Ahojky
Vite nekdo neco o zavodu "Le MANS - aneb 24 hodin na kole bez řevu motorů"? http://www.volny.cz/lemans/
Respektive informace na webu si precist umim, jde mi spis o to, zda se nekdo ucastnil, nejake hodnoceni a idealne srovnani s K24.
Pisou, ze letos bude i kategorie jednotlivec, ale neni mi uplne jasne, jak se stavi k lehokolum, pozadavek na umisteni cisla, by mohl byt problem. Na druhou stranu je fajn, ze prilbu jen doporucuji.
Je skoro podezrele, ze trasa zavodu je hned vedle trasy K24, ale predpokladam, ze to organizuji jini lide a kvalita zavodu muze byt uplne jina.
Proč tě to zajímá? Když budem všichni v Brodě.
http://www.azub.cz/sraz/index.php
jsou aktivní i na facebooku a podle ohlasů je to bezva akce. Jsu přihlášen.
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000513893549
Já jsem to jel jako člen družstva.
Pravidla jsou trochu nejasná, stane se, že navečer začne pobíhat někdo od pořadatelů, že kdo nebude mít světlo/blikačku/něco, tomu nebude okruh započítán apod., s helmama taky nebylo úplně jasné jak moc jsou povinné.
Pokud to bereš s nadhledem, ne jako honbu za umístěním, tak je to super zábava. Jeden rok byl symbolický start typu "le mans" - běh ke kolům, druhý rok letmý start (zaváděcí kolo za safety-carem) apod.
Starosta má pochopení, takže otevřený MÚ, kam můžeš na záchod, do kuchyňky (vodu lze doporučit vlastní, Šaratice je minerálka známá projímavými účinky). Doporučuji přijet včas, nacouvat autem k trávníku. Na trávníku mají některé teamy (zvláště ty sponzorované pivovarem Pegas) gril, bečku apod.
Na jednu stranu tam jedou silničáři a bikeři po sezóně, a udržujou průměry kolem čtyřicítky, na druhou stranu team tří mamin na Eskách a Libertách. A když Tě po ránu předjede děda na Ukrajině s hraběma přes rameno, to má taky něco do sebe.
Někdo předává jak dvojice na dráze "hozením" spolujezdce, někdo tak, že se dobývá do karavanu a budí kolegu, že už chce vystřídat...
Na K24 jsem nikdy nebyl, ale tady se mi atmosféra závodu moc líbila. Člověk si vzpomene na dobu, kdy mu bylo deset, lítal po chodníku kolem baráku a hrál si s kamarády na závodníky. Mám podezření, že někteří jezdci mezi poli, když je nikdo nevidí, dělají "brmmm brmmm!" a "přidávají plyn" rukojetí.
Vím o člověku, který to na lehokole jel, takže by tě tam měli normálně pustit. Nikdy jsem tam ale nebyl, protože se to vždycky potká se srazem.
Kategorie Jednotlivci je vypsána. Pokud Tě zajímá, zda Tě připustí s lehem, napiš pořadateli.
Když jsem to jel já, zkušebně právě kvůli asi třem lehům udělali přidružený vytrvalostní závod jednotlivců na 6h.
Jo, kdysi jsme s pořadatelem mluvil a chtěl tam lehokola a zároveň pro ně chtěl dělat extra závod, jakoby je nějak nechtěl míchat s ostatními...
No každopádně kolize se srazem zajistila, že to každý rok jen tak po očku sleduju, jestli náhodou letos nebude jindy. Sraz má vyšší prioritu.
Moc diky za informace, kolize se srazem me nenapadla. Byla to zatim jen takova uvaha, prakticky zatim netusim, co tou dobou bude...
Napad s extra zavodem pro lehokola nebo zvlastni kategorii se mi kazdopadne nelibi a ja o nic takoveho ani nestojim. Kdyz uz bych se chtel ucastnit, tak za standardnich podminek.
Jen by me zajimalo, zda lehokolo povazujou za menecenny dopravni prostredek nebo se ho naopak boji?
Možná ani jedno, možná jen nikdy nevstoupilo do jejich mysli, že by to mohlo být prostě kolo a mohlo by prostě jet s ostatními koly.
Ono krátké leho je pro silničáře špatně ´čitelné´. Dlouhé (LWB) je lepší,protože je svým pojetím bližší silničnímu kolu ("... ale zas ta dýlka ...")
Jízda v balíku je nepříjemná na asi na jakémkoliv lehokole a jezdec na to přijde sám a zařídí se podle toho. Pokud pořadatel chce tohle použít jako zdůvodnění, tak dává najevo, že nevěří v přítomnost mozku v hlavách účastníků svého závodu. To se po sledování chování některých lidí na silničních kolech nezdá zas tak překvapivé, možná právě to je důvod.
mám dojem, že vaše debata je o ničem. lehokola se tam vůbec neřeší.
