Za prvé zdravím všechny nakoláci :-) a za druhé mám na duši tohle:
podle mého názoru už neplatí, že fox je ta nej nej vidlice nebo tlumič, jak tomu bylo ještě před několika rokama. Každá značka, která chce uspět, tak své modely (aspoň těch vyšších řad) dělá už stejně kvalitní, jinak by asi neměla šanci uspět.
Problém vidím v ceně za údržbu. Předminulou sobotu jsem byl v Písku u Cyklošvece = ofiko dovozce a servis foxů: za přetěsnění vidlice floata RL požaduje 2160,- Kč, za tlumič float RPL cca 1400,- Kč, což je děsný. Kór když si uvědomíme, že by se to mělo dělat každý rok. Samozřejmě, jsou i jiní profici, kteří to zvládají (viz Milan) a dělají to - snad - levněji, nicméně mi jde o něco jiného: dokážeme se tady poradit, která značka (resp. její ofiko servis) má cenově nejnižší náklady za přetěsnění, doplnění oleje, prostě běžnou údržbu? Jestli to je RS, Manitou, RST, Sentour, Magura ... běžné vidlice na našem trhu. Vážně jsem se totiž začal zabývat myšlenkou, že foxe pověsím na zeď a koupím něco cenově přijatelného, citlivého a přitom s podstatně menšími náklady na běžnou údržbu.
Díky za vaše názory :-).
Tak to je pak spise o tom, jak casto ta vidlice takovou "beznou" udrzbu potrebuje. Za beznou udrzbu pokladam to co pisou jako provozni pokyny v manualu pro uzivatele a pro sikovnejsi mozna i tu vymenu oleje. Vymena gufer neni bezna udrzba. Pokud pri dodrzeni provoznich podminek - zejmena mazani a cisteni nohou - ta vidle vydrzi mene nez dva roky, je to imho duvod k reklamaci.
Ja se o svoji vidlici staram tak jak pozaduji v manualu - leckoho by mozna prekvapilo, ze nohy vidle se maji ocistit a namazat po kazde vyjizdce resp. kazdych 50 km - a funguje stejne jako nova i po trech letech. Pokud tohle Foxka nebo cokoliv jineho nedokaze, je to nedobra vidle.
Souhlasím, že očistit po každé vyjížďce - otřít, cáknout silikonem.
Mně jde ale o ta "střeva" - pokud mi to napoprvé nikdo neukáže, tak dovnitř lízt nemíním - přece jenom nevím, zda je nutné speciální nářadí, narážečka kroužků nebo tak něco. Takže v tomhle případě pro mě zbývá servis.
Na bajku mám už nějaký pátek od RS Recona 351 solo air. Servis si obrok dělám sám (čístka vnitřku, výměna oleje, redrum)
Obrok posílám vidli servisákovi do Jablonce-výměna o-kroužku.
Proč bych chodil ke kovaříčkovi, když můžu jít ke kováři. Cena přiměřená, kvalita práce ok.
Pokud chceš více info o vidlicích (příspěvků tam jsou mraky) doporučuji navštívit bike-forum.cz
Chce to však pevné nervy a hledat v tamní historii, jinak se ze zlou potážeš.
Ale i zde, jak jsem si všiml, je spousta chytlavejch.