Mnoho emocí - hlavně záporných - zde vzbuzovaly debaty, které směřovaly k politické a ekonomické situaci. Přesto si vás popudím a prosím vás o odpověď (v případě neznalosti odhad) na následující otázku: kdo je autorem výroku "..proč by lidé s nízkými příjmy, kteří na hypotéku nikdy nedosáhnou, měli připlácet na hypotéky těch středně a vysoko příjmových skupin?" ?
Toto téma zde bylo již obsáhle diskutováno.
Díky za odpovědi.
http://www.taksitokurvavygoogluj.cz/ :-)
http://www.google.cz/search?sourceid=chrome&...
Dobrý, gůglovat umíte :)
Teď ještě přijít na to, proč to sem jinec dal... ;)
To asi všichni víme. To aby se tu rozjela debata o ničem mezi Medvědem a pár jemu podobných versus zbytek světa. Budou se tu stavět činžáky jak za kedlubnů.
Mě osobně to, co pan Kalousek plká, absolutně nezajímá. Se zařídím i bez něj.
To musí bejt někdo hodně levicovej, nějakej méďův blízkej kámoš, s nímž méďa jednoznačně souzní. Že by Kalousek ? :-))
Přesně tak. Michal mi to "zkazil", počítal jsem spíše s pamětí přítomných - totéž na zdejším fóru sděloval Medvěd (o nestejných podmínkách přístupu k hypotékám) a byl za to kamenován.
Mě na tom nejvíc baví to, že jeho vize jsou ochotní uskutečnit ti, jimž nemůže pro asociální chování přijít na jméno - a jeho milovaní socani na nápravu téhle "nespravedlnosti" ani ve snu nepomysleli :-))
No oni přece také využívali výhodnosti hypoték - a nejen oni hledí na to, z které strany je silněji namazaný krajíc chleba.
Babička říkávala: Sociální demokracie byla levicová, dělnická do I. světové, pak se trhli komunisti a socdemáci najednou nevěděli, jak dál. Takže byli (a jsou) ochotni se dohodnout s kýmkoli.
Rozdíl mezi soc. dem. a komunisty je v tom, že komunisti chtějí kapitalismus zničit, kdežto soc. dem. co nejdůkladněji dojit, aby z něj - když už to musí bejt - mělo prospěch co nejvíc lidí.
Kdybych to převedl na svou oblíbenou kritiku nebezpečnosti motorismu, tak komunisti proti tomu bojují demontáží motorů, kdežto soc.dem. namontováním účinných brzd, spolehlivého řízení, bezpečnostních prvků a pohodlných sedaček. Zelení by pak (možná) přidali katalyzátor a lidovci dobrou mapu a navigaci. Pravicové strany se bez toho všeho obejdou a je jim jedno, že jízda pro tolik lidí končí tragicky.
Ale zpět k Tvému příspěvku: V nedávných volbách do Sněmovny sociální demokracii zlomilo vaz právě to, že měli NEDOSTATEČNÝ koaliční potenciál, takže ta "ochota dohodnout se s kýmkoli" nebude dnes až tak žhavá.
Jejda. Se omlouvám. A to jsem si myslel, že jsem konečně něco vyhrál:-)
To vás ta politika ještě pořád drží?!?
No nic, skrývám...
Občanstvo, které nezajímá politika je snem každého politika.
No ono zajímá a zajímá.
Nicneřešící pindy ve zdejších tématech mne teda fakt nezajímají.
To nejsou zdejší pindy, je to státnický výrok dotýkající se občanů zdejší republiky.
A co s tím, je po volbách. Vyvolat revoluci? Svrhnout vládu? :-))
Mně totiž vůbec nejde a při založení tohoto tématu vůbec nešlo o politiku ani o to, že bych chtěl poukazovat na nějaké moudro kýmkoliv vyřčené. Účelem bylo pouze to, že když se objeví citovaná věta, okamžitě většině v paměti vyskočí to, co zde před časem uvedl Medvěd a teď totéž říká Kalousek.
To bylo to jediné, co jsem chtěl a rozhodně jsem si nepřál, aby se z toho zde zase stala politická půtka (no jsem naivní - kam zatím i s dobrým účelem všechny debaty dospěly....).
"Politici nedůvěřují občanům. Podle bleskového průzkumu agentury DUCK většina politiků není spokojena s prací občanů. Osmdesát pět procent politiků považuje občany za zkorumpované, nedůvěryhodné a obohacující se na úkor státu. Devadesát procent politiků by uvítalo výměnu občanů za nové, neokoukané tváře."
Chceme nové voliče - 90%
Stačí nám staří - 10%
ČiliChili 7/2010
Četl jsem ten rozhovor s Kalouskem a samozřejmě jsem si onoho výroku všiml. Přesto se nedá mluvit o názorové shodě mezi mnou a Kalouskem. Já bych daňové výhody k hypotékám střední třídě upřel proto, aby zbylo více pro chudé, kdežto Kalousek proto, aby zbylo více pro bohaté.
Koukám, že i kdyby ti splnil všechny tvé vize, dočká se stejně od tebe akorát psí hlavy...
Není v tom nic osobního, i když za přítele bych ho nechtěl. Vycházím z jeho praktické politiky a z jeho slov. Nejvíc mě na něm štve, že každého, kdo nemá vysoké příjmy, považuje automaticky za nevzdělaného, líného a neschopného. Jeho sociální cítění je prakticky nulové - jen si ho bere do huby jako zástěrku pro další ožebračování lidí. A jeho ekonomická "prozíravost" je snad dostatečně známa (rozpočet na rok 2009 postavený na naprosto nereálných předpokladech, který vedl ke skokovému nárůstu zadlužení).
Tenhle člověk mně splnit nic nemůže. Ani jako nechtěný vedlejší produkt.
Mně je jen záhadou, jakým způsobem jsou proklamované teze pánů Kalouska, Schwarzenberga a podobných v souladu s jejich světonázorem.
Ježíš přímo adoroval chudobu a absolutní nivelizaci majetku:
(L 18,25 To spíše projde velbloud uchem jehly než boháč do Božího království.
L 8,24 Ale běda vám bohatým, neboť už máte své potěšení. Běda vám, kteří jste nasyceni, neboť budete hladovět.)
Pokud je chudoba tak dobrý stav, proč ji odstraňovat?
Jestlipak si tito pánové vzpomenou na slova církevních otců toho náboženství, ke kterému se hlásí:
"Bohatec je buď zloděj, nebo zlodějův dědic."
Sv. Jeroným
"Přebytky boháčů jsou na úkor nezbytných potřeb chudých. Ti, kdo mají přebytečné věci, mají statky, které patří druhým."
Sv. Augustin
V tom kontextu se slovní spojení "pravicový křesťan" jeví jako naprostý protimluv.
Nezapomínej ale, že Ježíš mluvil především v podobenstvích. A že ani on sám, ani jeho učedníci nepocházeli z nuzných poměrů. A rozhodně nebyl jeho cílem hlad a bída. To je zas účelový posun církevních mocipánů, jak vysvětlit prostým lidem, aby všechno odevzdali církvi a drželi mordu...
