Zdravím všechny. Vlastním silniční kolo s plášti 700x23c a chci si koupit nové duše ale rád bych si koupil takové které mají moto ventilek. S galuskovým nemám moc dobré zkušenosti. Ale mám za to že se na tento rozměr duše nevyrábějí s moto ventilkem. Na internetu sem našel 700x19-25c s GV a 700x25-28c s moto ventilkem. A chci se tedy zeptat jestli nebude vadit když koupím ten 700x25-28c s moto ventilkem. Všem děkuji za odpovědi a rady.
Pokud kolo bylo z obchodu vybaveno galuskovými ventilky, může se stát, že moto ventilek bude mít větší průměr než otvor v ráfku a nezbude, než ho převrtat a tím i trochu zeslabit. Jsou-li ráfky aero a trochu vyšší, nemusí pak ventilek dostatečně z ráfku koukat a při foukání kol může nastat problém.
No byl sem se podívat a opravdu tam nejspíš není dostatečný průměr ale myslím že nebude problém převrtat díru na větší průměr. A co se týče toho že by ventilek byl příliš "zapuštěný" tak to nevím ale galuzkové ventilky vždy trčely až až.
S tím převrtáváním díry v ráfku na větší průměr bych byl opatrný. Pokud máš hodně úzký ráfek, tak ta větší díra by mohla ráfek dost zeslabit a v místě otvoru by pak mohlo dojít k prasknutí ráfku (už jsem to párkrát viděl.
Možná bych si zkusil zjistit, zda se daný ráfek nevyrábí i pro verzi autoventilek. Pokud ano, asi bych se nebál převrtat.
Moh bys prosím blíže specifikovat své špatné zkušenosti s galuskovým ventilkem?
Ráfek na autoventil bych raději nepřevrtával. Jediná výhoda autoventilku je, že přes něj lze foukat u benzínky bez redukce. Redukce stojí dvacku a foukání silničky u benzínky je beztak blbost, neb tamní komresory zpravidla neumí potřebný tlak.