Výrobci současných cyklistických helem se zřejmě inspirují bejsbolkami - helma musí být lehká, vzdušná, příjemě se nosit. Kryje ale hlavu dostatečně? Spánkové kosti kryté nejsou vůbec (přitom úder pěstičkou nejen Oldy Šetrného vyvolává bezvědomí) takže pád při jízdě krokem na kámen by měl následky mnohem horší.
Bez helmy ani ránu, ale při šikmém nebo bočním nárazu mě asi příliš neochrání.
To je jasné, být chránění na 100%, to bychom se asi hodně zapotili. A taky kdyby se přilba přibližovala těm motorkářským, asi by to nosilo ještě míň lidí. Ale co my víme - všechny bezpečnostní předpisy se stále zpřísňují na úkor všeho ostatního pohodlí, a to ve všech odvětvích, takže za pár desítek let...
Neviděl bych to tak skepticky. Určitě existuje takový pád na takový kámen, který mine helmu a trefí spánek, ale jaká je jeho pravděpodobnost? Já jsem kdysi škrábnul při pádu helmou o okraj chodníku v místě spánku, a podle doktora, kterýmu jsem to popsal, mi ta helma pomohla, protože hlava se o tu hranu opřela helmou a ne tím spánkem. I když vyčnívající kámen by mohl být tak jak říkáš.
Taky si myslím, že je bezpečnost v helmě kompromis mezi ochranou a váhou. Ono by na silnici 100% bezpečný bylo jezdit asi jen v tanku :-)
myslím, že helma pokrývá právě ty části hlavy, které jsou při pádu vystaveny kontaktu nejvíce. Nezabrání však všemu. Třeba si můžeš zlámat vaz. To je ostatně moc pěkně popsaný v Armstrongově knize "každá vteřina se počítá", v kapitole o přípravě na TdF 2000 a olympiádu 2000.
I v tanku si rozbiješ nos.A páteř dostává taky pěkně na pr...Alespon v 55.
:-)
Já přilbu nepoužívám, dost mi to vadí.
http://www.fragrance.cz
Asi sem trochu pomalejší, ale co má společnýho přilba a dežodoranty???
Tak si přečti o zrakvených cyklistech v Jizerkách. Zrovna třeba kvůli Tobě mohl mít někdo zkažený víkend, manekýne. Ale chápu, že nevožení helmy je Tvoje věc, ale jen to chvíle než Tě bude někdo úplně cizí křísit.
Pokud by se měl člověk trápit takovými myšlenkami, tak by strávil celý život v křesle připoután pětibodovými pasy. Zkrátka to chce se ochránit před těmi nejpravděpodobnějšími způsoby jak přijít k úrazu.
No, a spadne na mě barák, ne ne ne.
Ta otázka nemá smysl. Přilba významně snižuje riziko zranění hlavy, nicméně ho zcela neeliminuje. Bez rizika nejsem ani v případě, že si vezmu downhillovou integrálku a sofistikovanou sestavu chráničů (pak možná stoupne riziko, že mě v tom do kopce sejme infarkt). Život je prostě riskantní, bez rizika je člověk až po smrti.
Nevinil bych výrobce, přilbu si každej může vybrat sám. Třeba s ohledem na ochranu spánků, považuje-li to za důležité. Pro začátek lze posoudit směrnici, které prodávané přilby musejí vyhovovat. V té by mělo být popsáno, proti čemu přilba ochrání. Ale najít v bruselských labyrintech tu správnou směrnici bude asi dost kumšt. :')
Mám už toho za sebou hodně (52 let) ve zdraví a bez vážnějších úrazů (klepu na dřevo ať to nezakřiknu) se bližím k 220000 km na kole, teoreticky už jsem na šesté cestě kolem světa. Od roku 2001 (na základě naléhání mých dětí) jezdím v přilbě. Zpočátku jsem ale přilbu nebral při denních cestách do práce a to hlavně proto, že jsem k tomu účelu používal staré kolo značky Ukrajina a přilba na hlavě mi na tomto samohybu připadala komická. Dnes už je to kolo ve šrotu a já začal v přilbě jezdit i do práce až po tom co jsem si parádně oedřel celý obličej při pádu na cyklostezce - řidítkem jsem zavadil o "machrujícího" chodce, který mi nenadále vstoupil za čáru oddělující pruh pro cyklisty. Tehdy jsem měl štěstí, že jsem proletěl kousek od sloupu. A kdybych měl přilbu tak si myslím že ani ta moje "huba" (čelo, nos, brada) by nebyla tak odřená.