalizovanou čelní plochou.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.11.2011
      Autor: Jirka
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Nemyslím si že by nižší stroj nebyl vidět. Protože pokud by nebyl, tak na co je pak na silnici vodorovné značení? Z toho strach nemám, myslím si že sedět budeme poměrně vysoko a další věc bude to tříkolka tudíž věc stabilní a v provozu moc nezvyklá, a tím pádem řidiči mají respekt před věmi v provozu nevídanými. A tady bude hrát velkou roli optický klam, protože hodlám mít vystrčené zrcátka přes kola do silnice (je to široké musím to objet dál abych si nepoškrábal auto)

        A jezdit mimoměsto to také vždy nejde, at člověk chce nebo nechce občas tam vjet musí už třeba jen kuli tomu aby projel zkrz, a nedej bůh se někde plácat aby si zastavil na jídlo. Nevím jestli jsem to tady už psal, ale tříkolku chci postavit aby jsme s přítelkyní mohli provozovat (podle některých servru a for existuje jen turistika)cykloturistiku. Zbalit bagáž a někam vyrazit třeba pod stan, kouknout na hrad, vyjet nějaký kopec a prostě se kulturně vyžít v přírodě a najet něco okolo 40-70 km za den.

        Moje představa: jedno centrální světlo uprostřed, a dvě světla která se budou otáčet s koly při zatáčení. Silnou zadní blikačku minimálně v páru na sedačce topiče, v úrovni jeho ramen, kazda na jedné straně (za šera by to mohlo budit dojem takového toho městského skútru, nějaký reflexní pruh na batohy (v praze nad Ikemem je jedna prodejna pro tiráky a mají tam různé reflexní pásky co se používají na náklaďáky a také reflexní pruhy co má pražská záchranka na bundách a kalhotech), možná je to kýčovité a nebo to není zrovna moderní ale do výpletu po dvou odrazkách v zadu ve předu pak asi jen po jedné ještě nevím, a praporek (příjde mi že ten k těm lehokolům, tříkolkám a přípojným vozíkům tak nějak patří.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.11.2011
        Autor: Ozzák
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Moje zkusenost vypada tak, ze na zacatku jsem se pri predjizdeni citil na lehokole mnohem bezpecneji, protoze ridici tady v okoli to neznali a nechavali si obrovsky odstup. Jenze do prace jezdim porad stejnou trasou (mam nekolik variant, ale to nic nemeni), behem nekolika mesicu si ridici vesmes zvykli a po dvou letech neni vyjimkou, ze me obcas nekdo skoro lizne zrcatky.

      Praporek jsem si koupil, ale nakonec jsem ho vozil akorat na lonske K24, prislo mi, ze za exota jsem na silnici i tak dost. Reflexnich nalepek mam na kole spoustu, ale ty maji efekt predevsim v noci.

      Pres den blikam, v noci svitim. Podle nekterych je to prilis, podle jinych malo. Blikajici predni cree led (s 10 stupni optikou) upouta pozornost protijedoucich uz pri 100 mA pulsech, i kdyz je svetlo sklonene k zemi, aby v noci neoslnovalo. Celkem ubylo situaci, kdy se dve protijedouci auta vzajemne predjizdi a cekaji, ze mi bude stacit krajnice. Na moje zadni svetla si zatim ve dne jeste nikdo nestezoval a na odstup pri predjizdeni nemaji prilis vliv,, takze to je asi jeste malo, i kdyz v noci uz za mnou na kole nechce nikdo jet.

      Nastesti mam vetsinu kilometru mimo mesto a narozdil od Jirky nemam od ridicu tak duraznou zpetnou vazbu, ale situaci, kdy me nekdo ohrozil uz bylo docela dost.
      Krome predjizdeni, kdy asi nekteri ridici maji jiny nazor na bezpecny odstup nez ja a navic mam podezreni, ze moje zpetne zrcatko vubec nevidi a jednou ho nekdo urazi, jsou nejhorsi krizovatky.
      Asi nejdesivejsi byla zatim tatra na vedlejsi z leva, ktera se necekane rozjela v okamziku, kdy jsem okolo ni chtel odbocit doleva. Tady by skoro jiste praporek pomohl, me napadlo zamavat rukou nad hlavou (snad by si vsimnul i tak), nastesti v posledni chvili zastavil, na brzdeni uz bylo pozde a nemel jsem dostatecnou rychlost, abych stihnul uhnout.