Opravdu si myslíš, že Ježíš nepocházel z nuzných poměrů? Jestli si Ježíše a jeho učedníky představuješ jako blahobytné a finančně dobře zabezpečené jedince, pak Ti nepomůže ani svěcená voda... :o))
No, z tvého pohledu bohužel existuje jedině varianta hladovějícího chudáka, nebo přežraného zbohatlíka. To tě docela lituju. Fakt existují v reálu i mnohé mezipolohy...
Pokud vím, tak Ježíšův otec byl truhlář, řemeslník, nikde není zmínka o jeho bídě. A na konci, pod křížem, se římští vojáci porvali o jeho roucho. Pročpak asi ? Protože bylo bídné ? A byli tam učedníci, rybáři, tedy živnostníci. Najdeš tam nějakou zmínku o jejich chudobě ?
Tu svěcenou vodu ti doporučuju na propláchnutí očí. A pak o tom zkus chvíli přemýšlet. A jinak, než ti to servírovali na fakultě při marxáku...
První křesťané žili v čistém komunismu, kde vše bylo společné.
Oni to ti Husité, kteří všechny cennosti dávali do společné kádě odněkud měli.
N. D. Walsch ve svém bestselleru Hovory s Bohem dokonce píše, že zřízení, které nejlépe odpovídá Ježíšovu učení je komunismus.
A že by Ježíš nepocházel z nuzných poměrů, o tom nevím. Ale já ho pokládám (a nejsem sám) za literární postavu.
Otázka zněla, zda by se ti, kdo se hlásí k jeho učení se jím i neměli řídit.
"..Husité, kteří všechny cennosti dávali do společné kádě, odněkud měli..." - správně jsi to popsal, nenapsal jsi "svoje věci". Společný lup se vždy dával na jednu hromadu......
Ale to už je přece ve Starém Zákoně:
Jozue (6,18): "Jenom se mějte na pozoru před tím, co je klaté, abyste nebyli vyhubeni jako klatí, kdybyste vzali něco klatého. Přivolali byste na izraelský tábor klatbu a uvrhli jej do zkázy. Všechno stříbro a zlato i bronzové a železné předměty budou zasvěceny Hospodinu, dá se to na Hospodinův poklad".
Trošku nechápu, proč tady cituješ bibli, obzvláště dnes, kdy každému soudnému člověku musí být jasné, že tyhle báchorky slouží k tomu aby držely na uzdě ty, kteří víru v Boha z nějakých důvodů potřebují. Manipulace s lidmi, kteří víru potřebují je podle mě největším hříchem všech náboženství. Bible jako částečně historický dokument(a i to je sporné), částečně jako morální kodex - desatero, dejme tomu, ale jako úhelný kámen náboženství? To už raději Alenku v říši divů.
Mě jen zajímalo, když tedy máme v čele vlády křesťany, zda se tito budou řídit křesťanskými tezemi.
A opravdu ano, viz v tomto článku bod 3. Víc zdanit bohaté:
http://ekonomika.idnes.cz/koalice-chysta-zmenu...
Tedy Ježíšovo "Běda vám bohatým" se už nesměle zavádí do praxe. Ale kde to skončí, u naprosté nivelizace majetku, všichni budeme mít stejně?
A stále nerozumím tomu slovnímu spojení "pravicový křesťan", které občas čtu a slýchám.
Může být i pravicový komunista nebo pravicový sociální demokrat?
A ty máš pocit, že se podle názvů stran dá na něco usuzovat ? Orientoval jsi se podle názvů při volbách ? Snad akorát ti komunisté jsou opravdu těmi zavrženíhodnými komunisty... :-)
Podle názvů stran určitě ne, ale podle toho k jaké ideologii se hlásí jejich představitelé.
Pokud se hlásí k levicové ideologii, je to ten správný člověk pro pravicovou politiku?
A pokud v tom vidím rozpor, je takový člověk pro mě krajně nedůvěryhodný.
To je schizofrenik.
Takový člověk sedí na dvou židlích zcela protichůdných světonázorů. Na jedné straně stádo vedené pastýřem, tedy kolektivismus, na druhé straně individualismus. Ten nemá nic společného s křesťanstvím, to je přímo hereze.
Vidíš to možná příliš zjednodušeně. Spojené státy do dnešní podoby dostali protestanté, ne ateisti. Ateisti byli v Sovětském svazu.
Komunismus byl přece jen modifikací křesťanství.
Taky měl své svaté, floskule, mýty, svaté texty, inkvizici ...
Některé teze jsou přímo převzaté od Ježíše - "kdo nejde s námi, jde proti nám" je významově zcela shodné s Ježíšovým "Kdo není se mnou, je proti mně..." (L 11,23).
V politice spíš platí - co mi přinese moc a prospěch, to se mi hodí a to budu hlásat. A to samé platí pro názvy stran, to, "k čamu se hlásí"... Nehledej za tím nic moc navíc.
Neber si to špatně, ale podle toho, co píšeš, mi připadáš jako naprosto beznadějný idealista :-)
Mk 12,41 "Potom se (Ježíš) posadil naproti pokladnici a díval se, jak do ní lidé házejí peníze. A mnoho bohatých tam házelo hodně. Když pak přišla jedna chudá vdova, hodila tam dva haléřky (což je jeden čtvrťák). Tehdy svolal své učedníky a řekl jim: „Amen, říkám vám, že tato chudá vdova dala více než všichni, kdo házeli peníze do pokladnice. Všichni totiž dávali ze svého nadbytku, ale tato žena dala ze svého nedostatku všechno, co měla, celé své živobytí.“
Tady mně je záhada, proč na chod chrámu musela dát chudá vdova všechno co měla a Ježíš proti tomu nezasáhl.
Zajímavé, co napsal Jan Hus, aniž by si zřejmě vzpomněl na ten verš z Bible:
„Což ani pán násilím, ani lapka, ani zloděj noční nevezme, toť svatoprodavač vylúdí; ono za zpověď, ono za mši, ono od svátosti … ono za požehnánie, ono za pohřeb … Né, haléřik poslední, jejž jest babička v šlojieřku zavázala, aby ani lapka, ani zloděj jí ho nevzal, ten haléřik ludař a zloděj na ní vylúdí.“
U mě se Ježíš trochu deklasoval tím, že kontroloval štědrost dárců. A kolik tam hodil on sám?
Ježíš snad ani nic neměl, se svými učedníky se nechal živit v domech hostitelů. Často to byli farizeové, které jinak dost urážel.
Tedy žili životem žebravých mnichů.
Někdo by třeba dnes řekl socky.
Boží děti. Takoví jsou i dnes. Absolvent mat-fyzu a jinak chytrej chlap, tak i s rodinou žije. Pracuje jen aby měl na nájem v Praze.
Ale to je podstata mých příspěvků. Bude vláda křesťanů (Nečas, Schw., Kalousek a dalších) pravicová nebo levicová? Je křesťan vázán Ježíšovým učením, které se mně zdá levicové? Pokud ne, co ho spojuje s křesťanstvím?
