Nohy jsou moc nízko. Budeš si na tom připadat jako na dětský tříkolce. Dlouhou štreku na tom bych nejel. Nehledě na to, že je to neodpružený.
Jak nízko? To mi zas tak moc nepřipadá. Neodpružený? To nepotřebuju,kvůli přídavnym tlumičům je to pak děsně těžký.
Už si jel někdy na lehokole nebo sis nějaké projel? Pak bys možná pochopil, co znamená, mít při jízdě nohy moc nízko nebo naopak moc vysoko při dlouhých štrekách. V prním případě nedokážeš pořádně zabírat při takovém posezu a je to strašně nepohodlné. V druhém případě máš každou chvíli odkrvené nohy, kdy tě brní konce prstů na nohou. To tebou vybrané lehokolo bych bral tak na dojetí do krámu pro nákup - tedy jako městské lehokolo. Rozhodně ne na dlouhé štreky.
Kolipak jsi toho najel na tokovémhle typu kola, že opět roznášíš taková moudra ?? Člověče ty mi připadáš čím dál víc totálně mimo mísu ať se to týká plášťů, ale i lehokola. Pomalu všichni tvrdí něco jiného, ale ty nám budeš vnucovat furt ty svoje ....... . Nechápu.
S Azubem C to nemá lautr nic společného (leda tak, že se tomu říká lehokolo).
1/ Poslechněme si, co říká o podobném lehokolu kdysi distribuovaném také firmou AZUB - Azub Easy - někdejší firemní leták o tom, jak si vybrat vhodné lehokolo. Věřím, že znalosti a zkušenosti těchto lidí snad budou méně zpochybnitelné:
"
Jak si vybrat z nabídky vhodné lehokolo?
Základní nabídka obsahuje modely se 2 typy rámů (krátká lehokola Azub 4/MAX, kompakty Azub easy/Scooterbike)v různých modifikacích. Na výběr lehokola Azub se lze podívat z více úhlů, některé pohledy se zde pokusíme naznačit.
Nejprve první rozhodnutí - jít do kompaktu Azub easy/scooterbike? Azub easy je výrazně nejlevnější lehokolo v nabídce, pokud si nejsme lehokolem zcela jisti je případné zklamání nejméně bolestivé. Kompakty jsou velice snadné na ovládání a nabízí pohodové svezení se všemi výhodami lehokol. Kdo chce stroj pro pohodlné rekreační nebo fitness ježdění na silnici, pro dojíždění do práce, pro městské ježdění, bude s kompaktem spokojen. Malá kola 16/20 palců ovšem běhají nejlépe po hladkém asfaltu, na hrubší silnici hlavně neodpružený Azub easy už dost skáče. Na nějaký občasný cross po polních nebo lesních cestách raději zapomeňme.
Pokud se do lehoježdění chceme opřít trochu více nebo chceme univerzální stroj i pro jezdění po lese musíme jít do do Azub 4/MAX.
"
Všimněme si, že i zde doporučují podobné lehokolo spíše pro rekreační či městské jěždění než-li na dálkové trasy. V tomto jim věřím, mám z dlouhých lehokol a posezu na nich podobný dojem. Je to můj dojem a nikomu ho zde nenutím. Upozorňuji, že jsem neseděl jen na AZUB Cé, ale je fakt, že je to jediné " delší" lehokolo, které jsem delší dobu jezdil.
2/ Co se týče pláštů Rubena , je mi jedno, co si myslíš o mě (že jsem snad mimo mísu ) , ale těžko můžeš zpochybnit mé dobré zkušenosti s nimi, které prostě mám. Samozřejmě jiní je mít nemusí. Třeba ty pláště jezdím více ohleduplněji (sleduji pravidelně tlak, dofukuji, nekrosím apod.) tedy tak, abych je neprorazil na prvním obrubníku atd. - prostě jezdím turisticky - klidně - a proto mi déle vydrží.;-)
Na Rubenách snad Víťa Dostál objel svět a velmi si je chválil. Používal i jiné značky, tak měl srovnání.
Sponzora musíš vždy chválit.....
Dávat "rady" někomu o vhodnosti nebo nevhodnosti kola na základě reklamních upoutávek, svědčí o veliké relevantnosti takových "rad".
Pokud se týká plášťů. Já ti neberu tvoje dobré zkušenosti, do nedávna jsem je taky považoval za slušné gumy, ale ber jako fakt, že spousta lidí má ty zkušenosti špatné a nech na každém , ať si z těch zkušeností vybere, co jemu bude vyhovovat.
