Už nějakou dobu mi vrtá hlavou jedna technická záležitost. Azub na svoje lehokola s 20" vzadu dává převodníky 30-42-50. Říkal jsem si, proč tak malý rozsah. Tak jsem hledal a objevil firmu Gebhardt, která vyrábí převodníky na zakázku. Takže jsem si říkal, že by šlo mít převodníky 30-44-60. Jenže jsem se pak na stránkách Shimana dočetl o maximálním rozdílu v zubech převodníků, který daná přehazovačka snese. U MTB sad to je 22 zubů. Tak se ptám, jak je to s oním rozsahem horké? Zvládla by přehazovačka i větší rozsah zubů, než co uvádí výrobce?
Můj druhý dotaz je taky k převodníkům s velkým rozsahem (třeba 30-44-60). Vejde se takovýhle převodník do přesmykače? Nebude to nahoře nebo dole drhnout o řetěz?
Obavam se, ze by to nezvladala kladka. Zvlast u lehace, kde muzes radit totalne krizem. Sam se musim dost hlidat. 22-32-44 uz neni schopen 3x9, ale jen asi 9+9+5. Jinak je kladka prilis napjata, nebo naopak dre retez v kladce vzajemne o sebe.
Takže si myslíš, že cpát ta větší rozsah by nešlo? Nebo by si jen člověk musel dávat pozor, co tam řadím? Myslím třeba 30-42-54.
Cim vetsi rozsah prevodniku, tim mensi bude mozny prekryv kolecek. Ale to si urcite predstavis sam. Nevim, co s tim hodlas jezdit, ale mne treba tezke prevody vubec nechybi.
Jinak - na silnici by byla pouzitelna varianta presmyk + DD27, do terenu Schlumpf + Rohlik.
DD27 vyrobce neurcil pro pouziti v terenu. Na primy dotaz SRAM odpovedel, ze vlastne neni duvod ho v terenu neuzit, ale se ztratou zaruk. Doporucuji v takovem pripade menit obcas olej v prevodovce.
Čus lidi,
plno zajímavejch rad a nápadů pro amatéry i profíky najdete v Cykloškole Jardy Kulhavýho!
Daj se tam zjistit zajímavý věci.
http://www.youtube.com/watch?v=gaUxoKv-h90
Pěkná videa.
Ale na moji otázku v nich neodpovídají.
A co pošetřit a koupit Schlumpf s-d nebo h-s-d? Žádný přesmykač a dlouhé lanko s ovládáním na rodlech, stačí jeden převodník, řadíš patou a rozsah je úctyhodný.
To je zajímavá myšlenka. Ale moc drahá. A i kdyby nebyla tak drahá, tak s-d má moc malý posun a h-s-d má naopak moc velký posun. Nedovedu si představit, jak s tím řadím z rovinky do kopce. Skopnout předek a vzadu posunout řetěz o 5 pastorků mi přijde jako šílená opičárna.
Asi jo, ale mrkni na tohle http://www.nakole.cz/diskuse/11869-novy-nuvinci...
Mám 8 rychlostního Nexuse a silniční dvojpřevodník 50/34 a pastorek 22 zubů.Na silnici bez problémů, v terénu by to přeci jen chtělo dát dozadu 24 pastorek. Na 20" kolo bych to viděl s kombinací vzadu 18 zubů a musí to bohatě stačit.