Bude se vláda odpovědnosti, jak si říká, řídit těmito tezemi?:
„Proto vám říkám: Nemějte starost o svůj život ani o své tělo – co budete jíst a pít a co si oblečete. Není snad život víc než jídlo a tělo víc než oblečení? Podívejte se na ptáky na obloze. Nesejí, nesklízejí, neshromažďují do stodol, ale váš nebeský Otec je živí. Nejste snad vy mnohem dražší? Copak si někdo z vás samými starostmi prodlouží život o jediný den? A proč si děláte starosti s oblečením? Pomyslete na polní lilie, jak rostou. Nepracují ani nepředou, ale říkám vám, že ani Šalomoun ve vší své slávě nebyl oblečen jako jedna z nich. Jestliže tedy Bůh takto obléká polní trávu, která dnes je a zítra bude hozena do pece, neoblékne snad mnohem spíš vás, vy malověrní?
Všechny ty věci vyhledávají pohané, ale váš nebeský Otec ví, že to všechno potřebujete."
A co bys chtěl slyšet ? Mícháš jabka s hruškama. Politiku s vírou. Politika je o moci, tebou citovaný text o víře a službě Bohu. A že se někdo hlásí k nějaké víře, nebo je v nějakém "klubu" (církvi, sektě, atd.) ještě neznamená, že je kdovíjak kovaný ve víře. A že se politik hlásí ke křesťanství. Třebas je sám křesťan, třeba tam cítí hlasy pro volby, třeba chce něco pro věřící dělat - ale není to žádný mnich, papež, nebo jiný duchovní hodnostář.
Proč by měla být politika a víra v rozporu? Důvěryhodný je přece člověk s konsistentními názory.
Nepíšu o rozporu. Jen o dvou rozdílných "profesích". Politik může být věřící, klidně i hluboce věřící. Ale zrovna tak může být jen vlažně věřící a víc se věnující té klasické světské politice. Rozhodně bych ale neočekával od křesťanských vrcholných politiků žhavé zapálení pro víru při výkonu funkcí. Chce to brát politiky s rezervou...
Od křesťanských vrcholných politiků očekávám zejména slušné a čestné jednání.
Od "křesťanských" politiků jsem se zatím spíš dočkal naplnění pořekadel "Kam vítr, tam plášť" a "Účel světí prostředky". Víru nechme stranou, je to politika.
Slušným a čestným jednáním by měli vynikat všichni politici. Jenže...
Jsem to napsal trochu blbě... Mělo to být ve smyslu "slušnost očekávám ZEJMÉNA od těch křesťanských politiků". Prostě křesťanskou morálku...
Ale ti naši zvolení představitelé snad vesměs taky.
Ty fakt nerozlišuješ mezi formálním katolíkem, vlažným katolíkem, praktikujícím katolíkem, nebo zapáleným katolíkem ? Jen ve svém okolí vím o několika lidech, kteří o sobě prohlašují, že jsou katolíci, protože je po narození křtili. Ale o víře nemají ani páru. Přímo dojemný je téměř stoprocentní katolicismus v Polsku, nebo na Slovensku...
http://www.odhaleno.cz/sex/4255-polaci-jsou...
:-)))
Ještě mne napadlo. Mám kamaráda. Bývalý kněz. A teď pracuje jako pojišťovací agent. Většího lháře jsem snad neviděl. Je fakt, že ho ty lži velice dobře živí. Je to asi tím, že umí vyprávět a lide mu na to prostě skočí. Ale když si vezmu, jak teď lidem lže, aby je ukecal třeba na lepší pojištění a tím získal lepší provizi...někde se to naučit museli.
Jinak nic proti věřícím. Sám jsem svým způsobem taky věřící. Ale tohle mne udivuje (nebo vlastně ani ne). A zrovna v té politice (KDU-ČSL) je to taky vidět. Tam těch pojišťováků je. Jen si tam jistí koryto.
Proč by měli být zrovna křesťanští politici slušní?
Lk 14,26: Jde-li kdo ke mně, a nemá-li v nenávisti otce svého, i mateře, i ženy, i dětí, i bratří, i sester, ano i té duše své, nemůže býti mým učedlníkem.
Mt 10,34: Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit syna proti jeho otci, dceru proti matce, snachu proti tchyni; a nepřítelem člověka bude jeho vlastní rodina.
Tady máš dovětek a vysvětlení k Lk 14,26 :
Lk 14,33 Tak tedy žádný z vás, kdo se nerozloučí se vším, co má, nemůže být mým učedníkem.
Už jsem ti včera psal, že to nejde číst jako zápis ze schůze. A už vůbec ne vytrhávat věty z kontextu a na nich se točit. Navíc zejména kralický překlad dneska působí trošku šroubovaně a občas zdánlivě nelogicky.
A hlavně, NZ je ze všeho nejvíc o duchovní rovině, praktické chování bylo víc probírané a přikazované ve SZ. Takže NZ je psaný hodně v podobenstvích a náznacích, slova o nenávisti k otcům a matkám nelze vždycky chápat s prominutím "primitivně" jako nenávist. Zrovna tady to v kontextu znamená, že ten, kdo chce následovat Ježíše, musí opustit světské vztahy a plně se věnovat jemu a jeho učení. Ale zase to nelze brát demagogicky - jinde nabádá dle přikázání : Mt 19,19 cti otce svého i matku svou.
Druhý verš je o tom, že víra rozděluje i rodiny. Že když někdo uvěří, nemusí s ním ostatní v rodině souhlasit a může to přivést i rozbroje. Mečem se tady rozumí spíš slovo.
Lk 9,59 Tehdy řekl jinému: "Pojď za mnou." Ale on řekl: "Pane, dovol mi nejdřív odejít a pochovat svého otce."
Ježíš mu však řekl: "Nech mrtvé, ať pochovávají své mrtvé, ale ty jdi a kaž Boží království!"
To bys dokázal nepohřbít své rodiče, jen kvůli sobecké touze žít tisíciletou selanku v nebi?
Nebo co tam bude, aby to stálo za to?
A co se na to zase podívat přes přirovnání a podobenství ? Ježíš nabádá k neodkládání rozhodnutí. Aby dotyčný neříkal - ještě udělám tohle a tohle, pak zajedu támhle, popovídám si s tímhle, a pak hned půjdu za tebou, Ježíši... Je to napsané dost drsně, ale vystihuje to podstatu naléhavosti.
Navíc tam není nic o selance v nebi, tam nemá odcházet. Chce po něm, aby kázal Boží království (tady, na zemi).
Ronda
S tím podobenstvím mi to přijde stejná sprosťárna jako s politikou. Ježíš a jemu podobní vždy promlouvají hlavně k prostému lidu, nebo ne? To by si pak mohli plácat co se jim zachce a později si vždy najdou možnost, jak se z toho vykroutit pomocí podobenství. Jejich slova je zapotřebí brát doslova, tak, jak jsou napsána a vyvodit z nich jasnou zodpovědnost.
Jednou jsme stáli já a šofér bagru před zamčenými vraty. Z legrace jsem mu řekl: "Vyraž to". Chvíli rozpačitě postával, potom se odšoural k bagru, to už jsem mu nevěnoval pozornost. Nasedl do bagru a vrata vyrazil..