Pokud bereš radu výrobce lehokola jako reklamní upoutávku, dobrá...já to beru jako jejich radu, jak předejít zklamání potenciálníhgo zákazníka z prvního lehokola a tedy návratu dalšího spokojeného a stálého zakazníka k mé firmě, až pokročí jako lehokolista a bude mě považovat opět za dostatečně fundovaného dále mi poradit v dalším výběru třeba dalšího lehokola pro pokročilé. Podobně tomu bylo u mě. Prostě jsem začal přesně v duchu rad Azubu na Céčku s malou investicí, neměl jsem na něj přehnané nároky, tedy mě nezklamalo. Samozřejmě jsem s vrátil a koupil další pokročilejší lehokolo a pak další. Věřím, že to je účelem podobného letáku, protože je to především v zájmu firmy, spokojený a vracející se zákazník.;-)
Rubeny už neřeším. Je jsem s nimi prostě pro své turistické účely spokojenej.
Nemá to cenu. Příště než budeš zase dávat rady tak si aspoň něco přečti od lidí, kteří mají tyto kola vyzkoušená a vědí o co jde, viz třeba Láďa Bláha, ale i kluci z Azubu by ti o tom něco mohli říct. Potom bys možná netvrdil nesmysly.
http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku...
Právě jsem ti zde tlumočil slova lidí z Azubu k podobnému modelu. Chceš říct, že když je budu kontaktovat nyní, řeknou mi něco jiného – tedy tvou pravdu – a že v době psaní tohoto jejich bulletinu neměli kola odzkoušená a psali něco, čemu nerozumí? Tedy jejich někdejší názor na toto kolo byl špatný = nesmyly, které nyní tvrdím já a nyní by po letech uzrál v lepší - správnější? A já se rovněž celou dobu řídil nesmysly – tedy radami lidí z Azubu, kteří kola nejen prodávají ale i vyrábějí? Ano, já začal na Azub Cé a mohu říci, že Azub Cé a podbná jednoduchá lehokola jsou skvělá na učení lehokolistiky ale ne na dlouhé štreky nebo terénky. Můžeš mi zde tvrdit, že Azub Cé je mimo mísu než Azub Easy, ale já ti zase říkám, že po mých zkušenostech bych na neodpruženém lehokole tohoto druhu do sousedovic země zdolávat vršky nebo terénky po alpských cestičkách nejel.... Já jsem si samozřejmě dávno všimnul, že ti jako zdejší přispivatel zřejmě vůbec nesedím, protože nejsem stavitel kol = tedy člověk tvé úrovně a tudíž tvrdím podle tebe nesmysly resp. nemám patřičné zkušenosti. Z tohoto pohledu samozřejmě chápu, že tvé odbornosti samozřejmě nikdy nedosáhnu, protože do stavění lehokol se rozhodně nechystám pustit... Ale nemyslím si, že zpochybňovat někdejší rady jiných stavitelů a výrobců kol svým zákazníkům zde je rozumné...
Ke zkušenostem jednoho majitele s tímto kolem ( Azub Easy ) mohu dodat jen to, že samozřejmě každý dokáže najít přednosti kola na němž momentálně jezdí a vyzdvihnout je ale rovněž dokáže třeba po přesedlání na další lehokolo uznat, že jeho někdejší nadšeni z toho či onoho mohlo být vzhledem k panujícímu nadšení z nového kola trošku nadnesené...Prostě každý si aktálně chválí, co má.;-)
Podívej píšeš úplně o něčem jiném , než jsem se ti snažil naznačit. Tak tedy ještě jednou a polopaticky. Já bych si nikdy netroufnul tvrdit třeba něco o Jirkově novém karbonovém Hi-raceru, prostě protože s tím nemám žádné zkušenosti. Jediné co bych mohl říct je, že se mi líbí (popřípadě nelíbí) , ale to je asi tak všechno. Dal jsem ti tam odkaz na článek Ládi, ale jak je vidět nečetl jsi ho dost pozorně. V americe zřejmě lehokolisti (dle tvého úsudku) jezdí jenom do města na nákupy, když tam tento typ vyrábějí od roku 1979 a zkus použít třeba google a podívej se na ceny. Easy Racery jsou poměrně drahý kola. Proč asi ?? Přitom máš na netu spousty odkazů a návodů na celkem jednoduchou stavbu, přesto si drží cenu. Proč asi ??
No a na závěr ....