      V ostatnich pripadech si ale myslim, ze moje vyska (on ani Ibex neni zrovna nizky) nehrala roli, nejspis by podobna situace nastala i u klasickeho kola. Vetsinou se ridic z vedlejsi rozjede, kdyz jsem kousek od nej, aniz by se vubec podival mym smerem. Zrejme na zacatku vyhodnotil, ze jsem jeste daleko, tak dal prednost autum a znovu uz se nepodival.
      Zatim to vzdycky dopadlo dobre, nekterym problemum lze predchazet (nejezdit uplne u okraje), obcas se mi podari odhadnout, ktere auto me nevidi a dat si na nej pozor, ale vetsinou je to o stesti.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.11.2011
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Kdysi, když jezdily ´kapotové´ nákladní automobily, mívaly na předním nárazníku blízko obrysu tzv ´policajty´. To byly svislé tyčky, na horním konci opatřené kolečkem (nejčastěji bílým).Tyčka byla s nárazníkem spojena silent-blokem. Díky ´policajtům´ pak řidič věděl/viděl, jak má široké auto a vejde-li se např. do průjezdu.
        Proč to píšu? Takový ´policajt´, vyčnívajícído strany o 10 - 15 cm, by ´natěsnistům´ sjel po kasli, nepoškodil by ji (ten zvuk, to drnčení v celé karoserii), on by si příště (jezdíš pravidelně) dal ´majzla´, aby tě "lízal".
        8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 13.11.2011
        Autor: AV
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Zajimava myslenka, ale obavam se, ze coby jednostope vozidlo by me tve drnceni o kastli i pri slabem kontaktu poslalo do prikopu. Zatim jsem to nejak nezkousel, ale predpokladam, ze k rozhozeni rovnovahy kola/lehokola staci pomerne mala bocni sila. Navic nejsirsim mistem jsou zrovna spodni riditka, takze po tuknuti o auto bych na silnici urcite nezustal.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.11.2011
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Teda tabaku ked nevidiis lehocyklistu z odraskami teraz bez uraazky na tom tvojom offroade. Po ceste do tvojej prace ak ju mas mimo mesto uz nemate tie plastove stlpiky z odrazkami na kraji cesty co? Tie su tiez proklate nízko.
        2. v noci tiez nevidís cierne auto lebo zadne svetla tiez niesu 1,5m nad zemou.
        3.Ak zacne snezit rano ani naaahodou nechod cestou ktora ide popri lese pri vacsom snehu padnu sem tam stromy bohuzial strom vodorovne nespllna tvoje kryteerium viditelnosti a nema ani reflexne prvky nieto blykacky.
        4. chodník je niekedy ohraniceny patnikom a je cca 10 cm nad urovnou vozovky Bacha to neni rozsirena vozovka .
        5. cestne kuzely pri oprave maju cca 45-50 cm (odhad) tam hravas kuzelky?? tiez to nema 1,5m
        Len vidis ako sa zjavuju v priestore okolo teba.
        6. Aj voziickari jazdia po ceste a nemaju 150 cm.

        Ono chlape zamysli sa co si napísal. Kazdy ciklista ci uz leho alebo zabradliar hlada co najefektyyvnejsie riesenie aby videl a bol vydeny.Dokonca leho z 98% priipadou ma 2-5x viac reflexnych alebo svietacich prvkou.

        PS:Straasne ma rozhorcuju ludia ktory hladaju ospravedlnenie a odovodnenie toho aby v buducnsti nemuseli celit nasledkom svojich cinou.Inak povedane ,podla mna jazdis nezodpovedne a chces aby zodpovednost za teba bola na ostatnych. Takto to bolo v 1 filme Truman Show.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.11.2011
        Autor: colombo.ii
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Clovece asi se rozcilujes zbytecne, protoze "tabak" si to nejspis neprecte. Je to pres rok stare tema a on uz ma zruseny ucet... ;)

          [ Zpět ]
          Datum: 13.11.2011
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Tak jsem si celé toto téma přečetl a nedà mi to abych aspoň minimálně nereagoval.
            Pro slepce: Když jedu autem tak objedu i ježka...( a jak víme tak ježci si nepotrpí na praporky, blikačky, feflexní oblečky a co já vím ještě), samozřejmě když nejedu po městě kilem! - co k tomu dodat? ....