Jó, tak to ti bohužel asi moc neporadím. Nejsem kazatel, nebo nějaký jiný znalec písma. Jen v kostce bych si snad troufnul tvrdit, že jde o to, přejít "odsud" do "lepší společnosti" tam. Ale zároveň v mezičase přesvědčovat slovy, činy i životem ostatní o výhodnosti přechodu do té "lepší společnosti", abys nemusel ten dům rovnou bourat...
Hm, ono to shromažďování do stodol a oblíkání bude možná taky souviset se zeměpisnou šířkou...
Ale přiznávám, že su pohan :)
Nepochybně to bude souviset se zeměpisnou šířkou. Někde na Tahiti asi takové problémy nemají.
Pokud to ale vztáhneme na území, kde žil Ježíš, je to složitější.
Židovský měsíc kislev (který odpovídá listopadu/prosinci) se vyznačoval chladným a deštivým počasím. Následující měsíc byl tebet (prosinec/leden). Byly v něm nejnižší teploty v roce a na vysočině dokonce občas padal sníh.
To volně souvisí s otázkou, kdy se narodil Ježíš. Určitě ne v prosinci.
Biblický pisatel Ezra ukazuje, že kislev se vyznačoval chladným a deštivým počasím. Ezra uvádí, že zástup Židů se shromáždil v Jeruzalémě „v devátém měsíci [kislevu], dvacátý den měsíce“ a že je „mrazilo . . . kvůli dešťovým sprškám“. O povětrnostních podmínkách v tomto období roku sami shromáždění lidé řekli: „Je období dešťových spršek, a není možné stát venku.“ (Ezra 10:9, 13; Jeremjáš 36:22) Není tedy divu, že když se blížil prosinec, pastýři žijící v té části světa již nezůstávali přes noc venku a nenechávali tam ani svá stáda.
Bible ale uvádí, že během noci, kdy se Ježíš narodil, byli pastýři se svými stády na polích. Evangelista Lukáš dokonce říká, že v blízkosti Betléma pastýři „žili venku a v noci drželi hlídky nad svými stády“. (Lukáš 2:8–12)
Ta geneze přesunu narození Ježíše na prosinec je ale jistě každému známá.
Samsonova verze je, ze "Jezisek" byl podareny marketingovy tah, ktery uz po dvou tisiciletich nikdo nedokaze zarazit.
Já to psal výše, že Ježíš je zřejmě pouhá literární postava.
Každý kdo poctivě studoval tuto tématiku, musí k tomu dospět. A může k tomu dospět i doktor teologie, i když mu to trvá třeba čtyřicet let. Ale je to dost ojedinělé.
Bohužel víra často uzavírá kritické myšlení, uchopí člověka jako černá díra a už ho nepustí zpět.
Zajimave je, ze mnoho vedcu je vericich. Treba Grygar. Nejak bych to necekal u nekoho, kdo vidi mezi hvezdicky. I kdyz - ono je verici a verici.
Zase tak mnoho jich není, jak se tvrdí. A je určitě rozdíl, jestli je nějaký vědec deista nebo teista (těch je opravdu málo). Stačí se seznámit třeba s výroky Einsteina nebo Hawkinga.
A Grygar prý řekl: tři dny v týdnu věřím, tři dny nevěřím a sedmý den nevím.
To znamena, ze v kazdem pripade pul tydne chybuje. At jiz Buh je, nebo ne. 8-)
Ano. Jen nerozumím tomu, proč svůj oblíbený příměr s anglickou královnou nepoužije na své náboženství.
Grygar to používá jako bič na tu různou pavědu (jeden čas byl předseda klubu Sysifos).
Představte si, že ve tři v noci u vašeho bytu někdo zvoní. Vy vstanete, něco na sebe hodíte a jdete otevřít. Přitom se vám v hlavě honí myšlenky, kdo to může být - soused si zapomněl klíče, nějaký opilec si spletl dveře, v domě hoří ...
Nakonec otevřete a dozvíte se to.
Ale přece vás nenapadne - to určitě zvoní anglická královna. Protože že by u vás zvonila ve tři v noci anglická královna je tak něco neuvěřitelně nepravděpodobného, že to nikoho nenapadne ani na půl vteřiny.
Tak jednoduché to není. Podle mě se v otázkách víry nedá chybovat, protože víra se takto vůbec posuzovat a měřit nedá. Kromě toho žádní nevěřící neexistují - jsou jen ti, kteří VĚŘÍ, že Bůh existuje, a pak ti, kteří VĚŘÍ, že Bůh neexistuje. Obě skupiny něčemu VĚŘÍ, tudíž jsou obě skupiny VĚŘÍCÍ.
O chybování lze mluvit jen tehdy, pokud známe pravdu. Jelikož ji nikdo nezná a ani nevíme, zdali taková pravda existuje, nelze mluvit ani o chybování, ani o procentu možných chyb. Podle mě dotyčný nechybuje ani jeden den. Víra totiž není nic jiného než HLEDÁNÍ, což předpokládá POCHYBNOSTI. A to je v tomto případě splněno v KAŽDÉM dnu týdne.
Ja to zase vidim tak, ze jsou pouze DVA stavy. Bud Buh JE, nebo NENI. Kazdopadne ten, kdo pul tydne (3/7) veri, ze je a pul tydne (3/7), ze neni, pul tydne pravdu ma a druhou puli nema (nebo naopak). 8)
Jsem ochoten uznat, ze dle Tveho vykladu nechybuje, kdyz pochybuje (1/7), nicmene to bude za chybu povazovat minimalne cirkev.
Ano, vidíš to z hlediska formální logiky asi správně. V otázkách víry ale podle mého na formální logice stavět nelze. Ono je docela dobře možné, že Bůh zároveň je i není. Nebo možná pro ty, kteří v něho věří, existuje a pro ty, kteří v něho nevěří, prostě neexistuje. Pak by mohli mít pravdu opět obě skupiny. A ani pan Grygar by se v takovém případě ani na minutu nemýlil.
Co za chybu považuje nějaká církev, sekta nebo náboženská skupina, je v mých očích absolutně irelevantní. Prostě to pro mě není měřítko. Víra je věc výsostně individuální. Každý přece nějakou máme. Sám vnímám (svou) víru jako proces hledání pravdy. Je to NEKONEČNÁ cesta a v každém jejím okamžiku potřebujeme v něco věřit a právě to nám ukazuje pokračování cesty při dalším hledání.
Za svého druhu "tragédii" považuju situaci, kdy si někdo myslí, že (objektivní) PRAVDU nebo svou VÍRU už (definitivně) NAŠEL. Pro mě to znamená jediné - dotyčný prostě jen přestal hledat, tudíž svou víru naopak (stejně definitivně) ZTRATIL.
Jestliže na rozdíl od věřících vycházím z poznané reality(pravdy)a tudíž nevěřím, že Bůh existuje, jsem nevěřící. Pokud bychom měli považovat za východisko každou, v realitě neověřitelnou chiméru, která se kdy v lidské mysli vylíhla, byl by v tom trochu bordel, nemyslíš?
„Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno. Kdo nemá, tomu bude odňato.“
Mt 25,29.
Ano.
Toto je věta vytržená z kontextu. Kontextem je známé podobenství o hřivnách. Každý s něčím (talentem, rodinným zázemím, majetkem) začíná. Kdo se stará dobře, tomu má být přidáno. Kdo jen zakope do země, co má, tomu má být i to málo odebráno.