"Ale nemyslím si, že zpochybňovat někdejší rady jiných stavitelů a výrobců kol svým zákazníkům zde je rozumné..." .. proč to tedy děláš, když nemáš s tím kolem, žádné zkušenosti ?? A k tomu co jsem napsal, já napíšu znova, citoval jsi reklamní leták (ne žádnou radu) z doby, kdy to Azub začal prodávat a nejspíš ani oni tehdy nevěděli, jak dobrý je to kolo. Škoda, že je přestali prodávat, ale na druhou stranu, oni šli svojí cestou.
Shrňme to...;-)
Dokud neprojedu všechna kola, o nichž tady bude řeč, neměl bych se raději vyjadřovat.;-) Prostě podobné kolo je jen podobné.;-) Já netvrdím, že to kolo je špatné, já jen tvrdím, že na dlouhé štreky a terének, jak se ptal zakladatel tematu, bych to já nebral a proč. Ten článek o Azub Easy jsem četl již v době, kdy byl napsán. Proč je to v Americe tak oblíbené? Možná proto, že jezdí hlavně po pěkných silnicích????...:-))))...ne, to jen hádám......-))))))Ostatně velká auta jsou tam také v oblibě, přesto od nich ustupují a jezdí v japonských přibližovadlech. Holt Amerika je v tom jiná - ctí svou tradici a klasiku i když je to jen nablýskaný chrom a splkne to za jízdy i řidiče s peněženkou.:-))))))
Nevím, co se tu okolo Rubeny řešilo, ale já jsem s ní spokojen; S APS systémem jezdím i přes střepy, když se nestihnu vyhnout, a pokud plášť není sjetej, tak mu to nevadí.
Mimochodem, kolik si najel kilometru na takovém kole ty ? ;-) Pokud vidím níže, čerpáš ve svých úvahách také převážně od druhých nebo z netu. V galerii tvých kol jsem podobné nenašel - vidím tam samá krátká lehokola. Tzn. v čem jsem já horší ve svých zkušenostech ??? Já alespoň jedno "delší" chvíli jezdil a bylo odpružené alespoň elastomerem. Manévrovatelsnost skvělá ale pohodlí nic extra. Nevěřím, že sedák s vyšším molitanem nebo vypletená sedačka něco výrazně zachrání v oblasti pohodlí při jízdě terénkem. I když lehocestoval prohlásí, že na lehokole nejezdíme, abychom se pohupovali, ale abychom někam dojeli, já mu zase říkám, že já si ho koupil právě kvůli pohodlí, abych ulevil svému hřbetu. .-) A klidně se přitom "pohoupám" a pokud zamknu vidli a tlumič vzadu ani se houpat nemusím. Další věc, kterou by zde nadhodil asi Jurimír je šlapání do kruhu, které mimochem já dodnes neumím.;-))
třeba pro mne je to na jízdu nejpohodlnější typ kola a rychlostně asi taky nejlepší. Na Azub Easy jsme jel po silnici o dost rychlejc než na Azub 4. Pro mě je tenhle posez prostě přirozenější a dokážu do toho dát víc síly a líp s emi jede. Azub 4 je pro mě kompromis, aby to slušně jezdiloi na silnici i v lese a proto ho mám...
nejel jsem na něm, ale tuším, že mohu dát bod, navíc je azub 4 resp. /můj 5/ díky krátkému rozvoru v některých situacích / lehoulinké bahýnko , vrstva písečku, šotolinka/ dost nestabilní a udržet přímý směr je celkem kumšt, osa šlapání za osou předního kola přináší jízdě rozhodně více klidu
Taky jeden chytrej.Už jsi jel na takovém kole??Nohy jsou nízko to je pravda,ale je to právě na delší cesty.Ne každýmu vyhovujou nohy výš než zadek.A vypletená sedačka tlumý otřesy.
Asi dva roky na Azub Cé, které má šlapací střed rovněž níže než posed. A moc mi to nevyhovovalo. Proto jsem přešel na Azub 4, kde se to dalo doregulovat na posez rovnoběžně se středem, což mi vyhovuje nejvíc. Azub Max, který jezdím jako třetí již má spíše střed výše a občas mi ty prsty zabrní. Tyhle typy lehokol, pokud je mi známo, většina výrobců prezentuje i prodává jako městská lehokola - asi vědí proč. I když nepopírám, že jsem kdysi potkal podobné lehokolo v Rakousku na silnici ovešené taškami, ale šlapací sřed to mělo podstaně výše.
Pár pěknejch kousků těchto lehokol najdeš na http://pokryti.wz.cz/
Jsou tam i kontakty na jejich majitele, všechno domácí výroba, tak se jich můžeš poptat.