            [ Zpět ]
            Datum: 13.11.2011
            Autor: Jizwik
            Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lehokola - bezpečnost

                   

              ...že jsi slušnej řidič.

              To bych dodal i přesto že neznám tvůj způsob jídzy. ;)

              [ Zpět ]
              Datum: 13.11.2011
              Autor: Ozzák
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokola - bezpečnost

                     

                Děkuju, ale myslel jsem to jinak. Myslím si že jsem byl slušný řidič ( auta jsem prodal), prostě když jedu po silnici nejen ofroudem nebo čímkoliv, třeba na skejtu, tak přece tu silnici sleduju a bych třeba nevjel do díry kterou přece taky každej objíždí tak vo co gou? Kur.....ááá do p.....eeee, vo co tady jde??? Jenom zbytečné tlachání o ničem a o slepcích na cestě kteří tam nemaj co dělat! Kur.......á - dyk lehokolista nebo jakýkoliv cyklista je proti díře minimálně "kombajn". Jdu od toho- bavte se......

                [ Zpět ]
                Datum: 13.11.2011
                Autor: Jizwik
                Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokola - bezpečnost

                     

                To není o slušnosti, ale pozornosti a sledování provozu. Jsou jedinci co přehlídnou kamion a někteří i vlak, takže pro takové je úplně jedno jak moc svítíš a blikáš. Ten kdo sleduje provoz, tak mu bohatě stačí abys byl normálně vidět, stačí základní vybavení.

                [ Zpět ]
                Datum: 14.11.2011
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokola - bezpečnost

                     

                8-)
                Třeba jezdí na tak ´holých´ gumách, že by píchnul i o ježka ...
                8-)

                [ Zpět ]
                Datum: 14.11.2011
                Autor: pavka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Viem viem len sa to oznacilo ako neprecitany prispevok a nedalo mi a musel som to cele preluuskat a dost ma to nastvalo a musel som reagovat.

            [ Zpět ]
            Datum: 13.11.2011
            Autor: colombo.ii
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      Dnes jsem vstal z postele a napadla mě jedna otázka.

      Cituji Vyhláška 301/2001 sbírky, § 16:

      (2) Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

      c) Odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů).

      Jak je to u SPD? Musím mít třeba nějaký reflexní pruh na nohavici? Nebo reflexní návleky na boty? A nebo je to nějaká stará vyhláška?

      [ Zpět ]
      Datum: 14.11.2011
      Autor: Ozzák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        řešilo se to tu už několikrát - odrazky můžou nahradit reflexní prvky na oblečení nebo obutí

        ono na lehokole i kdyby jsi neměl SPD, tak odrazky nebudou vidět - maximálně z letadla ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 14.11.2011
        Autor: macikm
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Já jsem si na pedály nalepil proužek reflexní fólie aby byly vidět aspoň zepředu. Bylo ho kam přilepit, mám SPD jenom z jedné strany pedálu.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.11.2011
          Autor: Aviatik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            já mám tu osu mezi klikou a SPD obalenou pruhem reflexní folie.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.11.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lehokola - bezpečnost

                   

              Ha, teď jsi mne navedl, polepím si kliky na hraně!

              [ Zpět ]
              Datum: 15.11.2011
              Autor: Arnošt905
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokola - bezpečnost

                     

                to nebude ono. Ta šlapka je stále směrem k řidiči, ta klika ne....

                [ Zpět ]
                Datum: 15.11.2011
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Lehokola - bezpečnost

                       

                  Ale je tam to kmitání, takže to zepředu "bliká".

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.11.2011
                  Autor: Arnošt905
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Je to jak píše macikm, prakticky všechny spd boty mají na sobě nějaký reflexní prvek a zákon je tím uspokojen. Že reflexka na patě stejně jako na pedálu je na lehokole naprosto k ničemu, to už nemusí nikoho trápit. Zákon neříká, že musí být natočené nějakým směrem, jen že tam musí být :-).