Moudré podobenství, škoda, že současná společnost na něj zapomíná.
A ten kdo se stará dobře, rozmnoží majetek a stane se bohatým (ještě mu je přidáno), nakonec zjistí, že spíš projde velbloud uchem jehly ...
Pěkně zařízeno.
Tady opravdu logiku hledat nelze.
Ono spíš záleží na tom, jak bohatsví člověk využije. Třeba takový Josef Hlávka by asi neměl s Královstvím nebeským problém.
Možná tisíce ateistů se zabývají tím, že nějaká chobotnice uhádla výsledky jakési čutané.
Logiku tady taky nikdo neřeší. Prostě věří tomu, že to ten hlavonožec ví.
A jaký je rozdíl mezi věštěním chobotnicí a věštěním otelenými krávami (1. Sam. 6,7)?
No právě že žádný. Rozdíl je jen v tom že jedno je v Bibli, druhé v novinách. Ti co věří prvnému jsou pomatenci a stádovci a ti druzí jsou normální sportovní fanoušci.
Té chobotnici asi věřil málokdo:
http://aktualne.centrum.cz/sportplus/fotbal/ms...
Ale dá se věřit těm oteleným krávám?
Ježíš přece nevylučuje vstup do ráje bohatým. Jen vyslovuje domněnku, že spíš projde velbloud uchem jehly.
Každý si musí rozhodnout sám, zda stojí o bohatství nebo o vízum do nějakého pochybného království, které nikdo nikdy neviděl.
Popřípadě stačí vyrobit dostatečně velkou jehlu nebo vyšlechtit dostatečně malého velblouda...
Podle sv. Origena se do nebe dostanou všichni, i démoni, takže je to úplně jedno.
Jen by se mě zajímalo, co se v tom nebi bude dělat. To jsem se nikdy nedozvěděl. Jen jsem na jednom křesťanském webu četl představu jednoho katolíka: "Budu se tisíc let dívat na Pannu Marii jak sedí ve svém zlatém pokojíčku."
Je to činnost vhodná pro chlapa?
Pro mě je to představa pekla.
Chlap přece miluje zápas. Bude i v nebi? Nebo jen tisíciletá selanka?
V nebi s tebou nebudou cloumat hormony. Nebudeš ani pod vlivem rodičů, kamarádů, kolegů, pěkných bab a ani mediální masáže. Ctižádost je fyziologicko-duševní choroba a ta do nebe nepatří :-)
Tak nikdo z vyjmenovaných v nebi nebude? Nebude v tom pekle lepší společnost?
Já si vždycky vzpomenu na ThDr. O. Fundu, který se po čtyřicetiletém studiu Bible stal ateistou:
"Nejhlubší pochybností vůči křesťanství není, jestli je, nebo není Bůh, jestli Ježíš vstal, nebo nevstal z mrtvých. Ta skutečně vážná a oprávněná, nejhlubší pochybnost vůči křesťanské víře zní, zda by Ježíš neučinil lépe, kdyby tesal stoly v Nazaretě, učinil šťastnou Máří z Magdaly a měl s ní šest hezkých dětí. Kdyby nepobláznil lidi mesiášskou nadějí, která byla od počátku iluzí, nikdy se nenaplnila, takže je křesťany neustále odsouvána, nebo byla sekularizována do podoby nitrosvětných utopií, ať Hegelovy vize vlády světového ducha, nebo Marxovy iluze nástupu spravedlivé společnosti. V této souvislosti s oblibou cituji Poppera: Všichni, kteří slibovali nebe, stvořili nakonec peklo."
Dělení reality na dvě poloviny (peklo-ráj, bohatí-chudí atd.) je dáno přirozenou lidskou neschopností vnímat realitu jako celek. Jestli peklo a ráj existují, tak teď a tady, neexistují odděleně a nejsou na sobě nezávislé.
Nepochybuju o tom, že Ježíš sobě a mnoha jiným lidem udělal ze života peklo. Spíš mi jde o to, do jaké míry byl svéprávný a do jaké míry byl za své činy činy zodpovědný. Hlavní příčinu bych hledal v dětství :-)
Ježíš se s tím snad ani netajil:
Mt 10,34: "Nepřišel jsem na zem uvést pokoj, ale meč."
Kdyby ten výrok zněl zcela opačně - nepřináším meč, ale pokoj - proč by to bylo špatně?
Co používáš pro vyhledávání potřebných veršů? To by se mi taky hodilo.
Znalosti a paměť :-) Ale možná jsem se trefil.
Já čtu Bibli přes čtyřicet let. Ono v té hlavě za tu dobu něco uvázne.
Znalosti jako profesor Heller ale nemám.
Protože větší kokotina neexistuje.
To Jinec: Může si nést nějaké závaží z minulosti, třeba ministroval pedofilnímu katolíkovi, byl zneužíván úchylným fanatikem, co já vím. Připomíná mi lidi, kteří brojili proti Chartě 77 nebo Dvěma tisícům slov, aniž si z nich přečetli jedinej řádek. Dost typický pro naši společnost, n'est ce pas?
bito:
Jo, úplně nejlepší je odsoudit něco, o čem vím úplné hovno... "Mařka odvedle říkala, že je to blbost, tak to odteď tvrdím taky", že ???
Netvrdím, že Bible je něco z čeho by si lidé měli brát příklad (sám jsem ateista), ale nelíbí se mi když někdo pomlouvá něco o čem nemá ani páru :-(
doporučení od znalců: http://www.root.cz/clanky/cteme-bibli-v-linuxu/
Zajímavý článek, sám používám Linux. Ty programy zkusím.
Mně stačí ty známé webovky Bible online, ať už kralický nebo ekumenický překlad. Kralický se stále pokládá za velmi přesný.
Ty rozdíly mezi překlady jsou zajímavé (jednorožci se změnili v býky atd., atd.), ale to už je jiná kapitola.
Zkus tohle
http://www.fit.vutbr.cz/~michal/kr/kkwww/
nebo jiné konkordance.
Dají se sehnat i v knižní podobě, zvlášť pro Kralickou, Ekumenickou i jiné verze.
http://www.evangnet.cz/bible
http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/
http://www.biblenet.cz/
http://online.bible21.cz/
Ono je ale hlavně nutné, pokud chce člověk něco v Bibli najít, vědět co a kde to hledat. A to musí mít v hlavě.
Ať uděláš nebo neuděláš cokoli, vždycky někoho nasereš. Jeho fanatická, pasivně agresivní kampaň nemohla skončit jinak, než krveprolitím.
(On má hodně společného se zdejším "zastáncem inteligentní spolupráce" :-)
Přečti si to po sobě, mám ten dojem, že totálním fanatikem jsi Ty sám.
Na základě čeho tvůj dojem vznikl?
Ty jsi totiž tak zaslepeným odpůrcem Medvěda, že jsi v debatě, která se nyní ubírá úplně jiným směrem, nezapomněl aspoň přirovnání (a to ne příliš vhodné).
