Ahojky, volám pomoc. Na horálku Merida Matts Speed D se mi při rychlosti 26 km/h ( jenom při ní) ozve cinkání od zadního kotouče. Není to škrtání o destičky, fakt to cinká jako zvoneček. Neví tu někdo čím to je? Díky
Úplně to samé co popisuješ, mi dělá Hayeska na předním kole, ale až při 36 km/h. Na radu mého servisáka to neřešim, prej to neni žádná závada a ty brzdy to prej dělaj. Prej dokud to bude cinkat, tak alespoň vim, že tam tu brzdu mám. :-)
Jsou záhady naprosto nevysvětlitelné - proč to dělá právě při téhle rychlosti a před ní a po ní ne? Maximálně bych zkusil rozebrat + složit brzdu, možná to zmizí, když ne - smířit se se stavem věci.
Rozhodně se tím nijak netraumatizuj, je to zcela běžný jev, dělají to skoro všechny kotoučovky, zvlášť při nastavení kratšího kroku na brzdové páčce. Vždy když to začne zvonit, lehce zmáčknu příslušnou páčku, a při povolení si kotouč destičky rozhodí a je klid. Zřejmě za to mohou vibrace vznikající při jízdě. Nevím jak se v tomto ohledu chovají dvoupístkové hydrauliky, u nich jsou totiž v pohybu obě desky, tak při povolení brzdové páky obě současně odjedou od kotouče.
Ahoj,mám přesně to samé kolo a přesně ten samý problém!Zkoušel jsem spoustu možností a zatím jsem se nedostal k žádnému výsledku....Měl jsem i brzdy rozhozené a seřizoval je,ale výsledek několikadenního bádíní je ten,že jsem na stejném místě,kde jsem začal....
Zadní kotouč na Hayes HFX 9 totiž rezonuje při určité rychlosti (15 - 25 km/h)s gumama co jsou dodány s novým kolem...
Ještě zkusím zajít do servisu a pokud mě neporadí,měla by zabrat výměna gum za jiný vzorek.....Zkoušel(a) jsi jiné gumy?
Rada c. 1...jezdi v rozmezi 0-25km/h
Rada c. 2... jezdi v rozmezi 26-100km/h
Rada c. 3...nejezdi nad 100km/h...tam uz ti muze byt i necinkajici brzda na prd
Rada c. 4...neres to
Podle meho se to deje z duvodu vlastnich kmitu materialu. Proste u strojnich soucasti obcas nastane stav, kdy jednotlive casti rezonuji a zrovna tak nestastne, ze jednotlive spicky amplitudy jednotlivych casti se scitaji...tim vznika renozance, ktera muze mit teoreticky amplitudu nekonecne velkou. Ale jakmile se prekroci urcitej stav (v tomto pripade urcita rychlost), vse se uvede do normalu... Je to velkej problem u vetsich strojnich soucasti a rotacni soucasti se testuji na vlastni kmity, takze by se to stavat nemelo...ale tohle jsou tak male vecicky, takze u nich to nevadi.Takze to vubec neres!
Podle me je to malinkou deformaci zadniho kola ja vazim 90 kilo a kdyz mam desticky moc blizko kotouče tak pri rychlejsi jizde zacnou skrtat o kotouč (cinkaní).Idealni je to nechat odvzdusnit at se dostane desticka dal od kotouče a pak seridit trmënem a vyrovnat tak vule mezi destickamu a kotucem.
aj ja mam tento problem okolo 25 - 30 potom to konci ale mne aj piskaju to ma serie viac na to mate ake rady?
Vozím XT hydrauliku a občas si prostě lehce zacinká. Už to neřeším, dělají to občas i jiné brzdy. Jestli ti brzda píská, je asi mastný kotouč nebo destičky (nebo obojí) Chce to odmastit a lehce přebrousit jemným smirkem. U destiček se to nemusí podařit odstranit - jsou porézní a mastnota zaleze dovnitř. Pak je nutné destičky vyměnit (nebo když brzdí a nevadí ti pískání, tak si je nechat).
Někde dál je na toto téma dlouhá diskuze.