No já teda nevím, ale já mám vidli na kole 6 let (Marzos Bomber) a nikdo ji nerozebírá ani nic podobného s ní nedělá.
Jen jednou se musel vyměnit olej (mám teda takový pocit), jinak nic...
Funguje naprosto bez problémů.
Se nediv, když s tím jezdíš jak 2x odepsaná bikerka po esfeltu. Nejlépe v pražském bikerském ráji...na Ladronce. Navíc tam máš nosítko na cyklopytlík, hajzlpapír zabalený pod sedlem do igeliťáku (nebo co to je na té fotce), nemožné cinkrlátka na řidítkách a hlavně bletníky. Vosudo.
A to si chce koupit noveho bika....
:-)))
Podle mě se vyráběj naprosto běžně - pakliže Tvoje vidlice tohle vyžaduje, tak bych zainvestoval do jiné.
Např. můj RS Recon air - do servisu až po 15 tisících km, fox float - závada = únik oleje se projevila po 11 tisících, takže spíš záleží na tom, kolik najedeš ročně a na jakém povrchu. Sám nějakou prevenci vidlic nedělám, nevidím důvod - i když před 14 dny jsem se stavoval u Cyklošvece v Písku = jediný ofiko servis na foxe - dost se pohoršovali nad tím, že tam nedávám vidlici každý rok - ovšem cena za přetěsnění floata = 2160,- Kč, to mě můžou milovat :-)))
A přesně s tímhle přístup už jsem viděl větší množství předčasně zničených vidlic. V lepším případě to odnese jen vzduchový pístek, když na něm delší dobu není olej.
V horším případě vydřené vnitřní nohy.
Sem tam někomu ta vidlice i bez servisu vydrží i takhle dlouho bez servisu a přežije to, ale to je štěstí.
A samozřejmě citlivost každé vidlice se bez pravidelného servisování postupně zhoršuje, takže pak chodí mizerně. Jezdec to většinou moc nevnímá, protože zhoršování je pozvolné a nenápadné.
Souhlasím s tím, že kdo jezdí tvrdší terény, tak ten by měl vidlice pravidelně servisovat, byť jim na první pohled nic není.
Já se tvrdým terénům vyhýbám, maximálně beru nějaké kamenité lesní - polní cesty, v mém případě to tedy nepokládám za nějak závažný prohřešek. Vpodstatě stejný "nesmysl" jako preventivní pitný režim nebo vyzdvihování lajt jogurtů před těmi smetanovými :-)
Olej na vzduchovém pístku mizí postupně provozem i kdybys jezdil jen asfalt (postupně pomalu a jistě prolíná provozem do spodní části vidlice).
Jak rychle mizí se liší dle konkrétního kusu. Když přijdeš o všechen olej, tak v lepším případě přestaně vidlice těsnit dříve než dojde k poškození vzduchového pístku.
Viděl jsem už více vidlic s poškozeným vzduchovým pístkem ježděných jen po pěkných cestách a za pěkného počasí.
Pokud ale rád riskuješ poškození vzduchového pístku...
A tohle přitom není na žádnou kompletní rozborku vidlice, doplnit olej na vzduchový pístek lze u většiny vidlic doma svépomocí a je to otázka 3 minut.
Jsem v tomto směru laik, můžeš mi to popsat? To se musí vypustit vzduch a odšroubovat ventilek a trošku tam kápnout? A jaký olej?
Vypustí se vzduch a odšroubuje se celá ta zátka obsahují i ventilek (tedy ne samotný ventilek). Pak je někdy třeba zasunout vidlici do zdvihu, aby vyjel pístek nahoru a bylo vidět jestli tam olej je nebo není a dle toho dolít.
Na pístek je vhodný např. Redrum od RS.
Je to popsané i na ivelo, tam maj celou rozoborku, tedy je to jen malá část z toho:
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
Tedy po vypuštění vzduchu se odšroubuje mechanismus na obrázku 14 a pak doleje olej, obrázek 28. To je celé, už jen zašroubovat zpět a nafoukat.
Otázka tří minut.
Nebo jiný obrázek u Suntour vidlic:
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
obrázek 18, tam je vidět co jediné je třeba povolit a vyšroubovat.
U většiny vidlic je to jednoduché, jsou ale vyjímky, jako třeba Talas, kde to tak jednoduché není.
Safra, jsem si říkal, že se aspoň podívám jak na tom ten talas je s tím olejem na pístku a tou poslední větou jsi mě odradil se v tom šťourat....
a nevíš jak je to u RVL - tam je to taky takhle jednoduché, než vezmu do ruky nářadí ?
Od MS jsem k vidli dostal olejicek. Jednou za cas vyndat ventilek, kapku dovnitr, vratit ventilek a dofouknout... Premyslim, ze bych oba raidony nechal, at delaji co umi, dokud budou fungovat. Olej v nohach si taky snad vymenim sam, takze zbyva vymena tesnicich soucastek.