Podle mýho je to kolo na turistiku opravdu ideální, do terénu už tolik né. Sám o něm taky uvažuju.
Jak je to na dálkové štreky nevím, nikdy jsem na takovém typu nejel. Co vím ale z vlastní zkušenosti je to, že ten široký rozvor zhorší citlivost řízení. Poznal jsem to na vlastním ležáku, když jsem vyměnil zadní pevnou stavbu za odpružení. Před úpravou mělo kolo rozvor asi o 5 cm větší než moje MTB. Po výměně se rozvor prodloužil asi o 30 cm. Před tím bylo živé, reagovalo na změnu řízení citlivě. Teď sice dobře drží stopu, ale s řízením je to horší. Ale asi jde jen o zvyk. Když jsme na srazu sjížděli Praděd, moje max rychlost byla 60 km. Víc jsem se bál, právě kvůli té nejistotě s řízením.
Moc to prožíváš. ;-)
Jo tak, myslel jsem si naivně, že se chceš něco dozvědět. Každopádně dík za upozornění.
bito je €bola
Je to dostatecne vysvetleni? ;-)
Docela se to chytlo:-))) A koukám, že virus se šíří....chjooo:-)))
Od začátku jsem si myslel, že to není úplně v pořádku podle stylu odpovědí. Jenže jsem se nechal unést a odpověděl jsem. Nakonec to mělo smysl, protože jsem si pokecal s Holfim a ostatními. Takže vedlejší efekt horečky byl přínosný.
Jen tak pro zajímavost: z toho Pradědu jsi sjížděl ještě na kratším rozvoru nebo až po výměně? Protože podle mých zkušeností není do vysokých rychlostí nic lepšího než dlouhý rozvor, ale podmínkou je samozřejmě dostatečné seznámení mozku s konkrétním kolem. Třeba na tandemu s rozvorem 230cm a s 80kg člověkem co sebou mele na zadním sedadle mi nikdy nepřipadlo 60km/h jako nějaká rychlost, spíš takový příjemný mírný kopeček :-).
Doporučuju zkusit si nějaká lehokola různých konfigurací, protože komu vyhovuje která je vysoce subjektivní. Někdo nesnáší nohy výš než je má to kolo na tvém obrázku a jiným zase nic nedělá mít osu pedálů 25cm nad spodkem sedačky. Důležitý je také úhel mezi zády a spojnicí kyčle s osou pedálů - jestli šlapeš patou kamsi pod sebe nebo naopak kopeš kolenem do brady. To je taky hodně osobní.
Pokud se rozhodneš pro něco jako EasyRacer, existuje i web http://www.recycledrecumbent.com/ kde najdeš plány na jedno z nejlevnějších lehokol co lze vůbec postavit - potřebuješ dva staré klasické rámy, pár trubiček na sedačku, trochu barvy a někoho kdo ti to svaří.
podobnou konstrukci používá Finn na svém stroji a byl až někde u Balatonu, pár dalších stavěl i pro svoje kamoše a pokud vím, tak vládne všeobecná spokojenost, díky dlouhému rozvoru je kolo super stabilní a když jsme kdysi sjížděli na sněhu po polňačce z prudkého kopce, tak jsem mu na klasice nestačil, dlouhý rám sám o sobě pruží a kolo je pohodlné i bez odpružení, řekl bych dost dobrý - možná je i lehce škoda, že azubáci tuto vývojovou větvičku odstřihli
Myslíš Lehohondu? Ono z motorem to jede trochu rychleji a přesto že nemá odpružení, jsou tím všichni co to zkoušeli unešení. :-) Sám sem na ní nejel, ale až dodělám motor na tříkolce, chci se s Finnem domluvit a projet okolí Troubek.
Kvalitní názor,souhlas.Ne proto,že podobnou konstrukci vlastním,ale proto že to opravdu funguje.Kolo jsem postavil skoro na koleně a nyní dokončuju čtvrtý rám.Neměl jsem ještě možnost se svézt na něčem jiném(mimo kozy-říkám svému treku)a porovnat.Ale je to opravdu pohodlný a proto se kolo hlavně hodí na delší trasy.(..a žádné brnění,či co)Do kopců to moc není,ale dá se na tom vyjet skoro vše.Pijánko.Do Jizerek s tím občas vyjíždím.Fy EASY RACERS má odbyt hlavně u starší generace a na různých stránkách jejich srazů je vidět,že na těchto kolech nejezděj žádný okurky.Pokud by se někdo chtěl pustit do téhle stavby,vřele doporučuji.http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku...