co z toho byste si (ne)vybrali a proc?
http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic...
http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic...
http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic...
predem dik za odpovedi
Já bych vzal RM3. Chybu neuděláš žádnou variantou, u Shiman se mi nelíbí konusy (někomu vadit třeba nebudou) a pak RM3 i Crosstraily budou o něco tužší.
RM3 a Crosstraily budou hodně srovnatelné, RM3 budou o chlup lehčí.
19mm ráfek mají všechny varianty, takže nikde není problém s příliš úzkým ráfkem.
RM3 mají pak hlasitější ořech než Crosstraily, což by někomu mohlo trošku vadit. U SXka (kde je od 2009 nový přepracovaný ořech jiný než u ostatních Cmaxů, má 4 praporky a jinde umístěné, ostatní Cmaxi mají 2 praporky a jsou mnohem těžší) mi ořech ze začátku mírně vadil.
PS: Zaujatý nejsem proti žádné ze značek, je to hezky vidět na mojem jednom kole, kdá mám vepředu Fulcrum (Rez Zone XLR) a vzadu Mavic (Crossmax SX). Kombinace byla kvůli 15mm přední osa (na tu nejsou SXka) a 12mm Syntace X-12 zadní (na tu nejsou Red Zone XLR).
Dik
co je to SX?
konusy mne nak nevadi, uz sem si na ne zvyk. Navic nebyva problem sehnat novy. Shimano je z nich nejlehci a nejlevnejsi, ale zase bych musel koupit i kotouce, protoze je jen na centerlock. Navic rikas, ze neni tak tuhy.
Je ta tuhost dana jeste necim jinym nez tuhosti vypletu?
a ten crosstrail, to je rada mezi crossride a crossmax?
a co bys rek este na tohle?
http://www.koloshop.cz/mtb-140/kore-xcd-26--ust...
Crosstraily jsou spíše takové ošizené Cmaxi STčka o Zicralové dráty (ty dráty ale dělají hodně, takže je tam pořád dost rozdíl), s Crossridy bych je moc nesrovnával.
Tuhost u těch Shiman je daná více faktory, i ráfky, váha se ve stejné kagegorii někde projeví. Ale zase nějaký extrémní rozdíl tam není.
SX jsou Mavic Crossmax SX, to je stejně jako Fulcrumy Red Zone XLR kategorie odolnějších kol než ty co máš ve výběru + mají 21mm ráfky.
A ty fulcrumy i mavicy maji naky normovany loziska, ktery se daji bezne koupit?
A co orechy? jsou rozebiratelny pomoci naradi jako je na shimano? jsou zamenitelny se simanem? Pokud ne, daji se sehnat samostatne?
Ořechy zaměnitelné nejsou. Jsou naprosto odlišné. Ořech Shimano se mi nikdy nelíbil, je zbytečně složitý.
Na ořech Mavicu nepotřebuješ žádné speciální nářadí, na rozebrání potřebuješ 2 imbusy na povolení osy a pak ořech jen rukou sundáš. Je hrozně jednoduchý a přitom dobře funční. Pouze musí být namazaný a nejlépe jejich originál olejem (lahvička stojí 200Kč a i když s tím mažu 3 páry Cmaxů, tak mi vydrží asi věčně).
Tady je se sundá osa a mazání ořechu:
http://data.mlok.net/Crossmax/
Když je nenamazaný, tak se z něj až stane festka.
Místo origoš oleje lze použít něco s podobnou viskozitou, třeba olej na šicí stroje, ale ten tam pak vydrží tak 1/4 novou dobu, takže pak mažeš často.
Domazat ořech u Mavicu lze i bez sundání kazety, tedy otázka na 3 minuty.
Sehnat samotný ořech na Mavic jde určitě, Mavic má komplet všechny díly sehnatelné (otázku pak vždy je, jen kolik to bude stát, jsou někdy dost drahé). Na Fulcrum myslím taky, ale nikdy jsem zatím nesháněl.
Ložiska se dají sehnat na všechny náboje, zatím jsem ale měnit u žádných Cmaxů ani Fulcrumů nemusel.
a orech od crosstrailu je stejny jako od crossmaxu?
Ano. Ořech je totožný u všech Maviců, stejný je i na Crossridech.
Jen SXka mají od 2009 jiný přepracovaný se čtyřmi praporky. A pak netuším u kol ještě odolnějších než SXka jako Deemaxi, ty už jdou mimo mě.
Co se v náboji liší jsou ložiska, ty jsou na Cmaxech lepší než na Crosstrailech. Ale ani ty na Crosstrailech nejsou špatné.
Kdyz tak ctu o mazani orechu... Co se Shimany? Nemam pocit, ze by mi je pri kompletnim servisu mazli. A co orech na Novatekach? Mas tuchu?
proc myslis, ze je nemazli? Na praporky by se vazelina spravne nemela dostat, aby se nezalepili.
Vazelinou se mazou jen drahy lozisek. Praporky nanejvys ridkym olejem.
Nemyslim, vim. Vzhledem k vrstve spiny, kterou jsem musel oskrabat, abych orech mohl jen sundat. ;-(
Jak aplikovat olej?
Kdyz mi prituhl orech silnicky (nejakych 7 let na skrini), po rozebrani tam vazelina byla. Nebo tak strasne ztuhnul olej? 8-)
zalezi, na cem jste se domluvili. A mozna se ti na to vykaslali.
Jinak se orechy mazou 2 zpusoby, nekdo je vubec nerozebira, jen ho sunda a vykoupe v benzinu a pak prostrikne olejem. rozhodne lepsi a trvanlivejsi reseni je rozebrat, vycistit, praporky nasadit, striknout olejem, drahy lozisek maznout vazelinou, nandat kulicky a slozit.
Záleží na konstrukci konkrétního ořechu. Některé ořechy se vazelínou mažou, některé jako třeba Mavic se ničím hustším vyloženě mazat nesmí. Dát do Mavic ořechu něco hustšího, tak z toho máš okamžitě festku.
A většinou čím řidší mazivo se daný ořech používá, tím častěji se musí mazat. Mavic ořech se musí mazat relativně často, i když i tady je to velmi individuální a v tomto případě se ořech sám dlouho dopředu ozve tím, že postupně je čím dál hlasitější.
A dost lidí u Mavic ořechu na tohle kašle a pak nadávají, že je špatný, když se jim z toho stane bez namazání festka.
Mně vydrží Mavic ořech možná i 5tis. km, když se maže originál olejem, kontroluju ho ale o něco častěji, když je to práce na tři minuty a hned ho i vevintř vyčistím od bordelu (ten tam ale skoro nemívám).
Shimano ořechy vydrží nenamazené déle, mazat by se ale také měly.