Problém je tedy v tom, že se lišíme v názoru na pana M. Na základě odlišného názoru na pana M. jsi u tebe vzniklo přesvědčení (ne dojem), že jsem fanatik. Podle mého názoru bylo mé přirovnání zcela na místě.
Chtěl bys, aby vize pana M. uvedly do praxe? Myslíš si, že naplňování jeho vizí by se obešlo bez krveprolití? A pokud by se zaváděly v celosvětovém měřítku, podobně jako křesťanství, že by těch obětí a nešťastných lidí bylo méně? Pleteš si zaslepené odpůrce s realisty. Zastáváš se člověka, který by tě bez mrknutí oka okradl o veškerý majetek.
Nejedna se o to, jestli mas nebo nemas na M spravny nazor, ale ze jej prezentujes i tam, kde je to OT. Rekl bych, ze podobnost mezi chovanim Jezise a Medveda neni az tak velka, aby ji melo smysl zminovat.
Že celé téma bylo založeno ve zjevné narážce na politické diskuze pana M., jsem si zřejmě všiml jen já. A že zde již jeho jméno bylo několikrát zmíněno, to OT nebylo. Už jste z pana PhDr tak zblblí, že provozujete to, čemu se říká pozitivní diskriminace.
Z uživatele s přezdívkou "bito" se můžete podělat, ale u pana M., který je stokrát nebezpečnější, si hrajete na toleratní demokraty :-(
€bola = bito = ststst = mishka44 = ...
je nebezpecne tim, se chce snizovat uroven diskusi na tomto serveru, dostat ho na mentalni uroven blesku.
Jestli byla tato diskuse zalozena kvuli Medvedovi, mel by to vedet predevsim Jinec, treba se vyjadri. :-)
Kazdopadne tato vetev diskuse byla od Medveda dle meho na hony vzdalena.
Vetsina pravidelnych ctenaru Tvuj nazor na Medveda zna, pro ne to neni objevne ani prinosne. Kdo pravidelne necte NaKole, nemuze tusit, o co se jedna. A opet to pro nej neni objevne, ani prinosne. Suma sumarum nemuzu najit duvod, proc (a pro koho) jsi to tu psal. Proto povazuji Tvuj prispevek za OT.
Tato větev byla od pana M. vzdálená jen minimálně. Šla zde přeci řeč o náboženství, se kterým se většinou snoubí tmářství, nesnášenlivost, fanatismus, lži a manipulace s lidmi. Nebo ne?
Co se týče zbytku tvého příspěvku, děkuji ti za zhodnocení užitečnosti mých příspěvků, máš na ně právo, máš právo považovat můj příspěvek za OT, to je samozřejmé.
Ale když uvážím, že mi vyčítáš OT, které je součástí jiného OT.. když k tomu přičtu skutečnost, že pan M. zde opakuje stejné názory, lži a manipulace již několik let neustále dokola a navíc ve velkém(!), jsem z tebe trochu dost na rozpacích..
OK, s OT v OT mas pravdu. Vyjadril bych to tedy jinak - OT puvodni byl zajimavy, OT Tebou zalozeny smeruje k obvykle konfrontaci s M. Kdyz zakopnu o podobny Medveduv prispevek, tedy takovy, ktery zbytecne zaklada ohnisko svaru, take mu svuj nazor sdelim. Nicmene M v posledni dobe zustava jen v nekolika tematech. At uz je v danou chvili v pravu ten ci ten, proc hadky zacinat i zde? Nestaci Ti pritomnost virozy? Kdyz budes reagovat na Medveduv prispevek, neda se nic delat, ale tohle je vazne zbytecne. VAzne jsi trosku jako ten Kato.
Jasně, tu poznámku v závorce jsem psát nemusel. Ale můj příspěvek nemohl směřovat ke konfrontaci s panem M., protože tento na mé příspěvky nereaguje. (Je šikovnej, má na to svý lidi)
Jako Kato asi jsem, protože si myslím, že pan M. by si zasloužil něco úplně jiného, než zdejší diskuzi se slušnými lidmi. Dokud mu budou zdejší lidé jeho podlý způsob diskuze tolerovat, nic na něm nezmění. A už vůbec nic nezmění, když se ho budou lidé jako ty zastávat. (Ty a Jinec jste se stali aktivní součástí jeho manipulační strategie)
Ale jak už jsem psal, já si do něj čas od času dloubnu. Kdežto pan M. tady dělá Kata ve velkém, několik let, a na mušce má miliony lidí.
IQ: Jsem rád, že jsi zde jediný jasnozřivý (jediný jsi si všimnul, že "téma je založeno ve zřejmé narážce na politické diskuze p. M..."), ostatní jsou nechápaví. Ale asi jako jediný jsi nepochopil, že účel byl naprosto jiný (jako zakladatel to mohu sdělit) - trisknost toho, že stejný výrok zní od naprosto rozdílně smýšlejících lidí (Kalousek v. Medvěd).
A jediný Ty (plus další - ne však všichni) odoláváš politické manipulaci Medvěda....nemáš si tedy dávat nick "IQ tykve" ale IQ 180. Pokud se mi něco zdá extrémní a nesouhlasím s tím, nekompromisně se k tomu vyjadřuji bez ohledu na to, zda se jedná o Tebe, Medvěda (ten si svoje také vytrpěl a právě se mnou) nebo Ferdu ze Scotland Yardu. Jednáš dle pravidel "nepřítel mého nepřítele je můj přítel" a "přítel mého nepřítele je můj nepřítel". Chce to trochu tolerance a pochopení třeba i pro úchylky v myšlení a není špatné si zachovat slušnost a nebýt jednostranně zaujatý. S Medvědem nemusím ve většině jeho výroků souhlasit, ale objeví - li se něco pravdivého, beru to na vědomí. A tak to beru u všech diskutujících - to poučné si ukládám a balast vypouštím(včetně Tebe, ale u Tebe mi právě něco konstruktivního chybí, žiješ jen ze svých jednostranných útoků). Je zde hodně oponentů Medvěda a na jeho časté nesmysly (nevím, jak svoje výhrady oproti jeho některým výrokům pojmenovat) přinášejí protiargumenty a fakta a zvládají to bez agresivních osobních útoků.
Toť vše....
Jinec:
Presne.
IQ:
Chapu, ze Ti nesedi vsichni. S Medvedem v par vecech souhlasim bezvyhradne, ve vetsim mnozstvi nazoru ne a u toho zbytku nejsem tak kategoricky, pripadne nejsem schopen presne svuj postoj vyjadrit diky nedostatecne znalosti tematu a spis instinktivne citim ty kladne stranky jeho myslenek.
Napr. sam nalitam autem pres 30.000 rocne, presto s nim v leckterych anti-car prispevcich nemohu nesouhlasit. Konec koncu jsi jeho nazory dlouhou dobu zastaval take (z doslechu). Ano, je casto militantnejsi a manipulativni, nicmene nektere nahledy na sporne problemy bych si bez nej neuvedomil. Proto jeho ucast zde hodnotim kladne. Budes-li casteji ARGUMENTOVAT, ne NAPADAT (a ze to taky umis, dobre vim), urcite prispejes urovni diskusi vice.
Dal bych k uvaze toto:
"Nesdilim vas nazor, ale dal bych zivot za to, abyste jej mohl hajit."
Přiznám se, že mě dost mrzí, když se na mě kvůli panu M. zlobí tak hodní lidé, jako jsi ty, nebo třeba Jurimír. Tvoje argumenty chápu a budu si dávat větší pozor, kdy a kde a jak se mám projevovat. Přesto ještě jednou napíšu, že pan M. je bezcitný, panovačný a že jeho zde prezentované názory a také způsob, jak je prezentuje, jsou výsledkem mnohaleté chladnokrevné kalkulace, statistik a pokusů, které se zanícením prováděl na zdejších diskutujících jako na laboratorních myších, hledal hranici přijatelnosti u ostatních diskutujících, radoval se, když některému z jeho oponentů selhaly nervy a utrhl si ostudu, má radost, když se někteří lidé zlobí na mě, nebo že kvůli němu někdo diskuzi opustil natrvalo. (a takových nebylo málo)
Trvám na tom, že pro něj jsou lidé jen figurky na jeho šachovnici. S některými jeho levicovými názory taky souhlasím. Přesto je mezi námi propastný rozdíl. Moje názory vychází ze soucitu se slabšími lidmi, zatímco on se za ten soucit pouze schovává. Ve skutečnosti vychází z hluboké nenávisti k lidské živočišnosti a svobodě.
Proto ho odmítám jakýmkoli způsobem podpořit.
Uznávám, že jeho názory jsou mnohdy zajímavé, ale již zde bylo mnohokrát napsáno, že např. Hitlerovy názory také nepostrádaly důvtip a jiskru. Nebo třeba Hannibal byl také celkem charmismatický chlapík. Pro mě je důležitější, z čeho jeho názory pramení, jaký je pan M., který se za nimi schovává.
No tak, neschovávej se za Vodňanského. Nepsal jsem, že přihlouplé jsou jeho rýmovačky. Psal jsem, že TY se přihlouple bavíš na můj účet. Tyhle "nenápadné" vtípky mě rozhodí pouze od lidí, od kterých je nečekám. Holt jsem tě právě teď vyřadil z pomyslného seznamu lidí, o kterých jsem si myslel, že jsou hodní. Příště už mě ničím nepřekvapíš.
IQ
Ja se neschovavam. Proste mi Zdenuv komentar pripomnel Vodnanskeho (jestli tak primo nebyl minen) a Tvoje prezdivka mi evokovala jiny textik. Nic jineho jsem tim nemyslel. Predpokladal jsem, ze za takovouhle blbost nemusim cpat 5 kilo smajliku. Nemyslim si, ze nejsi inteligentni, naopak. Jen ze se zbytecne zaslepene nechavas strhnout, kdyz jde o M. A - nezlob se - tvuj nick si o zertiky primo rika.
Tvůj problém spočívá za prvé v tom, že ses od pana M. nechal zmasírovat po obálkách. (nebudu jako ty psát "z doslechu", za prvé to prostě poznám a navíc vím, že to pan M. dělá. Pokusil se o to kdysi i v mém případě, když se mě vytrvale snažil poštvat vůči jedné zdejší diskutující)
Ani raději nechci vědět, co ti o mě a o sobě napovídal a hlavně - kolik z toho byla pravda.
Za druhé i kdyby byla pravda to, co si o mě myslíš ty a jiní, (že jsem nesvéprávný, paranoidní a zaslepený nenávistí vůči panu M.) bylo by dobré si uvědomit, že to byl právě pan M., kdo mě "stvořil". Podobných lidí pan M. na tomto fóru stvořil spoustu. (možná se už dokonce počítají na desítky)
Pan M. někomu s chutí pohne žlučí a vzápětí se od něj distancuje a pohoršuje se nad tím, jací že to nezdvořácí si zde dovolují diskutovat v přítomnosti slovutného pana M..
A agilní důvěřivci tvého ražení se pohoršují s ním.
Tvoje slova o tom, že "nic jiného jsem tím nemyslel" mi připomínají debatu o výkladu bible, která probíhá v tomto tématu o něco výše. Buď máš nějaký problém s chápáním mezilidské komunikace, nebo prostě kecáš.
IQ
Dobra, hadat se nechci.
1) "z doslechu" nebylo jen od M, ale od par dalsich, kteri mne nemasirovali po obalkach, ale neprosto normalne se mnou mluvili z oci do oci. A ver nebo ne, Medved vlastne o Tobe mluvil celkem dobre.
2) Nemyslim si, ze jsi nesvepravny, paranoidni, jen prilis zaujaty a ze svuj postoj k M vyjadrujes zbytecne casto a zbytecne silne, drsne, ...
3) Proste jsem si jen hral se slovicky. K tomu mne vyprovokovala poznamka, ktera mi evokovala pisnicku, ta pak pisnicku jinou od stejneho autora a k tomu prispel i Tvuj nick. Opravdu si nemyslim, ze mas nizke IQ. Tusim, ze M se vyjadril, ze jsi nadprumerne inteligentni.
Odpust tedy nemistne vtipkovani.
http://www.velkyzpevnik.cz/zpevnik/rangers...
Ja bych se tam taky zblaznil... Doufam, ze clenstvi jde odmitnout vycistenim nejakeho zaskrtavaciho policka online. Nemate URL?
A kde to Nebe vůbec je? Jestli někde Nahoře, tak tam musí bejt pěkná kosa. A prej tam svatej Petr pouští bránou jenom vyvolený, ostatní skopne dolů. Můžou se tam dostat třeba lidožravý zvířata? A je tam moře? Mám v tom řadu nejasností a už musím s jejich rozluštěním spěchat. :-)
Na to s těmi zvířaty odpovídá prorok Izajáš:
Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat. Tele a lvíče i žírný dobytek budou spolu a malý hoch je bude vodit. Kráva se bude popásat s medvědicí, jejich mláďata budou odpočívat spolu, lev jako dobytče bude žrát slámu. Kojenec si bude hrát nad děrou zmije, bazilišku do doupěte sáhne ručkou odstavené dítě ...
Tedy šelmy se stanou býložravci.
Ajvaj, to začíná smrdět Strážní Věží a těmi pomýlenými Jehovisty.
Jinak soukromá otázka a nemusíš odpovídat. Ty jsi věřící? Myslím - chodíš do kostela, uznáváš papeže a ty ostatní dogmata jež hlásá církev? Nebo bibli studuješ jako vědec? Jestli chceš, napiš mi to klidně do obálky, ale jak říkám, nemusíš odpovídat a nic se neděje.
Jestli to je na mě, já jsem ateista (nebo spíš agnostik) jak vyšitý.
To soudíš z toho, že trochu znám Bibli?
Mně vždycky přitahovala ta její neuvěřitelná bizarnost. Přelouskal jsem ji už ve 14 letech a názor na ni měl postupný vývoj - od počátečního naprostého zděšení (už antičtí učenci byli Biblí zděšeni - "to nemůže být Bůh mravného člověka") až po pochopení, jak vlastně vznikala.
Slepenec posbíraný z okolních náboženství (i to desatero je od Egypťanů), mýty na úrovni starých pověstí českých (Mojžíš je stejně mýtická postava, jako náš Praotec Čech).
Atd.