Ale to je přece úplně jedno, hlavně že si leháči můžou zanadávat a zapomlouvat normální cyklisty:-P
Neházej nás všechny do jednoho pytle, on je Jirka ještě mladý a nezkušený. Nikdy se mezi silničáři nepohyboval a často má provokativní názory, protože jezdí jenom na lehu. Na druhou stranu, v mnohém co se týká žiletkářů má pravdu. Taky mě překvapuje to jejich povýšenectví, asi proto, protože jsem na žiletce taky jezdil, ale leho mi umožnilo se ke kolu se vrátit. Doufám ale, že jsou to i mezi žiletkářema vyjímky.
Ano, procento hlupáků a blbců je v populaci rozmístěno rovnoměrně - je jich procentuálně přibližně stejně mezi žiletkáři i lehokolisty, ale i bikery a nebikery..... :-)
Přesně tak, ale většinou je to i věkem, takový silničář nebo bajkér kolem 15 let věku je většinou mistr světa jen se na něj podíváš a rychle musíš sklopit oči, protože by tě svým pohrdavým pohledem shodil z kola a je jedno jakého. Já mám výhodu, z tříkolky mě neshodí ani rukama, tolik síly ty párátka nemají. :-))
Mě přijde srandovní, jak lehokolisti nadávají (nepochybně zčásti oprávněně) na naschvály ze strany "zábradlířů", a přitom kde mohou, tam se do nich navážejí a vymezují vůči nim.
Já bych řek, že si nemáte moc co vyčítat;-)
Z mladého hlupáka obvykle vyroste starý hlupák. Jestli to má v genech, tak se s tím nedá bojovat. A pak je úplně jedno na čem jezdí. Nechci se zastávat ležáků i když k nim patřím. Fakt je ale ten, že si svou existenci musíme obhajovat oproti tzv. normálním kolům. Jsme prostě exoti a ještě dlouho to tak bude. Způsob a přiměřenost reakcí je už pak na každém jedinci.
Tak ja s klasickyma cyklistama nemam problem, radikalni pristup k "zabradli" nekterych tady beru vesmes jako srandu, rozhodne nemam potrebu kazdeho presvedcovat, ze leho je ta nejlepsi vec na svete.
Muze to byt tim, ze lehokolo jeste nemam ani rok, ale spis bych veril, ze chovani lidi nezalezi na tom, co zrovna ridi a pokud je nekdo prase, tak bude praseciny delat v aute, na motorce, na kole i kdekoliv jinde.
Možná jsem měl jen smůlu, ale mezi těmi co jsem potkal osobně (tzn. včetně nějakého hovoru) bylo hodně takových, kteří by podle vlastních slov "nikdy nemohli jezdit na kole po Brně - je to o hubu" nebo považují všechny řidiče za "hovada co neumí objet cyklistu", pak k tomu přihodili nějaké komentáře o nebezpečnosti a/nebo nesmyslnosti lehokola a pak vyrazí na silnic a hasí si to metr a půl od kraje zcela bez ohledu na aktuální dopravní situaci...
Je mi jasné, že takoví nejsou všichni co jezdí na silničce, že to bude naopak menšina. Jen je ta menšina dost velká na to, aby ze mě lezly tyhle "provokativní názory". A občas mi ta menšina přijde dost velká i na to, aby organizátor nějaké akce, jízdy nebo závodu vydával intrukce, které zní, jakoby byly šité na míru právě tomuto typu cyklisty a nepočítaly s existencí jiných.
Asi mam stesti, ale ja zatim zadnou negativni zkusenost se silnickami nemel. Muze to byt tim, ze na trase kudy jezdim do prace v podstate zadne nepotkavam nebo se obcas mihne proti. Jinak potkavam jen obycejna kola (prevazne treky a horaky ze supermarketu), ktera hrave predjedu, me nepredjizdi z cyklistu nikdo, takze mi neprimerene roste sebevedomi a napadaji me veci jako zkusit nejaky zavod... :)
S opravdovym silnicarem jsem se bavil jen jednou u zeleznicniho prejezdu (potom co me predjel, ale 5km mi nedokazal ujet), rec s nim byla normalni (celkem klasicke otazky a zadne negativni vyroky) a rozesmal me vetou, ze by mu nevadilo, ze jsem se za nim udrzel, ale stve ho, ze pritom vypadam tak v pohode! :)
Co silnicari provadi na zavodech netusim, krome K24 jsem nikde nebyl. Ja bych se do zadneho baliku netlacil, ja chci mit svuj prostor a pokud jedu za nekym, nechavam si odstup, abych mel sanci reagovat. Ono i 2 metry za klasickym cyklistou jede lehokolo skoro samo. :)
K24 je dost unikát, ale ani tam to není tak dokonalé. Nakolik tomu rozumím tak loni nebo předloni nebo kdy mělo nedorozumnění mezi balíkem a začínajícím lehocyklistou podíl na vzniku velmi ošklivé nehody (z doslechu).