        [ Zpět ]
        Datum: 14.11.2011
        Autor: Jirka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Obuv jsem nestudoval jak je vybavena...

          Ale pokud je tomu takto tak v tom případě je to v pořádku. Díky za info.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.11.2011
          Autor: Ozzák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        Kdybys četl nejnovější znění, tak se takhle neptáš ;-)

        viz 341/2002Sb., příloha 13

        g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti

        [ Zpět ]
        Datum: 14.11.2011
        Autor: Jarda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Poraďte kde sehna samolepky reflexní na kolo bílé a červené

          [ Zpět ]
          Datum: 15.11.2011
          Autor: Alban
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Ty čtvercové a obdélníkové pidikousky asi v každém cykloobchodě, á 55-65Kč za sadu 6ks ;-)

            Větší kusy tady pár lidí sehnalo v nějakém truckshopu. Dobré je se také poptat v nějaké reklamce, mívají dost odřezků, ze kterých toho sám zužitkuješ také hodně.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.11.2011
            Autor: Jarda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            V Brně jsem si vždycky zašel do téhle firmy http://www.farao-reklama.cz/ a tam mi uřízli z role kus. Nekupoval jsem nikdy menší než 10cm krát šířka role, nevím, jestli prodají menší. Cena byla asi 700Kč za metr, takže při těch 10cm to nebylo nijak hrozné a máš toho na několik kol.
            Pokud nejsi z Brna, tak doporučuju zavolat do nějaké blízké firmy co nabízí plotrem řezanou reklamu, pokud mají retroreflexní folii, určitě ti nějakou prodají. Na plochu to vyjde daleko výhodněji než ty malinké kousky co se občas seženou v cykloobchodech a můžeš si z toho dělat vystřihovánku vlastních tvarů.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.11.2011
            Autor: Jirka
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Já sem dostal v reklamce roličku, zbytek po polepu náklaďáku.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.11.2011
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          Dík, nalepím si světlo odrážející materiály na botník.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.11.2011
          Autor: HonzaK
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Když ho budeš vozit s sebou ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 15.11.2011
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokola - bezpečnost

                 

            Odporuucam nedavat botník na slapaci stred siice by to nahradilo tie odrazky na betaloch ale zle sa slape a blbo by sa cez to videlo :-D

            [ Zpět ]
            Datum: 15.11.2011
            Autor: colombo.ii
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lehokola - bezpečnost

                   

              a blbě se projíždí mezi stromama :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 15.11.2011
              Autor: Jizwik
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokola - bezpečnost

                     

                A boty mít úhledně srovnané aby tě to nepřevažovalo :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 15.11.2011
                Autor: Ozzák
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokola - bezpečnost

         

    Lehokolisti, bacha!
    Dnes na novinkách píší, že:
    HPV (Human Powered Vehicle) způsobují rakovinu děložního čípku, ale i mužského přirození
    8-)

    (http://www.novinky.cz/zena/zdravi/249859-hpv... )

    [ Zpět ]
    Datum: 16.11.2011
    Autor: pavka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokola - bezpečnost

           

      tak to mi prosiimta vysvetli .. v clanku je HPV prenosne pohlavne teda nic v zlom ale ja si na bike sadam a nezda sa mi ze mi to prirastlo k hmhm. Tak ze suma sumarum nesexujte na biku je s toho rakovina treba zosadnut a je to ok :-D

      [ Zpět ]
      Datum: 17.11.2011
      Autor: colombo.ii
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokola - bezpečnost

             

        no právě "pohlavně přenosné". Záleží tedy co na tom kole a s tím kolem děláš. ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 17.11.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          výhodu má, kdo jezdí bezhlavě?

          [ Zpět ]
          Datum: 17.11.2011
          Autor: brum
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokola - bezpečnost

               

          teeeda ja osobne na biku jazdiim vo vsetkej pocestnosti. Inak by som si ho nemohol vazit medzi nami ma 11,5 kg bez flase a naradia :-D

          [ Zpět ]
          Datum: 17.11.2011
          Autor: colombo.ii
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

313 cyklistů (9 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024