Jo bylo to na Tebe. Trošku jsem z toho byl zmatený, protože Tvé občasné poznámky byly nevěřící, ale Tvoje biblické znalosti překvapující. Já jsem ten bestseler nikdy nedočetl ani do dvacáté stránky, protože mě to nebavilo. Určité, minimální znalosti ve mně zůstaly z doby mého dětství, kdy jsem díky své ortodoxně věřící babičce byl psychicky týrán chozením do náboženství a do kostela. To mi církve zprotivilo natolik, že je považuju za jednoho z největších hadů, co si lidé hřejí na prsou. Přesto se za nevěřícího nepovažuju.
Pak určitě se ti určitě bude líbit tohle:
http://www.cilichili.cz/cilibedna/bible-v...
Vávra je věřící, protestant. Vzpomínám, že kdysi byl v televizi v nějakém ekumenickém pořadu s jedním katolickým knězem a říkali něco jako - my už teď víme, že Bůh není ani protestant, ani katolík...
Mně se jich chtělo zeptat, proč tedy jsou katolíky nebo protestanty. Proč nechtějí být jako jejich Bůh.
A Bůh nakonec musí být ateista. Nebo věří v jiného Boha?
Já si myslím, že by nejdůležitější bylo definovat čo si pod tým menom vlastně predstavujeme. Staříka s fousama na obláčku? Velkého Křečopažouta? Obřího hada? Speciální odstín modré barvy? Co to vlastně ten Bůh je zač? A platí vůbec zdravotní a sociální, nebo ho všichni živíme z našich daní? Chodí někdy do kina a na co? Na to je třeba se ptát a né jestli nám odpustí. Upřímně řečeno myslím že Bohu ať už je to co je to lidstvo a tím tuplem jednotlivec neleží ani u...no však víte kde.
A je vůbec Bůh všemocný?
Ten biblický zcela určitě ne. Zřejmě s ním bojoval Jákob a prý neprohrál.
A hlavně - neporadil ani s železnými vozy:
(Soudců 1:19) Hospodin byl s Judou. Podrobil si pohoří, avšak nebyl s to podrobit si obyvatele doliny, protože měli železné vozy.
Může být totožný s Bohem, který stvořil vesmír, galaxie a přírodní zákony?
Co oko nevidělo,ucho neslyšelo ani na lidský rozum nevstoupilo,to připravil,těm ,kteří Ho milují.Podívej se na hvězdné nebe,netoužíš poznat
život na jiných světech než je jen ten náš?
Koho Ho?
Biblického Boha jde milovat? Vždyť je to vítězství ďábla nad Bohem. Ten původní Bůh - demiurg (Elohim) byl poražen hned v prvním dějství Hospodinem (Jehovou).
Sestavoval Bible zapomněl přepsat oosoby a obsazení. Většina křesťanů něco takového vůbec nepostřehla a slepě spojuje tyto bytosti v jednu.
Přečti si znovu Genesis.
Jsem rád, že nejsem vázán vírou ani strachem.
Můžeš, prosím tě, dát na to odkaz ? V konkordanci jsem nic nenašel a pročítat se mi to teda celý nechce. A docela by mě to zajímalo.
V konkordanci je Genesis. Co si ji tak přečíst znovu.
On na tu nesrovnalost přece poukazuje i Ježíš.
Trošku obsáhlý čtení na to, abych hledal jehlu v kupce sena, která tam nakonec pravděpodobně ani není... Jestli něco takového tvrdíš, tak hoď konkrétní odkaz. Jinak je to jen nekonkrétní výřik do tmy.
Tak to zkus, přijdeš na to. O tu jehlu v kupce sena se možná píchneš.
Neber to jako rypani, ale kolik casu Bibli venujes? Prijde mi, ze na nevericiho neuveritelne mnoho. Kde najdes cas jeste na neco jineho?
Není to tak mnoho, určitě nedokážu Bibli memorovat zpaměti. Jen vím, kde co je a dokážu to najít.
Jsem schopen poradit lidem, kteří Bibli neznají a na něco se ptají, kde najít odpověď.
Jsou to většinou ty obligátní otázky - jestli se v Bibli píše, že Země je placka, čím argumentovala církev v Galileové procesu, že prý Hospodin schvaluje lidské oběti a kanibalismus, že prý některé kapitoly jsou pornografie, atd. atd.
No nic, tvrdím-li něco, podepřu to konkréním argumentem. Podepřeš-li své tvrzení "hádankou", těžko můžeš čekat, že tě někdo bude brát vážně. Do té doby, dokud neuvedeš konkrétní odkaz, platí naprosto logicky, že tam nic takového není :-P
Pokud jsi vně té černé díry, tak na to přijdeš sám.
Pokud už uvnitř, nepomohu ti žádným odkazem.
Jaká zase černá díra ???? Napřed tady něco tvrdíš o konkrétních odkazech v Bibli a když se tě na ně zeptám, tak začneš čarovat s černýma dírama ? Asi jsi ujel, co ? Budeme se bavit konkrétně, nebo toho necháme ? Doteď to vypadalo, že stavíš na konkrétních základech. Tyhle černý díry jsou ale obyčejný plácání...
To se úplně vymyká tomuto vláknu, není na to prostor. Mě už to nepustí ani na některé repliky, prý už je počet replik uzavřený. Opravdu mohu jen odkázat na samostudium.
Takže naposled. Sám výše píšeš, že : "On na tu nesrovnalost přece poukazuje i Ježíš."
Ptám se - kde ? To snad není těžká otázka. Jen dej odkaz na verš. Nebo alespoň část kapitoly.
V Genesis by to šlo taky určitě nějak, alespoň částečně, lokalizovat. Upozornit na konkrétní markanty, kterých se mám chytit.
Odkazovat na zaslepenost věřícího (ta tvoje černá díra) je příliš laciná záplata na slabý, nebo neexistující argument...
1/Plně souhlasím s Rondem(ou) - nějak jsi již mimo a děláš z toho záhady. Konkrétní odkaz nikde...
2/Tvoje poslední věta ("mohu jen odkázat na samostudium") je vskutku geniální.
3/Dostal jsi se na tenký led s tvrzením, že i někteří teologové (a zmiňuješ po 40ti letech) přestali věřit v existenci Krista. Co se asi tak nového a převratného mohlo stát v životě silně věřícího teologa, že došlo k zásadní změně názoru?
4/Jen lehký osobní dotaz - v co věříš Ty?
Máš pravdu. Moje poznámky nebyly určeny pro věřící a omlouvám se jim, jestli jsem se dotkl jejich náboženského cítění.
Málokterý křesťan je schopen jít individuální cestou, to je moje celoživotní poznání. A taky poznání, že taková polemika je vcelku zbytečná. Může být zajímavá pro někoho s kritickým myšlením.
Tak se z tohoto vlákna schlíple definitivně vytrácím.
Můžeš to jako zakladatel podle uvážení promazat.
Radix: zásadně nemažu jakékoliv názory. Ve věci víry (pokud se nejedná o názory extrémně fanatické) jsem velmi tolerantní. Vůbec neodsuzuji názory ateistů a věřící se s nimi jistě dovedou vyrovnat. Nesmí se to však dostat do kategorické roviny.