Tak jsem měl první pád z kola. V Praze z kopce od Jizerky na Kloboučnickou jsem vybral jeden výmol (bylo okolo půlnoci) a praskl mi ten plastový kloub táhla řížení u přední vidle (Azub 3/4 spodní řízení). A ono když jedete kolem těch 40 Km/h a přední kolo se začne chovat jako kolečka vozíků ze samoobsluhy, není to zrovna ideální stav pro lehocyklistu. :-)
Vyváznul jsem jen s pár slušnejma odřeninama a sám jsem se tak ujistil, že spadnout z lehokola na hlavu musí člověk trénovat, aby to vůbec dokázal. Helmu ale stejně nosím. :-) Spadl jsem na pravou stranu atak se mi jen hezky obrousil (krom mého těla) pravý pedál a ohnula se i klika. Ještě samozrejmě pár drobotin ale ty nestojí za řeč. Pan Zemánek mi už nové díly poslal, takže tady jako vždy vše bez problémů. Řekl mi, že s tím prasklým plastovým kloubem se zatím setkal poprvé a že by ten plast měl nárazy vydžet a utlumit. To vše zní sice rozumě, ale když už vám to jednou praskne, nějak si to už vaši důvěru zpět nezíská. :-)
Chápu že by kovová varianta kloubu mohla být horší, ale napadlo mě, že bych si udělal to samé táhlo i z druhé strany a měl to tak pojištěno. Nebo nějakej jinej nápad?
Zároveň mám dotaz, jestli nemáte nějaký tip na solidní osvětlení. Mám vepředu halogen, na řidítkách petidiodu, abych viděl kam pojedu i v prudších zatáčkách a další sedmidiodovka na helmě, výborná na všechny dopravní značky a vůbec, vše okolo provozu. V zadu samozřejmě blikajda, ale stejmě to vše nestačí na solidní osvětlení pro noc. Ony ty výmoly jsou stejně špatně vidět a tak by mi stav českých silnic nedovolil větší rychlost něž 12Km/h.
Tady Ti nikdo asi neodpoví, protože jsme všichni na cestě do Uh. Brodu, já odjíždím za deset minut, takže ahoj v Nivnici.
Já bohužel na cestě do UB nejsu :-((((((, takže něco napíšu: Mě jednou praskl ten plech s dírkama (prostě se ulomil) a jelikož jsem jel rovně, tak jsem to naštěstí ustál (bylo to taky tak 40 km/h).
Jeden by mohl mít dojen,že to jsou nebezpečný kola.
Jako u čehokoliv, u čeho začneš probírat známé případy nehod, jako auta, letadla, vozíky v samošce a propisky:-).
Jednou jsem zlikvidoval ten plastový kloub, ale to bylo tím, že do mě zleva najela Avie, takže odpojené řízení byla poslední z mých starostí... Táhlo se tehdy vytrhlo ven z kloubu přes závit. Jinak jsem měl dojem, i po téhle nehodě, že jsou ta táhla velmi solidní.
Pokud k tomu nemáš nadále důvěru, udělat druhé na druhé straně bych nedoporučoval. Musel bys zařídit přesně pravé úhly ve všech kloubech při směru rovně, jinak se ta táhla budou při natočení navzájem přetahovat/přetlačovat a vytrhnou se dřív nebo později i bez výmolu v silnici. Proto se to také na lehokolech nedělá, nejen u Azubu.
Další možnost by byla něco tak robustního, jako má naše tříkolka. Pokud tě netrápí větší hmotnost, můžu ti dát kontakt na člověka, který vyrobí tohle: http://lehobrno.borec.cz/DSCN7395s.jpg - to táhlo nahoře. Je to z naší tříkolky, ocelové od hlavy k patě, klouby byly původně vyrobeny za války pro Messerschmidt, nepoužité je po válce rozebrali místní a znám zámečníka, co je ještě má. Jsou celokovové, letecké kvality, a nebudou dražší než ty od Azubu. Nejsou kompatibilní s jejich hliníkovým táhlem, takže leda zkrácenou verzi toho, co máme na tříkolce.
Na osvětlení jsem právě objevil skvělí odkaz ve vedlejší diskuzi: http://www.pilom.com/BicycleElectronics... Je tam několik svítidel s Luxeony, včetně supervýkoných. Mě zatím stačil i jednowaťák, takže pokud si postavíš třeba tohle: http://www.pilom.com/BicycleElectronics... tak budeš asi nevíc svítící kolo ve střední Evropě.