Predstava, ze to musim demontovat, odvezt 30 km za Prahu, kam bezne cestu nemivam, pak pro to zase zajet a namontovat... Pri cene Raidonu nevim, jestli ten servis ma az takovou cenu.
Casove by 5 let snad vydrzet mohla, mozna i dele, ne? A vzdalenostne cca 10.000? Tedy - kdyz pravidelne cistim vnitrni nohy.
Tak hlavní je ten pístek. Plus k tomu při ježdění v bordelu občas komplet rozborka s vyčištěním. Pokud to zvládneš, tak není třeba vidlici nikam posílat.
Na pístek jsi dostal právě vhodný olej, který je jedna z věcí, co dělá tu perfektní citlivost, takže můžeš sám doplňovat.
A jestli odejde nějaká těsnící součastka, to je o náhodě.
Akorát mít RS, tak bys měl jistotu, že nějaké těsnění odejde spíše dříve než později. To se ale pozná snadno, nejčastější je únik oleje v pravé noze do spodní části vidlice, kde vytvoří olejový doraz a vidlice nechodí pak v celém zdvihu.
A kolik kilometrů vydrží je často o náhodě. Občas se stane, že někomu kdo nejezdí moc v bordelu dá vidlice až těch 15-20tis. i bez servisu. Na druhou stranu klidně po 5tis. km bez kontroly oleje na pístku už může dojít někdy k poškození.
A při ježdění v extrémní bordelu bez komplet rozborky a vyčištění jsem viděl zničenou vidlici po pár stech kilometrech (vydřené vniřní nohy).
Osobně někdy pístek taky nekontroluju až tak často jak by bylo ideální. Většinou na to kašlu. Najeté kilometry mám ale rovnoměrně rozdělené na tři kola, takže servis všech vidlic jednou ročně v zimě není zase tak hrozné zanedbání, žádná z vidlic nemá nikdy více než 2tis. km za ten rok (6tis. celých jsem ještě nikdy nedal a kola využívám všechna +- stejně). K tomu ještě nejezdím v podstatě nikdy v extrémních podmínkách, takže vidlice nedostávají takový záhul.
A i po těch 2tis. km je po servisu vždy znát, že chodí lépe, tedy že už znatelně postupně ztratila citlivost.
Čili, když někdo nechce servisovat, tak si rovnou může koupit vidlici pevnou, nebo po pár letech ježdění v bordelu chod těch nejcitlivějších vidlí vytuhne natolik, že se budou chovat jako by tam ani nebyly.
Airline díky, ale to je opravdu divnej názor. Jako bys do neměnil olej v autě dokud se ti nebude kouřit z motoru.
Mít vidli za trojku tak možná máš pravdu, ale u vidle, která stojí pomalu 2/3 ceny kola je to fakt divný.
... ale to je opravdu divnej názor. Jako bys do neměnil olej v autě dokud se ti nebude kouřit z motoru ...
Motor kouří při:
a)bohaté směsi=veškeré palivo neshoří
b)zapečených (zlomených) kroužcích
c)velkém opotřebení válců motoru (ovalita)
b)+c)=spaluje se olej
Souhlas. Mám na talasu najeto kolem 1500 km, je fakt, že jsem mu dal párkrát dost zabrat v bahně, vodě a marastu a cítím rozdíl v citlivosti oproti době kdy byl nový. Schválně jsem si dal původní nastavení odskoku a projel se po cestě, na které jsem ho zkoušel prvně a ladil si rebound a nemůžu si pomoct, že to je znát. Sice jsem si říkal, že první sezonu třeba vydrží bez servisu, ale jelikož kvůli té citlivosti jsem si ho pořizoval, tak o tom nemá cenu přemýšlet. když vydělím cenu servisu 12 měsícema tak je to pakatel.
Nebudou. Problémy jsou dva:
- velké limotování vahou, což některé konstrukční věci pro delší výdrž omezuje (a komu by se líbila extra odolná třeba 5kg vidlice)
- chod vidlice: vidlice je zatěžována poměrně malou vahou a aby byla citlivá (a že je kvůli tomu malé síle působící na vidlici potřeba mnohem citlivější než třeba u motorky), tak musí mít co nejmenší pasivní odpory, což pak omezuje použití výrazně lépe těsnících stíráků a dalších věcí prodlužující životnost.
Jediné co si můžeš ušetřit ohledně servisu je domazávání vzduchové pístku pořízením pružinové vidlice. Tím eliminuješ činnost, která by se měla provádět nejčastěji.
Když pak k tomu nejezdíš moc v bordelu a tedy nedostane se bordel do vidlice, tak bez servisu může vydržet poměrně dlouho aniž by to mělo neblahé následky pro vidlici.
ad 1: u motocyklu lze vyrobit lehkou vidlu, navíc, není-li kolo tolik namáháno, mohly by být díly subtilnější
ad 2: malou sílu působící na vidlici by řešila progresivita pružicí jednotky
Ovšem, nejsem strojař, takže ty výkřiky výše jsou jen nápady /.. čtenáře detektivek 8-) /