On málokterý lehocyklista umí jet podél někoho extrémně na těsno, případně s občasnými doteky, a to i s jiným lehocyklistou. Navíc silničáři v balíku když se navzájem dotknou (na což jsou prý zvyklí), tak je to ramenem proti ramenu, bokem na bok atd. Kontakt mezi lehokolem a silničkou by byl ramenem nebo rukou proti pohybující se noze, takže se mu lehocyklista pokouší uhnout, ale silničář to ze své pozice ani nevidí, takže se nepokouší uhnout a je z toho konflikt. Z pohledu toho lehokola je to cítit jako vytlačování ze silnice, ale ten na silničce o tom ani neví. Na tohle se s lehokolem musí dát pozor a často nejde než jet buď na špici nebo za balíkem. A v obou případech mít na mysli rozdíly v rychlostním profilu kola a ve stylu jízdy do zatáček atd. Nejde čekat, že to budou lidi na klasických kolech dělat za nás, nemají kde vzít zkušenost. Musíme si to pohlídat sami. Jenže ne všichni to už umíme, takže občas dojde při smíšených závodech na něco, co smrdí rizikem.
Co se týká jednotlivých silničářů, tak ve všední den v době jízdy do práce je nepotkávám, asi jich takhle zas tak moc nejezdí. Respektive asi pokud jezdí, tak už se umí v provozu chovat a nedělajé některé ty skopičiny. Odpledne/večer a o víkendech ale vidím často namakané borce, kterým to evidentně jede, ale furt se chovají jako by byli na uzavřené trati, nebo měli za sebou doprovodný vůz či co. Vůbec nečtou okolní dopravu a prostě si jedou po svém, řidiči přizpůsobte se. I kdyby to bylo sebebezpečnější (podle mě často není), tak je to bezohledné vůči ostatním a provokuje nepříjemné nálady vůči cyklistům. Zvláštní je, že to prakticky nikdy nevidím dělat někoho, kdo by nejel na silničce. Takže i když mezi silničkami to bude menšina, dělá pak špatné jméno svému kolu.
Tak s tímhle souhlasím a takhle to bylo zřejmě myšleno i předtím, jen napsané trochu horším tónem, toto je Jirko si myslím správná komunikace. Možná se ti zdá , že to omýláš furt dokola, ale ono to prostě jinak nejde. Holt jsme furt tak trochu exoti, jak mi nedávno řekla jedna redaktorka, když jsme se bavili o lehokolech.
Ahoj, pokud jde o umístění čísla na Lehokolo, v minulosti jsme to řešili umístěním za hlavu na brašny. Letos budou čipy, tak i to číslo nebude problém.
Co se týče trati, my pořádáme již 18. ročník, od roku 2002 jsme v Šaraticích. Organizátoři jsou jiní než z K24. Oblast je pro cyklistiku vhodná nejen převýšením, ale i nižší dopravou na silnicích. Osobně jako organizátor vydím naši trať jako klidnější, odbočuje se jen doprava, nepřejíždíš koleje. Ale hodnotit musí někdo jiný, já mohu být zaujatý :-) , však se přijeď podívat . Za organizátory Adam
No moje ucast letos asi nedopadne, nicmene diky za odpoved, treba to dopadne za rok. Jak tu zaznelo, kdyby zavod byl v jinem terminu, asi by o ucasti uvazovalo vic lehokolistu.
Jinak musim poznamenat, ze oproti K24 je web Le Mans pomerne neprehledny a jsou tam protichudne informace. Netvrdim, ze to rozhoduje o kvalite zavodu, ale...
Treba v pravidlech je "pořadatelé dále doporučují všem účastníkům starším 18 let jízdu s ochrannou přilbou", ale v sekci organizace je "Přední a zadní osvětlení kola - povinná výbava, povinná je přilba, nářadí, náhradní díly, baterka."
V nejcastejsich dotazech je dokonce napsane "Jednotlivec, ale bohužel nesplňuje podmínky a pravidla závodu a tudíž nemůže startovat.", atd...
Takze tady je prostor pro zlepseni, aspon pravidla by mela byt srozumitelna a jednoznacna. Vyraz "vydím" ani nehodnotim. :)
Pročetl jsem si debatu klasika versus leho, Ani jedno co tu píšete není pravda. Pokud jsem chtěl pro leho extra kategorii, tak jsem chtěl pro vás stejné podmínky v kategorii leho. Nicméně pokud chcete jet v jedné kategorii není problém.